Van de hel naar de hemel, epiloogen nawoord

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Alex Thunder
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 21:19
Vul het getal in: 123

Van de hel naar de hemel, epiloogen nawoord

Bericht door Alex Thunder » di 13 okt 2015, 15:02

Epiloog. Drie jaar later.
Evert stormde de luxe hotelkamer binnen en gooide zijn koffer meteen in een hoek. Hij dook op het waterbed en genoot van de vering.
'Hey, eerst uitpakken.' zei Alex, die meteen achter Evert aan was gekomen, lachend.
Quasi kreunend stond Evert op en hielp Alex met uitpakken. Alex zag er weer fantastisch uit. Een Hawaï-shirt, half open, zodat zijn lekkere lijf goed te zien was, een zonnebril op en een beige korte broek. Evert zelf droeg een zwembroek met bloemen en een blouse. Allebei droegen ze ook sandalen.
Net toen ze klaar waren ging de deur weer open. Er achter stond een jongen van een jaar of zeven, met eigenwijs stekelhaar, een rood T-shirt en een zwemshirt. Het was Philip, de geadopteerde zoon van Joost en Moos.
'Oom Evert, Lisa heeft de vaas gebroken.'
Evert zuchtte. Lisa was hun adoptiedochtertje van drie. Ze was lief en schattig, maar ook heel ondeugend. Evert liep met Philip mee naar de gang. Lisa, in een gele bikini, met een knuffelkonijn in haar ene hand en de duim van haar andere in haar mond, stond tussen de scherven van een witte vaas, waar rozen in hadden gezeten.
'Vaas deed boem.' zei ze met haar lieve kinderstemmetje en haar zwarte vlechtjes danste op en neer. Evert kon nooit boos op haar worden.
Juist op het moment dat hij haar optilde en op zijn arm zette kwam er een kelner uit een kamer.
'Het spijt me.' zei Evert, zodra de kelner de vaas zag. 'Ik betaal de schade.'
Zoals velen, die Evert voor het eerst zagen, was hij meteen overrompeld door Evert’s lengte.
'Ik...euh...'
Evert voelde, met zijn vrij hand, in zijn achterzak en haalde er een briefje van tien dollar uit.
'Hier, dat moet genoeg zijn. Hou de rest zelf maar. Kom Philip, ga je omkleden.'
'Ja, oom Evert.'
Hij verdween in een kamer en Evert nam Lisa mee naar hun kamer. Hij zette haar neer en zei dat ze zich moest omkleden. Lisa was al heel zelfstandig en hoefde geen luier meer om, daar was ze heel trots op. Evert ging op bed zitten en Alex begon zijn schouder te masseren.

Nadat de drugszaak was afgerond, was hun leven totaal veranderd. Samen met Moos en Joost waren ze in het penthouse gaan wonen. Joost en Moos waren getrouwd in Texas, een mooi cowboyfeest. Nadat de twee weer aan het werk waren gegaan was de band van de vier heel hecht geworden. Ze waren elkaar beste vrienden. Een jaar geleden was Moos over kinderen begonnen. Hij wilde graag voor een kind zorgen, en die een toekomst geven. Ze waren naar het adoptiecentrum gegaan en hadden zich ingeschreven. Ze betrokken Alex en Evert zo nu bij die bezigheden, dat die ook stilaan naar een kind begonnen te verlangen. Uiteindelijk hadden ze de twee perfecte kinderen gevonden. Een jonge en een meisje uit Texas, ze waren alle vier als een blok gevallen voor ze. Er waren twee voorwaarden, waardoor het nog perfecter werd. Ten eerste wilde de twee kinderen niet apart van elkaar leven. En ten tweede stonden de ouders erop dat er contact werd gehouden.

Daarom waren Alex, Moos, Joost en Evert nu in een van de meest luxe hotels van Texas. Ze hadden met de ouders, Chantal en Rocky, afgesproken hen in de zomer op te zoeken. Ze zouden een paar dagen op de ranch doorbrengen en daarna het land verkennen. De vier waren nu in een hotel, morgen zouden ze naar de ranch gaan.
Lisa kwam weer uit de badkamer, met haar pyjama aan.
'Goed zo meid. Ga nu maar slapen.'
Lisa kroop in bed en even later kropen Evert en Alex, naast elkaar, op het waterbed. Evert keek Alex glimlachend aan.
'Alles is nu perfect.' fluisterde hij.
Alex kuste Evert. 'Nee, nu is het de hemel.'

Nawoord:
Ik heb met veel plezier aan dit verhaal gewerkt . Soms koste het wel even moeite om mezelf ertoe aan te zetten. Je moet goed in de gaten houden dat je een verhaallijn geen fouten gaat maken, daarom heb ik besloten het verhaal kort te houden.

Mijn volgende verhaal gaat heten: “Gemaakte vriend”. Het is het verhaal van Roy en Tjeerd. Het zal hun geheim onthullen, want dat is ook niet mis. Vragen, opmerking en alle andere zaken zijn altijd welkom.
Kisskiss.
Alex

Gesloten