De nieuwe tent deel 010

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 010

Bericht door Bingo » di 10 mei 2022, 17:20

De nieuwe tent deel 010
“Nee, dat was om te spelen, jullie hoeven niet bang te zijn hoor Geert en Ben zijn eigenlijk wel aardige jongens en ze kunnen vooral goed barbecueën” mij loopt nu al het water in de mond als ik eraan denk grapt Bram.
“Maar kom maar snel mee, dadelijk hebben jullie ouders en Opa en Oma alles alleen op gegeten”.
“Nee, hoor zoiets doen hun niet hé Pascal!”
“Nee, Riet zo zijn Mama en Papa niet, Oma en Opa vast ook niet dat hebben ze nog nooit gedaan!”
Lachend lopen we terug naar Ruud en Carla, het eerste wat ze aan Geert vroegen was “mogen we straks even binnen in jou tent kijken?”
“Als Ben eerst even de tent opruimt en jullie goed en netjes eten vind ik dat prima. Maar hebben jullie twee ook zo’n honger als wij, Mama wilde al beginnen en zei als de kinderen niet snel komen eten we alles zelf op”.
“Neeeeeeeeee, dat zouden jullie nooit doen, hé Opa!” zeiden ze bijna in koor.
“Nee, Papa maakt maar een grapje, daarbij weet ik zeker dat onze kok dat nooit had goed gevonden”.
“Hé, is Geert dan een kok?” vroeg Pascal.
“Nee, alleen vandaag, morgen gaan ze gewoon naar huis en maandag weer naar school”.
“O ik dacht al, Geert is veel te jong om kok te zijn. Maar het ruikt en ziet er erg lekker uit wat hij heeft klaargemaakt!” zei Pascal terwijl hij zijn neus diep ophaalde.
Nadat het eerste vlees op was en Geert de tweede lading op de rooster lag zei Oom Albert “Bram ga jij even met Ben mee, hij moet even de marinades uitprinten voor Mama en Oma”.
“Als jij toch bezig bent! Ik hou me aanbevolen want het vlees was echt voortreffelijk” glimlacht Barbara.
( sorry ik was Barbara en Karel vergeten aan jullie voor te stellen )
“Ja, jullie moeten weten dat wij ook vaak grillen, vooral samen met de hele buurt” vult Karel zijn vrouw aan.
“Het is goed Ben maak er maar eentje meer, maar jullie moeten wel beloven om de recepten niet verder te geven hoor. Het moet het geheim van de kok blijven, net als bij een goochelaar die verklapt ook nooit zijn truckjes”.
“Dat zullen we zeker niet doen, maar verklap eventjes die marinade van de worstjes wat is daar het hoofdgekruide van. Ik ben opzicht ook een keukenprins, maar ik kon niet thuisbrengen wat dat was” vroeg Karel met belangstelling.
“Karel dat hoef je niet thuis te brengen, de meeste mensen hebben het al in de tuin staan en hebben er een enorme hekel aan”.
“En wat is dat dan wel?”
“Gewoon de eenvoudige paardenbloem, samen met de andere kruiden vormen ze een overheerlijke marinade hij moet nog wel in bloei!”
“Kom op zeg, gewoon de huis en thuis paardenbloem?”
“Ja die, ik heb dit geleerd in Joegoslavië. Een ouder kruiden vrouwtje heeft het me laten zien, maar wat ik een keertje heb gezien dat maak ik op zijn gemak na!”
“En wat zijn die andere gekruid?”
“Dat is het geheim van de kok, ik raad je aan om niet te gaan experimenteren het kan snel een laxeermiddel worden en het hele gezelschap blijft rennen. Waarheen hoef ik niet te zeggen hé?”
“Dus je kunt het vergelijken met de kogelvis in China, het smaakt heerlijk als hij goed is klaargemaakt maar kan ook dodelijk zijn!”
“Zo extreem is die marinade niet, maar kan wel ongemakkelijk zijn” lachte Geert en geeft Karel een knipoogje.
“Ik begin het wel steeds warmer te krijgen hier zo bij het vuurtje!”
“Nou neem een voorbeeld aan jullie kinderen en ons, het is heerlijk om het windje op je lichaam te voelen” lacht de Oma en tevens de moeder van Karel.
“Ja potverdorie, jij liep vroeger net als je kinderen nu het liefst altijd naakt rond en nu vind je het maar niets dat ze zo rondlopen?”
“Ja, ja, ja Papa en Mama ook de kleren uit riepen de kinderen en danste rond de stoelen van hun ouders”.
Nu was het Barbara die naar Karel keek en de schouders optrok niet wetende wat te doen? Karel stond op en trok Barbara mee omhoog, heel langzaam begon hij de kleren van Barbara uit te trekken en zij deed het zelfde bij hem.
De Kinderen waren nog steeds rond de stoelen aan het rennen, ze klapte in hun handjes en riepen “doorgaan, doorgaan alles moet uit net als bij ons!”
En even later stonden ook de ouders van die twee helemaal in hun blootje, de kinderen schaterden het uit, eindelijk waren hun ouders ook bloot Pascal vroeg Pap, Mam “mag ik een foto maken van jullie tweetjes?”
Barbara knikte met een blos op haar wangen maar zei wel “enkel met de digitale camera, de mensen van de fotowinkel hoeven dit niet te zien”.
Ondertussen kwamen Bram en Ben terug bij het gezelschap “wat is hier gebeurd, volgens mij hebben we wat gemist Bram!”
“Ja, daar lijkt het wel op Ben?” maar geeft ondertussen aan de vrouwen allemaal een setje recepten mooi bij elkaar geniet.
Geert bleef maar bezig met de barbecue, hij draaide op tijd het vlees zodat het aan beide zijden gelijk gaar en bruin werd en niet kon aanbranden. Ik had de taak op me genomen om de uien te snijden en Carla was de ronde broodjes doormidden aan het snijden voor de hamburgers.
“Mag ik de broodjes? dan rooster ik die eventjes aan dat is lekkerder de vuurkruiden trekt er dan heerlijk in” vroeg en zei Geert.
“Hoe kom jij aan de vuurkruiden Geert, ik heb ze nog nooit eerder gezien in de winkel. Het ruikt lekker en als er vet in het vuur druppelt gaat meteen de stank weg en trekt het niet opnieuw in het vlees” zei Karel.
“in iedere barbecue speciaalzaak hebben ze die vuurkruiden, enkel ik gebruik het niet om het vet wat eruit loopt en gaat branden te doven. Als je het vlees blijf draaien zal het maar zelden zijn dat er vet in het vuur valt, nee ik gebruik het om de aroma in het vlees te laten trekken”.
“Oké, dus daarom blijf jij aan het draaien met het vlees!”
“Inderdaad Karel, als het vlees is dicht geschroeid dan kan er nooit veel vet meer op het houtskool vallen en krijg je ook geen verbrand vlees meer. Als jij gaat barbecueën gebruik jij dan een gas of houtskool barbecue?”
“Ik heb er eentje op gas, maar ook een die je met houtskoolmoet stokken en die gebruik ik eigenlijk het meeste. Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon lekkerder en vooral gezelliger!”
“Dat klopt, op mijn veertiende verjaardag kreeg ik van mijn Pa een gas barbecue als cadeautje. Die staat nog steeds ingepakt en wel in de schuur, ik heb die nooit gebruikt natuurlijk tot spijt van mijn Pa!”
“Hoe kom jij eigenlijk aan al die wijsheid Geert?” vroeg op eens Barbara. Karel is meestal de persoon die barbecuet en in de keuken ben ik altijd de baas ofschoon Karel ook echt goed kan koken hoor.
“Nou kijk Barbara, ik kijk en keek altijd naar het tv program mastergrill UK of Australië, Ik nam het altijd op of ik nu kon kijken of niet. Later schreef ik de recepten op en zo heb ik een heel boekwerk bijeen gekregen!”
“Oké, dan is het me duidelijk, ik zelf kijk vaak naar K24 daar komen ook heel vaak interessante dingen voorbij”.
Bram stoot Bas aan en zegt “het begint op een kookprogramma te lijken, ik hou het liever bij het eten dan bij het klaar maken”.
Bas geeft zijn broer gelijk maar moet wel om zijn opmerking lachen.
“Goed om te weten heren, na de grote vakantie hebben jullie om de week een week keukendienst. Dat houdt in dat jullie om de beurt kookles gaan krijgen van mij of Papa, direct na school gaan we een of twee uur samen koken”.
“Hé, lieverd ik weet hoe je een ei moet koken maar meer ook niet!”
“Duidelijk dan krijg jij in het weekend kookles van mij, wat als ik eens voor een tijdje ziek ben?”
“Dan hebben we toch nog altijd de behulpzame buren” grinnikt de Oom.
“Ja Mam, trouwens de frituur ‘de vette hap’ is niet ver weg bij ons!” zei Bas.
“Nee, en dan is er nog een chinees, Griek, kebabzaak en pizzeria in de buurt dus verhongeren doen we vastniet” ondersteund Bram zijn broertje.
“En wie gaat dat allemaal betalen? lieve zoete Gerit vast niet”.
“kom op Mam, koken is echt een vrouwen dingetje hoor!”
“Ik dacht het niet jongens, westen jullie dat ongeveer 70% van de koks mannelijk zijn. Dus geen discussie na de grote vakantie gaat het gebeuren en krijgen jullie kookles en als jullie dat onder de knie hebben gaan we verder met het huishoudelijk werk zoals stofzuigen, dweilen en afstoffen misschien ga ik jullie zelfs leren strijken” lacht ze.
Bas loopt naar zijn Moeder en strijkt haar door haar haren en zegt “kijk Mam strijken ken ik al goed!”
“Ik bedoel dat ander strijken slimmerik, zoals jullie kleren en beddengoed”.
“En wat doet U dan als wij al het werk doen?” vraagt Bram.
“Kijken of jullie het ook wel goed doen, dus het jullie leren!” wat zal ik dan eindelijk een luizenleven gaan krijgen ik kijk er al naar uit.
Iedereen moest lachen, behalve Bram, Bas en oom Albert, die zagen dit dus helemaal niet zitten!
Pascal tikt Ben op zijn schouder en vraagt “Ben ga jij nu de tent opruimen, wij willen die namelijk nog zien voordat we naar huis moeten?”
“Weet je wat, komen jullie maar gewoon mee. Misschien kunnen jullie wel een beetje helpen bij het opruimen, want die Geert is zo rommelig dat ik steeds moet opruimen wat hij achter zijn kontje laat liggen!”
“HOOOO, Mama heeft U dat gehoord Ben zei kontje. Als wij dat zeggen dan verbeterd U ons telkens en moeten we achterwerk of billen zeggen!”
“Dat klopt inderdaad Riet, dus Ben de volgende keer zeg ook jij billen of achterwerk is dat begrepen?” en geeft Ben lachend een knipoogje.
“Sorry Barbara, het schoot er gewoon uit ik zal nooit meer kontje zeggen!”
“Dan is het zo goed hé Riet?”
“Ja, dat wel Mam maar hij heeft het wel opnieuw gezegd hoor!”
“Dit was de laatste keer dat hij dat verboden woordje heeft gezegd” lacht ze.
“Kom dan gaan we kijken of Geert er werkelijk een boeltje van heeft gemaakt, of zal hij gewoon overdrijven?”
Er lag nog vlees in de koelkast dus hield Geert het vuur goed, misschien kreeg er iemand later nog trek in wat vlees van de barbecue.
Aangekomen bij de tent rits ik die open en laat de kinderen binnen kijken en zeg gelijk “echt iets voor Geert, het ziet er toch eigenlijk wel netjes uit of niet kinderen?”
“Ja best wel, zo ziet mijn kamer er thuis ook uit. En die van jou ook hé Riet?”
Riet knikt maar bleef op de slaapzakken staren en vroeg opeens “zeg Ben, waarom zijn de slaapzakken eigenlijk aan elkaar geritst?”
“Tja Riet, weet je s’ nachts kan het nogal eens koel worden in zo’n tent en zo kunnen we elkaar warm houden door tegen elkaar aan te gaan liggen!” dat snap je toch wel hé?
“Maar waarom trekken jullie dan niet jullie pyjama aan voor het slapen gaan!”
“Nou we waren zo dom om die te vergeten, zo kwam Geert op het idee om de slaapzakken aan elkaar vast te maken dat had hij vroeger geleerd bij de verkenners. En ik moet zeggen dat het echt werkt we hebben tot nu toe geen enkele nacht last gehad van de kou”.
Bas die mee was gekomen liep snel naar buiten tot aan de beek, daar slaat hij zijn arm voor de mond en proest het lachend uit.
“Maar kom jullie hebben nu gezien hoe mooi de tent van binnen is, ik weet niet om hoe laat jullie ouders naar huis willen gaan”.
“Normaal blijven we altijd een nachtje slapen, maar door die brandlucht in huis gaat dat dit keer niet heeft Oma gezegd!”
“Daar heeft Oma wel gelijk in want Oma en Opa slapen al een paar nachtjes bij Bas en Bram hun ouders in huis”.
“Ja, laten we maar terug gaan, hopelijk kunnen we de volgende keer wel weer hier blijven slapen want hier mogen we naakt lopen en dat gaat volgens Papa en Mama bij ons thuis niet!” zegt Pascal onder het terug lopen.
“Ja, ik heb al eens gevraagd of we niet naar zo’n mooie plek als waar Oma en Opa wonen kunnen verhuizen, maar dat ging niet i.v.m. het werk van onze ouders” snikte Riet bijna.
“Maar jullie zouden ook jullie vriendjes en vriendinnetjes moet gaan missen en de weg naar school is ook zeker een uur langer dan nu. Bram en ik moeten elke dag een uur heen maar ook terug fietsen om op school te komen of weer thuis en dat in wind en weer met maakt niet uit of er sneeuw ligt of dat het ijskoud is!” zei Bas die weer terug was en met ons mee liep.
“Ja, ook Geert en ik zouden graag op het platteland wonen, maar gelukkig hebben de ouders van Geert een inkijkvrije tuin met een riant zwembad en sinds kort zelfs een eigen sauna. Dat zullen we straks ook gaan missen als we gaan studeren op de universiteit” zeg ik weer op mijn beurt.
Toen we terug waren zagen we dat de ouders van Pascal en Riet alweer waren aangekleed “jullie zijn juist op tijd Opa wilde jullie al gaan halen, was de tent ook mooi?” vroeg Barbara.
“Ja, Mama heel mooi en ruim, ik vraag met mijn verjaardag aan iedereen centjes en dan koop ik ook een dergelijke tent” was Pascal zijn antwoord op haar vraag.
“En waar ga jij de neer zetten?” wil zijn Papa weten.
“Papa, dat is toch wel duidelijk hé! hier bij Oma en Opa natuurlijk. En dan ritsen wij ook de slaapzakken aan elkaar net als Ben en Geert hebben gedaan, zo kunnen wij ons heerlijk warm houden tijdens het slapen” zegt Riet.
“Zo, zo en dat vraag je niet eerst aan Opa of dat wel zomaar mag en gaat?”
Met een sip gezicht kijkt Riet bijna huilend naar haar Opa en vraagt dan voorzichtig “dat mag toch wel hé Opa?”
“Tja, dat weet ik niet, zijn jullie dan niet bang als jullie twee in de tent moeten slapen?”
“Nee hoor, wij vragen aan de buren of we Boris mogen lenen in het begin. Tot we er aangewend zijn om met ons tweetjes in de tent te slapen, maar dat moeten we natuurlijk nog vragen!” zei Pascal overtuigend en keek daarbij naar Oom Albert.
“Nou dat moeten jullie aan de jongens vragen want Boris is van de jongens en niet van ons”.
Bram keek Bas bedenkelijk aan vroeg “wat denk jij Bas zullen we dat doen, wij zijn al groot en niet meer bang om onder de veranda te slapen?”
“Nou Bram, daar vraag je me wat, beloof jij dat jij op je jongere broertje past en als er wat is mij dan ook beschermd!”
“Ja hallo, dat doe ik toch altijd al, of niet soms? nauw ja behalve als die twee daar je in de beek smijten dan help ik hun natuurlijk”.
“Tja, dan helpt Boris me ook niet, Ben verwent Boris teveel en geeft hem telkens een hondenkoekje of een plakje vlees als Ma en Pa niet kijken. Maar van mij mogen ze Boris wel lenen hoor als ze de tent bij Oma Carla en Opa Ruud mogen opslaan”.
“Ziet U Pap, dat probleem is ook opgelost, als Opa tenminste ja zegt” en kijkt daarbij zijn Opa lief aan.
“Nou tegen zulke lieve kinderen kan je gewoon geen nee tegen zeggen hé Oma!”
“Maar dan moeten ze natuurlijk wel mee helpen, Pascal helpt Opa en Riet helpt mij bij het huishouden. En jullie ouders moeten het ook goed vinden, dat jullie hier vaker komen logeren?”
“Daar hebben we het nog wel eens over, Pascal is pas over een maand jarig en hij moet nog iedereen uitnodigen en zijn wens duidelijk maken”.
“Kom op kinderen kleed jullie aan, het is alweer veel te laat voor jullie. Jullie bedtijd is allang verstreken en jullie hadden al gewassen en al in bed moeten liggen” zegt Papa.
Toen ze waren deels waren aangekleed kreeg iedereen een vette knuffel de kinderen, tevens kreeg Geert een knuffel extra voor het lekkere eten.
“Ja bedankt, het eten was heerlijk en ik heb veel geleerd vandaag” en Karel drukte Geert even extra.
Ook Barbara deed dit en zei “bedankt voor die heerlijke marinaderecepten, die zijn natuurlijk ook gewoon in de keuken te gebruiken toch?”
“Zeker te weten, marinades kunnen altijd worden gebruikt of het nu op de grill, in de oven, of zelfs bij het gourmetten een marinade geeft de echte smaak aan het vlees. Jullie hebben het zelf gemerkt ook het gehakt voor de burgers was een stuk lekkerder” lacht Geert.
“Dat klopt inderdaad Geert, ik of eigenlijk kan ik wel zeggen wij hebben nog nooit zo een heerlijke hamburger gehad in ons leven” en knuffelt hem opnieuw.
“Hé, hé zo is het wel goed geweest, dadelijk gaat hij nog naast zijn schoenen lopen en dat is niet zo heerlijk zeker als hij zweetvoeten heeft” lachte ik.
“Maar Geert heeft toch niets aan, dus kan hij niet naast zijn schoenen gaan lopen en al zeker geen zweetvoeten hebben?” zegt wijsneusje Riet.
Enkel gekleed in hun onderbroekjes stappen ze in de auto, de rest van hun kleren werden in een plastiekendraagtas gestopt en Barbara zegt “thuis moeten ze nog snel even douchen en dan gauw hun bedje in. Dus ze helemaal aankleden heeft echt geen zin, trouwens het is maar een klein stukje naar huis!”
“Ja, en ze zitten tenslotte niet in hun blootje” lacht hun vader.
“Had dat maar gezegd dat ze thuis moeten douchen, Ben en Ik hadden die twee wel even in de beek gewassen” zei Bas met een glimlachje.
“Bah nee, dat is veel te koud” riep Riet voordat ze de portier van de auto dicht trok en gelijk op slot duwde.
“Volgens mij zijn ze bang dat jullie ze als nog in de beek gaan wassen” grinnikte Barbara.
“Zal Papa jullie dadelijk douchen, of moet Mama dat doen?” vraagt Karel door het openstaande spleetje van de raam.
“Dat moet Mama doen, U zet op het laatst altijd de warmwaterkraan dicht en dat is echt koud hoor” zegt Pascal.
Karel lacht en zegt “tijdens het afspoelen draai ik bijna altijd de warmwaterkraan dicht en komt er enkel koud water uit de sproeier, je moet ze dan eens horen gillen”.
“Ik weet er alles van, de coach doet dat ook altijd als we te lang douchen na de training. Hij zegt dan steevast weten jullie wel wat dat warmwater kost, straks moet ik nog de contributies verhogen enkel omdat jullie te lang douchen, denken jullie dat jullie ouders daar blij mee zijn?”
“Maar wij hebben echt meer tijd nodig, we zijn zo bezweet dat is er echt niet met een paar minuutjes weg hoor U laat ons gewoon te hard trainen coach” lachen we dan meestal.
“Och, stelletje mietjes jullie zijn nog erger dan de meisjes van onze club. Die zijn echt met een paar minuutjes klaar met douchen!”
“Ja, met douchen wel, maar ze staan daarna wel uren voor de spiegels om hun haar te stijlen en daarna hun make-up nog eens op te doen” verweren wij jongens ons dan.
Lachende stappen Barbara en Karel in en rijden dan weg, wij bleven wachten dat ze van het erf waren en het hoekje om zodat ze ons niet meer zagen.
Terug bij de barbecue vroeg Geert “wil er nog iemand wat hebben of zitten jullie ook zo vol als wij?”
Niemand bleek nog trek te hebben, terwijl ik met een pook door het houtskool rakelde om het sneller te laten doven ruimde Margot en Carla de tafel af en zette ze alles in de vaatwasser.
Ruud vroeg “mannen en natuurlijk de dames nog wat drinken, tot besluit van deze heerlijke middag en ondertussen avond?”
Iedereen wilde nog wel een afzakkertje voor het slapen gaan. Na ongeveer een uurtje napraten besloten we om te gaan slapen.
De tweeling was ondertussen al in de stoelen in slaap gevallen maar Geert zei “hé, slaap koppen, komen jullie ons morgenvroeg wekken rond acht uur. Zo hebben we nog tijd om een ontbijt tot ons te nemen, voordat we de tent gaan opruimen?”
Half slapende zei Bas “komt goed slaap lekker, morgenvroeg om acht uur maken we jullie wakker!”
Oom Albert liep nog even met ons een stukje mee en vroeg “willen jullie nog een biertje mee nemen voor in de tent?”
“Een blik is genoeg Oom wij delen die dan, eigenlijk hebben we wel genoeg gehad vandaag. Maar eentje gaat er nog wel in en alvast bedankt voor alles!”
“Nee jongens, jullie zijn bedankt het was gezellig en jullie hebben ons veel geleerd. Zeker op het gebied van barbecueën en de wielersport”.
“Daarvoor heeft U ons goed verwend, het was gewoon een prachtige week en als ik / wij eerlijk zijn hadden we ons deze week anders voorgesteld. Uit eindelijk wisten we niet dat jullie ook Naturisten zijn, mijn Pa heeft het er nog nooit overgehad, trouwens dat we zoveel bier hebben gedronken dat blijft wel tussen ons hoop ik thuis mag ik soms wat drinken maar niet in die maten?” glimlach ik.
“Zoals al eerder gezegd, ik weet van niets mijn naam is haas. En Bram en Bas maak ik het wel duidelijk dat zij niets verklappen!”
Wij wensen elkaar een goede nachtrust toe en gaan naar onze tent.
Bij de tent aangekomen vraag ik “Geert wat denk je, nog even een snelle duik in de beek nemen voor het slapen gaan?”
“Hé Ben, dan zijn we weer helemaal wakker en kunnen we niet slapen!”
“Wat denk jij, waarom heeft onze Oom Albert ons dat blik bier nog in de hand gedrukt?”
“Hoezo onze Oom?’
“Vanaf nu is hij ook jou Oom, nu we officieel een paartje zijn!” en geef hem een vette kus op zijn mond.
“Oké dan, maar wel maar kort ik ben echt hondsmoe”.
“Dadelijk niet meer en gaf hem een duw waardoor hij in de beek viel, helaas kreeg hij de kans om mijn arm vast te grijpen en volgde ik de zelfde weg” lachend kwam hij bovenwater.
“Tja, Benjamin de Jong, ik had je wel door jochie?”
Snel klommen we uit het koude water, ik rende vlug naar de Tent en in de voortent vond ik meteen onze tandenborstels en tandpasta en ook de handdoeken. Het was echt heel koud, dus droogde we ons af en poetste snel onze tanden.
In de tent kropen we heerlijk dicht opeen in onze slaapzakken, eenmaal iets opgewarmd vroeg ik “zeg Geert? heb jij nog aan ja Pa kunnen vragen waar die massage voorwas want ik begrijp er niets van?”
“Ja, hij zei dat hij zo blij was dat ik in zijn voetsporen was gaan lopen, om mensen te helpen zonder er zelf nut bij te hebben dus puur uit naastenliefde” want dat is ook zijn motto!
“En dus uit dank heeft hij ons die massage laten gegeven?”
“Ja, je heb gezien wat hij alles heeft gedaan om de buren van je Oom te helpen. Maar maak er alsjeblieft geen reclamestunt van daar heeft hij namelijk een bloedhekel aan, hij wil laten zien wat de rijkere voor de minderrijke kunnen doen zonder eigen profijt”.
“Dat is wel echt heel nobel van hem” zeg ik.
“Ben luister eens even, mijn Pa is echt uit het niets iets geworden. Hij heeft enorme risico’s genomen en het geluk gehad dat het de juiste waren, vanaf toen is hij de mensen gaan helpen die door andere in de problemen waren gekomen”.
“Dus nogmaals, omdat jij meteen de buren van mijn Oom bent gaan helpen, is je Pa zo trots op jou en heeft hij ons werkelijk verwend met een massage?”
“Ja, zo bedankt mijn pa mij en nu dus ook jou!”
“Dat mag hij vaker doen, ik vond het een heerlijke ervaring. Dit was mijn eerste volmassage, bij de club zijn het enkel de benen die een massagebeurt krijgen?”
“Ja, dat klopt Ben, ik zal mijn Pa morgen vragen of ik niet vaker zo’n massage kan krijgen want het heeft me echt goed gedaan. En mijn Pa kennende zal hij meteen vragen, alleen voor jou of zal ik ook gelijk voor Ben afspreken?”
“Ik hoop dat die twee werkelijk masseur worden bij de club, ze zijn werkelijk goed in hun vak!”
“Ik hoop het ook voor jullie, maar nu word er eerst geslapen Bram en Bas zullen vast te vroeg zijn morgenvroeg. Maar als dat werkelijk zo is vraag ik of ze wel de klok kunnen lezen?” lachte Geert.
Na elkaar een flinke nachtkus te hebben gegeven draaide we ons op de slaapzijde, Geert kroop weer lekker tegen me aan en voelde zijn slappe Pik tegen mijn billen drukken.
“Hé, beertje van mij, ben jij ziek of zo?”
“Hoe kom je daarbij, ik voel me gelukkig met jou in de buurt?”
“Nou ik dacht het maar, dit is de eerste keer dat je niet stijf bent als we gaan slapen!”
“Nee, Beertje is moe en heeft te veel alcohol gedronken, klein Geertje slaap al en komt vandaag niet meer overeind heeft hij me verteld”.
“Dan is het goed en hoef ik me geen zorgen te maken over” grinnikte ik.
Geert gaf me een portje in mijn zij en zei “slapen nu anders verwijder ik je uit onze tent”.
“Is goed meester, slaap lekker en droom wat moois van of over mij”.
Geert kreeg inderdaad gelijk, de volgende morgen stonden de twee boefjes al om half acht bij ons aan de tent.
“Hoe laat is het Bram?”
“Half acht hoezo zijn we te vroeg!”
“En wat hadden we afgesproken Bas, ik weet niet of Bram dat nog gehoord heeft?”
“Hum, acht uur” stamelt hij.
“Ik neem aan dat jullie de klok kunnen lezen met jullie bijna twaalf jaar, dus dat word straf voor jullie beiden. Moeten we helpen of doen jullie het zelf en vrijwillig?” vraagt hij en kijkt daarbij naar de beek.
“Nee, niet weer dat koude water in van de beek, smeekt Bas en gaat achter Bram staan”.
Geert en ik komen samen uit de tent gekropen en gaan eerste de ochtendurine in de beek lossen. daarna kijken we de tweeling om de beurt dreigend aan.
“Bram help me, gisteren zei je nog dat jij mij altijd zou beschermen!”
“Dat klopt, maar tegen hen kan ik zelfs niets doen, dus wees een kerel en onderga je straf” en hij sprong als eerste in de beek en met tegenzin sprong ook Bas in de beek.
Geert en ik keken lachend naar de jongens, maar wij waren niet flauw en sprongen hun achterna en begonnen met de jongens te stoeien.
Terug bij de tent gaf ik hun mijn badhanddoek en zelf gebruikte wij samen die van Geert, daarna liepen we gezamenlijk de veranda voor een gezamenlijk ontbijt.
Margot zei “vandaag zijn er weer eieren jongens, ze komen niet van Ruud en Carla maar het zijn wel scharreleieren die heeft jullie Pa extra gehaald in de supermarkt en omdat het de laatste dag is voor onze gasten heeft hij meteen afbakbroodjes meegebracht!”
“Bedankt, wat worden we lekker verwend op dit laatste ontbijt, waar hebben we dit toch aan te danken?” Tante Margot.
“Jullie hebben ons in deze week zoveel geleerd, jullie hebben Bram en Bas goed de oren gewassen en laten merken dat het helemaal niet zo erg is om zich koud te wassen. Daar komt nog eens bij dat jij Ben ons goed heb geholpen in de wielerzaak en Geert heeft ons geleerd hoe je moet barbecueën en dan de heerlijke recepten voor de marinades” zei Oom Albert die erbij was gekomen.
“Och, voor wat hoort wat, wij mochten de tent uitproberen bij jullie, hopelijk hebben Bram en Bas wat geleerd van ons bezoek en gaan ze net als zojuist vrijwillig in de beek om zich te wassen?”
“Wat zijn ze weer in de beek geweest vanmorgen?” vroeg Tante Margot en dat vrijwillig!
“Nou laten we het erop houden dat ze verplicht vrijwillig de beek in zijn gegaan” lachte Geert.
Ik kreeg een schop van Bas tegen mijn been aan en hij schudde met zijn hoofd van nee ( niets zegen ).
“Wat nou, ik heb niet gezegd dat jullie weer eens te vroeg waren, dat was Geert dus trap die dan even tegen zijn been en niet mij!” lachte ik.
“Oké, dus zo vrijwillig was dat, maar jullie zullen vanaf nu vaker in de beek gaan om jullie te wassen en geen tegenspraak jongens jullie worden er sterk van” zij Hun Pa.
“Bedankt Geert, het is dat jij zo goed en lekker kunt barbecueën, anders zou ik zegen blijf uit onze buurt” Schatert het Bram uit en geeft Geert een trapje tegen zijn scheenbeen.

Gesloten