De nieuwe tent deel 06

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 06

Bericht door Bingo » di 12 apr 2022, 17:21

De nieuwe tent deel 06
“Rustig nou maar Bas, er liggen nog meer huizen in onze woonwijk je moet niet meteen het ergste denken jongen”.
Geert zat naast mijn Oom en die kon zien dat ook mijn Oom licht in paniek was, hij was ook niet echt gerust door zijn eigen woorden.
Toen we onze straat in wilde rijden werden we tegengehouden door een brandweerman dit bleek een vriend van mijn Oom te zijn “hoi Albert, jullie kunnen eigenlijk niet verder gaan, met jullie huis is alles in orde en ook met je vrouw en hond”.
“Wat is er dan gebeurt, waarom mogen we niet verder?” wilde mijn Oom weten.
“De bliksem is bij jullie buren in de schuur ingeslagen, met hun is alles in orde”.
“En de beesten, is daar ook alles goed mee?” was de vraag van Bas daarop.
“Ja jongen, gelukkig waren de koeien in de wei en het paard staat bij jullie in de achtertuin aan de kersenboom vast gemaakt” Ruud heeft natuurlijk meteen toestemming gekregen van Margot.
“En mijn tent, is die ook in orden?” wilde Geert weten.
“Ja alles is oké, enkel de schuur en de tractor zijn verloren gegaan”.
“Als jij een beetje rekening houd met de hulpdiensten kan jij je weg naar huis vervolgen Albert wel zo veel mogelijk rechts houden hoor”.
“Doe we, bedankt voor de info Marcel”.
Als we eindelijk thuis zijn worden we door iedereen opgewacht, Carla en Ruud waren ook aanwezig en zaten samen met een kopje koffie bij te komen van de schrik.
Na de begroeting liep Oom meteen door naar de kast en nam uit de bar een fles jenever in de hand, hield die in de lucht en zei ”dit is beter voor de schrik dan koffie, nog iemand een glaasje. Bram haal jij even blikken bier uit de koeler, voor jullie twee een 0.0 en voor Geert en Ben echt bier?”
“Mogen we echt niet voor deze ene keer ook echt bier nemen Pa”.
“Nee Bram, daar zijn jullie echt nog te jong voor, jullie moeten echt wachten tot jullie bijna 16 of 17 zijn”.
“Waar zijn Bas en Boris gebleven?” wilde Geert ineens weten.
“Ik denk dat ik het wel weet, ze zijn vast samen bij Frieda”.
“Daar kon je wel eens gelijk in hebben, na de vraag hoe het met jou ging was de volgende vraag en de dieren zijn die ook in orden?”
“En toen Marcel zei dat alles goed was, buiten de tractor en schuur was hij gerust gesteld” zegt zijn Pa tegen Bas zijn Moeder.
Samen gingen Geert en ik naar de achtertuin, of eigenlijk achtererf want zo groot was dat wel.
Daar troffen we Bas en Boris aan, Boris kwam meteen naar mijn toe gelopen en geert vroeg “en Bas is alles goed met hem?”
“Ja met Boris is alles goed, bedoel je Frieda dat is een zij hoor maar daar gaat het ook gelukkig goed mee”.
“Sorry Bas, ik was het even vergeten maar ik bedoelde eigenlijk met hun beiden?”
“Bedankt voor de navraag, maar ik maak me zorgen om Frieda waar moet zij de komende tijd heen. De heropbouw van de schuur zal wel even gaan duren, hier is er ook geen plaats voor haar ons schuurtje is veel te laag en te klein voor haar?”
“Laat dat maar aan mij over Bas” ik heb links en rechts wel ergens een connectie .
Hij liep bij ons weg en ik zag nog wel dat hij zijn Handy in zijn hand had, in me zelf begon ik al een vermoeden te krijgen. Zijn Pa is aannemer en die weet vast wel een oplossing voor zoiets. Bas keek me vragend aan, maar ik trok mijn schouders op alsof ik niets wist.
Even later kwam Geert lachend terug en zei “probleem opgelost, morgenvroeg komen er twee diepladers met twee halve schuren voor Frieda die worden samengevoegd tot een schuur waar Frieda en een nieuwe tractor plaats in hebben”.
“Maar hoe heb jij dat zo snel voor elkaar gekregen Geert. Jij was niet eens vijf minuten weg bij ons?”
“Kom maar mee naar binnen, gelukkig is het onweer over en Frieda kan vast wel een nachtje buiten slapen of denk jij dat niet?”
Binnen vertelde Bas het goeie nieuws, aan Ruud.
Ruud keek vragend naar Geert en vroeg “wat is hier de bedoeling van, ik moet toch eerst wachten op het geld van de verzekering voordat ik iets kan ondernemen”.
“Dat weet ik Ruud, maar mijn Pa heeft geregeld dat er voorlopig een noodschuur op dit erf komt te staan als Albert dit goed vind. Jij kan dan je nieuwe tractor die trouwens ook voorlopig door mijn Pa wordt betaald hier plaatsen samen met Frieda de schuur zal groot genoeg zijn. Als alles rond is met de verzekering dan laat Pa de schuur verplaatsen naar jullie eigen grondstuk”.
“Waar hebben wij dit in godsnaam aan te danken, Jou Pa kent me nog niet eens!”
“Klopt inderdaad Ruud, maar mijn Pa zegt altijd jongen je moet mensen helpen waar het kan zolang ze maar geen misbruik gaan maken. En door onze nieuwe vriendschap, help ik jou namens mijn vader en zijn connecties zo links en rechts”.
“Ik wil jou Vader zo snel mogelijk leren kennen Geert, zodat ik hem kan bedanken”.
“Dat komt wel, hij zal er morgen bijzijn als de diepladers komen hij wil zelfs de kraan gaan bedienen hij is namelijk als kraanmachinist begonnen in het vak”.
“Dat zou fantastisch zijn om je Vader te leren kennen, ik kijk er al naar uit!”
“Maar wat ik het mooiste vind is dat Bas voorlopig kan zeggen wij hebben een paard, hier op onze grond”.
“En ik kan dan zeggen we hebben een tractor in de schuur staan” lacht Bram.
“Pap, dat stinkding moet dat echt op ons grondstuk komen te staan, die dingen staan toch wel vaker in de openlucht? en steekt daarbij zijn tong uit naar zijn broer.
“Halen jullie nu maar eens eerst jullie nieuwe spullen uit de auto, jullie wilde toch een modeshow houden voor jullie moeder?” zegt hun Pa.
“Ja dat klopt inderdaad, en daarna moet Ben U nog scheren, dat zijn de woorden van Johan” lacht Bas iets of wat gemeen naar zijn Pa.
“Scheer je weg, snotneus dat je bent” grinnikt zijn Vader.
Snel verdwenen de jongens naar de auto en haalde hun nieuwe spullen eruit, ze liepen meteen naar hun slaapkamers om zich om te kleden eenmaal klaar vlogen ze als het ware de trap af naar de keuken waar Maria, Maarten, wij en natuurlijk de buren zaten te wachten.
Margot slaakte een kreetje uit toen ze hun jongens zo zag staan “en zo gaan jullie straks de straat op om te fietsen, jullie zouden net zo goed in je blootje kunnen gaan fietsen jullie hele hebben en houden is zichtbaar? zeggen jullie ook eens iets Carla en Ruud”.
“Wat moet ik zeggen Maria, als je buiten een groep wielrenners voorbij zit fietsen zien ze er allemaal zo uit” dat is nu eenmaal de moderne tijd van nu.
“Dat klopt inderdaad Tante, zo fietsen we allemaal rond in onze club” maar niet alleen wij hoor iedereen doet dat zo.
“Maar als iedereen in het water springt, dan hoeven jullie dat toch niet ook te doen?”
“Jawel hoor Mam, al is het alleen maar om ze te redden. U was er toch bij toen we de eed aflegde bij de reddingsbrigade na het behalen van ons jeugdbrevetten” grinnikte Bram.
“Zo kan die wel weer hé wijsneus, ik hoop dat we een strenge winter gaan krijgen deze winter. Ik zie jullie al fietsen bij min 10 graden en dan in die korte broekjes”.
“O maar Mam dit is het zomertenue, voor de wintermaanden hebben we lange broeken hoor” valt Bas zijn broer bij.
“Oom Albert, heeft U al gebeld met het thuisfront, dat we moeten wachten tot de tent weer is opgedroogd? of zal ik dat zelf even doen.
“Dat hoeft niet meer Ben, mijn Pa zou bij jullie thuis zeggen wat er is gebeurt” zei Geert.
“Mooi dat is dan ook weer geregeld. Carla en Ruud kunnen jullie gewoon thuis slapen of willen jullie liever hier blijven?”
“Wat denk jij lieverd, durf je thuis te slapen of blijf je liever hier slapen. Mij is het om het even hoor, je weet dat ik overal lekker kan slapen?”
“ Het heeft niet zozeer met durven te maken maar als het niet te veel moeite is, dan zou ik toch liever een nachtje hier blijven slapen. Maar ik verwacht dat de brandgeur ons huis is binnengedrongen?’
“Geen enkel probleem hoor de jongens slapen sowieso op de veranda samen met onze Boris, Ben en Geert in de tent dus jullie krijgen de jongens hun kamer”.
“jongens jullie hebben gehoord wat Pa zei, dus even snel de bedden verschonen en een beetje opruimen. Ik denk dat jullie kleren hier en daar nog wel rond slingeren!” zei hun Ma.
“Kom op zeg, wat denkt U wel van ons Mam, we zijn de netheid in eigen persoon. dat we nooit iets kunnen vinden komt door U Mam, U veranderd steeds alles in onze kamer. zo kunnen we natuurlijk nooit wat terugvinden!”
“En nou gauw naar boven, jullie komen niet eerder naar beneden voordat alles piccobello in orde is daar boven op jullie kamer”.
“Bram zeg nu maar even niets meer tegen je Mam, anders slapen jij of jullie buiten de veranda en mag Boris op jullie bedjes slapen”.
Boris hoorde zijn naam, natuurlijk kwam hij gelijk een kijkje nemen. valt er misschien wat eten te halen moet hij hebben gedacht.
Hij keek rond en wilde weer weggaan, maar ik riep hem terug en zei “kijk eens wat ik voor lekkers heb voor jou brave jongen, jij zal ook wel geschrokken zijn van wat er bij jullie buren is gebeurt hé” daarbij hield ik een stukje leverworst omhoog.
Meteen kwam hij aanrennen, in een mum van tijd was het stukje worst weg en bleef hij kwispelend voor me staan. Ik aaide hem en zei “Nee Boris dit was het laatste stukje worst, ik heb dit extra voor jou bewaard”.
“O ja jongens, die pakjes hebben jullie nu wel lang genoeg aangehad ik wil ze vanavond niet meer zien, straks krijg ik nog een nachtmerrie van jullie outfit” zegt hun Ma lachend.
“Mam de nacht mag U houden, maar die merrie wil ik graag hebben hoor!” meteen maakte hij zich uit de voeten en dat was net op tijd want er vloog al en kussen door de keuken richting Bas.
Hij keek nog even om de hoek en stak als nog een klein jochie zijn tong uit naar zijn Ma, meteen kwam er een tweede kussen naar zijn richting. Daarna keerde de rust terug in de keuken, de jongens waren weg.
“Maar echt Tante, met hun outfit is niets mis mee hoor, wacht maar dat U Oom in zijn pakje ziet, ik weet zeker dat U weer opnieuw verliefd op hem gaat worden. Ook al bent U dat toch nog, dat hoop ik tenminste!”
“Wat gaat hij dan ook zo op straat? o mijn god wat ben ik blij dat ik de bezemwagen mag rijden hopelijk herkend me daar niemand in”.
“Och Tante het is even wennen hoor, maar straks als ik klaar ben met Oom Albert en hij is mooi kaal is dan zult U hem moeten aanlijnen. Zeker als hij ook weer zijn strak buikje terug heeft, U zult hem niet meer terug kennen” glimlacht Ben.
“Moet jij ook nog zo gaan beginnen Benjamin de Jong!” zei Tante Margot ‘zo noemt men mij trouwens alleen als ik te ver ben gegaan’.
“Ik ben al weg, Oom Albert denk er aan morgenvroeg aantreden voor de scheerbeurt bij de tent” lachte ik vriendelijk en we namen voor deze avond afscheid van hun.
“Wacht eventjes jongens, jullie vergeten wat mee te nemen” riep Oom Albert ons na.
Meteen maakte we keert op onze hakken en keken verbaasd naar mijn Oom die met een draagtas in zijn hand stond.
Ik liep er heen en keek natuurlijk even in de tas, in de tas zaten onze nieuwe tasjes maar ook had hij er twee blikkenbier in gestopt “O ja, geert waren we toch bijna onze tasjes vergeten!” en gaf Oom een knipoogje.
Geert wilde wat zeggen maar omdat ik met mijn hoofd knikte van kom nou maar mee, was hij gelijk stil en begreep de hint van mij.
Op weg naar buiten vroeg hij meteen “wat was dat nou met die tasjes, die hadden we morgen na het ontbijt toch kunnen meenemen?”
“Ja Geert dat weet ik, maar mijn Oompje heeft er voor ons een verrassing bij gestopt en zo te voelen zijn ze nog lekker koud ook”.
Hij keek me aan en grijnsde “jij hebt een goede Oom Ben, die weet precies wat we nodig hebben om de avond door te komen”.
Buiten was het drukkend warm, van de blikseminslag was niets meer te merken de brandweer was weg enkel de brandlucht was er wel nog.
Opeens kwam Bas eraan lopen “hoi jongens, ik ga nog even naar Frieda kijken die zal ook wel geschrokken zijn van de inslag. Mama heeft me wat suikerklontjes mee gegeven voor haar, Ruud vroeg me ook om het touw wat lager aan de boom te binden zodat ze kon gaan liggen als ze dat wilde”.
“Moet ik even helpen Bas?”
“Jullie kunnen gerust meelopen hoor, ook al zou het me wel alleen gelukt zijn”.
“Ja dan kan ik eindelijk echt kennismaken met haar, met het gedoe met jullie aankopen van de outfits en zo is er niets van gekomen bovendien bij de thuiskomst”.
“Ja wat zijn we allemaal geschrokken zeg, het leek wel een horrorfilm”.
Bij Frieda aangekomen bindt hij eerst het touw lager aan de boom, dan haalt hij met de meegebrachte emmer water uit de beek zodat zij kon drinken, ondertussen aaide ik Frieda over haar hals.
“Wil jij haar ook niet even aaien Geert?”
“Nou ik kijk liever toe hoe jij dat doet, Frieda is me toch iets te groot hoor!”
“Weet je dat jij in haar ogen drie keer of nog meer groter bent dan je werkelijk bent?”
“Dat meen je niet echt hé?”
“Ja dat klopt maar jij bent zeker vijf keer groter en de experts denken zelfs aan nog meer” werden we onderbroken door Bas de terug was met een emmer water.
Hij haalde het zakje met suikerklontjes uit zijn rugzakje en vroeg “willen jullie er haar ook eentje geven, of durft onze held het niet” zegt hij spottend en dit vooral tegen Geert.
“O Ja wel hoor kom maar op met dat klontje suiker, ik ben toch geen bangeschijter kom op zeg” zeker nu ik weet dat ik groter ben als haar voegt hij eraan toe.
Bas geeft hem er twee in zijn hand en zegt “alsjeblief Geert, doe je best kerel!”
Geert neemt ze aan en meteen pakt hij er eentje tussen duim en wijsvinger en wil de haar geven “ho wacht even, zo gaat het niet goed hoor” houdt Bas hem tegen.
Verschrikt trekt hij terug en stamelt “Hoezo niet, doe ik wat verkeerd dan?”
“Ja dat kan je wel zeggen, een hond of kat kan je zo een lekkertje geven maar een paard niet. Een paard geef je altijd op een gestrekte hand wat te eten, doordat zijn ogen alles vergroot ziet hij je vinger en duim niet met wat pech ben je ze allebei in een hap kwijt”.
“Kijk Geert zo doe je het goed en kan er ook niets gebeuren, Bas legt het klontje op zij gestrekte hand en houdt dan zijn hand onder Frieda haar neus”.
Frieda ruikt eventjes en lik als het ware de hand van Bas schoon “kijk zo moet het Geert, nu jij laat zien dat je het durft!”
“Nou Ben, jij mag wel voorgaan hoor, kan ik nog even toekijken hoe het moet”.
“Oké kijk maar goed, dadelijk kom je nog een vinger tekort” lach ik.
Nu ik het hem nog eens had voorgedaan durfde hij het uiteindelijk toch ook om haar een suikerklontje te geven.
“Waar is Bram eigenlijk, normaal zie ik jullie twee enkel samen” vroeg Geert verbaasd.
“Bram moest van mijn Ma zijn deel van de kamer opnieuw opruimen en schoonmaken, ik ben een echte sloddervos maar hij is tien keer erger dan ik, daarbij heeft hij sowieso niets met paarden hij is gek van tractoren hoe groter en sterker hoe beter”.
“Dus eigenlijk niet echt een eigentweeling zoals ik dat nu zie” grinnikte Geert.
“Nee op dat vlak niet echt, maar voor de rest wel hoor. Enkel als het gaat om paarden of tractoren, dan win ik toch met de paarden. Zij geven je de liefde terug die je hun geeft, dat heb ik een tractor nog nooit zien doen?”
“Daar moet ik je gelijk in geven Bas, maar als ik eerlijk ben hou ik toch echt van de iets kleiner dieren soorten. Ik ben gek op honden en katten, op slangen en spinnen heb ik het niet hoor.
“Gelukkig Geert ik ook niet, honden, katten en eventueel vogeltjes dat gaat nog wel. Dus als we gaan samenwonen komen er zeker huisdieren maar dan wel een echte hond zoals een herdershond, maar ze moeten wel samen met een of meerdere katten door de deur kunnen!”
“Ja sorry hoor, ik wil ook een echte hond en niet wat ze noemen een kuttenlikker (sorry voor de eigenaren van zo’n hondje) maar dat is toch echt niets voor mij hoor!”
Bas gaat op in een slappe lachbui “hoe kom je in godsnaam aan zo’n naam man, hoe verzin je dat?”
“Dat doe ik niet hoor, dat zijn de mensen om ons heen. Ik vind het ook geen leuke naam voor zo’n hondje hij of zij kunnen er toch ook niets aandoen dat ze zo klein zijn. Dat komt toch echt wel door de fokkers van zo’n hondje!”
“Maar goed Bas, Frieda is verzorgd, wij gaan ook slapen het was een drukke dag vandaag!”
“Dat kun je wel zeggen, ik ga ook snel slapen” hij keek nog even naar Frieda maar die lag te slapen.
Bas wilde weg gaan maar ik riep hem nog na “hoe laat denken jij dat Oom Albert komt voor zijn scheerbeurt?”
“Dat weet ik niet, het ligt eraan wanneer Geert zijn vader er is om die noodschuur te plaatsen. Zijn de truck en zijn vader vroeg hier dan zal het wel pas in de middag worden?”
“Oké Bas, met je vader heb ik wel de tijd nodig. Ik heb nog nooit iemand met zoveel haar geschoren, maar Bram moet het wel elke een á twee weken herhalen daar kun jij hem best wel even helpen denk ik zo?”
“Dat zal ik zeker doen, ik heb veel van je geleerd en morgen zal ik er ook weer bij zijn als je Pa onderhanden neemt. Ik hoop allen dat ik ook binnenkort een scheerbeurt nodig zal hebben?”
“Ik beloof je dat jij morgen ook een kleine scheerbeurt gaat krijgen als ik klaar ben met je Pa, men zegt altijd dat wanneer jij je scheert de haartjes sneller terug komen. Misschien helpt dat ook bij jou, maar ga nu maar snel slapen neem een voorbeeld aan Frieda!”
“Echt Ben, je houdt me toch niet voor de gek hé?”
“Nee, morgen ben jij mijn tweede klant en weet je jij hoeft niet eens te betalen!” Dus ga maar lekker slapen en droom fijn van je eerste scheerbeurt.
“Ik hoop niet dat hij een natte droom gaat krijgen vannacht” lacht Geert.
Bij de tent aangekomen gaan we nog even bij de beek zitten en genieten van het biertje wat Oom Albert ons heeft toegeschoven.
Ik zeg Geert “waag het niet om mij in de beek te duwen, mijn straf zal dit keer echt pijnlijk zijn!”
“Goh Ben, jij maakt me nu wel erg bang hoor, wat ben jij van plan dan?”
“Iets waar wij nog een tijdje mee wilde wachten, jij weet vast wel wat dat is hé makkertje?”
“Ik zou niet weten wat, mij ten huwelijk vragen is niet echt pijnlijk toch?”
“Nee maar dat was ik ook niet van plan, voor een huwelijk zijn we nog veel te jong en wij kunnen ons ook nog geen huis veroorloven” dommerdje denk maar eens verder als je neus lang is.
“Jij wil me toch niet gaan ontmaagden” wij hebben geen glijmiddel of wat dan ook bij ons.
“Klopt daarom sprak ik ook over dat het echt pijnlijk zal gaan worden en dat wil ik niet” dus waag het niet om mij in de beek te gooien.
“Zou jij dat werkelijk gaan doen, dat zou bijna een verkrachting worden!”
“Nee maar probeer het niet uit hoor, want geil genoeg ben ik ervoor” maar niet zonder glijmiddel of zoiets dergelijks dat weet jij ook wel.
“Dus heb ik eigenlijk een vrijbrief, om je alsnog in de beek te duwen?”
“Probeer het maar uit, maar denk aan de consequenties het gaat echt pijnlijk worden hoor, zo heb ik het ooit gelezen in een seksboekje”.
Geert gaf mij een dikke kus en zei “laten we maar gaan slapen, morgen wordt het weer een drukke dag voor jou. Op je agenda staan notabenen twee klanten die compleet geschoren willen worden, dadelijk ben je overspannen als we op vakantie gaan?”
“Mafkees, dat duurt nog bijna anderhalve maand, in die tussentijd zo jij me kunnen verwennen met een massage of een uitnodiging voor een bezoek aan de sauna. Van een sauna bezoek daar knap ik echt van op hoor”.
“ Nou komt dat even goed uit, mijn Pa heeft deze week naast ons zwembad een sauna laten plaatsen” dus bij deze ben jij uitgenodigd.
“Wat meen je dat nou werkelijk, hebben jullie echt een eigen sauna in jullie tuin?”
“Dat zei ik toch, eigenlijk zou het een verrassing moeten zijn, dus jij weet nog van niets hé?” als mijn vader dat gaat zeggen.
“Wat, waar mag ik niets van weten?” mijn naam is haas en ik weet van niets lach ik.
“Kom gaan we in de tent liggen, ik ben best wel moe hoor zegt Geert”.
“Vind je dat gek, zoals jij tegen Johan zijn stiefzoon te keer ging. Even dacht ik dat jij hem zou willen vermoorden” zo boos heb ik je nog nooit eerder gezien.
“Ja sorry, maar alles kwam weer bij mij naar boven. Alles wat ik in mijn jeugd had meegemaakt alle vernederingen en zelfs door de leidinggevende, alles explodeerde op dat moment in mij.
“Daar hoef jij je niet voor te excuseren, dat is heel begrijpelijk. Ik zou net zo hebben gereageerd, mogelijk nog wel erger dan jij”.
“Maar Geert, beloof me dat jij vanaf nu geen geheimpjes meer voor mij verborgen houd, jij weet dat ik er voor jou ben in goeie maar ook in slechte tijden.
“Ik beloof het je bij deze Ben, ik weet dat ik jou voor de volle 100% kan vertrouwen gabber van mij”.
Ik kroop dicht tegen hem aan en fluister zachtjes in zijn oren “wil je nog wat vertellen over dat sanatorium op Schiermonnikoog of praat je daar ook liever niet meer over?”
“O ja Ben, daar kan ik gewoon over vertellen, daar is eigenlijk bijna nooit echt wat voorgevallen. Wij werden we daar goed verzorgd en als we ergens mee zaten was er altijd iemand die je vragen kon stellen of je probleem bespreekbaar kon maken”.
“Jij zegt bijna, dus er was wel eens wat gebeurt?”
“Ja en nee, kijk ben er waren bepaalde rare regels en voorschriften in de ogen van de kinderen”.
“Wat moet ik me daarbij voorstellen Geert, vertel alsjeblief verder en laat me je niet alles uit je mond trekken?”
“Oké, bij aankomst werden onze koffers naar de slaapzaal gebracht mits we ze zelf niet konden tillen er waren vele kinderen die nog enkel vel over bot waren en echt uitgehongerd zo kwam het bij ons over. Later bleek dat dit door de ziektes van de kinderen kwam, thuis kregen ze echt genoeg te eten maar ze aten niet omdat ze het niet weg konden krijgen. Ik was met mijn 12 jaar de oudste en werd tot hoofd van de slaapzaal benoemd, de kinderen moesten naar mij luisteren, maar ik was ook verantwoordelijk voor het welzijn van de kinderen waren er problemen dan moest ik meteen iemand van de verpleegkundige erbij halen. De kinderen waren echt braaf en ik had het goed ondercontrole, dat vonden ook de mensen van de verpleging. Nadat alle kleren in hun kastjes was verstouwd kregen we een rondleiding in huis en tuin, zo kregen we de douches, eetzaal en de wc’s te zien, bij de douches viel me meteen op dat het gewoon een grote doucheruimte was. Rondom zaten in de muren sproeiers dus geen tussenwandjes of hokjes, alles was gewoon open. Daarna gingen we naar de achtertuin, daar stonden een stuk of dertig ligbedjes iedereen kreeg er een aangewezen en konden we onze namen aan het hoofdeind bevestigen. Ben je er nog Ben of slaap je al?”
“Nee hoor, ik ben er nog ben een en al oor. Waren jullie enkel jongens onder elkaar of waren er ook meisjes bij?”
“Nee we waren gemengd, jongens en meisjes samen ook op de slaapzaal we waren met z’n dertigen op de zaal. In de tuin kregen we te horen dat we hier in de middag buiten een dutje moesten doen van om en nabij de twee uur, uiteraard enkel bij mooi weer we mochten ons met een dun lakentje onderstoppen. Er werd aan mijn hand getrokken door een meisje, moeten we dan altijd onze pyjama’s bij ons dragen, ik trok mij schouder op en zei ik zal het wel eventjes vragen. Na het stellen van de vraag kreeg ik meteen het antwoord, nee kinderen jullie slapen in jullie ondergoed of niet net wat jullie willen. Als we naar het strand gaan spelen jullie ook in je blootje, zo kan de zon, het water en vooral de frisse lucht bij jullie lichaampjes komen en daar knappen jullie van op”.
“Wauw zeg, dat moet toch wel hard en verrassend zijn aangekomen bij de meeste kinderen?”
“De eerste twee dagen was alles nog vreemd voor de meeste, maar op de derde dag krop bijna iedereen al bloot onder het lakentje voor hun middagdutje. Ook tijdens het douche was er geen schroom meer, we hielpen zelf elkaar bij het wassen van de ruggen de jongens hielpen de meisjes en anders om ook. Na het eten werd ik door een verpleger geroep, Geert heb jij even tijd voor mij? Natuurlijk na het afruimen van de tafels kom ik wel even langs bij jou op de kamer Bobbie. Maar dat wilde hij niet, kom maar naar de zaal voor de verplegers,
In de zaal van de verplegers kreeg ik te horen dat het verboden was om alleen met een patiënt op een kamer of zo te zijn, er moeten altijd meerderen bij zijn en zeker in het geval van jou Geert. Ik keek hem aan en zei hoe bedoel je dat Bobbie ( de verplegers werden gewoon met hun voornaam aangesproken ) ook door de aller kleinste. Nou uit het jou akte weten we alles van jou verleden, je moet je op je gemak voelen als we met jou willen praten. Maar vertel wat vind jij van onze aanpak, dat bloot de gewoonste zaak van de wereld is jij schijnt er geen last of ongemakkelijk gevoel bij te hebben. Nee Bobbie, dat heb ik ook niet, ik vind het zelf leuk zoals het er hier aan toegaat, van de anderen hoor ik ook alleen maar positieven reacties. Oké in het begin was het voor iedereen vreemd, maar na een paar dagen was de valse schroom verdwenen en iedereen is er blij mee. Als ik zie hoe ze elkaar helpen tijdens het douchen en met elkaar samen spelen op het strand, daar word ik zelfs blij van Bobbie. En op de slaapzaal wordt er daar soms gepest of zo? Nee niet dat ik weet en ik hou alles goed in de gaten Bobbie”.
“Als ik het goed begrijp was dit je eerste contact met het naturisme Geert?”
“Ja , eigenlijk wel het waren heerlijke 10 weken op Schiermonnikoog, vooral omdat ik hierdoor een paar weken extra vakantie had van school en bij thuiskomst liep ik zoveel mogelijk naakt rond en sprong ik in mijn blootje het zwembad in”.
“En je ouders, vonden die het allemaal zomaar goed dat je in je blootje liep en zwom?”
“Ja ze waren dolgelukkig voor mij maar ook voor hun zelf, ik wist toen nog niet dat zij ook het liefst naakt liepen en in de zon lagen”.
“Ook wist ik toen nog niet wat naturisten waren ik had daar nog nooit van gehoord, maar dat hebben ze me toen ook snel vertelden uit gelegd. Dat was ook de rede dat ik je nooit kon meenemen op mijn vakantie met mijn ouders, ze waren een beetje bang hoe jou ouders zouden reageren op het feit dat wij naturisten waren”.
“Maar dan moet je mij toch uitleggen hoe het komt dat wij dit jaar samen op vakantie gaan en dan ook nog eens naar een naaktpark?”
“Hoe het precies is gegaan weet ik natuurlijk ook niet, wel weet ik dat jij in de buurt van ons een wedstrijd moest rijden. Je Pa, had echter geen zin om zolang in die hitte te wachten en dacht kom laat ik eens bij Geert zijn ouders op bezoek gaan. Je pa belde bij ons aan en ik maakte in mijn blootje gedachteloos de deur open, ik was aan het bloot lopen al zo gewend dat ik dat al helemaal niet meer merkte. Verbouwereerd zei ik dat mijn ouders in de tuin waren en hij gerust door kon komen, daar trof je Pa mijn ouders compleet bloot aan te zonnen in de ligstoelen”.
Mijn ouders waren natuurlijk geschrokken dat opeens je Pa in de tuin stond.
“En wat zei mijn Vader daarop?”
Hij bood zijn excuses aan dat hij zo onverwacht was komen binnenvallen, maar dit had hij niet verwacht om hun in hun blootje zo aangetroffen te hebben.
“Ik zou graag mijn Vaders gezicht hebben gezien?”
“Nou dat viel best wel mee, want hij pakte een stoel en ging zitten alsof er niets aan de hand was”.
Mijn Vader zei “kijk wij zijn naturisten, wij zouden Ben graag mee genomen hebben op vakantie zodat Geert er ook meer plezier van zou hebben, maar we durfden het niet te vragen oké we weten dat ze samen douchen of een bad nemen maar dat is toch wel iets anders om weken in je blootje over het strand te rennen en vooral te zwemmen in een heldere zee of oceaan?”
Ik had ondertussen wat fris gehaald voor je Pa, ik moet zeggen dat hij er gerelaxt bij zat en vooral hij had er geen probleem mee dat ze daar bloot zaten.
Waar ik de moet vandaan haalde weet ik niet maar ineens zei ik “Oom Maarten, waarom doet U niet gezellig mee met ons?’
Twijfelend keek hij van mij naar mijn ouders.
Mijn Vader trok zijn wenkbrauwen op en zei “waarom niet, het is er een heerlijk weetje voor”.
Eerlijk gezegd ik kon mijn ogen niet “Maar je Vader trok werkelijk zijn kleren uit, dit was de eerste keer dat ik je Pa naakt heb gezien” verteld Geert mij. Later bij jullie thuis heb ik heb zoals je weet wel vaker naakt gezien tijdens logeerpartijtjes.
Opeens ging de telefoon van je Vader over, jij was aan de andere kant van de lijn en vroeg waar je Vader zat.
Hij zei “ik kom er aan jochie, over een paar minuten ben ik er”.
Terwijl hij afscheid nam zei je Pa nog “ik kom nog eens langs als het mag, maar eerst moet ik het met mijn vrouw er overhebben. Maar U moet weten dat wij, mijn broer en zus ook vaak naakt rondliepen, samen met onze ouders en we gingen altijd naar het naaktstrand met of zonder hun”.
Van vermoeidheid moest ik geeuwen en zei “bedankt dat jij de tijd nam om me dit alles te vertellen, maar nu begin ik toch echt moe te worden schat”.
“Ik ook lieverd, kom maar lekker dicht bij me liggen, dan zal ik jou morgen de rest vertellen want het is nog lang niet klaar”.
Heerlijk vielen we na een tijdje lepeltje, lepeltje in slaap ik kon nog net voordat ik in slaap viel zijn stijve tussen mijn billen voelen. Maar ik was te moe om er werk van te maken, dat was wel jammer maar het voelde zo heerlijk, maar ja het was ook al echt laat geworden.
De volgende morgen werden we geschrokken wakker door het gebulder van zware machines. Geert zijn Vader was wel erg vroeg bezig dachten wij, maar na een blik op de horloge bleek het al bijna tien uur te zijn. Snel even een plasje doen in de beek, daarna hopende dat we nog een ontbijt kregen een run naar de veranda. Dat we nog naakt waren interesseerde ons niet, we hadden gewoon honger.
Op de veranda werden we opgewacht door Tante Margot “jongens hadden jullie vandaag niet iets kunnen aantrekken, er is zoveel vreemd volk hier aanwezig?.
“Sorry Tante, maar wij hebben ons verslapen, door al die commotie gisterenavond konden we niet meteen in slaap vallen en hebben we nog wat gepraat met elkaar en dat liep iets uit de hand. Dus wij hopen op U begrip en kunnen we nog ontbijten, daarna gaan we ons ook meteen in de tent iets aan doen?”
Nou voor deze keer zal ik een uitzondering maken “wat willen jullie hebben een hard gekookt eitje of toch liever een zacht gekookt eitje. En hebben de heren liever koffie of thee, campagne is natuurlijk geen optie voor de jongentjes”.
“Wat is er in godsnaam aan de hand, het lijkt wel het Hilton?’
“Dat klopt jou Vader Geert, wil je eens extra verwennen, dadelijk na het ontbijt komen er twee masseurs die jullie eens heerlijk onderhanden gaan nemen?”
“Maar waarom dit alles, ik heb toch niets speciaals gedaan?”
“Tja, dat moet je dan even aan je Vader vragen, ik heb enkel de opdracht om jullie te verwennen”.
“Geert springt meteen overeind en wil naar zijn Vader gaan en om uitleg te vragen”.
Opnieuw werd hij tegen gehouden en zei mijn Tante “orders van je Pa, jullie zijn pas na het ontbijt welkom bij jou Vader Geert ja en ook jij Ben!”
Wij keken ons verwonderd aan, beiden snapten we er niets van, wat is er hier toch aan de hand?
Toen we een half uur later klaar waren met het ontbijt vroeg tante Margot “komen jullie twee even mee naar de woonkamer?”
In de woonkamer stonden twee opklapbaren massagetafels op gesteld en er stonden twee stevig gebouwde jonge mannen achter de tafels te wachten op ons “ze stelde zich voor als zijnde Nico en Fred”.
“Sorry stamelde we bijna in koor, wij moeten ons nog even gaan aankleden. Wij waren hier niet op voorbereid, het is echt een verrassing voor ons dat we een massage gaan krijgen”.
“Het heeft geen zin om jullie te gaan aankleden, jullie moeten dadelijk sowieso bloot op de tafel gaan liggen” lachte Nico.
“Schijnbaar hebben jullie nog nooit een massage ondergaan hé jongens”? vroeg Fred hierop.
“Ik wel, bij mij op de wielrenners club maar dat was altijd alleen een been massage” zei ik en stelde me voor als Ben.
“Wat mij aangaat hebben jij gelijk, ik heb nog nooit een massage gehad” en ik heet trouwens Geert stelde hij zich zelf voor.
“Oké Geert dan zal ik het bij jouw wat rustiger aandoen, ga maar op je buik liggen” dan kan ik beginnen zei Fred.
“En jij ook Ben ga maar lekker ontspannen op je buik liggen, bij jou mag ik dus wel wat harder te werk gaan” lacht Nico.
“Maar niet te gek hoor, zoals ik al zei ik heb nog maar enkel beenmassage gehad!”
“Kom op Ben, ben je een kerel of een wijkeitje” lacht hij een geeft me een ferme klap op mijn billen.
“Au riep ik, en tegen Geert zei ik lach niet gabber vanavond pak ik je terug in de tent!”

Gesloten