BLANCO in boekvorm

Als er mensen zijn die een enquete/poll op willen zetten, ga je gang!
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

BLANCO in boekvorm

Bericht door Lucky Eye » za 03 jan 2015, 12:28

Beste Lezers!

Af en toe komt van lezers de vraag of ik BLANCO ook in de vorm van een boek ga uitgeven. Soms heb ik daar wel eens aangedacht maar... het is er nooit van gekomen om er serieus mee aan de slag te gaan.

Twee vragen aan jullie:
1. Is er belangstelling voor?
2. Naar welke vorm gaat de voorkeur uit: een gewoon boek, een e-book

Groeten,
Lucky Eye

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: BLANCO in boekvorm

Bericht door grensgeval » zo 04 jan 2015, 02:15

Beste Lucky
Ik zou een gewoon boek doen
dit heeft meerdere voordelen lijkt mij
1 een e-book kan na het kopen worden verder verspreid (meerdere keren worden gedownload)
2 e-book zijn een terug lopend iets (heb ik al meerder malen gelezen)
een boek lees je en leg je na dat je het uit heb in de kast en kan je dan zo weer pakken
een e-book is niet onbeperkt vol te zetten en dus moet je er op z'n tijd boeken van af halen en dan klagen de mensen dat ze hem weer opnieuw moeten kopen of downloaden
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: BLANCO in boekvorm

Bericht door Jablan » zo 04 jan 2015, 12:17

Bij 'Over de Grens' is de verhouding in de verkopen 80% Eboek en 20% de gedrukte versie. Deels zal dit aan de prijs liggen, meer nog aan het onderwerp en de leeftijd van de lezers. Als je nog in de kast zit, dan wil je natuurlijk geen boeken in de kast hebben staan met gay-content. Verder zie ik een duidelijke verschuiving naar digitaal lezen, tegenwoordig kun je op vrijwel alle apparaten Eboeken lezen en het is makkelijker om 1 tablet/smartphone/laptop/reader mee te nemen op vakantie dan 200 boeken.

Belangrijker is natuurlijk wat jij zelf wilt. Ik begrijp je lezers wel - Blanco is zo'n omvangrijk verhaal geworden, dat het makkelijker wegleest als boek.

- Wil je tekst gratis als boek uitgeven, zoals Oliver en Michael bijvoorbeeld doen, dan wordt het een Eboek in verschillende formatien. Epub en PDF zijn het meest gangbaar.
- Wil je er iets aan verdienen, dan kun je het beste de doe-het-zelf-route nemen. Die brengt je in Nederland naar MijnBestseller of een van de ongeveer 60 sublabels van dit berijf. Internationaal heb je Amazon, I-tunes en GoogleStore.

In beide gevallen heb je nodig:
- Een losse foto voor de omslag
- Een schoon bestand met de tekst (zonder paginanummers).
- Eventueel extra software om te kunnen uploaden in het goede formaat.
- Veel geduld.

Meer hierover vind je bijvoorbeeld op SchrijvenOnline en voor alle overige vragen heb je mijn mailadres. ;)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO in boekvorm

Bericht door Lucky Eye » ma 05 jan 2015, 18:16

Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: BLANCO in boekvorm

Bericht door Sjack013 » di 13 jan 2015, 11:57

Mij maakt het niets uit, Lucky Eye. Ik koop het toch wel. Maar ja, dat had je al wel gedacht, hè. Om de keuze nog moeilijker te maken, kun je overwegen om het en-en te doen. Zo kan iedereen kiezen in welke vorm hij het wilt lezen. Veel succes bij je keuze.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO in boekvorm

Bericht door Lucky Eye » di 13 jan 2015, 17:21

Tja... dat maakt de keuze er niet makkelijker op, Sjack ;)

Maar dat geeft niet. Af en toe moet je wat te denken hebben.

Groeten en bedankt,
Lucky Eye

Plaats reactie