De nieuwe tent deel 11

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 11

Bericht door Bingo » di 17 mei 2022, 20:15

De nieuwe tent deel 11
Bram wat zeg je nou weer, bied meteen je excuus aan. Zoiets zeg je niet ook al is het als grapje bedoeld” zegt Margot toch wel wat boos.
“Laat maar zitten Bram, wij of althans ik kunnen wel tegen een grapje” zegt Geert.
“Hé, hé net alsof ik niet tegen een grapje kan?” protesteer Ik bijna beledigt.
Iedereen moet lachen om die opmerking van mij. Maar ja, na het ontbijt is het toch echt zover dat de tent ingepakt moet worden. Gelukkig was ik zo slim geweest om de stoppen uit het luchtmatras te halen.
“Oei Ben, wij hebben een probleem, het matras is lek de lucht is er helemaal uit!” roept Geert wanneer we in de tent zijn.
“Dan zouden we een nieuwe moeten kopen, als ik niet de stoppen eruit had gehaald voordat we gingen ontbijten” schaterde ik het uit.
“Liet je me daarom als eerste weer de tent binnengaan?” rot joch.
“Ja, natuurlijk had jij het echt niet door dat ik dat had gedaan. Voor het stoeien in de beek heb je het nog zelf gezegd dat we dat voor het ontbijt moeten doen!” zeg ik nog steeds lachend en Bram en Bas die mee waren gekomen stonden er ook bij te lachen.
“Ja, lachen jullie maar, maar denk er aan ik ben net een olifant ik vergeet nooit iets dus de volgende keer gooi ik jullie allemaal vierkant in de beek” glimlacht Geert naar de jongens.
“Ook als we jullie helpen bij het opruimen?” vraagt Bas.
“Daar moet ik nog eventjes goed over nadenken, maar ik denk dat ik genade voor rechter laat gaan!”
Toen we bijna klaar waren vroeg ik aan de jongens “als jullie vast de tassen naar het huis brengen dan komen wij dadelijk met de tent en de slaapzakken?”
Die twee hadden goed meegeholpen, met een goed uurtje was alles aan kant en mooi en netjes ingepakt. Alles stond klaar voor vertrek en zo dronken we nog samen even een bakkie koffie.
Terwijl we aan de koffie zaten ging de telefoon over, Margot na die op en riep “Bram het is voor jou, iets over een tractor of zo”.
Meteen gaat hij naar binnen en neemt de telefoon over van zijn moeder “wat, over een uur brengen jullie hem al, ja hoor dat komt wel goed, het adres heeft U toch hé?”
Stralend komt Bram weer naar buiten en vraagt “wachten jullie nog even tot hij er is, misschien heb ik jullie hulp nodig om de tractor naar de werkplaats te duwen”.
“Is goed, maar dan moeten jullie je zo wel gaan aankleden!” zei Oom Albert.
“Zo gauw we de koffie op hebben schieten we in de kleren, natuurlijk kunnen we ze niet in ons blootje ontvangen” zei Bram.
Maar het liep anders dan de bedoeling was, nog geen kwartier later stonden ze op de oprit met de autoambulance waar de tractor op stond. Gelukkig waren Oom en Tante wel gekleed maar wij nog niet, Margot wilde meteen naar binnengaan om handdoek voor ons te halen.
“Doe maar geen moeite mevrouw, het is warm genoeg en mijn kinderen gaan ook naakt in het zwembadje bij ons achter op de plaats”.
“Ja maar, wat moet u wel niet denken van ons, dat we de kinderen wat heet kinderen het zijn echte pubers en enkele zijn al half volwassenen hier zo in hun blootje laten lopen”.
“Nou dat zal ik U eens precies vertellen, ik denk dat ze gewoon vrij zijn opgevoed. Als ik terug denk aan mijn jeugdjaren dan moet ik bekennen dat ik mijn ouders, zus, of broer nog nooit naakt heb gezien. Mijn vriendjes daar in tegen wel vaak, we gingen altijd stiekem in een meertje zwemmen natuurlijk in ons nakie zelfs de meiden deden mee maar dat mocht natuurlijk nooit iemand te weten komen” dat was namelijk ons vriendengeheimpje.
“En daar is nooit iemand achter gekomen?” vraagt Bas verwonderd.
“Achteraf bleek het een openlijk geheimpje te zijn geweest, toen het bekend werd bleken zelfs onze ouders van dat bewuste meertje in hun jeugdjaren er gebruik van te hebben gemaakt”.
“En hoe zijn ze er dan achter gekomen?” was nu de nieuwsgierige vraag van Bas.
“Er was schijnbaar een ruzie tussen twee vriendjes geweest, een van hun is naar de ouders gestapt en heeft verraden dat hun zoontje naakt aan het zwemmen was in dat bewuste meertje. De moeder zei enkel och als dat alles is wij deden dat vroeger ook al, maar ik vind het niet mooi dat jij je vriendje verklikt bij zijn moeder zoiets doe je gewoon niet ook al hebben jullie even een ruzietje”.
“Maar kom, ik heb nog meer te doen vandaag, helpen jullie eventjes mee. Die roestbak loopt van geen kant, ik ben benieuwd of Bram hem aan de praat krijgt want bij mij was hij naar de sloop gegaan!” lachte Freek.
Het was inderdaad rampzalig, het enige wat nog goed was waren de banden. Dat heet ze waren nog hard, maar hadden bijna geen profiel meer. Freek pompte de ambulance omhoog zodat hij vanzelf naar beneden rolde als hij de kabel liet vieren en zo liet hij die van de ambulance rollen. Freek had de ambulance achter zijn Rampick-up en in de koffer bak lag nog de motorkap van de Deutz.
“Ik heb hem maar meegenomen, misschien heb je er nog wat aan Bram dacht ik”.
“Dat is prachtig Freek, even uitdeuken en opnieuw spuiten net als de spatborden en de rest. Het wordt een hele klus maar het komt goed hoor het zal het pronkstuk worden in je etalage zeker omdat jij dealer bent van het merk Deutz!”
“Ik help het je hopen, maar zou jij onderdelen nodig hebben kom gerust langs samen met de hoofdimporteur ondersteunen we je waar het mogelijk is”.
“Wat, zelfs de hoofdimporteur is op de hoogte van mijn doel?”
“Ja, ik heb hem meteen gebeld over die gave van jou. Hoe jij binnen een half uurtje een tractor weer aan de praat kreeg die ik al bijna had afgeschreven als hopeloos geval!”
“Freek geef hem alsjeblief niet te veel complementjes, dadelijk gaat hij nog naast zijn schoenen lopen figuurlijk gezien dan en denkt hij dat hij een wonderkind is” lacht Albert.
“Zo bekijk ik heb ook, zeker nadat hij de tractor zo snel aan de praat kreeg ik stond perplex” dat mag U gerust weten hoor.
Met vereende krachten zette we de tractor naast die van Ruud in de nood onderkomen, daarna sleepte we de motorkap erheen.
“Nou sterkte ermee Bram, o ja als je een vakantie baantje zoekt bij mij kan je meteen beginnen” lacht Freek bij het afscheid nemen.
“Ik zal er over nadenken, maar ben ik eigenlijk met bijna 12 jaar niet te jong?”
“Oei, ja daar heb ik niet aangedacht, maar ik zal eens navraag doen of er op de een of andere manier niet iets valt te regelen. Ik hou je in ieder geval op de hoogte, hopelijk maak je straks de juiste keuze voor je schoolopleiding” grinnikte Freek.
“Zo Bram, die Freek heeft nogal een hoge dunk van jou” zegt Geert
“Ja, dat heeft hij, zeker nu hij weet dat ik alles in werk zet om voor hem een paradepaardje te toveren. Over een tijdje staat mijn pronkstuk in zijn showroom, hij blijft natuurlijk van mij tenzij hij me een mooi aanbod doet!”
“Niet te hoog van de toren blazen manneke, eerst maar eens hem aan het lopen te zien krijgen “ zegt Ruud die net op het grondstuk kwam.
“Het was anders wel een knap stukje wat hij liet zien in de werkplaats!” zegt Bas trots op zijn broer zijnde.
“Ja, daar is geen speld tussen te krijgen. Ik zie hem nog verwonderd terug komen met de tractor, hij wist bijna niet wat hij moest zeggen”.
“Maar ik heb nu en eigen tractor, althans als hij klaar is!” zegt Bram en strijkt even over de tractor.
“Dat zie je verkeerd broer van mij, hij is hoe dan ook van jou of hij nu loopt of niet het blijft jou speeltje” en ik weet zeker dat jij er wat van gaat maken broer.
“Maar Ruud, jij heb wel de verkeerde kledij aan!” lacht Geert.
“Hoezo, dat snap ik even niet?”
“Iedereen is nog naakt, oké behalve Tante en Oom die zijn ook niet juist gekleed voor het paradijsje hier” schatert Geert het uit.
“Kom op jongens aankleden nu, dan kan ik jullie eindelijk gaan dumpen bij jullie ouders. En komt de rust voor eventjes terug, dat heet als Bram niet te veel herrie gaat maken!”
“Wees maar gerust Pa, eerst ga ik de motor onderhanden nemen en daarna komt de carrosserie onder de hamer. Eerst uitdeuken, scheuren en plamuren dan ga ik over op het overspuiten van mijn liefje natuurlijk in de originele kleur” lacht Bram.
“Hé broer, draai je eens om. Volgens mij heb je een stijve, zoals jij over de tractor praat zo praat je normaal enkel over Birgit en dan kom je ook op sterkte”.
“Nou ja, Bas gedrag je eens zoiets zegt men niet in het openbaar” merkt Margot op.
“Maar, hij plaagt mij ook steeds als ik over mijn vriend praat en daar opgewonden van word. Daarbij weet ik nog niet eens of hij ook op jongens of toch op meisjes valt!”
“Dan moet je het hem gewoon vragen?” zegt Geert
“Ja maar, misschien is dat dan het einde van onze vriendschap en dat wil ik niet!”
“Luister Bas, als dit het einde van jullie vriendschap is. Dan is hij nooit een echte vriend geweest, Hoe hard het ook klinkt maar dat is een feit”.
“Maar troost je, daar hebben wij twee ook mee rondgelopen. Ook wij waren bang dat het, het einde van onze vriendschap zou kunnen zijn. Maar door die zure appel moet je gewoon heen, hoe heet die vriend waar het omgaat?” vroeg ik aan Bas.
“Waarom wil je dat weten, hij heet Stijn maar die ken jij toch niet!”
“Nee, dat zou echt een toeval zijn, maar heb jij al eens gekeken op een gay shit waar jongens elkaar kunnen leren kennen?”
“Nee, waarom zou ik dat doen, ik ben gewoon gek op Stijn”.
“Op die site, daar staan ook profielfoto’s op en als je zoek naar ene Stijn misschien herken je hem op een foto” zeg ik met een knipoogje naar Bas.
“Maar jongens, met dat gedoe met die tractor moeten we toch echt gaan. Maar wel eerst aankleden, zo in jullie nakie komen jullie niet in de wagen” buldert Oom Albert.
Bas kijkt me vragend aan en trekt zijn schouders op.
“Bas jongen, ik beloof je dat jij vanavond nog een mailtje krijgt van mij met een link naar een site waar veel de naam Stijn voorkomt”.
Bas lacht en is schijnbaar blij met mijn hulp.
“Waar staat onze weekendtas, daar zitten onze kleren in die wij wilde aantrekken?” vraagt Geert.
“Die met de rode strepen erop?” vroeg Bram.
“Ja die, dat was de bedoeling om die als laatste in de wagen te zetten, omdat daar onze kleren in zitten die we aan wilde trekken”.
“Sorry, maar die heb ik als eerste in de wagen gezet, dus moeten we weer alles uitladen” lacht Bas of jullie moeten gewoon zo in stappen zoals jullie nu zijn.
“Nee, dan maar weer uitladen zo kunnen we niet gaan rijden!” zegt Albert gepikeerd.
Snel werd de wagen weer leeggemaakt tot we bij de tas uitkwamen, maar die was nergens te vinden!
“Nou kom op jongens, waar is de tas gebleven? jullie twee hebben de tassen naar de wagen gebracht en nu geen grapjes meer?”
Bas slaat zich tegen zijn hoofd en zegt “volgens mij staat die in Freek zijn pick-up, daar heb ik die even neer gezet en vergeten om hem er weer af te pakken”.
“Wat ben jij een oen zeg, hoe komen we nu thuis want ik voel er echt niets voor om in mijn blote kont in de auto te stappen?”
“Wacht even, ik ben zo terug!” zegt Margot.
Nog geen vijf minuten later was ze terug met twee joggingbroeken van de tweeling.
“Hier trek die maar even aan, jullie zullen waarschijnlijk wel hoogwater hebben maar jullie hebben in ieder geval iets om jullie lijf” lacht ze.
Snel trokken we die aan en inderdaad het leek wel alsof we driekwart joggingbroeken aan hadden.
“Als jullie bij Geert zijn trekken jullie ze maar weer uit en Albert brengt ze weer meen naar huis, thuis heeft Geert vast wel iets wat hij Ben kan lenen?”
“Maar hoe komen we aan onze tas, die hebben we natuurlijk wel nodig. En waar die Freek zijn zaak heeft weten we niet!”
“Geen probleem jongens, Bram weet waar het is dus Bram trek even een sportbroek aan en kom met ons me. Dan rijden we daar even heen om de tas terug te halen” zegt Oom Albert.
Met iets of wat tegenzin ging Bram naar binnen en kwam even later gekleed in een sportbroekje terug.
Wij stapten eindelijk in de wagen, en Bram zei hoe Oom moest rijden. Gelukkig was het niet ver omrijden voor Oom en Freek was thuis althans de pick-up stond op de plaats.
Bram liep naar binnen en zag Freek meteen staan “hallo Freek, ik kom de tas halen die Bas in de laadbak van je pick-up heeft laten staan!”
“Ik dacht al dat je kwam solliciteren” lachte hij.
Samen liepen ze naar buiten en Bram pakte de tas uit de laadbak.
“Krijg nou wat, ik had die helemaal niet gezien. Anders had ik die natuurlijk meteen uit de laadbak gehaald?”
“ Dat geloof ik graag Freek, maar ik moet alweer gaan eigenlijk was ik van plan om vandaag al te beginnen aan mijn tractor maar dank zij mijn broertje sta ik nu hier”.
“Doe rustig aan Bram, hij hoeft morgen echt niet klaar te zijn, als het overhoop gaat lukken!”
“Dat gaat me zeker lukken, opgeven staat bij mij niet in het woordenboek” lacht hij en geeft Freek een box.
Oom toeterde even en stak zijn hand op als groet, maar wenkte Bram ook om op te schieten.
“Ja, ja ik kom al, eigenlijk moet ik haast hebben ik wilde namelijk aan mijn tractor werken!”
“Daar krijg je nog genoeg tijd voor, over een goede ander halve maand hebben jullie al vakantie. Trouwens als jij je tractor klaar hebt, wie brengt hem dan naar Freek want jij mag dat niet?”
“Nou U, maar als U dat niet durft dan vraag ik Ruud wel!”
“Ik heb nog nooit eerder op een tractor gereden, het zou zonden zijn als ik stukken maak met jouw tractor toch?”
“De volgende straat links, aan het einde van de straat zijn we er” zei Geert opeens.
“Oei, zijn we er nu al ik dacht dat het verder zou zijn!”
“Nee Oom Albert, ik sorry wij wonen ongeveer op de helft van Ben zijn ouders en U huis”.
“Ben, Geert zullen we afspreken dat we dat Oom weg laten. Eigenlijk zijn jullie in mijn ogen oud genoeg om gewoon Albert en Margot te zeggen!”
“Wij zullen ons best doen Oom, sorry Albert” grinnikte Ik.
“Hier is het, rij maar gewoon de oprit op. Zo te zien is er nog niemand thuis de auto van mijn moeder staat altijd buiten en die van mijn Pa in de garage!”
“Zo, je Pa heeft goed geboerd zo te zien wat een riant huis zeg” zegt Albert die duidelijk onder de indruk is.
“Nou U verbouwde boerderij mag er anders ook wel wezen, wat de privacy aangaat doet het niet onder voor het huis van mijn ouders. Kom dan geef ik U een rondleiding, zoveel tijd is er toch wel hé en Bram jou tractor loop niet weg hoor!”
Met toch wel een beetje tegenzin ging hij er mee akkoord en zei “als het niet al te lang gaat duren!”
Ondertussen dat wij de spullen uit de wagen haalde drukte Geert de code in zodat de poort open ging en het alarm er af was.
Wij zette alles in de achter tuin neer, daarna trokken we onze geleende joggingbroeken uit, Geert liet ze hun zwembad zien “Je mag gerust een duikje nemen hoor Bram, het is een stuk warmer dan de beek bij jullie. In de sauna vind je vast wel een badlaken om af te drogen”.
“Wat, hebben jullie een eigen sauna?” vroeg Bram verbaasd?”
“Ja, die hebben we sinds kort, kom maar mee dan laat ik die nog even snel aan jullie zien. Want zelfs Ben heeft die nog niet gezien, hij weet wel van het bestaan maar gezien heeft hij die ook nog niet”.
Geert opende een deur en zo kwamen wij in een hal met douches en omkleedruimte en aan de muur waren er haakjes voor de handdoeken “de omkleedruimte hebben wij eigenlijk niet nodig, de meeste tijd lopen we sowieso naakt rond. En hier rechts van de kleedruimte is dan onze massageruimte!”
Opeens hoorde we een harde plons in het zwembad, zonder erg had Bram stiekem zijn sportbroekje uitgetrokken en een duik in het zwembad genomen terwijl hij de hele tijd zo’n haast had!
“Ik dacht dat hij zo’n haast had om bij zijn tractor te komen?” zei Geert.
“Ja, hij is en blijft een waterrat, zeker als het water verwarmd is” lachte Albert.
“Maar wat de sauna aangaat Albert, als jullie er eens gebruik van willen maken dan zijn jullie zeker welkom. Aansluitend een heerlijke barbecue wat willen jullie nog meer!”
“Nou het zal de eerste keer zijn dat we in een sauna gaan, maar wat is dat voor een badje en wijst naar het dompelbad”.
“Voel maar eens met je hand in het water Albert”.
“Ah, dat is ijskoud!”
“Dat klopt, als je uit de hete sauna komt moet jij je eigenlijk afkoelen, of in de sneeuw of buitenlucht en is dat niet voor handen dan is er nog altijd het dompelbad met ijskoud water”.
“Misschien moeten we het Bram dadelijk maar eens laten uitproberen” grinnikt Geert.
“Dat lijk me wel een leuk ideetje” zei ik.
“Wat is een leuk idee!” vroeg Bram die ondertussen uit het zwembad was gekomen en bij ons stond.
“Oké, als jij durft om in dit badje te springen dan mag je gebruik maken van onze sauna” zegt Geert.
“Ha kippetje, en hij sprong pardoes in het ijskoude water”.
Lachend bekeken we het, we konden bijna niet wachten tot Bram weer boven water kwam.
“proestend kwam hij bovenwater, o mijn god wat is dit koud zeg” en daarbij wist hij niet hoe snel hij eruit moest komen.
Geert drukte hem een sauna / badlaken in de hand zodat hij zich kon afdrogen en zei “normaal begin je met een voetbad om op temperatuur, daarna ga je naar het toilet en neem je een douche vervolgens droog jij je af en legt de Handdoek op de zit plaats en onder je voeten. Maar je kunt natuurlijk ook heerlijk gaan liggen, na een minuut of tien vijftien ga je naar buiten en neemt dan het dompelbad of in de winter ga je lekker in de sneeuw liggen om af te koelen daarna kan je ook een stukje gaan lopen in de tuin” jullie zien er zijn veel mogelijkheden om te genieten.
“Brrrrrrrrrrrr, ik moet er niet aan denken om in mijn blootje in de sneeuw te gaan liggen!” zei Bram.
“Och, dat valt best mee, de eerste keer dat ik naar de sauna ging dat was in de kerstvakantie in een Centerparks park, er hingen overal bordjes met instructies hoe je te werk moest gaan na alles te hebben afgewerkt ging ik in de sauna 70 graden warm was die. Nadat de zandloper klaar was ging ik op zoek naar de relaxruimte, maar ik stond opeens met mijn voeten in de sneeuw. De damp sloeg van mijn lichaam, het was min tien of zoiets in die geest maar vreemd genoeg van de kou merkte ik niets. Pakte zelfs een ligstoel en ging daar een paar minuten op liggen, maar dommelde weg en werd door een soort badmeester wakker gemaakt met de mededeling dat het sluitingstijd was. Daar lag ik dan in mijn adamskostuum als veertien en een half jarige bengel, hij vroeg of ik lekker had genoten van de saunagang ik bevestigde zijn vraag met toch wel een roodgekleurd gezicht “.
“Jongeman, je hoeft je niet te schamen hoor je zou eens moeten weten hoeveel mensen dit overkomt dat ze na de saunagang in slaap vallen. Maar meestal worden ze wel waker als ze de sneeuwvlokken op hun huid voelen neerkomen!” lachte hij vriendelijk.
Terwijl we naar binnen gingen vroeg hij “mag ik vragen hoe jong of oud je bent?”
“Veertien bijna vijftien, hoezo is dat dan belangrijk?”
“Ja, eigenlijk moet je onder de zestien onder begeleiding van een ouder of volwassenen zijn, ik denk dat de badmeester die jou binnen heeft gelaten zich door je lengte heeft laten misleiden”.
“Dat wist ik niet, dat stond ook nergens beschreven, anders had ik mijn ouders wel meegevraagd”.
“Het is nu toch al gebeurd, maar nu wel even opschieten anders worden we nog opgesloten” grinnikte hij.
“Maar het is al goed jongen, de volgende keer zeg je maar dat Pieter het goed vond”.
“Meen je dat nou werkelijk, dat jij de kou niet voelde?” vroeg Albert aan Geert.
“Ja, zowaar als dat ik Geert heet”.
“Dan is het dus gelogen, want jij heet Gerardus” lachte ik Geert uit.
Ik kreeg meteen en zachte trap onder mijn billen van hem en hij zegt tegen Bram “op het gebruik van de sauna kom ik nog eens terug, hij moet eerst worden opgewarmd”.
Samen lopen we naar de poort en nemen afscheid van Albert en Bram.
“Bram eerst je sportbroekje aandoen!” commandeerde Albert want Bram was bijna in zijn blootje in de wagen gestapt.
Een voorbijganger die zijn hond aan het uitlaten was, keek natuurlijk wel vreemd op toen hij Bram in zijn nakie zag staan maar moest wel even lachen om dat schouwspel en tevens omdat wij twee ook naakt waren.
Snel deden we de poort dicht en we riepen nog snel ”Bedankt en tot de volgende keer!”
Ik gaf Geert een stootje tegen zijn schouder en zei “had je gezien wie die jongen was met die hond?”
“Daar heb ik niet zo op gelet, wie was het dan?”
“Dat was Manfred uit onze klas, je weet wel die met die pikkels in zijn gezicht die altijd word gepest en uitgescholden voor puistenkop!”
“O die, nee dat ik zo snel niet gezien, maar die spreek ik maandag wel eventjes op het schoolpleintje en zorg dat hij zijn kop houdt”?
“Hoezo, heb jij wat in de hand dan?”
“Ja, ik heb hem een tijdje geleden betrapt, hij stond te gluren door een raam van de meiden omkleed ruimte na het gymmen en hij had zijn leuter in de hand. Drie keer raden wat hij aan het doen was!”
“Trouwens Geert, wat denk je ervan om een gesprek aan te gaan met onze klassenleraar?”
“Waarover, dat hij stond te gluren?”
“Nee, ik wil nu eigenlijk zo snel mogelijk uit de kast komen op school nu we officieel een paartje zijn. Wat denk jij daarvan iedereen weet dat hij samen woont met zijn vriend, een betere steun kunnen we niet hebben!”
“Tja, ik weet niet gaat dat niet allemaal een beetje te snel Ben. Zou meneer, van Beurzen ons er mee willen helpen?”
“Hij heeft in ieder geval zwijgplicht, maar ik verwacht dat hij ons wel gaat helpen het zou een mooi thema zijn voor in de maatschappijleer les, dat is zijn hoofdvak in onze klas?”
“Daar heb je wel gelijk in, maandag voor dat de lessen beginnen spreken we hem aan en stellen we ons verzoek aan hem voor. Het derde en vierde uur hebben we sowieso les van hem, beter kan het eigenlijk niet”.
“Geert, wat denk je zullen je ouders het goed vinden als ik vannacht hier blijf slapen?”
“Wat denk je zelf, een dommere vraag kan je echt niet stellen, natuurlijk vinden ze dat goed!”
“Hoelang heeft de sauna nodig om op tempratuur te komen, ik wil het nu eens zelf ontdekken en dat is tevens een goede rede om hier te blijven?”
“Bel maar snel, ik zet de sauna alvast aan!”
“Kan jij dat dan, hij staat er toch pas?”
“Ja, ik was erbij met het plaatsen, ik had toen natuurlijk wel mijn sportbroekje aan!”
Mijn telefoon ging over, dus snelde ik naar mijn weekend tas en nam zo snel mogelijk op.
“Goh Pa, bent U opeens helderziende ik wilde je net gaan bellen dat ik vannacht hier blijf slapen!”
“Hoe komt dat, hebben jullie nog steeds niet genoeg gehad aan een hele week?
“Dat is het niet, ik ga vanavond voor het eerst in mijn leven in de sauna. En we willen een gesprek met Geert zijn ouders, wij zijn van plan om maandag op school uit de kast komen en willen graag hun menig daarover hebben”.
“Zou het dan niet beter zijn als wij er ook bij zijn, Mark is sowieso bij Mario voor dit weekend?”
“Ik zou zeggen kom hierheen, maar dat moet ik dadelijk eerst aan de ouders van Geert vragen ze komen als het goed is zo thuis!”
“Wat is er Ben?”
“Mijn ouders willen er graag bij zijn als we dat gesprek hebben met je ouders!”
“Laat ze maar komen Ben, als er niets in huis is laten we wel wat bezorgen door een pizzeria of een kebabboer”.
Op dat moment gaat de elektrische poort en komen de ouders van Geert de plaats op gereden.
“Hé, daar zijn jullie, we waren al naar Albert en Margot geweest. We dachten dat er wat was gebeurt omdat jullie zo laat waren, maar Margot heeft alles uitgelegd maar wat leuk dat jij er ook bent Ben!”
“Ja, ik heb de sauna aangezet, Ben wilde die graag eens uitproberen, hij is nog nooit in een sauna geweest. Het is toch goed dat hij blijft slapen hé?”
“Ja natuurlijk, ik ga meteen de logeerkamer klaar maak lieverd. Maar ken jij de sauna wel aanzetten, je Pa heeft nog niet eens de beschrijving gelezen!”
“Heel grappig Ma, Ben slaapt natuurlijk bij mij in bed. Trouwens zijn ouders komen dadelijk ook nog even langs wij hebben iets belangrijks te bespreken met jullie”.
“Geert, ga nu niet zeggen dat je zwanger bent” lachte zijn Pa.
“Heel grappig Pa, maar wij willen maandag op school uit de kast komen. En hopen op de hulp van meneer van Beurzen!”
“Ik ga vast even kijken wat we te eten hebben in de diepvriezer!” zei Trees.
“Dat maakt niets uit Mam, we kunnen bijwijzen van uitzondering iets laten bezorgen. Ben zijn ouders staan open voor pizza en vooral zijn ze gek op kebab!”
“Oké, laten we dan snel de wagen leeg maken, voordat de diepvries producten ontdooien!” grinnikte Geert zijn Pa.
Natuurlijk hielpen Geert en ik bij het uitladen, opeens schreeuwt Geert op. Zijn Pa was leuk geweest en duwde hem een in plastiek verpakte bevroren kip tegen zijn billen aan.
“Pa ga niet te ver, mijn wraak zal zoet zijn. Er komt een tijd dat ik U terug zal pakken” dreigt Geert.
Ik zelf kon er wel om lachen, ik had namelijk nog net kunnen zien hoe Geert een sprongetje maakte.
“Ben, jij moet ook oppassen maker, ik gooi je dadelijk in het dompelbad bij de sauna!”
“Weet hij wel wat een dompelbad inhoud, hij was toch nog nooit in een sauna geweest zei jij?”
“Dat klopt Pa, maar ik heb Albert, Bram en Ben de sauna laten zien, Bram heb ik zo gek gekregen om in het dompelbad te springen niet wetende dat het ijskoud water was”.
“Wat ben jij toch een rot jochie, ik zou zoiets nooit hebben gedaan” en zijn Pa zet daarbij een onschuldig gezicht op.
“Dat klopt, maar U vindt het wel stiekem jammer dat U dat niet heeft gezien hé?”
“Als ik eerlijk ben wel!”
“Maar ik heb hun beloofd dat ze eens met hun alle gebruik mogen maken van de sauna en het zwembad, aansluitend natuurlijk en heerlijke barbecue avond!” zei Geert.
“Nou dan zou ik maar snel een baantje gaan zoeken, of moet ik soms de barbecue betalen?”
“Nou Mam mag dat ook doen hoor, hoofdzaak is dat ik het niet moet betalen!” lacht Geert.
“Lekker jongen ben jij, dus pas maar op met hem Ben”.
“Dat hij een lekkere jongen is zeg ik hem ook vaak, maar hij gelooft me nooit. Misschien nu hij het van U hoort, gelooft hij me eindelijk” floepte het uit mijn mond voor ik er erg in had.
Gelukkig werd ik gered door de bel aan de poort, op het scherm van de bewakingscamera zagen we mijn ouders staan. Herman drukte een code in en de poort ging open, mijn ouders reden meteen de oprit op.
“Zo zijn de vakantiegangers eindelijk terug?” en daarna begroet hij Herman en Trees.
Ook Ben ‘s moeder begroete iedereen, ze kreeg een kus op beide wangen van Geert zijn ouders.
“Zo zeg, wat een joekel van een houten gebouw staat daar naast het zwembad!”
“Ja hé, de sauna is geschikt voor 8 tot 10 mensen, maar er ziet ook een omkleedcabine en massageruimte in en natuurlijk de douches en toilet niet te vergeten”.
“Toe maar, wat is het volgende wat jullie gaan aanschaffen een reuzenglijbaan?” lacht Maarten en slaat Herman op zijn schouder.
“Nee, Trees wil graag een jacuzzi, maar dat zie ik niet zo zitten zeker niet nu er een massagekamer bij de sauna is” grinnikte hij.
Trees ging naar binnen en in de keuken pakte ze wat te drinken voor ons alle.
Toen Trees weg was zei Herman “ze weet het niet, maar die jacuzzi staat al in bestelling voor haar verjaardag!”
“Leuke verrassing Pa, zal ik dat eens snel gaan verklappen. Als wraak voor die kip van zojuist?” zei Geert die erbij stond en natuurlijk alles heeft gehoord.
In het kort vertelde ik mijn ouders wat dat met die kip was geweest.
“Jammer dat we dat hebben gemist hé Maria, lijkt me een leuk gezicht te zijn geweest”.
“Zijn jullie nu opeens allemaal sadisten geworden?” daarbij ben ik toch zo zielig lacht Geert.
“Kom dan zal ik jou even trosten Geert, ik vond het alleen zo’n leuk gezicht hoe jij dat sprongetje maakte en daarom moest ik lachen”.
“Gaan jullie nu maar genieten van de sauna, dan ga ik vast de logeerkamer in orde brengen. Zo kan Ben daar vannacht lekker slapen” zei Trees.
“Mááám, ik heb juist al verteld dat Ben bij mij op de kamer komt te liggen!” zegt Geert verergert.
“Nou ja, dan kunnen zijn ouders daar slapen, want bij het eten zal er vast wel alcohol genuttigd worden. En ik zie het liever niet dat er dan nog word gereden, dadelijk raakt er iemand zijn rijbewijs kwijt en kunnen we niet op vakantie gaan”.
“Geert loop jij even met mee, dan hoef ik niet extra te lopen voor de saunalakens, ondertussen kan Pa uitleggen hoe de sauna gebruikt moet worden”.
Geert loopt samen met zijn moeder naar binnen, in de keuken houdt ze halt en vraagt “zijn jullie je zeker van jullie zaak, denk na over de gevolgen die het kan hebben”.
“Ja Mam, we zijn zeker van onze zaak, meneer van Beursen leeft al jaren samen met zijn vriend en iedereen weet het op school. De leerlingen, collega’s en de schoolcommissie, we zullen van alle kanten hulp krijgen geloof mij nu maar Mam”.
“Nou ja, mijn zegen hebben jullie, pak maar snel twee saunalakens extra en een paar handdoeken” en ze gaf Geert een kus op zijn wang.
Geert deed wat zijn Ma had gezegd, en liep weer snel terug naar de sauna met de handdoeken en saunalakens. Ben zijn ouders waren al compleet uitgekleed en stonden onder de douche samen met Herman en Ben toen hij terug was in de sauna.
“Zijn jullie er klaar voor en heeft Pa het jullie goed uitgelegd?”
“Nou Ben wist er eigenlijk meer van dan ik, jij heb het vanmiddag goed uitgelegd Geert!” zei Herman.
Snel douchte Geert zelf ook en ging nog even naar het toilet, het controlelampje geeft groenlicht dus de sauna is op temperatuur “we kunnen starten mensen, er is groenlicht”.
We gingen met zijn alle naar binnen en kregen natuurlijk een klap in ons gezicht zo warm was het in de sauna.
“Laten we om te beginnen op de onderste bank plaats nemen, we gingen op het laken zitten en met de voeten op het badlaken. Als we verder gevorderd zijn kunnen we ons ver plaatsen naar een hoger niveau” zei onze leraar Geert.
“Hoe weet jij dat allemaal jongen, weet jij dat nog allemaal van je sauna gang in dat vakantie park van vroeger?”
“Om eerlijk te zijn deels wel, maar ik heb ook veel op Google gekeken toen ik wist dat er bij ons een sauna kwam”.
“Tja, de jeugd van tegenwoordig met hun internet, maar het is wel goed dat het er is” lacht Maarten.
“Maar vertel jongens, wat zijn jullie plannen maandag?” wilde Herman weten.
Uitvoerig werd verteld over de plannen van Geert en Ben en het erbij halen van meneer Beursen.
“Is die dan ook homo?”
“Ja pa, iedereen op school weet het dat hij samenwoont met zijn vriendje. En dat al jaren, hij is het aanspreekpunt voor de hele school als jongeren met een probleem kampen op gebied van hun geaardheid”.
Opeens ging de deur van de sauna open en kwam Trees binnen, ze was gedoucht en al en vroeg “heb ik wat gemist van de gesprekken en plannen van onze jongens?”

Gesloten