Een vreemde (deel 12)

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Een vreemde (deel 12)

Bericht door Amexic » za 23 apr 2022, 14:43

Een vreemde (deel 12)
 
Wanneer ik wakker wordt ligt Lukas aan de andere kant van het bed. Hij is lepeltje achter me in slaap gevallen. Hij ligt op zijn zij voor me en kijkt me glimlachend aan.
'Wat lag je stiekem naar mij te staren terwijl ik sliep. Ik heb nog wel een ochtenderectie.'
'Weet ik schoonheid. Slapend ben je even naakt dan wanneer je wakker bent. Mag ik dan niet naar jou kijken en  genieten van deze mooie ochtend.'
'Kijk hoe laat het al is. Je had me beter wakker gemaakt.'
'Ik heb je gewekt lieverd maar zo zacht dat je het niet merkte. Zullen we eerst gaan ontbijten?'
'Ik zit met een erectie.'
'Dat is jouw probleem. Maak maar voort voor het erger wordt.' 
Lukas wipt van het bed om zijn onderbroek aan te trekken die op het moment ook een maatje te klein is.
We zijn ruim een uur te laat op het ontbijt.Lukas zegt iets in het Fins tegen onze gastheer.Die glimlacht minzaam en antwoordt in het Fins. De rest van het gesprek gaat in het Engels zodat ik ook betrokken ben. We nemen afscheid. De spontane vriendelijkheid van de man doet me deugd. B&B's zijn altijd een stuk persoonlijker dan hotels.
Wat zijn vooruitziend geweest ondanks dit ongeplande intermezzo. We laden onze bagage in de auto waar nog voor meer dan een dag proviand in de koffer steekt.We rijden terug naar het vakantiehuisje. Het is gekheid: vakantie in een vakantie.
'Wat zei je tegen de man in het Fins?'
'Ik excuseerde me dat we te laat op het ontbijt verschenen omdat we de hele nacht de liefde hadden bedreven.'
'Dat lieg je.'
'Dat van de excuses is waar. De rest is ook waar maar dat heb ik de man niet toevertrouwd.
Over vannacht nog: welke sessie was de beste?'
'Waren er sessies? Het verliep in een ruk, zonder ophouden.'
'Je weet wel, de eerste of de tweede keer?'
'Je was er zelf toch ook bij. Denk je dat het voor mij anders was? Moeten we dit evalueren? Mijn Engels is niet zo goed om dit te verwoorden.'
'Ik kan je alles leren, zelfs Fins en Zweeds, alles wat helpt om je perfect uit te drukken.'
'Ik heb me perfect uitgedrukt gisteren, zelfs zonder woorden.'
'Daar is helemaal waar.'
Waar stuur je op aan?'
'Je bent los. Wij zijn los. Ik wilde je zover krijgen dat je kon genieten zonder je in te houden.'
'Dus jij vond de tweede keer beter?'
'Dat beweer ik niet.'
'Ik heb even gedacht dat je me zou ontmaagden.'
'Zou je dat gewild hebben?'
'Of ik dat  gewild zou hebben? Er waren de omstandigheden. Tja, ik denk dat ik het toegelaten zou hebben. Het is niet gebeurd. Dus kan ik het niet weten.'
'De vraag is of je het gewild zou hebben?'
'Ik weet niet of je een condoom mee had. Ik zou je kunnen vertrouwen, dat wel. Dat soort vertrouwen zou naïef zijn. Toch vertrouw ik je.
Los daarvan zou ik het niet gewild hebben omdat we het niet besproken hebben. Het zou iets van ons met twee zijn en in dat geval niet.
En jij? Is het bij je opgekomen?'
'Opgekomen? Natuurlijk wel. De omstandigheden? Voor mij waren die er niet. Ik zou er zeker met je over gepraat hebben en dat hadden we niet. Ik vond dat het niet aan de orde was.
Het gaat over ons, niet over het grijpen van kansen. Ik ben Finnar niet en jij trouwens ook niet. Sorry ik wil hem niet zwart maken en jou ook niet met hem vergelijken. Finnar was anders, laat het me daar bij houden.'
Het gesprek neemt een wending naar werk en vrije tijd. Lukas heeft geen homo vrienden, geen enkele.
'Heb je alleen maar hetero vrienden en vriendinnen? Hoe komt dat?  Ga je nooit naar een homo café?'
'Ik weet niet of ik op zoek ben. Ben ik op zoek naar een man?  Dat zou kunnen. Ik ben klaar voor een relatie. Dat denk ik. Ik heb een leuke job en voldoende vrienden. Dat zit goed. Ik voel me goed. Een relatie is veel routine. Je gaat werken, je kookt en er is nog een stukje avond over om TV te kijken. Dat is het leven. Ik verwacht geen grootse dingen. Het is niet de seks die ik mis. Het is gemakkelijk aan je trekken te komen en ik kan misschien wel zonder. Na Finnar was er niets. Dat lukt behoorlijk goed. Een relatie willen, is geen egoïsme in de zin van dat ik  's avonds de voeten onder tafel steek en graag zou willen dat er eten op tafel staat als ik van het werk kom. Het gaat me om het thuis komen en dingen samen doen. De winters zijn lang hier. Dan ben je vaak alleen maar k ben niet zielig.
Het gaat niet, het geluk zoeken. Het komt, het valt niet te vinden. Maar ik ben een man. Ik vertik het een man te zoeken omdat als ik mannen zoek, ik het geluk niet vind. Daarom zit ik niet in de homo wereld. Ik kan daar het koren van het kaf niet scheiden.'
'Ik ben ook klaar voor een relatie.'
Lukas zit aan het stuur en kijkt vooruit. Ik kijk naar hem en zie een traan zich een weg banen over zijn wang.
''Toen was jij er plots een jaar geleden, heel toevallig.'
Hij kijkt me even aan om daarna zijn blik terug op de eindeloze weg te richten.
'Een heel jaar lang hebben we contact gehad via internet en wachtte ik op jou.'
Het is mooi wat Lukas zegt. Het roert me. Ik zie meer tranen over zijn wangen lopen. Daar wordt ik zelf waterig van. De auto vertraagt en hij stopt midden op  de weg. Verkeer is er niet.
Lukas snikt enkele keren en laat de tranen rollen. Ik weet niet wat te doen en neem hem  vast, voor zover dat kan met de veiligheidsgordel aan.
'Is er iets?'
Hij herpakt vlug. 'Ik moest even stoppen. Ik kon even niet goed meer zien, begrijp je. Je kwam alleen maar nu ben je intussen met honderd. Niet lang meer of je gaat met honderd naar huis. Hoe moet dit nu verder? Jij hebt vast werk en ik ook. Wat kan ik bij jullie komen doen of omgekeerd? '
Ik heb hem verteld dat hij mijn leven op z'n kop ging zetten. Ik begrijp wat hij bedoelt. Hij verwoord het zo mooi dat ik zelf m'n tranen niet in bedwang kan houden. Zoiets heeft nog nooit iemand tegen me gezegd. Misschien ben ik met honderd.
We laten elkaar los en Lukas vertrekt weer.
'Ik kom zeker terug. Of jij naar mij.'
'Dat lijkt me logisch. Dat zal lang wachten worden.'
'Ik zou nu een week langer kunnen blijven. Zal straks eens kijken hoe ik de vlucht kan herschikken.'
'Zou mooi zijn. Maar ik moet helaas gaan werken dan.'
'Ik red me overdag. Ik zal voor je gekookt hebben wanneer je van het werk thuis komt.'
Hij glimlacht met de blik op de weg.
'Dus je vond vannacht helemaal in orde?'
'Meer dan in orde. Begin je er weer over? Het was geweldig, nu goed?'
'Ik denk altijd dat ik te snel of te ver ga.'
'Ik ziet het als onze wittebroodsweken. We zijn een achterstand aan het inhalen. Ik begin echt aan je gewoon te worden.'
Lukas begrijpt de uitdrukking niet. Ik heb het letterlijk vertaald in plaats van het Engelse woord honeymoon te gebruiken.
'Wittebroodsweken zijn de weken na het huwelijk. Wit brood was luxueus eten vroeger.Tijdens deze weken liet iedereen het kersverse koppel met rust en genoten ze van het nieuwe leven samen en van elkaar zeg maar. Je hebt niets gedaan wat ik niet wilde. Ik leg het initiatief bij ons beiden. Het kwam vanzelf.'
'Goed, ik hou er over op.'
Het huisje aan het meer wacht verlaten op ons.
'Wat doen we vandaag?' vraag ik.
'Niet veel meer. Ik ben moe. Heb je al honger?'
'Nee. We hebben laat gegeten. Ik kan nog wachten.'
'Zwemmen? Om wakker te worden.'
We laden eerst de auto uit. Lukas opent buiten de slagvensters zodat het licht rijkelijk binnen valt. Lukas staat al in adamskostuum.
'Geen buren, geen zwembroek.'
We zwemmen naar het ponton waar we languit op gaan liggen en waar de zon ons opwarmt. Het is windstil en wanneer we stil blijven liggen schommelt het ponton zelfs niet.
'Zalig. Ik zou hier kunnen wonen. Zoveel natuur, zoveel ruimte.'
'Het is niet allemaal romantiek. De winters zijn hier lang en donker.'
'Bij ons is alles vol gebouwd.'

Gesloten