De nieuwe tent

Plaats hier je eigen verhalen.
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

De nieuwe tent deel 41, einde

Bericht door Bingo » ma 01 mei 2023, 17:14

De nieuwe tent deel 41 en tevens het slot
“Inderdaad, maar dat was voordat ik verkering had. Nu kijk ik nog maar vluchtig naar ze, ik ben namelijk trouw aan mijn meisje” Grinnikt Ziggie.
Na het douchen liep Raymond nog met Ziggie mee, hij hoopte nog vandaag met de ouders te kunnen praten en hun uitnodigen om overmorgen gezellig kennis te komen maken bij Colet en Werner. Hij was benieuwd hoe Ziggie, maar vooral zijn ouders gingen reageren op het voorstel van Herman!” dacht hij bij zich zelf. En ja hoor daar zaten ze gezellig bij elkaar op het terrasje Claus, Claudia Kristel en Karin, hij begroete hun vriendelijk en smeet zijn nog half natte handdoek in de stoel daar na liet hij zich zakken en nam plaats. Ziggie ging naast hem zitten, hij keek hem verwonderd aan want eerlijk gezegd had gedacht hij dat hij naar zijn tent zou gaan.
“Wat drinken” vroeg Claudia aan hem.
“Ja graag, dat biertje van vanmiddag zou ik nu wel lusten zo net voor het slapen gaan” grijnst hij naar Ziggie zijn moeder.
Ziggie sprong overeind en zei “zal ik het even halen, want ik lust er ook wel eentje?” dat heet als het mag zei hij er meteen achteraan.
“Hoe komt het dat jij nog zo laat op bezoek komt?” vroeg Karin.
“Ja, dat heeft een reden. Eigenlijk zo ik er pas morgenavond over beginnen, maar ik zo benieuwt op jullie reactie. Maar ik wacht even tot Ziggie terug is” grijnst hij blij.
“Waar wacht jij mee zei Ziggie te alweer terug was met twee blikjes bier, had jij trouwens er een glas bij willen hebben?”
“Oké, ga zitten voordat jij valt, Geert zijn vader heeft een voorstel gedaan net voor het douchen. Het volgende, zij gaan kijken of ze het terras bij Werner voor twee uurtjes kunnen afhuren en wel voor overmorgen. Ik zal het maar gewoon zeggen ze willen kennis maken met Ziggie zijn ouders en voor stellen dat hij twee weken langer blijf, vooral om mij gezelschap te houden. Wat houden jullie daarvan. Herman dat is de Vader van Geert zei, dat wij op de terugweg hem of op het vliegtuig zetten of ergens dumpen op een station zodat hij gemakkelijk met de trein naar huis kan” grinnikte Raymond.
“Ja juicht Ziggie, mag het?” vroeg hij aan zijn ouders.
“O ja, het treinkaartje of vliegticket betaald Herman” voegde hij er snel achteraan.
“Ja maar wacht eens even, waar moet hij dan slapen het zijn wel twee weken hoor!” opperde Claudia.
“Nou gewoon bij mij in de tent, en voor het eten word ook gezorgd heeft Trees de moeder van Geert gezegd” verteld hij haar.
“Maar wij kunnen die mens niet eens!” maakt Claudia bezwaarlijk.
“Vandaar die gezellige overmorgen, want ik had dit ook al geopperd naar mijn pleegouders” zegt hij.
“Daar moeten wij nog een nachtje overnaadenken, wat de schoolvakantie aan gaat is het geen probleem en ook wat het reisgeld aangaat daar maken wij ook geen punt van dat geld hebben we wel hoor” zegt Claus nu.
“Toe Pa, alsjeblieft je weet dat ik altijd nou ja meestal braaf ben. Als het mag dan maai ik in de achtertuin het gras voor de rest van het jaar” zegt hij bijna smekend.
“Ja hallo, wij hebben helemaal geen gazon achter in de tuin” schaterde Kristel het uit.
“Nou en, dan ben ik toch zo klaar met het maaien” zegt hij en slaat zich zelf op zijn been.
“Wat het kennismaken aangaat, dat is geen probleem. Dat willen we zelfs graag, volgens mij kennen we die Herman, Trees en Geert al. Trouwens volgens mij zijn die ook al jaren hier vaste gasten, nog sterker volgens mij was dat de man die mij op het kenteken attent heeft gemaakt. Zelf was het me nog niet eens opgevallen, en uitgerekend een buitenlander wijst op het FKK op mijn kentekenplaat” lacht Claus.
“Mogen wij ook mee, naar de kennismaking bij Colet en Werner?” vroeg Kristel.
“Natuurlijk, ze willen met iedereen kennis maken van Ziggie ’s zijn gezin” glimlacht Raymond.
“Het liefst zou ik nu al met Raymond de tent delen” glunderde Ziggie.
“Niets daarvan, we hebben niet voor niets die tent voor jou gekocht” zegt Claudia.
“Weet je wat, ik haal mijn slaapzak en matras en kom bij jou logeren. Zo ben ik ook morgenvroeg altijd op tijd, om mee te gaan naar Porto” lacht Raymond.
“Top idee, dat matras is niet nodig ik heb dubbel matras” zegt Ziggie en slaat hierbij op Raymond zijn schouder.
“Vergeet dadelijk niet je wasgerief” vertelde Karin.
“Dat heb ik al naast me staan, weet je nog we kwamen net terug van het douchen” knipoogde hij naar Karin.
“Oeps, dat was ik even vergeten, maar ik bedoelde het goed hoor” lachte ze.
Dus ging Raymond snel naar zijn tent, even later was hij terug met zijn slaapzak.
“Eigenlijk heb jij die slaapzak niet nodig, in de tent is het warm genoeg. Ik slaap al de hele tijd enkel op het luchtmatras, iets over me heen gooien is niet nodig en nu al helemaal niet. Door jou is het nog eens extra warm in de tent” grinnikte Ziggie.
Ze wilde naar bed gaan maar Claus zei “denk er wel aan Ziggie dat jij naar voren moet om vers brood te halen. Ja, ja Pap ik heb mijn klokje al gezet zodat ik me niet verslaap” zei hij met een glimlachje.
“Dan is het goed, trouwens Raymond let er op dat hij dan ook daadwerkelijk opstaat. Hij wil er nogal eens doorheen slapen, thuis moet ik hem ook tien keer roepen voordat hij eindelijk opstaat. Ik weet niet hoe vaak hij de laatste tijd te laat op school was door het verslapen van hem, hij is werkelijk moeilijk uit zijn bed te krijgen” grinnikte Claudia.
“Ik zal mijn best doen, zelf kom ik wel gemakkelijk uit mijn bed. Ik heb daar geen problemen mee, meestal ben ik al wakker voordat de wekker af gaat” zegt hij met een lachje.
“Mooi zo, dan kunnen we morgenvroeg lekker samen ontbijten voordat we vertrekken naar Porto. En jullie twee weten zeker dat jullie niet meegaan?” vraagt Claus terwijl hij Kristel en Karin aankijkt.
“Wij gaan er eerst een nachtje over slapen, maar echt zin heb ik er niet in. Het is gewoon zonde om niet van de zon en zee te genieten” grijnst Kristel.
“Weet je Claus, volgens mij moeten we voor het volgend jaar de meiden eens op jeugdkamp sturen van Oböna, ze willen toch maar enkel op het strand vertoeven” zei Claudia.
“Ja Mam, dat is een goed idee. Hier op Corsica hebben we het wel gezien na tien jaar, weet je Kroatië of Joegoslavië lijkt me wel wat hoofdzaak is dat we naakt kunnen zijn en lekker bruin thuis komen” glimlacht Karin terwijl ze haar zus aankijkt.
Hierop moeten Claus en Claudia lachen, vooral toen Kristel volmondig ja knikte.
“Hé, hebben ze dat dan ook bij Oböna. Echte reizen voor jongeren, daar heb ik niets van gezien in de folder van Oböna” zegt Raymond.
“Ik zal je dadelijk in de tent de folder laten zien, dan kan je zien waar ze allemaal naartoe gaan” grijnst Ziggie.
“Dus jij hebt die folder ingepikt, ik was er al naar op zoek” glimlacht Claudia.
“Hoezo ingepikt, de folder lag al bij het oudpapier en daar heb ik hem uitgehaald. Ik was nieuwsgierig waar die jongere reizen heen zouden gaan, zelf heb ik ook wel zin in zo’n reis met leeftijdsgenoten” schaterde Ziggie het uit.
“Dus jij bent ook klaar met Corsica?” vroeg Claus zijn zoon.
“Ja, maar nu ik Raymond heb getroffen is dat weer anders, U weet wat ze zeggen eenmaal Corsica altijd Corsica. Ik hoop dat wij elkaar wel terug zien het volgend jaar, jij bent echt een toffe peer” glunderde Ziggie terwijl hij naar Raymond keek.
“Dat vind ik ook van jou, een ding is zeker ik wil hoe dan ook jou nummer hebben zodat wij kunnen afspreken” zegt Raymond.
“Die gaan we zeker wisselen, ik die van jou en jij die van mij” en geeft Raymond een boks.
“Oké, maar nu wil ik graag gaan slapen, morgenvroeg is het voor ons weer vroeg dag. Je weet dat wij samen voor de hongerige monden moet zorgen!” glimlachte Raymond.
“Strak plan, bij mij komt het zandmannetje ook al kijken. Daarbij voel ik de biertjes ook al!” grinnikte Ziggie naar zijn nieuwe vriend.
Ze wensten iedereen welterusten Ziggie met een kus voor iedereen en zelf Raymond gaf iedereen een knuffel.
“Och wat ongezellig, net nu het leuk en lekker afkoelt gaan de kindertjes slaapje doen” lacht Karin.
“Ja het is kinderbedtijd, morgenvroeg moeten wij twee vers brood halen voor de hongerige luilaken” grijnst Ziggie.
En samen gaan ze snel naar hun tent, Claudia, Claus Karin en Kristel sliepen in de bungalow ofschoon de twee meiden ook weleens op het terras sliepen als het binnen te benauwd was.
“Wat doen we Raymond, de rits van de tent open laten of liever dicht?” vroeg Ziggie toen ze op de matras lagen.
“Ik zou hem dicht maken, ik heb nogal zoetbloed zegt mijn Ma altijd. Als er een mug in huis is dan heeft hij mij te pakken, de rest heeft zelden last van muggenbulten” lachte Raymond.
“Daar heb ik nog nooit van gehoord, wetenschappers zeggen dat de muggen op het zweet lucht afkomen en dat enkel de muggen die niet zoemen steken” verklaart Ziggie terwijl hij de rits sluit.
“Ik hoop dat je ouders akkoord gaan met het voorstel van Hermans, zodat wij twee weken langer met elkaar kunnen optrekken” zegt Raymond.
“Ik ook, ik wil wel twee weekjes extra vakantie hebben. En zeker in jou gezelschap, jij bent echt een toffe peer” grijnst hij terwijl hij de wekker zet op zijn Handy.
“Hoe laat moeten we er morgenvroeg uit?”
“Nou de bakker komt meestal rond acht uur. Maar ik ga altijd een half uurtje eerder zodat ik vooraan sta het is er vaak echt druk hoor?” glimlacht hij.
“Oké, weet jij eigenlijk wat je moet halen of is het altijd het zelfde?” wilde Raymond weten.
“Nee, mijn Ma legt altijd een bestellijstje op de tafel van het terras neer samen met een opvouwbare tas. Het geld krijg ik later terug van haar, dus eigenlijk schiet ik eventjes voor!”
“Moeten we eigenlijk gekleed zijn als we daar voor staan te wachten?”
“Nee gekkerd, bijna iedereen is daar zoals god ons heeft geschapen dus heerlijk in ons blootje. Oké, sommige nieuwkomers komen de eerste dag met een sportbroekje of wikkeldoek om hun middel geslagen, maar de volgende dag zijn zij ook helemaal naakt” grinnikte Ziggie.
“Ik ben benieuwd of de rest van ons gezelschap ook naar voren komen, maar vooral of ze bloot zijn!” grijnsde hij naar Ziggie.
“Nou ja, Geert en zijn ouders zullen vast en zeker bloot zijn. Wat Mark en Mario aangaan weet ik het nog niet zo zeker, voor hen is alles nog nieuw en de ouders zullen zich wel aanpassen aan Geert zijn ouders. Maar zullen we nu ook maar eens gaan slapen, ik ben echt hondsmoe?” Zegt Ziggie.
“Ja, ik ook. Mag ik je een knuffel geven voor het slapen gaan?” vroeg Raymond aan Ziggie.
“Dat wilde ik jou ook al vragen?” glimlachte hij.
Vervolgens gingen ze liggen, eerst met de ruggen naar elkaar gedraaid. Maar al snel draaide Ziggie zich om en ging hij achter Raymond liggen, Raymond voelde hoe Ziggie zijn piemel tegen de billen van hem drukte. Eerst voelde het vreemd aan, maar niet veel later lagen ze in een diepe slaap.
De volgende morgen werden ze gewekt door Ziggie zijn Handy, het was kwart over zeven. Even schrok Raymond Ziggie zijn arm lag over zijn middel heen en kwam bijna tegen zijn Odol aan, maar toen die het zelf merkte trok hij die meteen weg en zei stotterend “Sorry, dat moet ik in mijn slaap hebben gedaan”
“Hé, dat geeft toch niets, voor het zelfde geld was het andersom geweest en lag mijn hand nu op jouw buik of misschien nog wel dieper” grijnsde hij terug.
Ze kropen de tent uit en Ziggie geritste de tas van de tafel en deed zijn heuptasje om waar zijn portemonnee in zat. Vervolgens rende ze bijna naar het toiletgebouw om hun ochtend plasje te doen, het moet een raar gezicht zijn geweest als iemand hun had zien rennen, beiden hadden ze een flinke Odol. Ziggie was in het voordeel, hij kon de tas ervoor houden. Maar ze hadden geluk, ze kwamen niemand tegen. Lachend gingen ze naast elkaar staan en ledigde ze hun blazen.
“Jeetje, dat is een opluchting!” zeiden ze tegen elkaar.
“Zeg dat wel, gelukkig zijn we niemand tegen gekomen. Het moet een raar beeld zijn geweest twee zeventienjarige, te zien rennen met een paal van hier tot ginder” grijnsde Raymond.
“Zeg dat wel, morgen maar snel een plasje doen in de struiken!” schaterlachte Ziggie.
“Dat gaat zo stinken, vooral de ochtendurine stinkt bij mij in ieder geval altijd immens” glimlacht Raymond.
“Daar zit wel wat in met wat je zegt, bij mij is dat ook het geval. Misschien kunnen we een emmer op de kop tikken, daar doen we dan ons plasje in en schudden die later om in de wc van mijn ouders hun bungalow” stelt hij verder voor.
“Dat lijkt me een goed plan van jou Ziggie, wij hadden vroeger een oude luieremmer met een deksel er op. Dat was toen we nog gingen kamperen, wij waren toen nog niet op het riool gesloten. Dat kwam pas jaren later, de camping was van eigenaar gewisseld en de eigenaar wilde dat iedereen met een stacaravan werd aangesloten”.
“Was dat ook een naaktcamping?” wilde Ziggie weten.
“Nee in eerste instantie niet, maar opeens heeft hij er wel een naaktcamping van gemaakt. Je had die ouwe van ons moeten horen, hij heeft nog geklaagd bij de geschillencommissie maar dat mocht niet baten. Van af toen zijn wij weg gegaan en was het kamperen voor ons afgelopen, nu hebben mijn moeder en we de kinderen er spijt van vooral omdat de caravan voor een prikje werd verkocht” vertelde hij.
Ondertussen waren we aangekomen op de plek waar de bakker altijd parkeerde, en Ziggie had gelijk gehad wij twee waren de eerste. Niet veel later kwamen ook Mark en Mario aangelopen, netjes in een sportbroekje.
Raymond schiet in de lach en zei “Zijn we opeens preuts geworden, we leven op een naturistenpark weten jullie nog”
“Ja hoor, maar we staan nu wel buiten het park hoor” zei Mark.
“O maar dat maakt niets uit jongens, kijk maar eens er is totaal van de weg uit geen inkijk. En daarbij de bakker komt vaak met zijn vrouw en kinderen hier naar het strand, hij heeft ooit verteld dat het strand hier veel schoner is als op het textielstrand” verklikkerde Ziggie aan de jongens.
Pas toe ze zagen dat daadwerkelijk iedereen bloot was trokken ze ook hun broekjes uit. Een vrouw uit Limburg vroeg aan Mark “Zeker de eerste keer hier hé, is even wennen hé. Maar dat wend snel hoor, ik moet er nog aan denken de eerste keer dat ik de gordijnen opende van onze bungalow. Ik verschrok me zo omdat ik helemaal bloot voor de glazen deur stond, een per seconden later dacht ik och hier mag het gewoon. Vooral toen er meerdere mens geheel bloot langs liepen, ze zwaaide heel vriendelijk naar mij ik deed het ook en toen ben ik op het terras gaan zitten met een bakje koffie die ondertussen was doorgelopen”.
Ineens zagen ze Trees aankomen lopen de zei “jongens jullie ook hier, hier heb je een briefje met onze bestelling. Jullie weten toch dat jullie bij ons moeten ontbijten, dus wij halen het brood bij de bakker. Ik ga weer naar de bungalow terug om koffie en thee te zetten, o ja vanmiddag maken we een schema van wie er s’ morgen het brood gaat halen het is van de gekke dat we allemaal naar voren gaan om brood te halen” zei ze een beetje verergerd.
“Tja jongens, bij mij thuis hebben ze ook zo’n schema gemaakt. De ene dag is Karin aan de beurt dan ben ik de klos en de volgende dag is het Kristel die naar voren moet gaan om brood en croissantjes te halen. Die zijn bij hem ook erg lekker, puur natuur of half chocoladen” lachte Ziggie.
“Waar was jij trouwens, we wilde je gisteravond nog halen voor een afzakkertje maar je was gevlogen. En compleet met je slaapzak, je heb toch niet op het strand geslapen vannacht? vroeg Mario.
“Nee mallerd, ik heb gewoon bij Ziggie in de tent geslapen. Als zijn ouders en zussen naar huis gaan, en natuurlijk als Ziggie zijn ouders het goed vinden moeten we toch twee weken mijn tent delen” grinnikte Raymond.
Zachtjes zodat de andere mensen het niet konden horen fluistert Mario hem in de oren “groeit er soms wat tussen jullie beide?”
“Nee hoor, we hebben beiden thuis een meisje zitten. Maar wat dat groeien aangaat, dat is wel zo. Buiten een vriendschap groeide er wel wat tussen ons, vanmorgen voelde ik hoe Ziggie zijn Odol tegen mijn billen drukte en zijn hand lag net niet op mijn kleine Raymond!” schaterde hij uit.
“Hoe dat zo?”
“Nou hij lag met zijn buik tegen mijn rug aan. We zijn even groot dus het kon niet anders dan dat die van hem tegen mijn billen drukte” glimlachte hij.
“Als jullie maar braaf met de handjes boven het deken slapen” grijnsde hij terug.
“Dat gaat niet, we liggen bovenop onze slaapzakken het is anders veel te warm!” knipoogde hij naar Mario.
“Ja daar zit wat in, wij dreven vannacht ook als het waren het bed uit. Daarom hebben wij ook besloten om bovenop de lakens te gaan slapen” verteld Mario.
“Maar wel onder de klamboe hoor, anders worden we opgevreten door de muggen” zei Mark er meteen lachend achteraan.
Daar kwam de bakker al toeterde de parking opgereden, Ziggie en Raymond waren de eerste klant van de bakker. Ziggie deed zijn besteling en rekende af, vervolgen zwaaide ze naar Mark en Mario en liepen met de tas vol naar Ziggie zijn ouders. De koffie, thee en jus stonden al klaar en de meisjes en Ziggie zijn ouders zaten al uitgebreid te wachten. Na het ontbijt deden de meisjes de afwas en vertrokken Ziggie, Raymond en de ouders naar de parking. Voor alle zekerheid hadden de jongens hun zwembroeken en badlaken meegenomen, Je wist nooit of er die middag nog gelegenheid was om een duikje te nemen in zee.
Onderweg werd er veel gesproken met elkaar en opeens zei Claudia “O ja, als het goed klikt tussen ons en de anderen tijdens het gezellig middagje dan gaan we akkoord met het voorstel van Herman” lachte ze terwijl ze keek hoe de jongens zoude reageren.
Het is dat ze de gordels om hadden, anders waren ze overeind gekomen nu gaven ze elkaar enkel een boks.
De jongens begonnen gelijk al plannen te smeden, maar Claus temperde hun met de woorden “Jongens niet zo van stapellopen, nog is er niets zeker hoor”
“Dat komt wel goed Pa, ik ken ze al en ik weet zeker dat jullie elkaar ook sympathiek gaan vinden” grijnst Ziggie.
In Porto aangekomen was het er gezellig druk, niet overdreven maar dat komt omdat aan deze kant de stranden minder mooi waren.
“Wauw, wat ligt er hier een kapitaal aan geld, doelende en wijzende naar de plezierjachten” wees Raymond terwijl hij zijn ogen uitkeek naar de jachten.
“Ja jonge, in Duitsland of Holland herstel Nederland zou je er een mooi huis voor kunnen kopen” lachte Claus.
“Menigeen zal al snel iets van vierhonderdduizend Euro of nog meer” zegt Ziggie.
“Ik denk, dat er zelfs bij liggen die ruin het miljoen overschrijden” zegt Claudia met een glimlachje.
“Daar kon je wel eens gelijk in hebben, kijk maar eens naar dat jacht daar achter” wijst Raymond naar een prachtig jacht wat aan het einde van de boulevard lag.
“Niet zo wijzen Raymond, je kunt beter met je hoofd in de richting knikken. Sommige mens vinden het niet leuk als er iemand naar hun of hun jacht wijst!” waarschuwde hij Raymond.
“Ja kijk Raymond, er zijn vrouwen die topless aan het zonnen zijn op het dek. Zij kunnen natuurlijk niet weten dat wij dat heel normaal vinden, ook weten ze niet dat wij naturisten zijn. Topless zonnen wordt geduld hier op Corsica, daar word dan ook gretig gebruik van gemaakt” vertelde Claudia.
“Als jij wijst Raymond, dan denken de vrouwen en soms de mannen ook dat je naar hen wijst en worden daar boos over” verklaarde Ziggie verder.
“Oké, daar heb ik niet aan gedacht, vanaf nu zal ik braaf zijn en niet meer wijzen” grijnst hij.
“Maar jongens, wat houden jullie ervan om eens een hapje te gaan eten. Ik voel namelijk mijn maag al knorren, het is ondertussen ook al weer twaalven voorbij?” vraagt Claudia.
“Goed plan, zullen we gaan kijken of restaurant Franswaar nog zo goed is als het vorige jaar?” zegt Ziggie.
“Oké, ik ben er voor!” zegt Claus meteen.
Dus liepen ze nog een stuk over de boulevard.
“Kijk daar, over ongeveer vierhonderd meter zijn we er” zegt Ziggie en wijst met zijn hand naar een restaurant iets verderop.
“Hé Ziggie, nu wijs jij zelf ergens naar toe. En net vertelde je nog dat ik dat niet mocht doen?” zei Raymond tegen hem.
“Oké, maar ik wijs met mijn hele hand naar een restaurant. Jij wees met een vinger naar een jacht, dat is natuurlijk wat anders of niet soms?” vroeg Ziggie.
Om die opmerking moesten Claudia en Claus hartelijk lachen.
Met een licht kleurtje van schaamte gaf hij toe en zei “daar heb je gelijk in, een gebouw met een hand aanwijzen is wat anders als wijzen met een vinger naar een jacht”
Even later liepen ze het terras op van het betreffende restaurant, ze namen plaats aan een tafeltje voor vijf. De jongens gooide hun op gerolde handdoeken in de lege stoel die over was, een paar minuten later kwam er een ober naar hun toegelopen en vroeg of ze wat wilde drinken. Claus keek zijn vrouw aan en vroeg “wie rijdt er straks naar huis schat?”
“Ik zal straks wel rijden, drink jij maar met de jongens een glas bier. Ik neem wel een ijsthee met kiwi smaak” lachte Claudia.
Claus deed de bestelling en vroeg meteen voor de kaart daarbij wreef hij met zijn hand over zijn buik en lachte vriendelijk naar de ober. De ober lachte vriendelijk terug en kwam wat later terug met de drankjes en vier menukaarten, hij zette alles op tafel en reikte ons de kaarten aan.
Claudia stelde de ober de vraag “is Franswaar nog de eigenaar en staat hij nog in de keuken?”
Wie, wie mijn Pa staat nog steeds in de keuken, vanaf volgend jaar gaat hij me opleiden tot kok. Hij wil over vijf jaar stoppen en met pensioen gaan” zei hij vriendelijk lachend en liep vervolgens naar een andere tafel om de bestelling op te nemen.
Ziggie zei of eigenlijk vroeg hij het meer “zouden de inktvisringen nog zo lekker zijn als de vorige keer?”
“O ja, die Calamares met knoflooksaus en frietjes waren het vorig jaar echt te gek, ik bestel die in ieder geval!” grijnsde Claudia.
“Ik ook, laten we het Franswaar gemakkelijk maken en bestellen we allemaal het zelfde” lacht Ziggie.
“Jij lust toch wel Calamares en knoflooksaus hé Raymond?” vroeg Claus.
“Nou wat dat aangaat ben ik een gemakkelijke eter, wij zijn ooit in Griekenland op vakantie geweest. Maar daar heb ik het laten staan, trouwens de andere ook allemaal. Ze werden daar namelijk niet gepaneerd maar met de zuignappen er nog aan, we hadden meteen gegeten en gedronken” schaterde hij het uit.
“Daar hoef je hier niet bang voor te zijn, hier zijn ze gepaneerd en heel lekker gebakken” stelde Claudia hem gerust.
De ober kwam terug aan onze tafel en nam de bestelling op en zei “goede keuze gemaakt, wij staan er bekent om dat Papa ze het lekkerste maak van heel Porto vooral de knoflooksaus is hier beroemd”
“Ik denk zelf dat zijn Calamares dat ze het lekkerste zijn van heel Corsica” lachte Claudia vriendelijk.
“Dank U voor het complement, ik zal het aan mijn vader doorgeven” zei de ober.
Een kwartier later werd er op gediend, hij had alle borden op een serveerboy gezet. Zo konden we tegelijk beginnen met eten, ook werden er vier kommetjes met knoflook naast het bord gezet.
Toen de ober weg wilde lopen vroeg Claudia “Mag ik vragen hoe jouw naam is?”
“Zeker mevrouw, mijn naam is Jean- Pierre” lachte hij vriendelijk.
Halverwege kwam Jean- Pierre met nieuwe drankjes aan lopen en zei “dat moest ik in opdracht van Papa doen” grijnsde hij met een grote glimlach.
Wij bedankte ons en dronken de drankjes eigenlijk met wat tegenzin uit, maar wij wilde ze niet weigeren om te voorkomen dat wij ze zouden beledigen. Eigenlijk wilde Claudia en Claus een stukje wandelen en de plaatselijke kerk bezoeken, de jongens daar in tegen wilde een duik nemen vanaf de aanlegsteiger. Toen we de drankjes op hadden rekende Claus af, en hij bedankte tevens de vader voor het heerlijke eten en de drankjes.
“Zo zij Claus wij gaan een wandelingetje maken, ik heb begrepen dat jullie twee een duik wilde gaan nemen!” lachte hij naar de jongens.
“Ja Pap, maar alleen als jullie het niet erg vinden hoor?” zei Ziggie.
“Nee jongens, als jullie maar zorgen dat we geen klachten krijgen, maar zorg wel dat jullie over een goed uur bij de wagen zijn. Jullie weten dat we nog vlees en zo voor de Barbecue moeten halen, anders krijgen we ruzie met de meiden” grinnikte Claudia.
“We zullen er zijn Claudia, maar wij twee zwemmen nu eenmaal graag” zei Raymond met een glimlachje.
“Ja, wij weten dat jullie twee echte waterratten zijn, ga nu maar snel en geniet van het water” zei Claus wederom.
Zo ging ieder zijn eigenweg, zij gingen naar de kerk en wij liepen naar de steiger om te gaan zwemmen.
Lachend zei Ziggie “dit is de enige keer dat zij in de kerk komen, normaal maken ze een grote boog om kerken enkel als het niet anders kan zoals met een begrafenis of een huwelijk en de personen moeten goede bekende zijn” en hij slaat Raymond vriendschappelijk om zijn schouder.
“Wij thuis gaan ook maar zelden naar de kerk, net als jullie gaan we enkel naar de kerk als het niet anders kan” zei hij terug.
Na een goed kwartiertje lopen bereikte ze het einde van de aanlegsteiger.
“Kom snel uit de kleren en de zwembroekjes aan” zei Ziggie en legde zijn zwembroek klaar.
Ik deed het zelfde en wilde mijn badlaken omslaan, maar Ziggie deed dat niet hij trok zijn kleren uit en schoot snel zijn zwembroek aan. Daarna legde hij zijn kleren netjes op een hoopje neer, toen hij mij zag stuntelen begon hij hard te lachen en zei “Kom man gewoon net als ik doen, dat iemand even jouw blote kont zal zijn is toch niet zo erg”
Even keek ik rond maar besloot om het voorbeeld van hem te volgen, ik dacht wat hij durft dat durf ik ook.
Even later lagen we in de zee, onder het zwemmen zei “over drie dagen is er een groot feest, het is namelijk veertien Julie en dat is een nationale feestdag in Frankrijk”
“Oké, dan zullen wel alle winkels en zo dicht zijn of niet soms?” vroeg hij aan hem.
“De winkels zijn dan vast dicht zijn, maar in de avond als het al donker is wordt er flink gevierd met vooral veel vuurwerk. Daarom is het maar goed dat ze op niet op die dag kennis gaan maken met elkaar, ik denk niet dat Colet en Werner het terras of zaaltje zonder verhuren” grijnsde Ziggie.
“Ja, dat zal voor hen een drukke dag worden, ze zullen veel voorbereidingen moeten maken” bevestigde Raymond Ziggie’ s verhaal.
“Ja, mijn ouders vonden het al jammer dat ze er niet bij konden zijn, er was geen andere dag meer plaats op de ferry en mijn Pa moet weer gaan werken zijn vakantie is namelijk bijna om. Maar het volgend jaar wil hij een week langer of later op vakantie gaan” heeft hij mijn moeder beloofd.
“Maar kom, laten we ons maar weer aankleden. Ik zag op mijn horloge dat het uurtje al bijna om is” zei Raymond opeens.
Ze zwommen meteen terug, op de steiger trokken ze hun zwembroeken uit en begonnen zich af te drogen. Wat ze echter niet hadden gezien was dat op een jacht twee meisjes hun aan het bekijken waren, ze begonnen hartelijk te giechelen toen de jongens in hun nakie stonden. De jongens trokken er zich niets van aan en gingen gewoon verder met waar ze mee bezig waren, zij waren het tenslotte gewend om naakt te zijn.
Op het moment dat de jongens klaar waren en langs het jacht liepen zei Ziggie op zijn Duits “ en meiden hebben wij een mooie show weggegeven, of moeten we het nog eens overdoen. Maar dat moet dan een andere keer wij hebben nu haast” grinnikte hij.
De meiden kregen een rood hoofd en vluchtte meteen naar binnen in de kajuit van hun ouders jacht en durfde niets te zeggen.
Lachend komen ze bij de auto van Ziggie zijn ouders aan, zij zaten al te wachten en vroegen “vanwaar die vrolijkheid, wat hebben jullie uitgespookt?”
Ziggie vertelde het hel verhaal aan zijn ouders, die waren er niet echt blij mee maar moesten toch wel lachen. Daarna vertrokken ze richting het park, onderweg stopte ze bij een super-U daar kochten ze vlees groente en stokbroden. Gekruide voor het vlees was niet nodig, het vlees was van dieren die in de bergen vrij rondliepen. Door het eten van hun was het vlees van hun al gekruid genoeg, wel nam Claus een bakje vuurgekruide mee.
“Wat zijn dat vuurgekruide?” vroeg Raymond verbaasd.
“Dat zijn gekruide die je in het vuur gooit als er vet in het vuur valt, de gekruide geur trekt dan tevens in het te grille vlees” vertelde Claudia.
“Oké, ik denk dat ik ook maar een bakje meeneem voor thuis, wij grille ook geregeld en hebben ook vaak last van stank als het vet op het houtskoolvuur valt” grijnst hij en neem twee bakjes in zijn hand.
“Thuis halen we de gekruide voor het vuur altijd bij ReWe, dat is een grote supermarktketen in Duitsland” verklikkerde Ziggie.
“Ik heb ze bij ons nog nergens gezien in de supermarkt, vooral bij de Jumbo vind je vaak nieuwe BQQ spullen maar die gekruide heb ik nog nooit gezien” vertelde hij.
Terug op het park gingen eerst de kleren uit, de meiden zaten al op de veranda van de bungalow te wachten tot we terug waren. Claus haalde meteen de BQQ tevoorschijn en begon met het vuur, Ziggie pakte een emmer water en zette die bij zijn vader neer.
“Waarvoor is dat water eigenlijk?” vroeg Raymond nieuwsgierig.
“Dat is verplicht hier op het park, de natuur is hier zo droog dat je verplicht bent om deze voorzorgsmaatregel te nemen ook ben je verplicht om het op de receptie voor te melden dat jij gaat barbecueën zodat ze weten dat er rook kan zijn. Ze zeggen altijd waar rook is daar is ook vuur, maar bij ons gelukkig in de BQQ” legt Claudia uit.
De meiden en Claudia maken een heerlijke salade en sneden het stokbrood in schijfjes, ondertussen was het vuur ook goed en het eerste vlees ging op de grillrooster. Zo gauw er vet in het vuur druppelde gooide Claus wat van de vuurkruiden op het vuur, Raymond rook nu voor het eerst hoe de kruiden heerlijk geurde.
“Dat ruikt goed Claus, maar goed dat ik ook twee bakjes heb gekocht voor thuis” zei hij met een glimlachje.
“Ja, weet je dat doen we al jaren, als jullie door de kruiden heen zijn bel je maar. Ik zal dan de vuurkruiden per post op sturen, je kunt dan het geld overmaken per bank” zei Ziggie.
“Dat is een goed plan, misschien kom ik eens naar jullie in een of andere vakantie?” nodigde hij zich zelf uit.
“Dat zou ik heel leuk vinden, plaats hebben we genoeg. Wij zouden dan heerlijk kunnen zwemmen in het zwembad verderop aan de rand van Frankfurt ligt een zwembad” zei Ziggie.
“Zal ik mijn zwembroek meenemen, je weet hoe gek ik op zwemmen ben” grijnst hij.
“Je kunt die zeker meenemen, maar echt nodig is het niet. In het zwembad is een groot stuk gereserveerd voor mensen die van FKK houden, van de kleedruimte is er een aparte toegang naar dat gedeelte dus hoef je niet extra eerst je zwembroek aan te doen” vertelde hij meteen.
“Wat tof man, ik zou willen dat bij ons ook zo’n zwembad was. Maar dat gedeelte is dat afgescheiden met een muur of heg?” vroeg hij hem.
“Nee, helemaal niet. Wij naturisten zwemmen gewoon tussen de textiel mensen, in het begin vonden sommige mensen en de kinderen het maar vreemd dat wij zonder zwemkleding tussen hun door zwommen, maar ondertussen is het de gewoonste zaak van de wereld geworden” vulde Kristel Ziggie aan.
“Thuis hebben we een heuse sauna, soms nodige we vriendinnen van ons uit om mee te gaan in onze sauna. Wat keken die de eerste keer raar op dat wij samen met Ziggie en onze ouders naakt bleven, en de handdoeken niet om sloegen maar erop gingen zitten” lachte Karin nu.
“Ik ben nog nooit in een sauna geweest, is dat altijd een naakt gebeuren?” vroeg Raymond hun.
“J a, in principe wel maar voor preutse mensen en kinderen zijn er per week een of twee textieldagen. Maar dat weerhoud ons naakt mensen niet tegen om op die dagen ook te gaan, eerst werd er geprotesteerd dat wij er ook waren. Gelukkig besloot de leidinggevende en tevens eigenaar dat het ons goed recht was, hij zei dat het eigenlijk gebruikelijk is om de sauna naakt te gebruiken. Maar aangezien dat jullie iets of wat preutser zijn tolereren wij dat jullie op twee dagen gekleed gaan, maar denk eraan voor jullie lichamen is het beter om ook bloot te gaan” en daar konden ze het mee doen lachte nu weer Ziggie op zijn beurt.
“Nu weet ik het zeker, als ik weer thuis ben ga ik een baantje zoeken als vakkenvuller of zo. Ik wil geld gaan verdienen om naar jullie te komen en misschien kan ik ook eens naar de sauna bij ons in de stad” glimlachte hij.
Ondertussen was de eerste partij vlees klaar, het geurde heerlijk en bovendien was het heerlijk zonder dat er extra gekruide was gebruikt. De smaak was vreemd mar overheerlijk, iedere hap vlees smaakte naar kastanje en andere gekruide die je niet echt kon onderbrengen.
“Nauw, over het feit dat het vlees al van zich zelf gekruid is hebben jullie niet gelogen. In eerste instantie dacht ik dat jullie me voor de gek hielden!” zei Raymond nadat hij het stuk vlees op had.
“Je moet morgen maar eens voorstellen dat je pleegouders en vrienden een uitstapje te maken naar de bergen, voor op de receptie hebben ze wel kaartjes hoe jullie moeten rijden. Maar als Geert en zijn ouders hier al zo vaak komen dan weten zij ook wel hoe ze er komen, wij zij er achtergekomen tijdens een busreisje” vertelde Claudia terwijl Claus alweer bezig was met de tweede lading vlees.
“Oké, hier komt de lekkere geur dus vandaan” zei opeens Geert die met Ben voorbij liepen.
“Geert, weten jou ouders hoe wij een keertje de bergen in kunnen, ik wil wel eens zien hoe de dieren daar rondlopen. Ik neem aan dat ook Maria en Maarten dat ook wel interessant vinden, maar ook willen weten waarom ze hier nooit of in ieder geval zelden het vlees moeten kruiden” vroeg hij.
“Ja natuurlijk Raymond, wij zijn er achtergekomen toen wij de eerste keer hier waren. Wij hadden een excursie geboekt met een reisbureau, toen wij eenmaal boven waren wisten we niet wat we zagen. De varkens, geiten, schapen en zelfs de kippen liepen vrij rond. Wij hebben nog gevraagd hoe de boeren wisten wat van hun was, maar zelfs de gids kon ons dat niet zeggen” lachte Geert.
“Nou, ik wil dat ook wel eens zien!” zei Ben enthousiast.
“Ik zal dadelijk tijdens het eten vragen om na de feestdag die route te rijden, hoe was het trouwens in Porto Raymond. Lagen er weer van die goedkope jachtjes” grijnsde Geert.
“Niet te gek man, daar moeten jij en Ben ook een dagje heen gaan. Wij hebben er heerlijk gegeten bij Franswaar dat is een mooi restaurant, de Calamares daar lik jij je vingers bij af” verteld Raymond.
“Mooi om te weten dat die daar nog zit, wij gaan daar ook iedere vakantie eten” lachte Geert.
“Oké, dus jullie kennen het restaurant ook? zei Ziggie.
“Ja natuurlijk, iedereen kent dat restaurant, maar mensen nog een smakelijke voortzetting wij moet weer verder anders krijgen wij dadelijk niets meer te eten” lachte Geert vriendelijk.
“Als dat het geval is komen jullie maar terug, wij hebben eten genoeg” grinnikte Karin.
De jongens zwaaide lachend en vervolgde hun weg.
Als de jongens uit beeld waren zei Raymond “Leuke jongens hé meiden, alleen jammer dat ze elkaar hebben en geen interesse in het vrouwelijk schoon. Ze zijn namelijk verloofd met elkaar” grijnst hij.
“Wat, hoe kan het nou dat mooie jongens altijd of in ieder geval de meeste gay zijn” snikte ze gespeeld.
Daarop werd er luid gelachen. De meiden trosten elkaar terwijl de andere nog steeds aan het lachen waren. Er werd nog flink gegeten en achteraf gingen Karin en Kristel de afwas doen bij de grote gemeenschappelijke afwasplaats naast de douche. Voordat de jongens gingen douchen dronken ze samen met Ziggie zijn ouders nog een biertje, maar opeens begon Raymond te gapen en zei dat hij doodop was. Dat gapen werkte aanstekelijk want ook de andere begonnen om de beurt te gapen, dus besloten de jongens om te gaan slapen nadat ze gedoucht hadden.
Eenmaal terug in de tent zei Raymond “jammer dat Laura er niet is, ik zou graag met haar neuken”
Er viel een lange stilte in de tent.
“Wat is er Ziggie, jij bent opeens zo stil. Mis jij jou vrienden dan niet, ik ben opeens geil geworden dat zal wel komen door het eten en drinken” doorbrak Raymond de stilte.
“Ja natuurlijk mis ik haar, maar och laat ook maar. Ik durf het niet te zeggen, ik schaam me ervoor!”
“Kom op man, wij zijn nu toch vrienden mij kan je alles zeggen” zei Raymond ineens tegen hem.
“Nou oké dan, wij hadden een gesprek over wat we vroeger hebben gedaan tijdens het experimenteren. Niet boos worden Raymond, maar ik zou het graag met jou ook eens doen” stammelde hij.
“Wat dat jij mij gaat neuken, ik dacht het niet ik heb me nog nooit laten neuken en ben bang voor de pijn” zei hij.
“Nee, ik wil graag door jou worden geneukt. Jij hebt zo’n mooie slanke pik, ik denk dat ik die wel kan hebben” stammelde hij opnieuw.
En ja hoor opnieuw viel er een stilte in de tent, maar Raymond voelde wel dat hij stijf werd door die woorden van Ziggie.
Na een tijdje zei Raymond “nou goed dan, een gat is een gat toch, ik denk gewoon dat jij even Laura bent. Maar als ik klaar ben wil ik jou pijpen, zie het maar als een beloning anders doe ik het niet!” stammelde nu hij zelf.
“Zou jij dat werkelijk willen doen, mijn meisje kan het echt goed. Ze spuugt nadat ik klaar ben gekomen mijn zaad altijd in een papierenzakdoekje?” grinnikte hij nu.
Het tentdoek was al dicht gemaakt, het was wat schemerig in de tent maar ik kon nog genoeg zien. Terwijl ik tussen Ziggie zijn benen plaats nam voelde ik hoe hij mijn pik aaide, hierdoor werd ik knoerthard. Voorzichtig duwde Raymond zijn pik tegen het gatje van hem, verbaas merkte Raymond dat hij inderdaad heel soepel naar binnen gleed. Na elk stukje dat ik verder naar binnen gleed wacht ik even zodat Ziggie kon wennen, maar hij “fluisterde ga maar verder het voelt goed” dus duwde ik door en zat er op een gegevenmoment helemaal in, mijn ballen klotste bij iedere stoot tegen zijn billen aan. Ik was zo geil dat ik veel te snel klaar kwam voormijn gevoel maar ook voordat van Ziggie, vijf of zes golven sperma spoot ik in zijn darmen. Vermoeid liet ik me over hem heen vallen, met mijn pik nog in hem voelde ik Ziggie zijn stijve tegen mijn buik drukken.
Eenmaal bijgekomen fluister ik in zijn oor “nu ga ik jou eens verwennen, kijken of ik net zo goed ben als jou meisje thuis!” en moest even grijnzen.
Gelukkig had ik mijn handdoek onder Ziggie gelegd, mijn sperma druppelde uit zijn hol toen ik mijn ondertussen slappe pik eruit haalde. Ik gleed naar beneden en keek nu recht tegen zijn pik aan, gelukkig voor mij was hij net als ik helemaal klaar geschoren. Waar ik namelijk een hekel aan heb is om haartjes in mijn mond te krijgen, ik trok zijn voorhuid omlaag en likte langs zijn hele schacht en over zijn ballen. Ziggie begon zachtjes te kreun dus legde ik mijn hand op zijn mond en fluisterde “stil zijn denk aan de buren!” en inderdaad hij werd stil. Nu nam ik zijn pik in mijn mond en draaide met mijn tong rondjes over zijn ontblote eikel, nu deed hij zijn elleboog voor zijn mond en kreunde nu gesmoord in zijn elleboog. Ook hij was zo geil dat het niet lang duurde voordat hij klaarkwam, klopte op mijn schouder dat hij zo zou komen maar ik ging verder en even later spoot ook hij zes stralen sperma in mijn mond. Een gedeelte slikte ik in, een beetje hield ik echter in mijn mond. Hij schrok toen ik mijn mond op zijn lippen drukte en tegelijk mijn tong naar binnen wurgde, maar hij liet het wel toe. Zo kon hij nu zijn eigen zaad proeven, na een tijdje stopte we met tongen en vielen naast elkaar op het luchtmatras.
Na vijf minuten zei hij “weet je Raymond, jij bent nog beter dan mijn meisje en die is al supergoed. Maar dat je mij ook nog eens ging tongen, ik moet zeggen daar schrok ik wel even van maar het was heerlijk. Ik had mijn zaad al vaker geproefd maar via jou mond was het nog lekkerder dan dat ik me klaar trek en in mijn handpalm spuit en vervolgens aflik, eerlijk het was duizend keer lekkerder mijn meisje zou dat nooit gedaan hebben” glimlachte hij naar mij.
“Maar Ziggie, dit was eenmalig hoor. Ook al vonden we het allebeide heerlijk, het gaat geen gewoonte worden. Wij zijn nu allebei van onze geilheid af en kunnen nu lekker gaan slapen, ik gaf hem toch nog een nachtzoentje en draaide hem vervolgens de rug toe” en prevelde welterusten.
In de resterende tijd heeft er zich dan ook niets meer voorgedaan tussen deze twee jongens, net voor de veertiende juli was het voor Ziggie en zijn familie een moeilijk afscheid. Er werd afgesproken dat Ziggie met het vliegtuig van uit Zurich naar Frankfurt zou vliegen en daar door zijn ouders worden opgehaald. De tijd vloog als het ware voorbij, iedereen had genoten van deze vakantie en kwamen lekker gebruind terug. Na de overtocht met de ferry werd besloten dat ze niet bleven in Livorno overnachtingen, wel gingen ze naar het hotel om van de manager afscheid te nemen en te bedanken voor hun hulp en de service die ze hadden geboden.
Bij het vliegveld van Zurich werd uitbundig afscheid genomen Raymond had gezegd “Ziggie, we houden contact en gaan elkaar opzoeken in een of andere vakantie zodat we weer een weekje met elkaar kunnen optrekken. De telefoonnummers en mail adressen hadden ze allang uitgewisseld, ook beloofde ze elkaar via video WhatsApp contact te houden”
De reis naar huis verliep gelukkig vlotjes, onderweg stopte ze rond de middag voor een lunch in een restaurant langs de Duitse autobaan. Laat in de avond kwamen ze thuis aan, de terugweg was sneller dan de heenweg gegaan. Thuis werd Raymond door zijn moeder en zussen hartelijk verwelkomd, ze waren extra langer op gebleven. De zusjes waren jaloers op Raymond dat hij zo mooi bruin was geworden.
Annie zei “Mam gaan wij het volgend jaar ook naar Corsica, ik ga morgen gelijk kijken voor een bijbaantje zodat ik kan bijsturen aan de kosten!”
Ja zei Vera “ik ga dat ook doen al is het maar als vakkenvuller, maar ik wil ook naar Corsica om zo mooi bruin te worden als Raymond!”
Toen Raymond doodmoe in bed lag kreeg hij een WhatsApp van Ziggie ‘hij schreef en vroeg of ze goed thuis waren aangekomen, hij was in ieder geval wel goed thuis gekomen zijn Pa had hem opgehaald van het vliegveld’
Raymond antwoordde meteen met de woorden ‘ja, ik ook maar ben wel doodmoe en ga nu snel slapen, morgenavond gaan we verder slaap goed en droom wat moois van ons’



Zo mensen dat was mijn verhaal, sorry dat jullie wat langer hebben moeten wachten. Ik ben onverwacht ander halve week er tussen uit gepiept, korte vakantietje en nee helaas niet naar Corsica. Ik hoop dat jullie genoten hebben, het volgend verhaal schrijf ik eerst voordat ik het ga plaatsen.
Groetjes Bingo alias Jean.

Gesloten