De nieuwe tent deel 14

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 14

Bericht door Bingo » di 07 jun 2022, 15:42

De nieuwe tent deel 14
Ik vertelde Ben meteen het goede nieuws, voor de verbouwing zou mijn Pa op komen.
“Meen jij dat nu werkelijk Geert, dan moet ik meteen even vertellen tegen mijn coach. Die gaat uit het dak, dat geloof je niet maar hij heeft al zijn vrije tijd in de club gestoken dat is zijn levenswerk geworden”.
“Dat heb ik al gemerkt vanaf het begin, het was club voor en club na maar vooral zag ik hoe blij hij werd van alles wat de meisjes en jongen presteerden”.
“Daar heb je gelijk in, jammer dat hij niet meer op de fiets kan zoals vroeger dat was zijn lust en leven!”
“En is een operatie geen oplossing voor zijn knie?”
“Nee, de doctoren hier zeggen dat het geen oplossing geeft, zijn knie blijft stijf hoe dan ook”.
“En in het buitenland, je hoort zo veel over Zweden, China, Japan en Amerika, op sommige gebieden zijn die landen verder dan hier!”
“Dat klopt inderdaad Geert, maar de coacht heeft al alles geprobeerd maar niemand kon hem helpen. Zelfs een knie prothese zou niets veranderen, heeft hij ons eens verteld na een training”.
Wij zeiden “wij willen geld gaan inzamelen als we U daarmee kunnen helpen?”
“Laat maar goed zijn jongens en meiden, ik heb me er al bij neer gelegd en hoop dat een van jullie of meerderen ooit de tour gaat winnen door mijn inzet”.
“Daarom doe we allemaal extra ons best, en er zitten wel enkele echte goede bij ons op de club, helaas val ik daar niet onder maar het fietsen alleen al geeft mij een goed gevoel!” lach ik.
“Hé Ben, misschien lukt het je om een topper te worden met paarden dressuur of zelf bij het paardspringen?” geef ik hem een steuntje in de rug.
“Ik bel de coach wel vanaf thuis, dat is goedkoper dan via mijn Handy!” zegt Ben.
“Ja, ja, de vastentelefoonrekening loopt op Papa’s naam en die kan betalen” grinnikte Ben’ s Ma.
“Dat is gemeen Ma, door dat akkefietje van laats hebben jullie mijn beltegoed al beperkt”
“Eigenschuld had jij je maar moeten melden dat jij later thuiskwam daar heb jij je Handy voor gekregen van ons. Wij hebben de hele avond zitten wachten, we raakte zelfs al bijna in paniek”.
“Ik heb toch mijn excuus aangeboden, mijn Handy was uit mijn broekzak gevallen en lag bij Geert op de grond in de slaapkamer zonder dat ik dat wist”.
“En hoe kwam die daar te liggen?”
“Dat kunt U toch wel weten, zeker omdat jullie ons al een tijdje van die dubbelzinnige opmerken gaven. Ik ga U toch ook niet vragen hoe jullie twee mij hebben gemaakt?” lachte Ik.
Pa schoot in de lach en zei “au, die komt wel hard aan hé Maria. Maar ik moet Ben wel gelijk geven, ik denk dat hij ons zo gaat vertellen dat ze gewoon samen aan het stoeien waren”.
“U heeft gelijk Pa, maar U heeft niet toevallig een camera in Geert zijn kamer verborgen, dat zou namelijk wel pijnlijk zijn voor ons beiden?”
“Nee malloot, dat zou ik nooit doen en Geert zijn vader ook niet. Maar jij maakt me nu wel nieuwsgierig, hadden jullie toevallig jullie kleren vergeten aan te trekken na het douchen?”
“Geen commentaar, voor U is het een vraag en voor ons een weet, maar geen zorgen niemand van ons twee is in verwachting geraakt Pa” lachte ik.
“Hoezo, hebben jullie het al eens gedaan dan?”
“Nee Pa, Geert en ik zijn opzoek naar iemand die voor ons condooms en glijmiddel kunnen bezorgen. Zelf durven we het niet, zo U die iemand willen zijn voor ons?”
Pa slikt even en zegt dan “jongens daar hebben we het later wel over als we thuis zijn, Ik vind het wel moedig van jullie om me dat te vragen maar ook tevens heel verstandig van jullie twee”.
In de achteruitkijkspiegel zie ik hoe mijn Ma glimlacht naar mijn vader. Als we eindelijk thuis zijn rennen Geert en ik naar binnen, kijken wie het eerst bij de telefoon was.
Dat was ik natuurlijk, Geert had nog geen sleutel van de voordeur en ik zei “daar moet wat aan gebeuren, dadelijk krijg je een eigen sleutel van mij als Ma en Pa het goed vinden?”
“Natuurlijk vinden we dat oké, iedere zoon van ons moet een sleutel krijgen van de voordeur toch Maarten” lachte Ben zij Ma en sluit Geert in haar armen.
“En toch, ik bel eerst mij coach, daarna mag jij bellen”.
“Oké, dan breng ik mijn spullen alvast naar onze kamer, ik mag toch wel bij mijn lieverd slapen hoop ik?”
“Ja natuurlijk, de logeerkamer is voor gasten. Nu jullie twee samen zijn ben jij geen loge meer maar een volwaardige huisgenoot” grinnikte Ben zijn Pa, de weg weet je wel hé.
“Nee, hoe zou ik dat moeten weten! als U mij de weg wijst dan kunt U ook iets van mijn spullen mee naar boven dragen” zegt Geert met een glimlachje.
“Jezus, wat zijn de jongeren toch uitgekookt vandaag de dag. Je moet echt op je woorden letten” zegt Ben ’s Ma met een glimlachje.
Pa gaat Geert voor en zegt dan “kijk dit is jullie slaapkamer, de huisregels krijgen jullie later wel dus voel je maar thuis Geert!”
En Pa gaat weer naar beneden en hoort nog net hoe Ben afscheid neemt van zijn coacht.
“Alles geregeld met je coacht? dan kan je meteen naar boven gaan en Geert zeggen waar hij zijn spullen kwijt kan. Dadelijk neemt hij nog je hele kamer in beslag, wel eerst netjes aankloppen hoor voor het zelfde geld loopt hij in zijn nakie rond” grinnikte zijn Pa.
“Zou je denken Pa, dan moet ik maar snel naar boven gaan want dat kan hij natuurlijk niet maken zomaar naakt rond lopen in onze kamer”.
“Ben, jullie twee en dat geld natuurlijk ook voor Mark en Mario mogen vanaf nu doen en laten wat jullie willen zolang de buren het maar niet zien!”
“Hoezo Pa, volgens de wet is het zo dat wij kunnen doen in onze tuin wat we willen zolang het maar niet van de openbare weg zichtbaar is. Ik heb allang gezien dat onze buurmeiden topless zonnen en ze trekken zich er niets van aan of wij dat zien, dus vanaf nu krijgen ze een koekje van eigendeeg”.
“Hoe bedoel je dat Ben?”
“Ik ga voortaan ook zonnen, alleen niet topless maar gewoon naakt. Eens kijken of we een reactie krijgen van hun, dit geld trouwens ook voor U en Ma gewoon doen waar jullie zin in hebben?”
“Ja maar, de buren aan onze andere kant dan. Wat moeten zij wel niet van ons denken?’
“Dat maakt niets uit, zij hebben sowieso maar een beperkte inkijk en zoals gezegd volgens de wet mag het gewoon. U vraagt toch niet aan de buren om te kijken wat wij zoal doen in onze tuin?”
“Ik weet niet Ben, ik denk dat ik eerst even ga praten met hun en vragen of ze het niet erg vinden!”
“Ma, dat moet U juist niet doen, ik denk als de buurman weet dat wij en vooral U naakt gaan zonnen! Dat hij de hele middag op de zolder zit om te gluren, want volgens mij is dat de enige plek buiten de slaapkamer van Paulus dan waar ze in onze tuin kunnen kijken”.
“Denk jij dat werkelijk Ben?”
“Ma, vanaf de dag dat zij naast ons zijn komen wonen heb ik de buurman een vreemde gast gevonden, vraag me niet waarom maar volgens mij klopt er iets niet met die man”.
“Daar moet ik Ben gelijk in geven, ik vind het ook maar een rare man. Hij groet nooit en als er iemand van ons jarig is feliciteren enkel Paulus en zijn moeder ons, ze komen ook altijd alleen op de koffie en gebak, hem zien we nooit”.
“Ja, maar hij kan mensenschuw zijn of verlegen” komt Ma voor de buurman op.
“Kom op Ma, daar zou hij overheen moeten zijn, ze wonen nu al meer als tien wat zeg ik meer als vijftien jaar naast ons!”
“Maar toch, ik heb mijn bedenkingen hierbij mannen?”
“Oké Mam, ik ga naar Geert. Ik heb al eerder gezegd jullie moet doen wat jullie goeddunkt maar ik ga in ieder geval zonnen op mijn manier, gaan ze gluren nou dan hebben ze dat gratis en voor niets!”
Lichtelijk verergerd loop ik naar binnen om naar mijn/onze slaapkamer te gaan.
Geert zat achter zijn laptop op een handdoekje op mijn bureaustoel toen ik hem zag zei ik “jij doet tenminste normaal, dat kan ik niet van mijn Ma zeggen”.
“Ik hoorde al dat jullie woorden hadden, dat gaat toch niet om ons hoop ik?”
“Nee beertje, gelukkig niet maar mijn Ma is gewoon nog niet klaar met het leven als nudist. Zij wil werkelijk naar de buren gaan om te vertellen dat wij voortaan in ons blootje gaan zonnen in onze eigen tuin?”
Ik stond op en begon me boos te ontkleden “wacht Liever, ik help je even, dadelijk scheur je nog je kleren van je lijf zo boos als je op dit moment bent zo heb ik je nog nooit eerder gezien!”
Ik liet me helpen door mijn beertje, toen ik net als hij naakt was zei ik “Ga je mee naar beneden, ik heb dorst en wil wat drinken in de tuin waar iedereen van onze buren het kunnen zien”.
“Zou jij dat nu wel doen Lieverd”.
“Ja juist nu, de enige die echt iets kunnen zien zijn onze buren aan de linker kant, die rechtse buren moet al op de zolder zitten of op Paulus zijn kamer om iets te kunnen zien”.
“Oké lieverd, we gaan ervoor” en hij trok me overeind van ons bed.
“Je moet weten, de meiden van de linker buren zonnen ook gewoon topless in hun tuin en als de zoon Raymond ook in de tuin is om te zonnen trekt hij zijn stof van zijn zwembroek zo strak mogelijk tussen zijn billen en de zij kanten zo ver mogelijk omhoog”.
“Dan kan hij zijn zwembroek toch meteen uit doen?” lacht Geert.
“Dat heb ik ook vaker gedacht, maar vermoedelijk is hij daar te preuts voor” en lachend lopen we naar de keuken waar we ons een glas cola inschenken.
Pa kwam de keuken binnen en vroeg lachend “en jongens gaan jullie ervoor, ik heb Ma wat kunnen kalmeren dus toi, toi, toi en sterkte. O ja, de buurmeiden en de zoon zijn ook buiten”.
“En zijn de meiden weer topless?”
“Wat denk je, zoals altijd!” grinnikte Pa.
“Dan gaan we er zeker voor, eens kijken of Raymond nu ook zijn broek uit durft te doen wanneer hij gaat zonnen Pa” lach ik.
“Hoe bedoel je dat Ben?”
“In het kort, vertelde ik Pa hoe Raymond van de zon geniet als de zussen erbij zijn”.
“Hoe oud is de knaap eigenlijk?”
“Ik schat hem op een jaar of dertien á veertien, zijn zussen zijn ongeveer zestien en achttien jaar!”
Kom op we gaan ervoor, samen liepen we naar buiten en nemen plaats op de stoelen van het tuin setje.
“Ook aan het genieten van de zon?” vroeg ik aan de buurkinderen.
“Ja, net zoals jullie twee, zo te zien” giechelt een van de meiden.
“Kom er anders bij zitten, de poort is open en de cola is koud” grijnst Ben.
“Even aan onze ouders vragen zei een van de meiden!”
“Komt mij ergens bekent van voor, stond die niet eens op de eerste plaats in de top tien” lacht Geert.
“Nee, dat was even aan mijn moeder vragen” lachte ik nu op mijn beurt.
“De moeder kwam naar buiten” en vroeg wat is er aan de hand?
“Wij gaan even bij de buren een glas cola drinken!”
“Maar wel eerst even het bovenstuk van jullie bikini aandoen hoor, meiden”
“Waarom Ma, Ben en zijn vriend zijn zelfs helemaal bloot, waar is dan het probleem. Wij houden netjes ons bikinibroekje aan hoor, als U daar bang voor bent!”
Ze keek even over de heg en zag ons naakt in de tuinstoelen zitten “doe ook maar wat jullie willen, dat doen jullie sowieso al altijd als Pa op montage is”.
“Dus als we daar zijn, mogen we dan ook onze broekje uit doen?” vraagt in mijn ogen de jongste van de twee meiden.
“Als er geen gekke dingen gebeuren en Raymond erbij blijft, hebben jullie mijn zegen! Jullie doen toch gewoon waar jullie zin in hebben zolang Pa niet thuis is” en ze gaat weer snel naar binnen.
De meiden en Raymond kwamen gelijk naar onze tuin en gingen zitten.
“De volgende keer leggen we de kussens er in maar dan moeten jullie wel op een handdoekje plaats nemen dit is voor de hygiëne maar dat begrijpen jullie wel toch?”
“Trouwens Raymond, als je gaat zonnen trek dan gerust je zwembroek of sportbroekje uit, maar wel goed insmeren hoor” lachte ik.
“Ja, want wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, en stel nou eens dat je eitjes uit komen?” lacht Geert.
“Raymond stottert, waar moet ik me dan mee insmeren om te voorkomen dat mijn eitjes uitkomen”.
“Mallerd, dat was een grapje, gewoon goed in smeren met een zonnebrandmiddel, je zusjes zullen jou wel helpen” niet waar meiden lacht Geert opnieuw.
“Nee Raymond, maar zonder gekheid ik heb nog nooit gezien dat jij je billen met zonnecrème heb ingesmeerd, of doe jij dat in huis?”
“Nee, ik smeer me eigenlijk nooit in, behalve als we naar het strand gaan dan doen mijn ouders het voor mij. Soms trekt mij Ma dan mijn broekje een stuk omlaag, en smeert ze mijn billen in met zonnecrème, ik heb dan het gevoel alsof ik met mijn billen bloot sta voor iedereen”.
“En dat vond je dan erg?”
“Nee, maar aangenaam is het ook weer niet, dat iedereen bijna je poeperd kan zien”.
“Dat geloof ik je, mijn Ma maakte haar zakdoek nat met spuug en wreef mijn wang schoon als er iets op zat, op dat moment voelde het aan alsof ik door de grond zakte”.
“Maar vertel eens alle drie cola of wil er iemand liever tonic”? vroeg Ben.
De meiden zeiden “wij hebben liever tonic en Raymond wil vast het liefste cola, of niet Raymond?”
“Ja, maar ik kan goed voor me zelf praten hoor, ik ben al bijna zestien het duurt nog maar en weekje ook al ben ik klein voor mijn leeftijd”.
“En jullie dames, mag ik zo vrij zijn om naar jullie leeftijd vragen. Ik weet dat het niet hoort, maar Ben en ik waren aan het gissen naar jullie leeftijd”.
De meiden kijken elkaar aan en Vera de jongste zei “Annie is twintig en ik Vera ben al achttien jaar!”
”Niet boos worden op Ben, maar hij schatte jullie op ongeveer zestien en achttien jaar”.
Ben kwam juist aanlopen met de drankjes en vroeg “wil er iemand ijsklontje in de drankjes?”
“Nee, als ze goed koud zijn is het goed zo, maar ik hoorde van Geert (zo heet je toch hé) dat jij zat te raden hoe oud we waren Ben!”
“Ja dat klopt, ik luister naar de naam Geert”.
“Nou zat ik goed, of zat ik te laag? en wat Geert aangaat die luistert alleen naar zijn naam als hij dat wilt!”
“Dat laatste Ben, ieder van ons is twee jaar ouder dan jij had geschat, dus respectievelijk zijn we achttien en twintig jaar”.
“Ja sorry, maar of het komt doordat Geert en ik bij elkaar zijn dat weet ik niet. Bij jongens lig ik meestal beter” grinnikte ik.
“Dus jullie twee vormen samen een echt stelletje, jammer hé Vera dat homojongens altijd zo knap zijn?”
“Ja Annie, ik zag Ben wel zitten en jij zei voorheen dat jij die nieuwe jongen die blijkt dus Geert te heten wel zag zitten hé!”
“Ja dat klopt, dus dat wordt verder zoeken Vera”.
“En jij, Raymond jij als ik zie hoe jij ligt te hannesen met je zwembroekje, kan je veel beter ook dat laatste stukje stof uit doen dat is veel lekkerder Joh!”
“Ja Raymond, vroeger was je ook niet te preuts om in je blootje te spelen in het zwembadje?”
“Dat heb ik jullie twee toch al eens uitgelegd, sinds ik in de pubertijd kwam en me ging ontwikkelen. Dus toen ik schaamhaar kreeg en mijn pielenmannetje groter werd ben ik me gaan schamen”.
“En je zussen zie je wel eens bloot in de badkamer?”
“Ja soms wel, maar dat is maar heel zelden, daar let moeder wel op. Die vindt het maar niets!”
“Wat, dat jij je zussen bloot ziet?”
“Ook, maar ook als ik naakt van mijn kamer naar de badkamer loop om te douchen terwijl Vera en Annie al in de badkamer zijn. Dan wordt ze vaak boos op mij, terwijl ik niet eens weet dat zij in de badkamer zijn”.
“Ik zou zeggen daar moet verandering in komen, ga alle drie staan en bij drie gaan de broekjes uit en geniet van de vrijheid” lachte ik.
Vera en Annie gingen meteen staan, maar Raymond bleef verleggen zitten.
“Kom op Raymond, laat zien dat je het durft” moedig Vera hem aan.
“Ik durf het niet, zeker nu ik weet dat ik met twee homo’s aan een tafel zit. Niet dat ik wat tegen homo’s heb hoor, maar het is toch wel een vreemd gevoel!”
“Oké, dat begrijp ik dat jij het vreemd vindt, maar mag ik vragen hoe jullie op school douchen na het gymmen of zwemmen en ook bij het voetballen?”
“Gewoon in ons nakie, maar waarom vraag jij dat Ben!”
“Nou ik ga uit van het gemiddelde, ik denk dat in de klas vijftien jongens zitten en bij het voetballen ook zo ongeveer na een training klopt dat zo’n beetje?”
“Ja, zo’n beetje wel maar ik denk zelf dat het er bij het voetballen meer zijn. Maar waarom vraag je dat eigenlijk?”
“Kijk ik denk dat er tussen de jongens zeker een stuk of drie als het er niet meer zijn die je bekijken omdat ze net als Geert en ik homo zijn of in ieder geval Bi zijn”.
“Ik wil je niet uit je zwembroek kletsen hoor, maar denk er eens over na en voor Geert en Mij hoef jij je niet bang te maken wij hebben ons al gevonden”.
Vera en Annie stonden al met hun duimen tussen de rand van hun broekjes, als op commando lieten ze beiden hun broekjes zakken en gingen weer zitten op hun stoeltjes en keken Raymond uitdagend aan.
Aarzelend keek hij zijn zussen aan en zegt “nou vooruit dan, het is nu of nooit!” en ook zijn broekje viel op de grond waarna ook hij weer ging zitten.
Raymond zat met open mond zijn zussen te bekijken en stamelde “sinds wanneer hebben jullie daar onder geen haar meer, dat heb ik nog nooit gezien!”
“Op mijn verjaardag heeft Annie mij een ladyshave cadeau gedaan en die hebben we natuurlijk de volgende dag uitgeprobeerd” lacht Vera.
“Ja, na de laatste uitbrander van Ma durf ik me al niet meer bloot naar de badkamer te begeven als jullie twee boven zijn. Ik wacht dan netjes af dat ik jullie naar beneden hoor lopen, dan pas durf ik me te gaan douchen” zegt Raymond verlegen tegen zijn zussen.
“Broertje, daar gaat verandering in komen, de volgende keer ga jij gewoon douchen zoals altijd!”
“Ja maar, als Ma dat ziet wat dan, dan heb ik het weer gedaan?”
“Nee Raymond, wij zeggen dan dat we jou hebben voorgeslagen om je te helpen bij het trimmen van je schaamhaar omdat jij je er zo voor schaamt”.
“Oké, maar niet helemaal kaal hoor, ook al vind ik het wel mooi staan bij Geert en Ben. Maar wat zullen mijn klasgenoten en de jongens van het voetbal wel zeggen als ik opeens kaal ben?”
“Ik weet het niet Raymond, bij mij op school vonden ze het wel tof en ook bij het wielrennen. Nu lopen er verschillende kaal rond of zijn op het minst getrimd!”
“Oké, laten we het houden op getrimd. Later kan ik nog altijd kijken wat ik doe, maar dat ligt aan de reacties van de jongens?”
“Dat is goed laf broertje van ons, kom hier dat ik je een knuffel kan geven” lacht Annie.
Raymond staat op en Annie die ook was gaan staan, trekt hem naar zich toe en drukt haar broertje bijna plat tegen haar lichaam aan en knuffelt Raymond stevig.
“Zo is het wel genoeg” en duwt Annie ongemakkelijk van zich af.
“Hé Raymond, wat is dit nou weer vroeger kon je er niet genoeg van krijgen als we jou stevig knuffelde wanneer jij uit het zwembadje kwam en bij een van ons op de schoot kroop?”
“Ja, maar toen had jij je badpak of bikini aan, nu ben jij net zo naakt als ik toen!”
“Maakt dat een verschil dan, het is toch fijn wanneer mijn huid die van jou raakt?”
“Ja dat is zo, eigenlijk te fijn ik merk namelijk dat er bij mij wat begint te groeien”.
“Wat, het is toch nog geen asperges tijd?”
“Ha, ha wat zijn we weer leuk Annie, ik vindt dit niet leuk hoor!” en hij trok zijn zwembroek weer boos aan.
“Ja Annie, het is niet leuk als jij je broertje voor joker zet. Zeker niet in zijn pubertijd, dan krijgen wij jongens op de raarste momenten een erectie. Dat kan komen doordat we een rare gedachten hebben bij het zien van een mooi lichaam, maar ook door het schuren van de stof van de onderbroek of zwembroek langs of over de jongen zijn geslachtsdeel en dat kan heel lastig zijn op die leeftijd” zei Geert.
“Inderdaad, zeker als dat gebeurt in het zwembad waar bijna iedereen het kan zien dat er wat groeit in de jongen zijn zwembroekje” val ik mijn beertje bij.
“Sorry Raymond, dat wist ik niet, alsjeblief niet boos zijn het was niet om je te pesten of zo, wij meisjes hebben van zoiets geen last bij ons worden enkel de tepeltjes wat harder en dat valt zo goed als niemand op” verontschuldigd zich Annie.
“Oké Annie, maar denk er in het vervolg aan als ik wakker wordt s’ morgens heb ik bijna altijd een staander in mijn onderbroekje als ik die al aan heb want meestal slaap ik naakt natuurlijk niet als er vriendjes blijf logeren en tot nu is Moeder er ook nog niet achter gekomen dat ik bloot slaap”.
“Mag ik vragen waarom jullie tegen je Ma zo vaak tegen haar Moeder zeggen?” vraag Ik.
Kijk Ben zegt Annie “ze is eigenlijk niet onze echte moeder, ze is Papa haar tweede vrouw. Onze echte Mama is voor twaalf jaar terug dodelijk verongelukt, ze werd aangereden door een auto ze was op haar fiets onderweg om Raymond naar school te brengen” eigenlijk spreken we er nooit meer over.
“En Raymond, heeft die niets opgelopen bij dat ongeluk, of was het op de terugweg dat het gebeurde?”
“Nee, Raymond werd naar het ziekenhuis gebracht in kritieke toestand. Men vermoede dat hij daarom wat achterstand heeft opgelopen bij zijn groeien, in eerste instantie vreesde de artsen voor Raymond zijn leven maar gelukkig is zover alles goed gekomen” zei Annie.
“En die chauffeur, die heeft hopelijk een flinke straf gekregen” vroeg Geert.
“Een ooggetuige heeft gezien dat de chauffeur een lege wodka fles uit het raam gooide en er van door ging. De getuige was zo geschrokken dat ze niet eens het kenteken kon noteren, ze heeft nog geprobeerd om Mama te redden maar toen de ambulance en politie er waren was Mama al dood”.
“Ongeveer vijf jaar later heeft Papa onze stiefmoeder leren kennen, een jaar later heeft hij haar ten huwelijk gevraagd. Wel na overleg met ons, en ook wij vonden haar wel een lieve vrouw en ze was eerst ook heel lief voor ons ( als Papa erbij was ) maar als Papa op montage was, dan was ze heel anders” ging Vera verder.
“Ja, Raymond heeft tot op late leeftijd vaak een ongelukje gehad in zijn slaap, stiefmoeder was dan zo gemeen dat ze hem zelf het bed liet verschonen ( hij was toen net negen jaar of zo ) en daarna moest hij koud douchen en een schone pyjama aandoen”.
“Papa geloofde ons niet, maar onze stiefmoeder wel. Pas toen ze Raymond naar een internaat wilde doen kreeg hij bedenken”.
“Hij heeft toen Opa en Oma te hulp geroepen, Raymond kon een tijdje bij hun wonen maar toen sloeg het noodlot opnieuw toe!” helaas zijn Oma en Opa snel achter elkaar overleden, Mama’s vader en moeder waren al dood” ging Annie verder.
“Toen Raymond bij Oma en Opa woonde ging het ook goed tussen ons en stiefmoeder, wij konden doen en laten wat we wilde zelfs naakt slapen mochten we en ook buiten spelen” tot Raymond weer thuis kwam wonen snikte Vera.
“Ze probeerde ons over te halen om Raymond af te schuiven naar een internaat, als hij weer weg was konden wij ons meidenleven weer oppakken” zei ze tegen ons maar we mochten niets tegen Papa zeggen.
“Nou dat was het eerste wat ik tegen Papa zei, toen hij terug was van montage” maar hij wuifde het gewoon weg zei Vera.
“Maar over twee maanden ben ik eenentwintig en dus volwassen, ik heb een redelijk goed betaalde baan en het huis van Oma en Opa heb ik geërfd ik neem ze allemaal mee en ga zelfstandig wonen” samen met mij zusje en broertje lacht Annie.

Gesloten