De nieuwe tent deel 04

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 04

Bericht door Bingo » di 29 mar 2022, 16:15

De nieuwe tent deel 04

Dus even later zaten we gezellig met z’n alle bloot verder te kletsen, Geert en Ik waren met de barbecue bezig en iedereen vond het vlees wat ervan afkwam heerlijk mede door de verschillende marinades die wij in elkaar hadden geflanst. De vrouwen wilde graag de recepten hebben, nadat ze beloofd hadden dat ze niets verder zouden geven besloten wij om ze morgenvroeg op papier te zetten. Van Oom Albert hadden we een blik bier gekregen en de tweeling een blikje 0.0 zo hadden zij ook het idee dat ze bier dronken de ouderen dronken witte wijn want die smaakte het beste bij onze barbecue kunsten.
“Geert jongen en natuurlijk ook jij Ben mogen hier vaker komen barbecueën, nog nooit eerder hebben we zo lekker gegeten wat een marinade toch veel uitmaakt” zei Oom Albert.
“Maar nu weten jullie ook hoe je een mooi vuurtje moet maken, daarbij komen de vuurgekruide en het weten hoe je het vlees moet behandelen” grinnikt Geert.
“Ja jammer, dat er geen derde pinksterdag is anders hadden jullie morgen bij ons kunnen komen” lachte Ruud.
“Och wij hebben nog de hele week vakantie, dan moeten jullie eerst even bellen met mijn ouders” lachte Ben.
“Ja, ja en zo wil jij er onder uitkomen dat jij morgen samen met je Pa en Mark de tuin moeten doen, je Pa heeft mij al ingelicht wat de plannen zijn toen hij jullie twee heeft gebracht.
“Shit, die ouders van tegenwoordig kunnen ook nooit eens hun mond houden” grinnik ik.
Iedereen lag in een deuk door die laatste opmerking van mij.
Carla en Ruud wilde hun kleren aandoen, maar Bas zei “dat hoeft niet hoor, ik loop iedere nou ja bijna iedere dag via de zijkant van de beek naar jullie toe om melk of eieren te halen”.
“Dus daarom ben je meestal bloot als je komt” lacht Carla.
“En nu weet ik ook hoe jij zo snel je kleren weer uit hebt, jij bandiet je gaat gewoon naakt de melk halen. Voor straf slaap je vannacht buiten en gaat met blote voeten naar je slaap plaats” zegt Margot.
“Kijk Bas dat bedoelde ik nou zojuist, op de ouderen kun je gewoon niet meer vertrouwen, ze weten nooit wanneer ze even hun mond moeten houden. Ze verraden ons gewoon bij elkaars ouders, ik zou gaan staken of demonstreren met kei grote spandoeken en borden roep al jullie vrienden op om mee te doen” lachte ik.
“Hé, maar geen hongerstaking hoor, daar eet ik veel te graag voor zeker als jullie beiden hier komen barbecueën. Opnieuw moesten we alle lachen om hem, dit was trouwens volgens mij de eerste keer dat Bram zijn broer 100% gelijk gaf”.
“Kom jongens, zo is het goed geweest dadelijk gaan ze het nog echt doen” zegt Margot glimlachend.
“Het was ook alleen maar als grap bedoeld, stel je voor zeg wie zou dan onze vakanties betalen of ons schoolgeld waar zouden we zijn zonder onze ouders. Nu loop ik op straat in mijn Adidas gympen, dan zouden we straks in goedkopen imitaties moeten rond lopen”.
“Ja Ben, en zo zou je nog een hele tijd door kunnen gaan, wie zal dan onze kleren betalen. Kijk in de zomer zouden we nog naakt kunnen lopen, maar in de winter is dat niet het geval” brr ik moet er niet aan denken lacht Bas.
“Nou als we dan eens alleen in de zomer zouden staken, want wat dat naaktlopen aangaat vind ik nog niet zo’n slecht idee ik zie ons al zitten op school in de lokalen” was Bram zijn antwoord.
“Genoeg slap geouwehoerd, laten we het gezellig houden” onderbreekt Oom Albert ons.
Met z’n alle liepen we naar de beek en wees Bas de weg aan Carla en Ruud die hij bijna elke morgen nam. Bij de tent bleven we even staan en Ruud gaf een complement dat wij een mooie tent hadden.
“Nou het is de tent van Geert, het is de eerste keer dat wij hem gebruiken”.
“Ja het was een cadeau voor mijn verjaardag, een maand geleden ben ik vijftien geworden”.
Ook Tante Margot was onder de indruk, zo’n mooie tent had ze niet verwacht dit was namelijk de eerste keer dat ze de tent zag.
“Carla en Ruud bedankte zich voor het lekkere eten, en zeiden moeten we snel weer eens doen maar dan bij ons”.
“O ja, de recepten voor de marinades, die brengen we morgenvroeg wel eventjes. Ik wil graag het paard zien waar Bas mij over heeft verteld”.
“Dat is prima Ben, hou jij dan ook van paarden? kom dan maar gewoon met Bas mee”.
“Ja, ik heb zelfs inlichtingen gevraagd bij een manege en wilde een opleiding gaan doen voor paarden dresseur, maar dat bleek te duur te zijn voor mijn ouders. Ik kreeg te horen dat ik verplicht was om een eigen paard te hebben, de stalling was vrij maar het eten en bijkomende kosten niet?”
“Dat is jammer, je kan er anders een goeie belegde boterham mee verdienen”.
“Dat weet ik, maar gelukkig mocht ik wel daar komen werken. Uit dankbaarheid kreeg ik gratis rijlessen, helaas moest ik na twee jaar stoppen i.v.m. de school weet U ik kreeg te veel huiswerk”.
“Dat hoor je inderdaad vaak, eigenlijk vind ik dat de scholen daar rekening mee moeten houden maar ja wie ben ik hé” lacht Ruud.
“Klopt, voor goeie voetballers worden wel uitzonderingen gemaakt” valt Geert ons in de rede.
“Maar jij komt maar eens kijken, Frieda is geen toppaard maar we zijn er gek op hé Bas?”
“Ja, ik ben weg van haar al vanaf het moment dat ik haar zag en lief is ze ook nog eens”.
Toen de buren waren vertrokken stelde ik voor om mee te gaan helpen met het opruimen van de barbecuespullen, maar Tante Margot wilde daar niets van weten ze zei “jullie hebben al genoeg gedaan, het is wat Carla en Ruud zeggen we hebben nog nooit zo lekker gegeten met barbecueën. Oom Albert maakt de barbecue schoon en de jongens helpen even met het afruimen de afwas doet de beste keuken hulp namelijk de vaatwasser” lacht ze.
“Mogen wij daarna weer naar de jongens Mam?”
“Dat moet je aan hun vragen, misschien willen ze wel wat uitrusten na het werk van vanmiddag”.
Gelijk keken Bas en Bram naar ons, afwachtende wat we zouden gaan zeggen.
Wij keken elkaar eens aan, Geert wreef met zijn hand over z’n kin en zegt “wat denk jij Ben, willen we rusten of kunnen ze komen?”
“Nou ja, rusten kunnen we vanavond ook nog wel, Ik vind het wel goed hoor als ze komen, jij ook?”
“Ja laat ze maar komen, wel eerst je Ma helpen met het afruimen van de tafel en zo”.
Meteen rende ze weg en riepen “komen jullie nog Mam en Pap, wij hebben haast?”
“Wat vreemd, dat heb ik ze nog maar zelden horen zeggen als het over het afruimen gaat” lachte Oom Albert.
Even later stonde we alleen voor de tent “ heb je eigenlijk nog wat gehoord van Mark?”
“Nee hoe dan, mijn Handy ligt hier in de tent, het is nogal lastig om spullen mee te nemen als je helemaal bloot bent? Daar moeten we nog een oplossing voor vinden voordat we op vakantie gaan” grinnikte ik.
“Dat klopt inderdaad Ben, een heuptasje zou de ideale oplossing zijn, zo hebben we altijd onze ID kaart, geld en ik mijn sigaretten en aansteker”.
“Wat! rook jij dan, dat is me nog nooit opgevallen?”
“Klopt, enkel met vakantie rook ik zo nu en dan een sigaretje en met oudjaar ’s avond om het vuurwerk aan te steken, mijn ouders zijn er niet blij mee”.
“Zolang je maar niet uit je bek stinkt, ik zie het ook liever niet” zei verontwaardigd.
In de tent vond ik meteen mijn Handy en keek er op, inderdaad was er een berichtje van Mark.
Buiten las ik het Geert voor “Wouw te gek, wat een mooie tent hebben jullie, lekker groot en zelfs een voortentje waar je gemakkelijk met zin vieren kunt zitten en het slaapgedeelte is ook al zo lekker ruim”.
“Ik zal hem gelijk een WhatsApp sturen, dat het niet onze tent is maar die van jou en dat hij geen hoop hoeft te hebben want alleen wij gaan gebruik maken van jou tent Geert” wat denkt die zich eigenlijk wel.
“Niet zo streng zijn voor je broer, ergens heeft hij gelijk het is in mijn ogen wel onze tent”.
“Hoe bedoel jij, onze tent hij is toch van jou?”
“Dat klopt inderdaad, maar mijn ouders zeiden dat ze een extra ruime tent hadden uitgezocht en dat hij ook deels voor jou was bedoeld”.
“Wacht eens even, ik ga steeds meer het gevoel krijgen dat onze ouders verder zijn als wij zelf!”
“Dat idee heb ik ook al een tijdje, het lijkt wel of ze ons een duwtje geven, nee wacht je kunt bijna gewoon zeggen dat ze ons aan het koppelen zijn”.
“Nu je het zegt, toen we mijn bed gingen kopen vonden ze een tweepersoonsbed meteen te groot voor mijn kamer een twijfelaar vonden ze veel beter. Daarbij weten ze verdomd goed dat we het bed delen wanneer jij komt logeren en ze weten ook dat we enkel in onze boxer of slipje slapen en sinds de laatste tijd zelf naakt”.
Toch schreef ik de WhatsApp ‘lieve broer van mij maak je geen illusies, de tent is van Geert en niet van ons en alleen wij gaan er gebruik van maken. Oké als Geert het goed vindt dat jullie in de vakantie op bezoek komen is dat zijn zaak, maar gelieve dan wel jullie eigen drankjes mee te nemen voor nootjes en chips zorgen wij wel’ groetjes Geert en Ben er kon nog wel een knipoogje vanaf.
Ik liet het Geert lezen, hij klopt op mijn schouders en zegt “dit heb jij mooi verwoord, nu weet hij op een nette manier waar hij of zij aan toe zijn. Straks denkt hij nog dat we een orgie willen organiseren, maar dat is niet de bedoeling” lacht hij.
“Ook niet met alleen ons tweeën?” keek ik hem smekend aan.
“Maar nu even serieus Ben, als we thuis zijn wil ik toch met onze ouders aan de tafel gaan zitten en vragen wat hun bedoeling is maar vooral met hun praten want dat is belangrijk voor ons beiden”.
“Ja Geert, dat moeten we zeker gaan doen het lijkt er bijna op alsof wij worden uitgehuwelijkt, daarbij zijn we ons nog gewoon aan het verkennen, wat is nauw eigenlijke onze precieze aard. Zelf weet ik het wel maar jij, jij blijft een raadsel voor mij de ene keer hou jij me van je af en de andere keer vreet jij me zowat op. Dat laatste vind ik natuurlijk het mooiste, want ook ik vreet je het liefst op”.
Ons gesprek werd verstoord door Bas en Bram die eraan komen rennen.
“Hé jongens, begroeten we hun beiden, lekker alles opgeruimd?” vragen we.
“Ja het had nogal wat voeten in de aarde, jullie hadden er wel een bende van gemaakt maar dat is jullie al vergeven door jullie kunsten op de barbecue” lachen ze beiden.
“Mooi zo, nu willen jullie vast wat drinken hé” daarbij geeft Geert hun een knipoogje.
“Ja graag, thuis hadden we geen tijd om nog wat te drinken we wilde zo snel mogelijk naar jullie toe”.
Hierop liep Geert naar onze tas die nog steeds in de beek hing, hij haalde de tas omhoog en kwam naar ons toe gelopen en hield de tas omhoog en vroeg “hoe smaakte het O.O bier vanmiddag?”
“Het ging wel, maar we weten nu nog steeds niet hoe echt bier smaakt hé?”
“Niets tegen jullie ouders zeggen, maar wij hebben hier nog twee blikken bier in de tas en die moeten nog leeg voordat wij morgen naar huis gaan willen jullie ons helpen?”
“Ja graag” was hun antwoord.
“Oké, jullie mogen een slokje proberen maar denk eraan niets thuis vertellen hoor wij willen geen gedonder hebben met jullie ouders maar ook niet met die van ons”.
Hij haalde de blikken uit de tas en gaf er eentje aan mij, Bas zat naast mij en keek verlangend naar het blik in mijn hand, het zelfde deed zijn broer bij Geert.
“Oké jongens, alleen even proeven hoor, niet dat jullie dadelijk het hele blik leeg drinken!” zei Geert toen hij zijn blik optrok.
Ondertussen had ik ook mijn blik open en reikte het naar Bas nadat ik een flinke slok had genomen “alleen even proeven hé Bas, denk er aan!”
Maar Bas nam zo’n grote slok dat hij er zich verslikte, waardoor hij een deel uitspuugde en moest hoesten.
“Dat krijg je als je niet luistert, we zeiden even proeven en niet het halve blik leeg drinken”.
Nadat ik het blik veilig had weg gezet pakte ik hem bij zijn schouder beet en duwde ik hem in de richting van de beek, daar draaide ik hem om en gaf hem een trapje onder zijn blote kont. Wel hard genoeg dat hij in het water viel.
“Wat ben jij gemeen Ben, weet je wel hoe koud het is” proestte hij toen hij weer boven water kwam.
“Natuurlijk weet ik dat zeker wel, maar jij kent vast het gezegde ‘wie niet horen wil, die moet maar voelen’ zei ik lachend.
“Oké, nu is het jou beurt Bram, ruik eerst even en beslis dan of je het wil proberen en je weet het enkel even proeven hé!”
Maar ook hij was eigenwijs, hij rook wel eerst even aan het bier maar al snel nam hij net als zijn broer een flinke slok.
Ook bij heb kwam het er zelfs door de neusgaten eruit, nu was Bram iets meer ontwikkelder dan zijn broer, zo op zich weren ze gelijk aan elkaar maar Bram had toch wel iets meer schaamhaar dan Bas.
Geert had een andere straf voor hem in petto, hij duwde hem op zijn rug in het gras en riep naar mij “Ben pak eens snel je scheerspullen, we hebben hier iemand die eens nodig gekortwiekt moet worden!”
“Nee, nee smeekte hij”.
Maar Geert wist wat hij wilde, Bram was het tenslotte geweest dat het scheren allemaal maar flauwekul vond. Nu zou hij erachter komen of het werkelijk flauwekul was, Bram moest helemaal kaal worden nou ja bijna zijn hoofdhaar mocht hij natuurlijk behouden.
Snel nam ik de scheerspullen uit de tent en wilde die aan hem geven , maar ik zou het moeten doen.
“Wat moet ik het gaan doen?”
“Ja jij, jij heb de vaste hand van ons en mij heb je ook al heerlijk kaal gemaakt” grinnikt Geert.
Bas was ondertussen uit het water gekomen en riep “ja doen, ook al zal ik dan helemaal het onderspit delven. Hij is nu al langer dan ik als hij stijf is, na de scheerbeurt zal zijn stijve nog langer lijken te zijn dan die van mij maar ik kan er mee leven”.
Bram verdedigd zich tot het uiterste en roept “wat moet ik op school zeggen als ze zien dat ik geschoren ben?”
“Zeg maar gewoon dat ik jou heb overgehaald om ook te gaan wielrennen, je weet toch sporten is gezond” lachte Bas naar zijn broer.
Voor de tweede keer dit weekend ga ik iemand scheren ook al is het ditmaal mijn neefje.
Ik fluisterde hem in zijn oor “blijf vooral rustig liggen, anders snij ik nog je ballen er af en dat wil jij vast niet?”
“Nee, ben alsjeblief voorzichtig, als het dan al moet gebeuren Ben?”
“Ik zal mijn best doen, tot nu heb ik nog nooit klachten gekregen. Maar ja die waren dan ook wel vrijwillig hier om geschoren te worden”.
“Ik sluit mijn ogen, ik vertrouw je voor de volle 100%, maar als het toch misgaat dan weet ik jou te vinden hoor?”
“O ja, waar ga je mij dan zoeken?”
Zonder dat hij het wist was ik al begonnen, ik liet mijn hand over zijn lichaam glijden net alsof ik hem streelde en wilde gerust stellen.
Op een gegeven moment was ik bij zijn pik en balzak aangekomen en vroeg “zeg Bas wil jij me even helpen?”
“Ja natuurlijk”.
“Oké, jij neemt het voorhuid van je broer vast tussen duim en wijsvinger, dan trek je het strak omhoog“.
“En waar is dat goed voor?”
“De kans is dan veel kleiner dat ik hem ga snijden, zijn schacht is zo glad en zijn balzak trek ik later wel zo dat alles goed zal gaan”.
“Jij heb vast wel eens eerder met de pik van je broer gespeeld, of niet soms?” knipoogt hij naar Bas.
Hij keek zijn broer verlegen aan en vraagt “mag ik het ze vertellen Bram?”
“Ik lig hier als een gevangene op een pijnbank, jij doe maar wat je goed vindt. uiteindelijk was alles uit vrije wil wat we deden, dat jij iets in mijn kont stak en ook andersom vond jij het ook best wel lekker of niet dan?”
Ondertussen was Bram zijn pik helemaal stijf geworden dus zei ik “Bas je hoeft Bram zijn pik niet meer vast te houden, hij staat al uit zichzelf stijf maar als je wil mag je hem toch wel vast houden hoor?”
Zonder te twijfelen greep hij zijn broer bij die zijn pik en vroeg “is dat zo goed Ben?”
Ik lach naar hem en zeg “ja bas, zo is het super en kan ik je broer mooi glad scheren”.
Ik was zo klaar met Bram, want hij had echt nog niet zoveel haar en liet hem daarom al snel omdraaien zodat ik ook zijn achterkant onderhanden kon nemen.
Geert hield hem nog wel vast, maar eigenlijk was dat niet meer nodig want Bram liet me gewoon begaan.
Ook zijn benen aan de achterkant waren snel mooi gladgeschoren dus zei ik “Bas ik heb je hulp weer nodig!”
“Wat moet ik doen?” vroeg hij meteen aan mij.
“Wil jij de bilhelften van je broer uiteen trekken, zo kan ik goed met mijn mesje er doorheen glijden. Het valt me namelijk op dat er tussen zijn billen extreem veel haar zit”.
“Natuurlijk help ik jou, mijn broer moet net zo kaal worden als Geert en jij”.
Meteen trekt hij de billen vaneen en kon ik hem echt goed scheren want dat was echt nodig vond ik.
Als ik eenmaal klaar was zei ik tegen Geert “laat hem maar los, hij is zo kaal als een kikker”.
Bram stond op en liet zijn hand over zijn lichaam glijden, terwijl hij dit deed keek hij naar zijn nog steeds stijve pik. Ondertussen liet hij zijn andere hand tussen zijn billen gaan en zei “Jeetje wat een verschil zeg, kijk vooral eens naar mijn pik die lijkt wel centimeters zijn gegroeid. dus nu heb ik zeker de langste van ons twee” lachte hij.
“Sorry Bas, maar bij jou kan ik nu nog even niets doen, maar als jou je haar echt zichtbaar is geworden bel je me even op en komen wij je graag helpen” daarbij drukte ik hem even stevig tegen mijn lichaam aan en merkte dat mijn pik halverwege zijn tepels kwam”.
“En Bram, was het een goed idee van mij?” vroeg Geert.
“Ja dat wel, maar ik ben wel benieuwd wat onze ouders zeggen als ik dadelijk geschoren thuis kom?”
“Maak je daar maar geen zorgen om, ik heb allang gemerkt dat jullie Pa het best wel tof vind en volgens mij ook wel jullie Moeder”.
“Zou je het werkelijk denken, ik durf bijna niet naar huis te gaan?” Geert.
“Vertrouw mij nou maar Bram, het komt allemaal wel goed. En als je wilt komen wij ook met je mee naar je ouders”.
“Zou jullie dat werkelijk willen doen?”
“Ja, anders zouden we dat toch niet hebben gezegd!” kom laten we maar gelijk gaan wij gaan mee.
Het eerste wat Oom Albert vroeg was “wat is er met jou gebeurt Bram?”
“Tja, ik ben niet helemaal braaf geweest bij hun, voorstraf heeft Ben me geschoren” stamelde Bram.
“Zo, zo en wat heb jij dan wel niet goed gedaan?” ging Oom Albert verder.
“Oké Oom, het is eigenlijk ook onze schuld, U weet toch dat we nog twee blikken bier hadden liggen in het water. Nu was ons idee dat de jongens eens echt bier mochten proberen, wel maar met een slokje om te vergelijken met hun 0.0 biertje van vanmiddag. Maar ze waren zo dom om een veel te grote slok te nemen, daarop heb ik Bas in de beek geduwd. Maar omdat bram nogal sceptisch was over dat scheren en zo, dus dacht Geert dat dit de beste les zou zijn en daarom moest ik bram van Geert scheren”.
“Ik wil dit niet goed praten, maar eigenlijk vind ik dit ook wel weer een goeie les. Maar wat ga je nou op school vertellen waarom jij kaal geschoren bent. Tijdens het omkleden na het gymmen of zwemmen jullie toch naakt nietwaar?”
“Wij hebben besloten om te zeggen dat Bas en ik aan wielrennen gaan doen”.
“Wat, jij en wielrennen, kom op Bram dat geloofd toch niemand bij jullie op school” lacht Margot.
“Nou ik denk dat ik je Pa moet bellen dat hij je zelf komt ophalen, wij moeten namelijk kleren en zo gaan kopen voor de tweeling” lachte Oom Albert.
“Wat is dat en zo?” vroeg Bas meteen.
“Nou wat denk je zelf Bas, wat hoort er nog meer bij dan alleen kleding?”
“Ik pas, ik zou echt het niet weten Pa?”
“Oké meneer de slimmerik, wat zou je denken van een wielrenner fietsen”.
Hij vliegt zijn Pa gelijk in de armen en zegt “Pa weet U dat zeker, die krengen zijn peperduur hoor?”
“Dat weet ik ook wel, maar om zeker te zijn dat Bram ook gaat fietsen, koop ik gelijk er een voor mijzelf zo kunnen we samen fietstoeren gaan maken en Ma mag als bezemwagen achter ons aan rijden als ze dat tenminste wil doen”.
“Dat lijkt me wel leuk, toekijken hoe jullie je in het zweet trappen en ik lekker in de auto met airco achter jullie aanrijden”.
“Bah Mam, wat bent U toch gemeen zeg” opperde Bram.
“Ja dat kan ik toch wel eens zijn hé schatjes, daarom ben ik jullie moeder ook. Hoe vaak heb ik jullie niet eens gevraagd om hulp in het huishouden, de container buiten zetten of het oud papier. Steeds werd er gezegd oké Mam dat doen we zo wel, maar uiteindelijk moest Mama het zelf doen“ nu kan ik eindelijk eens wraak nemen grinnikte zij.
“Geert is jou moeder ook zo?” dat weet ik niet zo, ik doe gewoon meteen wat mij wordt gevraagd.
“Kijk jongens, zo hoort het zijn” zegt tante Margot.
“En als ik dan al eens geen tijd heb, vraag ik haar gewoon of het nu direct moet gebeuren. Meestal zegt ze dan dat het wel even kan wachten, want ze weet dat ik het zo spoedig mogelijk doe” ging Geert verder.
“Bij ons is het niet anders hoor, als ik het te druk heb met bijvoorbeeld het huiswerk voor school dan vraag ik het Mark. En zo is het ook andersom het geval, want ook Mark heeft soms geen tijd door het een of ander” zo lossen we het zelf op daar hoeven mijn ouders zich niet druk om te maken.
“Leuke neef ben jij Ben, in plaats dat je ons ondersteund val je ons in de nek” zei Bas.
“Dat kan wel zijn, maar ik hou niet van liegen. Daarom heb ik ook zelf verteld van dat uitproberen van het bier, jullie weten toch eerlijkheid duurt het langst”.
“Daarbij hebben we jullie wel mooi aan een wielrenners fiets plus outfit geholpen, oké nu moeten jullie wel even door de zure appel heen. Maar geloof me dat wend heel snel, ik praat uit ervaring jongens” grinnik ik.
“Pap, ik denk dat ik nu al ben gestopt, dus ik hoef geen nieuwe fiets te hebben” zei Bram.
“O nee manneke, wij gaan ervoor zo komt het luie zweet bij jou eruit”.
“Oom Albert mogen we nog een nachtje langer blijven logeren, misschien kan ik jullie advies geven want de meeste winkeliers maken misbruik van nieuwe klanten?”
“Dat lijkt me een goed idee Ben, ik zal zo je vader bellen en Geert jij moet ook even vragen of het goed is dat jullie een nachtje langer blijven”.
“Dat zal ik meteen doen, dan kunt U ook Ben zijn vader vragen want als het goed is zijn ze nog bij mijn ouders, de barbecue loopt bij ons meestal flink uit. Want zoals jullie weten staat gezelligheid groot bij ons in het vaandel”.
Iedereen moest om die laatste zin lachen.
“Geert zijn vader nam gelijk op en zei, wie durft er ons lastig te vallen tijdens een barbecue middag? hij had natuurlijk door dat het Geert was via de nummerherkenning”.
“De Kerstman wie anders zou dat durven?” schatert hij het uit.
“Vertel Geert wat is er aan de hand, heeft mijn zoontje heimwee?”
“Nou niet echt, ik vermaak me hier goed, ik of eigenlijk Ben en ik hebben hun geleerd hoe ze moeten barbecueën, maar even iets anders mogen we een nachtje langer blijven wij willen morgen met z’n alle er op uit om wielrenner fietsen en outfit te gaan kopen voor Ben zijn Oom en de neefjes en omdat we toch de hele week vrij zijn van school dachten we dat Ben zijn Oom met raad en daad zou kunnen helpen?”
“Wij vinden het goed, van ons mogen jullie de hele week blijven. Het is hier lekker rustig en zeg maar dat Ben zijn familie nog allemaal leven”.
“Wacht even Pa, de klachten komen meestal pas later eruit. Maar Ben zijn Oom wil graag zijn broer even spreken of zij het ook goed vinden?”
“Wacht even ik geef je door aan Maarten, hij heeft net de mond nog vol”.
“Ik hoop met eten, want hij mag niet rijden als hij heeft gedronken” grapt Geert.
“Komt goed hoor ze blijven logeren, Maarten heeft een extra vrije dag genomen en Mark en Mario hebben net als jullie vakantie. Maar hier komt Albert zijn broer of is het broertje?”
“Zover ik het weet is Maarten de oudste, maar ik geef nu de telefoon door aan Albert”.
“Hoi Albert, wat is er aan de hand heeft Ben kattenkwaad uitgehaald?”
“Nee hoor, of eigenlijk wel hij heeft niet stil gezeten, hij heeft Geert en Bram kaal geschoren mar het is allemaal goed gegaan dus daar later meer over. Maar nu willen we morgen er op uit trekken om nieuwe fietsen en passende outfits te kopen voor ons alle behalve voor Margot, Ben kan ons goede raad geven met zijn ervaring op die sporttak. Nu is mijn of eigenlijk onze vraag of ze langer kunnen blijven, ik breng ze later wel naar huis terug”.
“Wacht even, Ik Kijk even naar Maria. maar die knikt meteen van ja hoor. Herman heeft namelijk de telefoon op speaker staan ze heeft dus alles gehoord. O, wacht even Herman wil nog wat vragen aan Geert”.
“Zeg Geert , ben je nog mijn zoon of ben je veranderd in mijn herstel onze dochter?’
“Nee Pa alles hangt nog op zijn plaats, maar als we thuis zijn willen Ben en ik graag een grondig gesprek met jullie vieren”.
“Oei, hebben we wat verkeerds gedaan jochie?”
“Later meer hierover Pap, voor nu wensen we jullie nog een fijne avond hopelijk is het bij jullie ook nog zo lekker warm als hier?”
“Ja hoor, maar voor straks slaap lekker, ook voor alle anderen”.
“Jullie ook een goeie nachtrust gewenst, van ons alle”.
“Zo zeg mijn Pa had hem volgens mij goed zitten, hij heeft me nog nooit jochie genomen. misschien als baby zijnde maar daar weet ik natuurlijk niets meer vanaf” grinnikte hij.
“Nou Oom Albert, zit er nog een biertje aan voor jullie nieuwe adviseurs?”
“Nou vooruit dan, jongens halen jullie even vier blikken bier uit de koelkast”.
“Vier blikken vraagt Margot, je weet toch dat ik geen bier drink?’
“Oké, jongens vier bier en een witte wijn voor Mama, maar neem ook twee bierglazen mee”.
“Margot schud haar hoofd niet begrijpend”.
“Kijk liefje, vanmiddag wilde onze jonge heren proeven hoe het is om bier te drinken. Vanavond moeten ze het van mij, dit is hun laatste kans om het te proberen want vanaf morgen zijn het sportmannen en die drinken geen alcohol en ze roken zeker niet net zo min gebruiken ze die troep zoals dopingmiddelen daar ga ik echt opletten. sporten moet toch gezond zijn nietwaar?”
Ik klapte in mijn handen en zeg “Oom Albert je lijkt mijn Pa wel, hij heeft mij eens betrapt bij het stiekem roken. Hij was zo kwaad op mij dat hij me heeft gedwongen om een heel pakje sigaretten achter elkaar op te roken, ik werd hier zo ziek van dat ik nooit meer een sigaret heb aan geraakt. Enkel met oud en nieuw stak ik een sigaret aan, maar die kwam niet in mijn mond o nee hoor met een aansteker ben ik net zolang bezig geweest dat hij brandde en ik mijn vuurpijlen kon aansteken”.
“Ik moet bekennen dat je Opa ons ook eens heeft betrapt met zoiets, hij hield er de zelfde straf op na vandaar dat jou Pa en ik hetzelfde reageren” wat de straf aangaat, wel wil ik je of eigenlijk jullie bedanken voor jullie eerlijkheid.
“Dat hoef niet, wij zijn het gewend om eerlijk te zijn. Soms is het niet altijd een goed idee om eerlijk te zijn, wij hebben al vaak nog maar net een ruzie kunnen voorkomen”.
“Hoe dat dan?” wilde Bram weten.
“Nou kijk, op school vragen je vrienden vaak wat denken jullie van dit of dat. Als je dan jou mening geeft kan dat soms verkeerd uitpakken en stoot je iemand onbedoeld voor hun hoofd, dat kan dan leiden tot een ruzie”.
“O ja, weet je nog die keer dat de natuurkundeleraar het bij het verkeerde eind had en dat jij hem daarop wees? ging Geert verder.
“Jullie moeten weten dat natuurkunde een hobby van mij is en op dat gebied maakt niemand me meer iets wijs. Heel netjes melde ik me en hij gaf me het woord ik zei “sorry meester maar dat klopt helemaal niet wat U nu heeft verteld”.
“Wie denk jij wel niet dat jij bent” vloog hij meteen in de bres.
“Daar hoef ik niet over na te denken, ik ben gewoon Ben. Maar ik blijf er bij dat het niet klopt wat U ons nu verteld heeft, ik moet zeggen dat natuurkunde mijn hobby is en mij maakt U op dit gebied niets wijs hoor!”
Ik kon me meteen gaan melden bij de Rector van de school.
“Hé Ben, jij hier dat is nog nooit eerder gebeurt, vertel wat is er aan de hand?”
“Ik vertelde hem dat ik meneer Janssen er op had gewezen dat hij fout zat met zijn uitleg, ik weet zeker dat ik me netjes heb verhouden tegenover hem. Maar hij vond mij brutaal en ik moest me melden bij U, daarna heb ik de Rector uit gelegd wat hij beweerd heeft en ook heb ik hem het juiste antwoord gegeven”.
Nu was het toevallig dat ook de Rector natuurkundeleraar was, hij keek me lachend aan en zei “wat jij zegt klopt helemaal jongen, volgens mij wil jij ook als natuurkundeleraar voor de klas gaan staan?”
“Nee Rector, natuurkunde is gewoon mijn hobby daarom weet ik er zoveel vanaf, daarbij kent U meneer Janssen hij is altijd puntje precies. Nu heb ik hem eindelijk eens op zijn nummer kunnen zetten en daar kan hij hoogstwaarschijnlijk niet tegen, sorry dat ik het zeg maar in mijn ogen is hij geen bekwaamde leraar als hij daar niet tegen kan?”
“Oké Ben ga maar weer naar je lessen, ik hou je op de hoogte van de gang van zaken”.
“Uiteindelijk heeft meneer Janssen mij voor de hele klas zijn excuses moeten aanbieden, tevens kreeg hij te horen dat hij mij niet mocht laten vallen en extra lage punten gaan geven voor de proefwerken en zo, want hij hield hem in de gaten en wist hoe goed ik was in natuurkunde”.
“Zo zien jullie maar weer, als jullie je netjes verhouden en zeker weten dat jullie gelijk hebben dan komen jullie verder” zei Geert hierop verder.
“En heeft die meneer Janssen nog Saksisch op je willen uitoefenen?” vroeg Oom Albert.
“Eerst nog wel, tot de Rector hem op het matje had geroepen in het bijzijn van mij. Hij zei dat het niet goed was geweest dat ik hem voor de hele klas op zijn nummer had gezet, maar dat meneer Janssen het zelf had uitgeroepen door zo puntje precies te zijn geweest en echt niet tegen een weerwoord te kunnen als een leerling het juist had”.
Daarna hebben we elkaar de hand gegeven, later heeft hij me zelfs nog vaak om raad gevraagd als hij het niet zeker was.
“Maar om als natuurkundeleraar voor de klas te gaan staan, dat zag ik helemaal niet zitten hoor. Het liefste zou ik dierenarts worden en ga daar ook voor verder studeren”.
“Hu en waar ga jij dat doen? vroeg Geert verbaasd.
“Dat weet ik nog niet, maar volgens mij gaat dat alleen in Utrecht. Ik hoop dat jij daar ook gaat studeren dan kunnen we samen een flatje of zo delen, van een WG hou ik niet zo van daar heb je geen of weinig privé leven”.
“Tot nu weet ik eigenlijk niet wat ik wil, maar ik ga zeker ook een studie beginnen op de TU in Utrecht”.
Ik zei niets maar keek wel een beetje verliefd naar hem, ook Bas zag dit en vroeg direct op de man af “kan het zijn dat jullie verliefd zijn op elkaar?”
“Je weet wat wij hebben gezegd over eerlijkheid, nou we vermoeden het wel. Maar schijnbaar weten onze ouders meer dan we zelf, daarom willen we ook een gesprek met hun hebben als we weer thuis zijn, wij hebben het gevoel alsof ze ons aan het koppelen zijn. Maar hou dit nog wel even voor jullie zelf, ook jullie Oom en Tante”.
“Gek eigenlijk, jullie zeggen altijd Oom en Tante, maar eigenlijk is het toch zo dat de vrouw voorgaat” zegt Bas om een ander thema aan te spreken.
“Wat ben jij toch een wijsneusje, maar inderdaad hoort men eigenlijk te zeggen Tante en Oom “.
“Maar hoe komen jullie op het idee dat jullie ouders meer weten dan jullie twee zelf?”
“Het begon met de tent, mijn Pa zei we hebben een extra ruime tent genomen zodat jullie samen ervan kunnen genieten. Dan kwam het dat mijn moeder per ongeluk weer mijn kleren mee naar huis nam, zo moest ik wel wat van Ben lenen. Wij hebben vaker bij elkaar gelogeerd en ook samen gedoucht maar we hielden altijd bij het slapen gaan op z’n minst onze onderbroek of boxer aan.
“Echter die avond was het zo warm dat Ben zei, ik slaap de laatste tijd vaker naakt durf jij dat ook?”

Gesloten