Trouw deel 11

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Trouw deel 11

Bericht door Oliver » do 15 aug 2013, 19:25

Deel 11 staat online.

En dan zal er toch gepraat moeten worden...

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Trouw deel 11

Bericht door cor van dongen » do 15 aug 2013, 21:42

Hoi Oliver,
Wel een beetje zoals verwacht enerzijds...........het is uitgekomen, maar het lijkt anderzijds mee te vallen wat de acceptatie betreft........of............
Zoals andere lezers wel eens zeggen: het kan nog alle kanten uit. Er is nog geen bom gebarsten. En dat dachten we eigenlijk allemaal toch wel, of niet? De nuances blijven heel goed verwoord, maar ik denk dat er toch ergens een knoop moet worden doorgehakt, en wie gaat dat doen? De ouders, de dominee, Stan zelf... of met behulp van de ouders van Emiel? Wordt zijn vrijheid beperkt, kan hij nog telefonisch contact hebben of met Skype??
Ben benieuwd naar het vervolg (maar waar had ik dat eerder gehoord? :)
Zie weer uit naar het volgende hoofdstuk.
Lieve groet
Cor

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Trouw deel 11

Bericht door Jablan » vr 16 aug 2013, 08:06

Alle kanten? Het lijkt mij vrij duidelijk: wel homo zijn, niets mee doen en het net rond Stan wordt een beetje strakker aangetrokken.
'Wij moeten dit ook een plaats geven' - Dit half-zweverige, half-zalvende 'mantel der liefde'-taalgebruik... het klopt zo goed.
Ben benieuwd hoe Sarah reageert als Emiel haar afwijst en waarom werd Jacco opnieuw naar voren gehaald?

Stijlpuntje: Één alinea bestaat bijna helemaal uit zinnen, die beginnen met 'Ik'. Met iets meer afwisseling in de beginwoorden leest het prettiger door.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Trouw deel 11

Bericht door Lucky Eye » za 17 aug 2013, 16:16

Hoi Oliver!

De tijd moeten nemen om rustig aan te doen, zoals je weet, en dan is er dus ook wat ruimte om zelf te lezen. Ben helemaal bij nu met 'Trouw'.

Dat de zus van Stan het er moeilijk mee heeft, kan ik me voorstellen. Ze is jong. Staat nog aan het begin van haar leven. Maar... dat de ouders - volwassenen verdorie!!! - de steun van een outsider nodig hebben om te weten hoe ze met hun kind om moeten gaan??? Geen kritiek op jouw manier van schrijven. Absoluut niet! Zo gaat dat in dat soort kringen. Mensen waarvan je verwachten mag dat ze volwassen zijn, volwassen reageren, hun eigen mening kunnen vormen, laten hun oor hangen naar een ander! Een ander die dan ook nog eens niet het volledige gesprek aan durft te gaan. Als het om seks gaat, haakt hij af en durft het woord niet eens in de mond te nemen.

Vraag me af of dominee en ouders precies begrijpen wat Stan bedoelt met "Het is mijn opdracht, en die wil ik zelf volbrengen." Want ik kan me niet voorstellen dat hij zich laat ringeloren. Dat hij zich schikt naar dat wat zij van hem willen. Eerder gaf hij al aan dat hij dat niet kon. Niet wilde ook. Hoop voor hem dat hij inderdaad sterk blijkt te zijn!

Groeten,
Lucky Eye

grienduil1961
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 18:47
Vul het getal in: 123

Re: Trouw deel 11

Bericht door grienduil1961 » wo 21 aug 2013, 18:51

Hallo allemaal,

Alles helemaal herkenbaar. De vraag is echter of ik er gelukkig van wordt.
Een hoop oude wonden worden weer open gerukt!

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Trouw deel 11

Bericht door dkz09 » do 22 aug 2013, 23:13

Heey Oliver

Sorry voor de late reacties. Had het deel vorige week donderdagavond al gelezen. Maar toen ik bezig was met een reactie te schrijven vond mijn zus het leuk om voor de 2 keer die avond. De internet toegang die ik in gebruik had in te pikken(dat krijg je er van als 5laptops mee zijn en maar 3 inloggegevens voor het internet). Ben gelukkig weer thuis dus internet kan mijn niet meer afgepakt worden. Maar goed de hele week steeds vergeten dus nu maar even.
Moet wel eerst nog even zeggen dat dit deel mooi uit kwam. Had namelijk drie boeken mee genomen en woensdags had ik net de laatste hoofdstukken gelezen van boeknummer 3.
Maar ja nu de reactie. Heb er maar 1 woord voor "Fantasie".
Had al een vermoede dat Sarah iets had gezien en door verteld had aan hun ouders. Had eerlijk gezegd de reactie van zijn ouders niet zo verwacht in eerste instantie. Maar ja ik weet het even niet meer. Eerst is het niet erg lijkt het. Maar eigenlijk vinden ze het niet goed. Dat idee heb ik althans.
Nou ben benieuwd naar de rest.
Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Plaats reactie