Luc & Luc 10 jaar later

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 apr 2021, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Michel » wo 24 mei 2023, 00:06

Hoi Oliver en anderen

Mijn laatste bericht hier is alweer van 2 jaar geleden en heb toen alle verhalen gelezen. Maar na 2 jaar besloot ik nog eens te kijken en de verhalen nog eens te lezen. Het overlijden van mijn vriend is inmiddels al weer 2,5 jaar geleden en de verhalen kwamen destijds behoorlijk binnen bij mij. Nu ik opnieuw ging lezen dacht ik dat het wel mee zou vallen. Ik zit nu anders in mijn vel en ik ken de afloop van de verhalen natuurlijk, dus het zou niet meer emotioneel en spannend worden om te lezen maar gewoon ontspanning. Dat dacht ik.

Maar dat had ik goed mis. Ik schrok erg van het ongeluk van Maarten (Lau) in het eerste verhaal (was ik vergeten) en toch kwam alles nog steeds erg binnen. Gewoon weer opnieuw voelde ik alle emoties bij het lezen. Dat wil dus zeggen dat de verhalen zo ontzettend goed geschreven zijn dat het nog steeds veel met de lezer doet en ik lees dat ook terug bij andere lezers.

Ik heb wel eens gelezen Oliver dat als je de eerste verhalen terugleest dat je de opbouw achteraf anders gedaan zou hebben. Dat zal een technisch dingetje zijn. Mij als leek boeit dat niet want waar het werkelijk omgaat is dat als een verhaal je zo intens raakt, je het 100% geslaagd kunt noemen.

Bedankt!

Groeten
Michel

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Oliver » wo 24 mei 2023, 21:24

Graag gedaan Michel, daar zijn de verhalen ook voor.
Mooi om te lezen dat je na 2,5 jaar goede stappen hebt gemaakt en beter in je vel zit.
Al hebben mijn verhalen daar misschien maar voor 1% aan bijgedragen, dan nog maakt het me tevreden voor wat de verhalen kunnen betekenen.

Plaats reactie