Yorick deel 8

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Yorick deel 8

Bericht door Dijkje078 » vr 16 jan 2009, 22:11

Nog een paar weken naar school, dan was het vakantie, acht weken lang. Mijn cijferlijst zag er goed uit, ik zat zelfs boven het gemiddelde van de klas, een hele prestatie volgens mijn mentor. Henk en Marjon feliciteerden mij er mee en waren trots op me. Later die week kwam Robin langs om even bij te praten, hij was ook onder de indruk van mijn cijferlijst. Ik had, geloof ik, al eens gezegd dat ik gemakkelijk kon leren, maar zo makkelijk had ik toch niet gedacht. Ook Max had een mooie cijferlijst waar hij trots op kon zijn.

Op school was een feest georganiseerd waar we met de hele klas naar toe zouden gaan. Er was disco in de aula, de aula was ook een theater. Samen met Max fietste ik er naar toe, het was erg gezellig, er werd gedanst. Op een gegeven moment kwamen twee meisjes naar ons toe en vroegen ons of we met hen wilden dansen.

Dat zag ik eigenlijk niet zitten want ik kon helemaal niet dansen, en dan ook nog met een meisje! Max durfde geen nee te zeggen en trok mij mee de dansvloer op. Gelukkig was het druk en viel ik niet zo op. Tegen het meisje zei ik dat ik niet kon dansen.

‘Dan leer ik het je,’ zei ze, ‘zo moeilijk is het niet zei ze kijk maar naar mij.’

Ik voelde me belachelijk maar ze vond dat ik het best goed deed.

Max lachte naar me en stak zijn duim op. Na een paar nummers kwam er een rustig nummer. Toen wilde ik gaan zitten maar het meisje pakte me vast en even later schuifelden samen rond. Ze fluisterde in mij oor dat ze me wel leuk vond. Ik wist niet wat ik moest zeggen, maar net toen ze me wilde zoenen, was het nummer afgelopen en ging het licht aan.

“Saved by the light”, dacht ik gelijk.

Het was een gezellige avond geweest. Toen we naar huis wilden gaan vroegen de meisjes of we hen thuis wilden brengen, ze woonden vlak bij ons. Met elkaar fietste we naar huis, samen brachten Max en ik de meisjes thuis. Volgens mij vonden ze dat niet zo leuk en hadden ze andere plannen.

Max bleef bij mij slapen, Henk en Marjon waren een weekend weg dus hadden we het huis voor ons zelf. We pakten nog wat te drinken en gingen naar boven.

‘Douche jij eerst?’ vroeg ik aan Max.

‘Is goed, dan kan jij vast je tanden poetsen.’

‘Vind je dat niet vervelend als ik ook in de badkamer ben?’

‘Nee hoor, na de gym op school zie je me toch ook bloot.’

Samen kleden we ons in de slaapkamer uit, in de badkamer trok Max zijn boxershort uit en stapte onder de douche, ik de spiegel kon ik hem zien staan. Hij is mooi. Snel poetste ik mijn tanden, pakte uit mijn kast een schone boxershort. Max was intussen klaar met douchen en was zich aan het afdrogen, snel trok ik mijn boxer uit en stapte onder de douche. Max had zijn boxershort aan getrokken en poetste zijn tanden, ik zag hem in de spiegel naar me kijken.

Ik bleef onder de douche tot Max naar de slaapkamer ging. Snel droogde ik me af en trok een boxer en een T-shirt aan. Samen stapten we in bed. In bed praten we nog over het schoolfeest. Ik vroeg aan Max of hij dat meisje leuk vond.

‘Nuh, niet echt,’ zuchtte hij.

‘Volgens mij zag ze jou wel zitten.’

‘Ik heb daar helemaal geen zin in,’ zei hij kort. ‘Jij wel dan?’

‘Nee, ik ook niet.’

Na nog wat praten over het feest zijn we gaan slapen. Om tien uur de volgende morgen was ik wakker, ook Max deed net zijn ogen open. Hij zag er leuk uit met die slaperige ogen en verwarde haren.

‘Kom Max, we gaan naar beneden broodjes bakken.’

‘Lekker.’

Samen stapte we uit bed en gingen naar beneden, het was lekker weer en hebben onze borden met broodjes mee naar buiten genomen. Het was lekker in het zonnetje. ‘s Middags zijn we naar Max zijn thuis gegaan, Max moest het gras maaien en daar hebben we gegeten. Na het eten zijn we naar mijn huis gegaan want de hond moest eten en uitgelaten worden.

Max bleef weer slapen, we voerden het zelfde uit als de vorige avond in de badkamer voor we naar bed gingen. Ik vond het heerlijk om Max zo te zien. Volgens mij had Max het zelfde als ik en durfde het ook niet te zeggen. Zondagavond moest Max weer naar huis, wat ik eigenlijk wel jammer vond, het was fijn zo samen met hem.

Met Max zou ik drie weken vakken gaan vullen in een supermarkt, daarna ging Max met zijn ouders naar Frankrijk op vakantie en ik ging met Henk, Marjon en Marcel naar Amerika. De weken in de supermarkt waren best gezellig, we moesten om vier uur s’ middags beginnen tot acht uur. In het weekend waren we bij Max thuis of hij bij mij.

Voor mij heeft Henk een bankrekening geopend, hier werd mijn salaris opgestort en Henk maakte elke week zakgeld over. Veel uitgeven deed ik niet, een enkele keer kocht ik een CD maar verder spaarde ik.

In het weekend voor wij naar Amerika zouden gaan vertrok Max met zijn ouders naar Frankrijk. Hij was nog maar net weg of ik miste hen al. We hebben afgesproken dat als hij was aangekomen hij een sms’je zou sturen, ik zou hem nog een sms’je sturen vanaf Schiphof want mijn mobiel deed het in Amerika niet. Misschien mocht ik met Henk’s mobiel een sms’je versturen naar Max.

Op dinsdag vertrokken we naar Schiphol, wat was dat groot, al voor het inchecken moesten we door een controle, allerlei vragen werden er gesteld. Waar we naar toe gingen, wie de koffers had in gepakt, hoe lang we in Amerika bleven, en nog veel meer. Toen we eindelijk door de douane waren zijn we gaan shoppen, gekocht hebben we niets. Daarna naar boven om wat eten, toen was het tijd om naar het vliegtuig te gaan.

Het was een Boeing 747, we mochten al snel aan boord omdat we business klas hadden. Van Amsterdam vlogen we naar New York en vandaar door naar Orlando in Florida. Om 7 uur s’ avonds Amerikaanse tijd kwamen we in Orlando aan, na de koffers te hebben opgehaald konden we de auto ophalen. Henk had een Ford Windsor gehuurd zodat we ruimte hadden. Om half negen waren we bij het huis. Nadat we spullen uitgeladen hadden ben ik met Henk nog even boodschappen gaan doen bij een supermarkt.

Henk maakte nog wat eten klaar, waarna ik naar bed ben gegaan, ik was doodmoe. De volgende morgen zijn we na het ontbijt de stad in gegaan, er zijn hele grote winkelcentrums met grote warenhuizen. ‘s Avonds zijn we in een Italiaans restaurant gaan eten, waar de mensen van de bediening ook om beurten zongen. Na een lange nacht geslapen te hebben was ik een beetje gewend aan het tijdsverschil.

Al vroeg zijn we naar Disney World vertrokken, wat was het daar groot; er zijn 4 grote parken met allerlei attracties en dingen om te zien. Vooral de rollercoasters waren super! Samen met Marcel heb ik ze allemaal geprobeerd, super gaaf! Maar ook Animal Kingdom, met Tarzan en de Lion King was te gek. Ik heb al gezegd dat alles groot was, nou het was super groot. Vijf dagen hebben we door gebracht in Disney World, echt gaaf.

Van Florida zijn we met het vliegtuig naar Los Angeles gevlogen daar hebben we met een camper een rondreis gemaakt. Van LA naar San Diego, de Grand Canyon, Las Vegas en San Francisco weer terug naar LA. We hebben heel erg veel gezien en Henk heeft veel foto’s gemaakt. Het was een super gave vakantie!

Op woensdagmorgen waren we weer vroeg op Schiphol, Henk’s dochter kwam ons ophalen. Het was wel een vermoeiende reis, want in het vliegtuig kon ik niet echt slapen. Thuis zijn we ook niet naar bed gegaan want dan duurt het veel langer om aan het tijdsverschil te wennen volgens Henk.

Toen ik thuis was heb ik gelijk Max gebeld, was blij hem weer te horen. Hem had ik heel erg gemist tijdens de vakantie. Max was een paar dagen eerder thuis dan ik, hij was ook blij dat ik weer thuis was en vroeg of hij mocht komen. Natuurlijk wilde ik dat en 10 minuten later was hij er. Hij had een cadeautje voor mij gekocht in Frankrijk uit de streek waar ze geweest waren. Voor hem had ik een T-shirt van Disney.

Goh wat had ik hem gemist! Toen ik hem zag had ik gelijk weer vlinders in mijn buik, nog steeds durfde ik het niet aan hem te vertellen wat ik voor hem voelde. Ik was bang dat ik daar alles mee zou verpesten, en dat wilde ik niet. Stel dat hij toch niet het zelfde was als ik en op meisjes viel en hij me niet meer wilde zien. Nee, dan maar niets zeggen en stiekem hopen dat hij ook wat voor mij voelde.

We hadden nog twee weken vakantie voor we weer naar school moesten. Het was mooi weer en er werd een hittegolf voorspeld. Henk had bij het huis een boot, een sloep met een binnenboordmotor, die we mochten gebruiken om te varen. Max was al vroeg bij mij, we zouden met de boot een eind gaan varen. We namen onze zwemspullen mee en eten en drinken voor onderweg, na eerst getankt te hebben zijn we vertrokken.

In de middag hebben we de boot bij een eilandje vast gemaakt en doken we in het water want het was intussen behoorlijk warm geworden. Na een poosje zwemmen zijn we op onze handdoek in het gras gaan liggen om op te drogen. Max was prachtig bruin van de vakantie, ik ook, maar ik ben dan ook heel snel bruin omdat mijn huid al wat getint is. Max lag op zijn zij naar mij te kijken met zijn hoofd op zijn hand.

‘Kan je het zien?’ vroeg ik hem.

‘Prima.’

‘Wat is er aan mij te zien?’

‘O, Niks bijzonders.’

Max ging op zijn buik liggen en deed zijn ogen dicht, voorzichtig pakte ik een grasspriet en begon over zijn rug te kietelen. Max had moeite om niet te lachen, ineens pakte hij me vast en begon mij te kietelen waar ik niet tegen kon. We begonnen te stoeien en ineens zat Max boven op mij en hield mijn handen vast boven mijn hoofd. Plotseling voelde ik mijn harde tegen Max zijn billen, hier schrok ik van en duwde Max van me af.

‘Wat doe je?’ vroeg Max.

‘Niets, ik heb honger wil jij ook wat eten?’

Max keek mij verbaasd aan maar zei niets. Samen aten we ons brood op waarna we alles weer in de boot hebben geladen en zijn vertrokken. Ik wist niet wat ik tegen Max moest zeggen, ook Max was stil en zei niets. Nadat we en stuk hadden gevaren vroeg Max om even te stoppen en de boot bij een eilandje aan te leggen. Na de boot vast gelegd te hebben begon hij voorzichtig.

‘Yorick, ik wil je wat vragen, waarom schrok je dat je een stijve had toen we aan het stoeien waren?’

Ik keek Max aan en kreeg een kop als een boei.

‘Ik weet het niet, eigenlijk schrok ik wel ja.´

‘Ik had ook een stijve.’

‘Jij ook?’

‘Ja, ik ook, weet je niet waarom?’

‘Nee, ik denk het niet.’

‘Hierom!’

Gesloten