De nieuwe tent deel 07

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 07

Bericht door Bingo » di 19 apr 2022, 15:20

De nieuwe tent 07
Fred en Nico moesten om mijn opmerking lachen, ik knikte naar Fred en die gaf ook op Geert zijn billen een flinke klap voordat hij met de massage begon.
“Au godver.. , dat deed pijn riep Geert”.
“Nu weet jij ook wat ik heb gevoeld, maar eigenlijk klonk die klap op mijn billen veel harder dan bij jou. Zou jij zo vriendelijk willen zijn het nog en het nog eens over te doen Fred?”
“Met alle plezier Ben!”
“Waag het niet, ik pak je terug hoor Fred!”
“Mijn god, wat moet ik nu doen Nico?” vraagt hij vertwijfeld.
“Laat het goed zijn Fred, we moeten beginnen als we klaar willen zijn binnen de afgesproken tijd” zei Nico tegen hem.
“Sorry Ben, hij is mijn baas dus moet ik naar hem luisteren”.
Zij hadden een keteltje met heet water op een tafeltje gezet, daarin stond en fles met massageolie op te warmen. Ook wreven ze hun handen flink over elkaar zodat die ook op temperatuur waren, Nico was de eerste die de olie op mijn rug liet neerkomen.
“Ah riep ik” toen de eerste druppels op mijn rug neerkwamen.
“Het is toch niet te heet hoop ik Ben?”
“Nee het voelde zo heerlijk warm aan, de warmte is goed hoor daar mag de masseur op de club een voorbeeld aannemen die olie is altijd steenkoud net als zijn handen trouwens” lachte ik.
“Tja dat heb je nu eenmaal met die amateurs, bij een prof gebeurt zoiets zelden” zei Nico.
“Een prof zit er bij onze club niet in, wij zijn al blij als de contributies voldoende zijn om de kosten te dekken”.
“Dat horen we wel vaker zeggen bij de clubs, maar als wij klaar zijn dan mag je mij het adres geven van jullie club. Mijn zoontje van 12 wil ook gaan wielrennen, tijdens de tour de franc is hij niet weg te slaan bij de televisie”.
“Maar Nico, iedereen is welkom bij onze club, maar een echte masseur kunnen wij ons echt niet veroorloven. Dit kan ik je op een briefje geven, wij zijn in de club eigenlijk allemaal kinderen van werknemers of minder bedeelden en horen niet tot de elite”.
“Ik wil met de leider een gesprek aangaan, ik en ik denk ook wel Fred willen graag iets extra's doen op vrijwillige basis toch Fred?”
“Ja baas dat weet u toch?”
“Nauw goed dan, ik regel wel een afspraak met de coach. alle hulp is welkom natuurlijk”.
“Ben jij eigenlijk ook zo’n beetje coach van de club?” vroeg Fred op zijn beurt.
“Officieel niet, maar wij kunnen het wel goed vinden met elkaar, ik heb hem al vele klanten bezorgd U moet namelijk weten dat hij een specialzaak heeft voor wielrenartikelen!”
“Laten we eerst afspreken dat wij gewoon met de voornaam willen worden aangesproken dus geen U meer alsjeblieft. Mijn Vader was een U maar die ligt helaas al jaren op het kerkhof, maar voor mij blijft hij de enige U” zei Nico.
Ondertussen waren ze beiden klaar met onze achterzijde, ze vroegen ons om te draaien zodat ze aan de voorkant konden beginnen.
“Kunnen we alsjeblief even wachten met het omkeren, ik heb namelijk een probleempje en die staat stijf tussen mijn benen” vroeg ik met het schaamrood op mijn wangen.
“Kom op Ben, dat is toch geen probleem, je zou eens moeten weten hoe vaak we een stijve piemel zijn bij onze klanten” zegt Fred.
“Maar vertel eens Ben, hebben jullie op de club een ruimte om te kunnen masseren?”
“Ja zelfs twee, een kleinere voor de jongeren en een ruime voor de volwassenen”.
“Mooi als alles doorgaat zullen we kijken of de ruimtes een geheel kunnen worden, wij willen namelijk niet dat de jongeren en ouderen apart worden gemasseerd. Daar zijn de afgelopen tijd zoveel problemen mee geweest, wij streven ernaar dat we nooit of te nimmer een patiënt apart zullen masseren er moet altijd iemand bij aanwezig zijn. Ik bedoel daarbij niet Fred of me zelf, nee wij willen altijd er een clubgenoot of clubgenote bij hebben zijn”.
Geert draaide zich halfom, dat hij stijf was interesseerde hem niet en zei “kijk Ben dat is wat we gisteren hebben meegemaakt, was ik er niet tussen gekomen waren jou neefjes als het ware verkracht of in ieder geval betast geworden”.
“Ja Geert gelukkig was jij erbij en kon je ingrijpen toen die vuilak zich met mijn neefjes bezig hield”.
In het kort vertelde ik Nico wat er die dag was gebeurt.
“Dat willen we nou voorkomen, er moet altijd iemand anders bij zijn of het een clubgenootje is of een van de ouders, opa of oma. wij vinden er moet altijd een buitenstander bij zijn tijdens de massage”.
Natuurlijk kon ik niet achterblijven en moest ik me ook omdraaien, wat denken jullie mijn paal stond ook te prijken als een vlaggenmast.
“Schaam je maar niet Ben, dit is echt normaal jongen het is een gezond teken alles werk er bij jou. Dat zeg ik zo vaak tegen mijn patiënten, het is de normaalste zaak van de wereld door onze handen en de olie die jullie huid masseren worden jullie iets of wat geil en bij de mannen is dat te zien aan hun penis bij de dames zijn het hun tepels die stijf gaan worden” zei Nico.
“Ja en bijna iedereen schaamt er zich voor, ook al is het de gewoonste zaak van de wereld. Maar zelfs de jongste jongens worden stijf tijdens de massage, leg dat maar eens uit aan hun” lacht Fred.
“En jij Fred, ben jij ook getrouwd of ben jij nog zoekende?” vroeg Geert aan hem.
“Nee ik ben nog niet gehuwd, eigenlijk ben ik ook nog niet zoekende ik heb nog jong en heb dus nog de tijd” was zijn antwoord.
“Ja maar, als je te lang wacht hebben je toekomstige kinderen meteen een oudere vader tegenover hun vriendjes of vriendinnetjes”.
“Zeg het nu maar gewoon, van Mevrouw hebben we voorheen vernomen dat de jongens sinds kort een paartje zijn”.
“Oké, als ik het goed begrijp ben jij ook homofiel en val je op mannen?”
“Ja, daarom neem ik ook de tijd want kinderen zal ik nooit hebben!”
“Och als je iemand vindt, dan kunnen jullie nog altijd overwegen om een of meerdere kindjes te adopteren” zelf ben ik ook geadopteerd maar in mijn geval waren het man en vrouw zei Geert tegen Fred.
“Dan moet ik eerst een partner vinden die daar ook voor open staat, daarbij een adoptie duurt meestal zo lang en zeker als het om twee mannen gaat”.
“Daarom hoop ik dat jij snel de ware Jacob vindt Fred!”
“Dankjewel jonge”.
Ondertussen waren ze bijna klaar met het masseren, ze hadden alles gedaan behalve onze piemels die eindelijk weer slap op onze buiken lagen.
“Die mogen jullie zelf masseren, wanneer ze weer wakker zijn geworden” grinnikte Nico terwijl hij Fred een duwtje gaf.
Fred en Nico begonnen met het opruimen van hun spullen, op dat moment kwam Tante Margot binnen gelopen en vroeg of de mannen nog wat wilde drinken?
“Ja zeiden ze beiden, een glaasje frisdrank zo we lekker zijn” we moeten namelijk nog rijden en alcohol en verkeer gaan niet samen hé.
“Slimme jongens zijn jullie, Tonic of liever bitterlemon. voor jullie twee ook een glas fris?”
Met zijn vieren besloten we voor de bitterlemon te gaan, dat is lekker fris want ondertussen was het al weer aardig warm geworden. Of zou het door die heerlijke massages zijn gekomen?
“Als alles goed gaat en mijn zoontje werkelijk bij jullie club gaat, let jij dan wel een beetje op hem. Hij is namelijk nogal een wildebras, zeker als Papa er niet bij is?” lacht Nico.
“Geen probleem hoor, bij onze club let echt iedereen op elkaar dat ze geen domme dingen gaan doen tijdens de training en ook als we een wedstrijd moeten rijden” Nico zeg ik.
“En als het zover is, wil je ons dan helpen met het uitzoeken van de outfit, zelf hebben we er geen kijk op?”
“Natuurlijk, ik ga mee naar de winkel, meestal krijg ik een beetje korting op spullen als ik een nieuwe klant aanbreng. Maar daar gaat het me niet om, er is ooit iemand geweest die het zelf wel zou kunnen, het eind van het liedje was dat hij bijna duizend euro meer kwijt was en nog niet de juiste spullen had gekocht!”
“Dat vind ik een goede instelling van jou Ben, maar wat me wel is opgevallen tijdens de massage is dat jullie twee allebeide mooi kaal zijn geschoren, heeft dat een rede?”
“Nee Nico, enkel de armen en benen kaalscheren heeft met het wielrennen te maken, het intiem bereik dat is een vrije keuze van ieder op zich. Maar waarom vraag je dat, heb jij daar een probleem mee?”
“Ik niet zo zeer, maar Willem zit ook op waterpolo en daar douchen ze samen na de training en wedstrijden in hun blootje en wat moet hij daar dan zeggen?
“Ja en, wat is het probleem daarbij, het zegt gewoon dat hij er een nieuwe sport bij heeft en dat is wielrennen” daar is het gebruikelijk om de armen en benen kaal te scheren zou Willem echter te besluiten dat ik ook zijn intiem bereik moet scheren. Dan zegt hij gewoon dat hij dit prettig vind, ik weet zeker dat er dan nog vele zullen volgen”.
“Hoezo scheer jij hem, kan ik dat niet zelf doen?”
“Ja natuurlijk, de armen en benen is geen probleem, maar als het om het intiem bereik gaat daar komen nog wel enkele dingetjes bij kijken. Dat ik scheerder ben geworden komt omdat ik zoveel ervaring heb en besloot de coach dat ik vanaf dat moment de clubscheerder ben”.
“Maar wat voor haarkleur heeft Willem eigenlijk?”
“Blond, hoezo wil jij dat weten?”
“Kijk Nico, de schaam haar bij blonden en roodharige jongens is bijna niet zichtbaar tot op latere leeftijd natuurlijk. Ik denk dat het zijn vriendjes op het waterpolo niet eens zal opvallen als hij werkelijk voor de complete scheerbeurt zou gaan?”
“Oké, oké als het zover komt mag ik er dan bij zijn?”
“Ja eigenlijk besta ik er zelfs op, dat er iemand van jullie bij is. Je kunt het vergelijken met jullie massages, ook ik wil niet graag alleen zijn met mijn “klanten” in een kamertje of het nu om jongens of meisjes gaat de laatste zullen er niet zo’n probleem mee hebben omdat ik homofiel ben”.
“Ho eventjes, je zei meisjes, zijn die er ook die helemaal geschoren willen worden?”
“Waarom niet, er zijn ook meisjes die op het zelfde geslacht vallen, zij vinden een kaal kutje mooier dan een behaarde. Natuurlijk vraag ik daar niet naar, dat moet iedereen zelf weten waar ze voorgaan. dat zal mij een zorg zijn dus vraag ik er ook verder niet naar”.
“Maar krijg je dan niet zelf een stijve?”
“Natuurlijk wel, maar dat komt dat ik weet dat het binnenkort weer eens tijd wordt om Geert te scheren” lachte ik met een knipoogje naar Nico.
“Jij bent dus een stiekeme genieter, als ik je goed begrijp?
“Hoezo stiekem, Geert weet dat ik het graag doe, ik bedoel het scheren hé. Geen verkeerde gedachten hoor. Daar zijn we nog niet aan toegekomen, moet ik er helaas bij zeggen?”
“Dus jullie relatie is werkelijk zo pril?” als ik het goed begrijp.
“Ja, ze zijn er pas dit weekend achter gekomen, maar hun ouders hadden al zo een vermoeden” hoe zeggen ze altijd die hebben een zevende zin zei Tante Margot die er bij was komen zitten.
“Ja dat hoor je wel vaker zeggen, mijn ouders wisten het ook eerder dan ik zelf” lacht Fred.
“Ik heb bij onze Willem nog niets gemerkt, niet dat ik daar een probleem mee zou hebben hoor!”
“Nee dat denk ik ook niet, eerder verwacht ik dat jou vrouw er problemen mee zo hebben?” Nico.
“Hoe kom jij daar bij Fred?”
“Is het je niet opgevallen dat ze Willem angstvallig bij me weg houd sinds ze er voor vier jaar terug achter is gekomen dat ik homofiel ben. Ze doet net alsof homofilie een besmettelijke ziekte is, ook doet ze soms een beetje raar tegen mij”.
“Nee dat is me eigenlijk nog nooit opgevallen, als ik eerlijk ben!”
“Meestal laat ze het aan me merken of voelen als jij er nog niet bent voor de afspraak die we hebben, of wanneer jij naar het toilet bent. Op een gegeven moment zat Willem met zijn vriendjes poedelnaakt in jullie zwembad, als gebruikelijk kwam ik achterom de plaats op gelopen. Meteen haalde ze Willem met de vriendjes uit het water en moesten ze zich iets aantrekken. Terwijl ze dat nooit eerder had gedaan, ze vond het zelfs leuk als Willem bij mij naakt op schoot wilde kruipen”.
“Nu je het zegt, dat is me toen ook wel opgevallen, maar dacht me er verder niets bij. Waarom heb je me dat nooit verteld?”
“Ik wilde onze vriendschap en zakenpartnerschap niet op spel zetten, want jij kon er ook niets aandoen het is nu eenmaal je vrouw nietwaar!”
“Toch had je me een hint kunnen geven, of het haar zelfs vragen of ze er een probleem mee heeft dat je bent hoe je bent?”
“De volgende keer als ze weer in ons zwembad zijn, kom je gewoon achterom de plaats op. Maar App me dan eventjes van te voren, dan let ik er op en kan ik handelen want zoiets duld ik van niemand ook niet van mijn vrouw”. zei hij en gaf hem een boks.
Ondertussen horen we de drie vrachtwagens weg rijden die de noodschuur hadden gebracht, niet veel later kwamen ook Ruud, Albert sorry Oom Albert en Geert zijn vader binnen gelopen gevolgd door de tweeling. De tweeling liepen meteen door naar boven om hun kleren uit te trekken, niet veel later kwamen ze samen met Carla in hun nakie de kamer binnen gewandeld.
Nico zei “kom Fred wij zijn klaar hier, Laten we maar gelijk naar mijn huis gaan om te eten. De volgende klanten zijn pas om acht uur in onze praktijk verwacht en ik denk dat Willem met zijn vriendjes weer aan het zwemmen zijn. En het is vandaag frietdag dus er is genoeg voor iedereen”.
“Voor ons hoeven jullie niet weg te gaan hoor?” zei Tante Margot.
“Ben schrijf je me nog even het adres van de club op, dan kan ik zo snel mogelijk contact opnemen met de coach?”
“Natuurlijk Nico, ik doe het meteen eventjes. Tante Margot heeft U even een pen en kladblokje of stuk papier voor mij?”
“Zeker Ben ik ga het even halen!”
Maar ze was al te laat, waar Bas dat zo snel vandaan haalde weet ik niet maar hij drukte het meteen in mijn hand.
“Bedankt Bas, maar ga daar eens even staan” hij keek me verwonderd aan maar deed het wel.
Ik zei lachend “Goh Tante Margot wat bent U opeens veranderd zeg, ik ken U niet meer terug”.
Iedereen moest er hartelijk om lachen, enkel Bas niet zo zeer die zei ‘wacht maar ik kom je straks wel opzoeken bij de tent en dan smijt ik je in de beek”.
“Laat me niet lachen, wie neem jij daarvoor mee broekje?”
Hij keek even rond en zei “ nou mijn broer en als ik lief naar Geert kijk dan wil die ook vast wel helpen?”
“Oei nu word ik echt bang zeg!”
Nico en Fred namen afscheid van ons met de woorden “we houden contact hé Ben en Geert?”
“Zeker te weten en bedankt voor die heerlijke massage” mannen.
“Daarvoor moeten jullie bij Geert zijn vader zijn, die heeft ons tenslotte betaald!”
Meteen keek hij zijn Vader verwonderd aan en vroeg “ wat heeft dit allemaal te betekenen Pap, waar hebben we dat aan te danken?”
“Je kent mijn motto, help waar het nodig is. Jij heb de buren van je vriend zijn Oom geholpen waar het kon, dat is nou precies mijn doelstemming. Jij heb niet getreuzeld en gelijk gehandeld door mij om hulp te vragen, daarom deze kleine bedankje voor jullie ik weet zeker dat jij je nieuwe tent had afgestaan aan Ruud en Carla of niet soms Geert?”
“Nee Pap, ik had mijn tent nooit afgestaan aan Ruud en Carla, waar zijn U manieren Pap, mij verteld U altijd dat de vrouw voorgaat. Dus had ik zeker de tent aan Carla en Ruud afgestaan als dit nodig was geweest!”
“Jij heb gelijk jochie, maar nu niet te bijdehand gaan wezen hé!”
“Nee Pap, zal ik niet doen maar wat bedoelde U met mijn vriend, het is mijn vriendje en het koppelen van jullie beiden kanten heeft gewerkt hoor Ben en Ik zijn nu echt samen”.
“Wat voor gekoppeld bedoel jij, wij hebben toch niets gedaan of wel soms. dat we soms woord spelingen maakte dat was een grapje hoor?” grinnikte hij met toch wel een blosje op zijn wangen.
“Ja, ja het was altijd bij jullie, wij hebben een extra ruime tent voor jullie gekocht ook al was het mijn verjaardagscadeau en niet die van Ben en zo ging het bij jullie beiden verder ook Ben zijn Pa en Ma maakte al aan spellingen ten opzichten van ons beiden. Wij zelf hadden nog niets in de gaten, maar jullie allemaal wel, zelfs Tante Margot en Oom Albert wisten meer. Wat zelfs Bas die wijsneus had iets in de gaten wat ons aanging!”
“Ja maar waarom hebben jullie niet met ons gepraat?” vroeg ik aan Geert zijn vader.
“Wij hadden samen besloten dat jullie er zelf mee moesten komen, maar zo hier en daar wat steekjes onder water te geven vonden we allemaal niet erg!”
“En niemand van jullie hebben er wat op tegen?” vraagt Geert aan zijn Pa.
“Nee hoezo ook, jullie kunnen er niets aandoen net zo min als wij als ouders. jullie zijn nu eenmaal hoe of wat jullie zijn en wij hopen met zijn alle dat jullie gelukkig samen gaan worden in jullie leven. Als jullie het goed vinden dan bel ik dadelijk met je ouder Ben dat eindelijk alles duidelijk is, of wil jij dat liever zelf doen?”
“Dat doe ik liever zelf, Tante, Oom is het goed dat ze op bezoek komen samen met Mark en Mario?”
“Ja natuurlijk jongen, je weet bij ons is iedereen welkom ook onverwachts, maar wie is die Mario?”
“Dat laat ik ze liever zelf vertellen!”
ik belde meteen op naar mijn ouders en vroeg of ze samen nu meteen samen met Mark en Mario naar ons wilde komen.
“Ja, maar we moeten eerst nog eten jongen, is er iets ergs gebeurt dan?”
Ik had de telefoon op speaker gezet dus iedereen kon horen wat er werd gesproken.
“Maarten kom maar gerust hierheen alles is in orden en ik heb een grote en goed gevulde pan tomatensoep gemaakt” riep Tante Margot.
“Maar dan komen we gelijk naar jullie toe ik ken jou soep toch, het toeval wil dat Mario ook hier is. Dus met een goed half uurtje zijn we er” lacht mijn Vader.
“Ik ga nog even snel naar de buurtsuper, hopelijk hebben ze nog van die lekkere broodjes zoals normaal?” zegt Margot.
“Dan trekken wij ons terug naar de slaapkamer van de jongens zei Carla!”
“Nee niets daarvan, jullie blijven erbij wij hebben geen geheimen voor onze buren. En blijf vooral zoals jullie zijn, ik weet zeker dat zij ook meteen uit de kleren gaan als ze ons zien” lacht ze.
Nu hun moeder weg was zei hun Pa “ jongens halen jullie even bier voor ons en jullie twee mogen ook een klein blikje echt bier drinken maar daar hoeft je Ma niets van te weten hé”.
Ongeveer op de zelfde tijd kwamen Ben zijn ouders, Mark en Mario aan bij Tante en Oom hun huis “wat een toeval zeg, dat we samen aankomen, geen schroom hebben hoor we zitten allemaal naakt bij elkaar want ik denk dat ook Geert zijn vader ondertussen ook bloot is” lachte Margot.
Tante had gelijk hoor ook Geert zijn Vader was uit de kleren gegaan “hé bah zeg, het lijkt wel of we op een naturistenkamp zijn aankomen” schatert mijn Vader het uit.
Daarna begroette iedereen zich en Mario stelde zich zelf voor.
Maar vertel eens jongen begon mijn Vader “wat is er aan de hand dat wij zo onverwacht allemaal moesten op draven?”
“Wij Geert en Ik, zijn er dit weekend eindelijk achter dat er wat meer is tussen ons beiden. Wat heet meer er is veel meer tussen ons twee, wij zijn een paartje en we houden ziels veel van elkaar”.
“Dat gevoel hadden wij, Geert zijn ouders en wij allang. Maar we vonden het beter om jullie er zelf mee te laten komen, oké wij hebben met z’n alle wel wat meegeholpen door soms dubbelzinnige opmerkingen te plaatsen naar jullie beiden. Daar zijn we tenslotte jullie ouders voor, kom hier jongens dan krijgen jullie een dikke knuffel van ons” en Pa drukte ons beiden tegen zich aan met de woorden hartelijk gefeliciteerd jongens word vooral gelukkig samen.
Uiteindelijk werd de knuffel van mijn Pa een ware groepsknuffel.
“Ik vond het al vreemd dat U met Pap mee kwam naar hier, normaal heeft U geen interesse in wat Pa doet” zei Geert tegen zijn Moeder.
Met z’n alle liepen we naar buiten om te kijken naar de tijdelijke noodschuur, maar eerst waren natuurlijk de kleren van de nieuwe gasten uitgegaan. Bas en Bram werd verzocht om de tafel te deken want zij waren de hele tijd aanwezig geweest bij de werkzaamheden.
“Wat, jullie zijn toch niet de hele tijd in jullie blootje hierbij geweest?” zei Margot verbaasd.
“Ja natuurlijk, wie loopt er nu bij deze hitte vrijwillig in kleren rond” grinnikte Bram.
“Ja maar, wat zeiden die vreemde vrachtwagenchauffeurs daar dan wel van?”
“Die, die zeiden lachend waren wij nog maar zo jonge dan konden we meedoen met die twee!”
“Ja vooral nadat Bas Frieda haar stal had voorzien van stro, hij kwam even later al rijdend op Frieda haar rug naar de stal gereden. De chauffeurs riepen bijna in koor daar hebben we de nieuwe Winnatoe die is opgestaan uit zijn graf”.
“En Bram mocht de tractor binnen zetten. Kijk mannen bij deze boer weten de vrouwen meteen wat ze te verwachten hebben bij ‘boer zoekt vrouw’ zei een van de chauffeurs toen Bram met een halve stijve van de tractor kwam” lachte Geert zijn Pa.
Bram verstopte zich half achter zijn Pa’s rug, met het schaamrood op zijn wangen.
Ik nam hem in mijn armen en drukte hem “daar hoef jij je toch niet voor te schamen kerel, het is een teken dat je gezond bent en alles bij je werkt. Als ik bij ons thuis op de grasmaaier rij heb ik door de trillingen ook altijd een stijve”.
“O nu weet ik waarom jij altijd op de grasmaaier wil rijden” stiekemerd lacht Mark.
“Hoezo stiekemerd, als ik thuis het gras moet maaien wil jij het ook altijd doen” grapte Mario.
“En bij ons moet we het je duizend keer vragen om te helpen in de tuin” zei mijn Pa gespeeld boos.
“En bedankt Mario, je heb het prima voor elkaar hoor” zegt Mark met een glimlachje.
ik stond naast mijn broer en stootte hem met mijn voet aan, waarop hij me verwonderd aan keek.
ik fluister in zijn oor “moet jij niet ook iets bekend maken?”
Maar onze Ma was ons voor en zei “dan moeten Mark en Matt er maar voor zorgen dat wij nog kleinkinderen gaan krijgen” hé Maarten.
Ik kon me maar met moeite inhouden om niet in een proestende lach uit te barsten, waarop Mark me een beetje boos aankeek.
“Wat is er Ben, wil je wat drinken?” vroeg mijn Ma me bezorgd.
“Nee hoor, het gaat alweer ik verslikte me in mijn eigen spuug”.
En opnieuw trapte ik maar dit keer iets harder tegen Mark zijn been aan.
“Hum, Mam, Pap het wordt tijd dat ik jullie ook iets ga vertellen. Ik hoop dat jullie niet teleurgesteld zullen zijn maar ook ik en Mario zijn een koppel en hebben op gegeven om te gaan trouwen. Eerst wilde we het stiekem doen in Vegas wij stonden op het puntje om de reis te boeken, maar toen kwamen jullie met het voorstel om met zijn alle samen met Geert en zijn ouders naar Corsica te gaan. Dus hebben we besloten om ons huwelijk een paar maanden uit te stellen”.
Hier schrokken mijn ouders toch wel eventjes van, op Mark en Mario hadden ze helemaal niet op gerekend.
Maar mijn Vader was de eerste die zich had herpakt en zei “oké, het is nu eenmaal niet anders ook jullie wensen we alle geluk van de wereld, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit nooit had zien aankomen. Jij wel lieverd?”
“Nou zoals Mark zich de laatste tijd gedroeg, kwamen er bij mij wel enkele vraagjes bovenwater?”
“Hoe bedoel je dat schattebout, je heb nooit iets tegen mij gezegd?”
“Ik wist toch ook nog niets echts, het was allemaal maar een vermoeden. Ik vond nooit meer een zwembroek of strandlaken meer in de wasmand van hem en soms zat er wel een vreemde slip of boxer in de was”.
“En daar zeg je niets van tegen mij lieverd?”
“Waarom zou ik, die vreemde slip of boxer in de wasmand kon ook net zo goed van Ben en Geert zijn geweest. En dat er geen zwembroek in de was zat was eigenlijk alleen maar goed voor ons plan, ik wist dat hij naar het naaktstrand ging met een vriend van hem”.
“Ja, daarbij zijn we allebeide al ruim de achttien gepasseerd en zijn we voor de wet volwassenen, dus dachten we als we ons gaan trouwen in Las Vegas geen groot bruiloftsfeest geen receptie dus lekker goedkoop. Wij hebben beiden geen of in ieder geval weinig geld voor een grootfeest en zo was dat probleem ook opgelost” zei Mario uit het niets.
“En jou ouders wat zouden zij ervan hebben gevonden Mario?” wilde Margot weten.
“Sorry maar ik heb mijn ouders nooit gekend, ik ben in een weeshuis opgegroeid en wat er met mijn ouders is gebeurt hebben ze me nooit verteld. Ik heb er tot mij achttiende gewoon en nadat ik weg moest i.v.m. mijn leeftijd heb ik wel gelukkig hulp gehad van mijn begeleiders die hebben voor mij een gemeubileerd flatje geregeld“
“Hoe was het in het weeshuis, ik ben zelf gelukkig geadopteerd maar heb geen goeie belevenissen aan het tehuis waar ik zat” zei Geert meteen.
“Nou op wat kleine pesterijtjes na was het er wel goed vertoeven, de pesterijen hielden zich in ramen er werd goed opgelet dat het niet uit de hand zou lopen. Natuurlijk waren er enkele ettertjes daar, maar de werden meteen tot orde geroepen”.
“Gelukkig voor jou en de anderen, bij mij was het niet zo leuk. In het tehuis waar ik verbleef was het geen pesterijen meer maar bijna martelingen” op dat moment viel Geert stil en kreeg hij er geen woord meer uit.
“Mario, mogelijk dat Geert je nog meer gaat vertellen, maar dat is iets voor later!” greep ik in.
“Oké Ben, ik begrijp dat ik geluk heb gehad met mijn weeshuis”.
Maar meteen wendde hij zich naar Geert “als je wil praten kom gerust naar mij ik heb altijd een luisterend oor voor jou en ook voor anderen het is ondertussen mijn beroep geworden!”
“Hoe bedoel je dat Mario, het is je beroep geworden?”
“Tja Ben, nadat ik op me zelf ben gaan wonen ben ik ook verder met mij opleiding psychologie en ik heb nu een betaalde baan als psycholoog en werk daarnaast veel voor het C.O.C. “.
Iedereen zat met aandacht te luisteren, zo erg zelfs dat Tante Margot de heerlijke soep was vergeten om op te scheppen.
Het was dat Oom lachend een opmerking maakte zo van “goh lieverd wat is die soep weer heerlijk klaar gemaakt, ik lust nog wel wat hoor en er zullen er vast nog wel zijn?”
“Potverdorie, hadden jullie je niet eerder kunnen melden, het thema van Mario was ook zo interessant!”
Ja zei Geert en vroeg aan Mario, heb jij je agenda bij de hand, dan kunnen we meteen een afspraak maken?”
Hij sloeg met beide handen op zijn heupen en zei “waar zou ik die moeten laten, ik heb enkel genoeg potloden om me heen?”
Iedereen moest om die opmerking lachen, enkel Bas keek Mario niet begrijpend en vragend aan.
Ik stootte heb lachend aan en zei fluisterend in zijn oor “Mario bedoeld daar onze piemels mee!”
Nu begon hij ook te lachen wat wederom ons die uitgelachen waren opnieuw aan het lachen maakte en zorgde ervoor dat Bas een rood hoofd als een tomaat kreeg.
“Ja sorry hoor, maar die uitdrukking had ik nog nooit eerder gehoord” stamelde hij.
“Geeft niet hoor Bas, meteen trok ik hem naar me toe en kreeg hij een knuffel van mij”.
Tante Margot kwam met haar soep en schepte de borden van iedereen vol en Bram kwam met het gesneden stokbrood aan gelopen< het eerst half uurtje werd er bijna niet meer gesproken.
Iedereen was te druk bezig met het genieten van de heerlijke soep, Carla was de eerste die het bord leeg had en zei “ik kan goed begrijpen dat iedereen komt als jij je soep maakt, daar mag je mij het recept wel van geven mijn kinderen en kleinkinderen zij ook zo gek op een heerlijke stevige soep”.
“Nu je het zegt, jongens denken jullie nog een de recepten voor die marinades. Wat kunnen Geert en Ben heerlijke marinades maken voor het barbecueën Trees en Herman”.
“Wat Ben ook?” vroeg Maria verbaasd.
“Ja Mam, thuis mag ik alleen de barbecue bedienen, maar als ik in de keuken kom en Matt is bezig dan kijk ik altijd over zijn schouder en noteer alles later op de PC in een aparte map met recepten”.
“En dan ga jij hier de expert uithangen met Matt zijn recepten?” vraag Maria.
“Nee Mam zo ben ik niet, ik heb eerlijk verteld hoe ik aan de recepten ben gekomen dat kunt U gerust navragen!”
“Dit was ook maar een grapje Ben, ik weet toch hoe je bent”.
Tante schepte nog eens de borden vol voor de genen die nog wat wilde hebben en weer werd het even stilletjes, behalve Pa Maarten en ik hoefden geen soep meer wij zaten vol.
Dus begon ik mijn Pa vragen te stellen “hoezo wisten jullie meer over ons twee, wij hebben ons toch eigenlijk normaal gedragen en niets laten merken?”
“Klopt jonge, maar zoals jullie twee met elkaar om gingen heeft ons aan het denken gezet. Samen in een bed slapen met of zonder pyjama zelfs soms zonder onderbroek of boxer aan en dan ook nog eens samen douchen, goed als jullie nog jonger waren was dat ook oké en geen probleem voor ons. Niet dat wij het een probleem vonden hoor, maar het zette ons wel aan het denken?”
“Ik snap het niet Pa, hoe bedoeld U dat precies. Wij hebben dat toch al van kleins af aan gedaan, met het omkleden na het sporten of zwemmen zagen wij ons toch ook altijd naakt oké daar waren dan natuurlijk wel onze klasgenootjes bij en er werd ook vaak kattenkwaad uitgehaald?”
“Dat klopt wel Ben, maar dat jullie samen het drinkglas delen of met elkaars vorken aten is toch wel wat anders, er waren tijden dat jij niet eens uit het zelfde glas als je broers wilde drinken, maar vertel eens wat meer over die kattenkwaad wat jullie onder elkaar deden in de omkleedruimte en onder de douches?”
“Daar kom ik later op terug Pa, maar dat wij uit het zelfde glas zijn gaan drinken is er gewoon in de loop der jaren er ingegroeid en dat geldt ook voor het gebruiken van de zelfde vork of lepel. En daarbij waren het mijn broers die er niets van wilde weten dat ik hun glazen of zo ging gebruiken Matt ging zelfs zo ver dat hij met plakletters zijn naam op zijn glas heeft geplakt weet U nog?”
“Ja, daar was ik toen ook heel boos over en heb dat glas ook meteen in de vuilnisbak gegooid”.
“Dat weet ik nog wel, maar uit protest is hij uit plastieken bekers gaan drinken tot hij op kamers ging wonen en dat vond U toen geen probleem toch!”
“Dat klopt Ben, achteraf had ik daar ook spijt van, Ma kon het ook niet goed heten en heeft me dat toen ook een tijdje voor mijn neus gehouden”.
“Oké Pa, maar nu weet ik het nog steeds niet waarom jullie er wat achter gingen zoeken?”
“Gewoon door jullie doen en laten, maar toen ik jullie laatst samen naakt in bed aantrof en jij Geert zijn piemel in de hand had wist ik het bijna zeker vooral omdat Geert stijf was en jij trouwens ook!.
“Dat had toch ook in mijn slaap kunnen gebeuren?”
“Jongen toch, ik heb je toen de morgen al verteld dat ik ook jong ben geweest. En ik weet nog goed uit die tijd dat ik met Albert wel eens wat experimenteerde en wij later naakt in het zelfde bed inslaap vielen dat ik echt wel het verschil voelde of ik mijn of zijn piemel in mijn hand had”.
Oom Albert verslikte zich bijna in de laatste lepel soep en kreeg er zelfs een kleurtje van op zijn wangen.
“Dus is het eigenlijk normaal dat jongens maar ook meisje met elkaar experimenteren”? mengt Bas zich in het verhaal.
“Als jullie twee nu eens gingen afruimen en gelijk de afwas doen dan kunnen wij samen verder praten met elkaar” lacht hij met nog steeds een blosje op zijn wangen.
“Ik dacht het niet Pa, hier is het veel interessanter en kunnen we nog wat leren ook?” grinnikte Bram op zijn beurt weer.
“Jij bent bedankt broertje?”
“Oké laten we eerlijk zijn, wie van ons volwassenen hebben nog nooit eens geëxperimenteerd in zijn of haar jeugd willen die nu hun hand opsteken”.
Er kwam geen hand omhoog.
“En van de kinderen, laten die ook maar hun hand eens opsteken!”
Ook bij hun gingen er geen handen in de lucht.
“Oké, Bas en Bram vragen jullie twee eens wat de gasten en wij natuurlijk willen drinken”.
“Ja doei Pap, dan horen we niets meer van jullie gespreken?” zeiden ze bijna in koor.
“Vraag het nu maar eventjes, wij wachten tot jullie terug zijn dat is beloofd”.
“Moest jij dat nou vertellen waar iedereen bij is Maarten?”
“Er is toch niets mis mee, de jongeren weten tegenwoordig vaak meer dan wij op die leeftijd wisten en jij weet eerlijkheid duurt het langst, toch!”

Gesloten