De nieuwe tent deel 30

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo

De nieuwe tent deel 30

Bericht door Bingo » di 22 nov 2022, 17:54

De nieuwe tent deel 30
“Hoe bedoeld U dat Mam, wat moet er lekker zijn geweest van het badwater heb ik niets gedronken. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat het zeep water zal smaken?” grinnikt Frits met een opgetrokken wenkbrauwen naar zijn Ma.
“Nee domkopje, ik bedoel het voor het eerst samen in bad gaan. Na al die jaren van ontzien door jullie Pa!” zegt ze.
“O, dat bedoelde U. En inderdaad het was heerlijk dat vond ik tenminste, ik denk dat het voor Frankie ook geldt” toch Frankie?
“Ja dat was het zeker, ik heb zelfs complementen gekregen van Frits omdat ik mijn pietje goed deed wassen. Maar een ding moet ik wel zeggen, hoe hij mijn rug waste was veel lekkerder dan dat U dat altijd deed!” lacht hij.
“Hoezo Frankie, wat deed hij dan anders dan ik. Ik deed het toch altijd zachtjes, of niet dan?” zei ze verbaasd.
“Ja Mam, U deed het altijd te voorzichtig. Het leek wel alsof U dacht dat ik van glas was, Frits niet de dacht dat ik een stuk hout was wat glad geschuurd moest worden, hij deed het heerlijk hard dat voelde zo anders als bij U Mam”.
“Ik wilde jou geen pijn doen, had ik dat geweten dan had ik het ook harder gedaan. Maar de volgende keer dat ik jou in bad stop, beloof ik jou dat ik je flink onder handen neem” grijnst ze.
“De volgende keer lacht Frankie, die zal wel niet zo snel meer komen. Ik heb bewezen dat ik me nu zelf goed kan wassen!” Mama vraag maar aan Frits.
“Dat klopt wel Frankie, maar als ik er eens niet ben of zo dan is het natuurlijk wel fijn als Ma jouw rug doet” toch Frankie.
“Nou vooruit dan, bij wijze van uitzondering mag Mam mijn rug dan wel wassen” grinnikte hij naar zijn Ma.
“Maar nu even wat anders, ik heb twee vragen aan U Mam. De eerste is moeten we nog wel naar de zomerschool en de tweede hoezo krijgen we op vrijdag ineens vlees?” vraagt Frits.
“Wat de school aangaat Frits, enkel wanneer jullie zelf willen. Morgen bel ik met dat internaat als jullie dat willen om te kijken of we er nog onderuit kunnen komen, maar na onze vakantie van drie weken blijven jullie sowieso lekker thuis”.
“Nou die drie weken wil ik wel naar dat internaat, het is eigenlijk best gezellig met die andere jongens. Maar die drie weken is voor mij dan ook wel genoeg, zeker nu ik gewoon met de andere jongens mee kan douchen” lacht Frits.
“Ja Mam, zo denk ik er ook over. Ik hoop wel dat mijn vriendjes van de afgelopen jaren er ook weer zijn, het was kei gezellig op de slaapzaal met de andere jongens. Wat hebben wij gestoeid die avonden, tot de oppasser kwam om ons te kalmeren en zei dat we moesten gaan slapen!”
“Goed dan zal ik morgen bellen dat jullie alleen de eerste drie weken komen en de laatste twee annuleer ik dan, en wat dat vlees aangaat dat is ook verledentijd. Ik weet nog goed toen broeder Frederick ( je vaders broer ) op vrijdag een jubileumfeest had, jullie had ik ondergebracht bij mijn zus omdat jullie nog te klein waren. Ik wist niet wat ik zag, er werden wel drie soorten vlees opgediend. Bij navraag hoe dat nou zat met dat verbod om op vrijdag vlees te eten kreeg ik als antwoord, och dat is al lang achterhaald!” vertelde broeder Frederick met een brede glimlach en een kippenpootje in zijn hand.
“Ja maar, waarom mochten wij dan geen vlees eten op vrijdag?” wilde Frankie weten.
“Dat kwam door jullie vader, hij hield zich aan de oude regels”.
“Dus had U gelijk wat Pa aangaat, hij is nog heiliger dan de Paus zelf” grijnst Frits.
“Juist jonge, daarom heb ik besloten het roer om te gooien. Vanaf nu gaan mijn regels gelden, ik laat mij of eigenlijk ons niet meer tiranniseren door hem” lacht ze verbitterd.
“Mam mag ik wat vragen?” vraagt Frankie.
“Natuurlijk jonge, wat wil jij weten”.
“Nou, is het normaal dat er zwarte rook uit het tosti-ijzer komt. Ik heb dat nog nooit eerder gezien?” vraagt hij terwijl hij een handdoek van de stoel wilde halen om eindelijk te gaan zitten.
“Hé verdorie, dat is mij nog nooit eerder gebeurt en die handdoek moet blijven liggen. Het is de bedoeling dat jullie erop gaan zitten, dat is hygiënischer nu komen jullie net uit bad maar normaal kan het altijd zijn dat jullie sporen achterlaten op het stof van de keukenstoel of zoals buiten in de terrasstoelen. Maar ik maak snel even nieuwe tosti’s, deze zijn niet eetbaar” en wilde ze gelijk weggooien.
Maar Frits zei “wacht even Mam, de ham is nog goed ik weet zeker dat Boris er blij mee is!”
“Mam, U zei net iets over buiten op de terrasstoelen. Betekend dat dan dat wij ook voortaan buiten bloot mogen rondlopen en voetballen?” wilde Frankie weten en keek haar verbaasd aan.
“Ja jongens, en in het zwembadje hoeven jullie ook geen zwembroekje meer aan te trekken” zegt ze terwijl ze opnieuw twee tosti’s in het ijzer lag voor de jongens.
Opeens horen ze Frits lachend zeggen “nee Boris alleen het vleesje in mijn hand, wen er maar aan dat wij voortaan vaker naakt gaan lopen en mijn piemeltje heb ik juist gewassen dus die hoef je niet meer schoon te likken”.
“Wat was er aan de hand Frits, wat deed die rare hond van ons?” vraagt Petera.
“Nou ik gaf Boris die plakjes ham, hij begon me meteen te besnuffelen en likte aan mijn piemeltje” grijnst hij naar zijn Ma.
Met zijn alle lachte we hierom, even later zaten Frankie en Frits lekker te genieten van hun tosti. Ook voor haar zelf maakte ze twee tosti’s en toen die op waren gingen er weer twee nieuwe voor de jongens in het tosti-ijzer.
Net toen ze klaar waren met eten kwam hun vader dronken thuis, hij zag de blote jongens aan tafel zitten en begon meteen te tieren dat ze naar boven moesten gaan om hun kleren aan te trekken.
Maar Petera kalmeerde de jongens en zei “blijf maar rustig zitten, ik heb jullie tenslotte gezegd dat jullie na het gezamenlijke bad gewoon zo naar beneden mochten komen om te eten. En niet enkel vandaag, voortaan gaan jullie samen in bad of douchen en let maar niet op wat jullie vader zegt die is toch dronken zoals gewoonlijk als hij uit de kroeg komt!”
“Wat gaan we nou krijgen, ik ben nog altijd de baas in huis!” brulde hij en dreigde Petra te gaan slaan.
“Frits jongen, neem dit even op met je Handy. Zo hebben we bewijsmateriaal dat hij mij slaat, ik ga natuurlijk gelijk naar de politie om aangifte te doen als hij ook mij ook maar met een vinger aanraakt. Dat baasje spelen is voor altijd verledentijd, voortaan heb ik het hier voor het zeggen” is dat duidelijk mannetje en laat de jongens met rust want anders is daar de deur.
Frankie zit dat hij toch hun Ma wil gaan slaan, snel grijpt hij naar zijn leeg bord en houdt die tussen zijn Moeder en vader zijn hand in als een soort van schild. Door de enorme klap verbrijzelde het bord en bloedde de hand van zijn vader, natuurlijk schreeuwde hij het uit van de pijn.
Frits filmde alles en Frankie riep naar de buurman “Buurman, help ons alsjeblieft Pa draait helemaal door en slaat onze Mam”.
“Hij kwam meteen in actie en riep nog snel dat er iemand 112 moest bellen, terwijl hij de plaats op rende zag hij hoe ook Boris naar binnen rennen”.
In de keuken ging Boris tussen het vrouwtje en baasje staan en liet zijn tanden zien als dreiging naar het baasje. Het was tenslotte het vrouwtje wat hem steeds eten gaf samen met de jongens, ook was zij samen met Frits en Frankie die hem uit lieten en met hem speelde.
Frits filmde alles wat hij zag en zei “dat zijn goede opnames voor de politie, alles sta er prima op”.
Als de vader opeens de buurman in de deuropening ziet staan wil hij op die af gaan, maar bij het zien van zijn biceps werd hij toch wat rustiger want de buurman werkt in de bouw en gaat daarbij ook nog eens twee keer per week naar de sportschool.
“Bedaar man, de politie is al onderweg. Ze kunnen elk minuut arriveren” zegt de buurman heel rustig.
Ondertussen was ook de buurvrouw gekomen en had voor haar man een badjas meegenomen, zelf had ze ook een badjas aangedaan. Toen de deur bel ging rende Frankie gelijk naar de voordeur en liet de politie binnen, dat hij en zijn broer geen kleren aanhadden interesseerde hem niet. Dat Boris nog steeds met ontblote tanden tussen zijn Man en de vader stond vond hij wel prachtig, zo kende hij Boris niet.
Een van de agente vroeg “jongeman kan jij de hond even weghalen, dadelijk valt hij ons nog aan”.
“Och hij doet niets, tenminste zolang jullie niet aan het vrouwtje komen. Nu verdedigt hij zelfs het vrouwtje tegen het baasje, maar ik haal hem wel weg hoor. Boris kom maar het is goed jonge, de agenten zorgen er wel voor dat vrouwtje niets gebeurt. Tot ieders verbazing werd Boris meteen rustig en liep naar Frankie, wel gromde hij nog steeds naar zijn eigen baasje”.
“Zo , zo die is goed afgericht zeg. Gaan jullie ermee naar een hondenclub of zo?” wilde een agent weten.
“Nee hoor, maar voor hem is het vrouwtje heilig. Hij weet dat zij altijd voor zijn eten zorgt, dus kom niet aan haar!” zoals jullie kunnen zien lacht Frankie.
Frits was ondertussen gestopt met filmen en ging ook op zijn knieën naast Boris zitten en aaide hem eens lekker over zijn kop.
Omdat de vader weer rustig was zei een agent “wij nemen hem mee voor ontnuchtering, een nachtje cel zal hem goed doen”.
“Van mij mogen jullie hem houden, als hij morgen terug komt staan zijn koffers klaar!” zegt Petera tegen een van de agenten.
“Daar kunnen we U niet bij helpen” zegt een agent terwijl hij afscheid nam.
Ook de buurman nam afscheid en wenste Petera en de jongens voor zover als het ging nog een fijne avond “ik heb morgen een vrije dag, dus als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel Petera” zei hij tot slot.
Als de buurman weer thuis was bij zijn vrouw en Paul moest hij alles vertellen wat er gebeurd is bij Petera en de jongens.
“Nou, nou het wordt wel een spannende buurt hier, eerst gisteren bij Angelique en de kinderen en nu bij onze directe buren hopelijk wordt het na de vakantie rustiger” meende Paul.
“Ja Paul, ik hoop ook dat het na de vakantie rustig word hier in de straat” zegt Anton.
“Hé, Paul kom jij dadelijk nog een balletje trappen, en vraag dan meteen of de buurjongens ook nog zin hebben om mee te doen” riep Mark vanaf de andere kant van de heg.
“Ik kom in ieder geval en vraag natuurlijk of Frits en Frankie ook nog komen voetballen” lacht Paul.
Alleen Raymond kon niet komen omdat hij samen met zijn moeder de vakantiespullen moest inpakken, dat hij hiervan baalde begrijpen jullie vast wel.
Maar opeens riep hij “jongens moet ik ook een zwembroek meenemen, volgens mijn moeder wel?”
“Dat lijkt mij wel verstandig te zijn, als we een uitstapje maken en we willen ons afkoelen zal je toch echt een zwembroekje nodig hebben. Het is niet toegestaan om overal bloot te zwemmen, oké de hele kleine kinderen zijn een uitzondering net zoals hier op het strand en grindgaten” zei Mark.
“Maar neem niet te veel kleren mee, een paar sportbroekjes, onderbroekjes als je die nodig hebt wij dragen altijd sportbroekjes met binnen broekje en dan moet je natuurlijk een paar dunne T-shirtjes meenemen, sokken zijn overbodig” vult Mario zijn vriendje aan.
“Ja, kleine wasjes kunnen we zelf doen, maar er zijn ook wasmachines aanwezig op het park volgens de folder” roept Maria van uit het slaapkamerraam.
“Nou dan ben ik snel klaar en kan dadelijk nog even komen voetballen” schatert hij.
“Kom maar snel, we komen een mannetje te kort” zegt Paul helemaal bezweet.
“Ik zal me extra haasten, over tien minuten ben ik er en als mijn Mam verder gaat dan ben ik er nog sneller” zegt Raymond terwijl hij zijn Mam lief aankijkt.
Die moest lachen en knikte met haar hoofd, zo van maak je maar snel weg voor ik me bedenk.
Raymond bedankt zich door zijn moeder een zoen te geven en vraagt “roept U me wanneer ik thuis moet komen?” en zonder op antwoord te wachten is hij al op weg naar de buren.
Met een boks begroette hij de jongens en liep meteen naar de goal waar hij plaats nam, hij was niet voor niets keeper in de voetbalclub.
“Hoi Raymond, heb jij je moeder zo gek gekregen om jou koffer verder alleen in te pakken” wilde Frits weten.
“Wat heet hier koffer, meer als een weekendtas wordt het niet” grinnikt hij.
“Is dat dan genoeg voor zes weken?” wilde Frankie weten ( hij had nog niet meegekregen waar de vakantiereis naartoe zou gaan, maar wel dat het zes weken was )
Frits vertelde aan zijn broertje dat Raymond en de andere voor zes weken naar een naturistenpark zouden gaan.
“Wat is een naturistenpark?” vroeg hij verwonderd.
“Frankie wat heb jij nu aan!”
“Niks, dat zie je toch of heb je een bril nodig?” glimlacht hij naar zijn oudere broer.
“Dat is het zelfde wat hun die zes weken zullen aanhebben op het park, enkel buiten het park moeten ze wat kleren aantrekken!” grijnst hij.
“Wat, lopen die mensen daar allemaal in hun blote kont rond” stamelde hij met een rood hoofdje.
“Zo is het jongen, overal behalve in het restaurant en de kampwinkel door moeten ze een handdoek of wikkeldoek om slaan. Voor de rest lopen ze op het park maar vooral op het strand de hele tijd naakt rond” verteld hij zijn broertje.
“Wauw hé, dat zou ik ook wel willen het lijkt me echt gaaf te zijn om naakt te lopen en vooral om bloot te zwemmen. Maar ik ben wel bang dat er vissen zijn die mijn plassertje voor iets eetbaars aan zullen zien!” glimlacht hij verlegen.
Mario grijnst en zegt “weten jullie wat, morgen is het weer mooi weer volgens de berichten. Als we nu eens met ons alle naar het strand gaan, ik weet daar wel een leuk plekje!” en kniptoog naar Mark.
“Maar we zullen wel op tijd terug moeten i.v.m. het op tijd naar bed gaan we moeten de volgende dag al om drie uur vertrekken” opperde Mark.
“Dat is geen probleem mannen, we vertrekken hier om acht uur en drie kwartier later zijn we op het strand. Rond drie uur gaan we weer naar huis, maar denk er wel aan geen badkleding meenemen!”
“Nee, maar wel voldoende zonnecrème mee nemen en natuurlijk ook de strandlakens niet vergeten” vulde Mark zijn vriend aan.
“Hoezo geen badkleding, ga je nu werkelijk vertellen dat wij met zijn alle naar het naaktstrand gaan?” vraagt Frankie wederom met een rood hoofd.
“Yep, dat gaan wij doen, jij wilde het toch ook zo graag. Nou dan krijg jij morgen de vuurdoop en ga jij voor het eerst ruiken aan het naaktlopen, of durf jij het nu opeens niet meer?” plaagt Mario Frankie.
“Nee hoor, ik ben geen bangeschijter. Ik ga er voor, maar dan moet iedereen meedoen hoor” zegt Frankie en kijkt zijn broer daarbij aan.
Frits lacht en zegt “ik ben daar al zo vaak stiekem met mijn klasgenoten geweest, je zou eens moeten weten!”
“Dus daarom mocht ik nooit met je mee als jij ging zwemmen met je vriendjes?”
“Ja Frankie, de andere wilde jou er niet bij hebben omdat zij van plan waren om mij mee te lokken naar het naakt gedeelte. Als jij er bij was geweest zou ik dat volgens hen nooit gedurfd hebben!”
“Hé Wacht eens even, dus dat truckje kende jij al eerder en was het niet nieuw wat Ben je vanmiddag heeft geleerd?” zei Mark.
“Ja, Joseph een klasgenoot heeft mij dat vorig jaar geleerd, maar dat kon ik voorheen natuurlijk niet vertellen waar mijn moeder bij was” bekende Frits iets of wat verlegen.
Frankie gaf Frits een stomp tegen zijn arm en zei “nou jij bent een leuke Broer hoor!”
“Tja dat krijg je, jij kunt geen geheimpjes voor je houden en flapt het er gewoon uit al dan niet onbewust of bewust als jij weer eens boos op mij bent!” grinnikt Frits.
“Nou ik zal je bewijzen dat ik wel geheimpjes voor me kan houden, want wat we morgen gaan doen zal ik tegen niemand zeggen. Maar dan moet je wel beloven dat ik in het vervolg met jou mee mag” eist Frankie van zijn broer.
“Ik kan je niks beloven, dat hangt van de andere af. Maar misschien treffen we ze morgen wel aan op het naaktstrand, ik denk dat als ze ons samen met de jongens op het strand in ons blootje zien lopen en voetballen ze er verder niets op tegen zullen hebben dat jij voortaan met ons mee zal gaan!” zegt Frits.
“Dan had ik het toch goed dat jij me bekend voor kwam, ik heb jullie groepje inderdaad vaker op het strand gezien. Maar dat was voordat ik Mark had ontmoet, daarna hebben we nog alleen maar in de duinpannen liggen zonnen en gingen pas later dan normaal zwemmen om ons af te spoelen” lachte Mario en wees naar Frits.
“Ja, jij kwam me ook al bekend voor. Maar ik was me niet zeker tot jij er net over begon” bevestigt Frits en gaf Mario hierbij een ferme boks.
“Afgesproken, maar nu wordt er gevoetbald. Daar zijn we voor hier, toch?” grijnst Mark.
“Ja kom op jongens, laten we beginnen ik ben bang dat ik zo door mijn moeder geroepen wordt mijn zusjes zullen al snel terug zijn” zegt Raymond.
“Komen die dan ook voetballen, we gaan er toch geen damesvoetbal van maken?” lacht Frankie.
“Nee, dat denk ik niet maar als zij thuis zijn gaan we meestal meteen eten. Dus verwacht ik dat mijn moeder me zo roept om te komen eten, als de meiden terug zijn van het hockey trainen zijn ze vaak uitgehongerd” zegt Raymond met een glimlachje.
Onder het heen en weer spelen van de bal, en doeltrappen op de goal van Raymond werd er nog flink door gepraat. Mario en Frankie vormden een team en Frits speelde samen met Mark, Raymond stond in de goal zo was het meteen een leuke training voor de echte wedstrijden.
“Oei, oei ik hoor je zussen al spreken met je Mama Raymond” zei Mark na een uurtje te hebben gevoetbald.
“Dan zal mijn moeder zo wel roepen, de meisjes hoeven niet meer te douchen want dat doen ze altijd samen met de andere na de training!” verteld Raymond.
“Maar er werd niet geroepen, Vera en Annie kwamen Raymond zelf halen om te eten. Annie zei lachend tegen haar zusje dat als de voetballers er altijd zo bij zouden lopen op het veld, ze zeker vaker ging kijken zelfs bij de trainingen”.
“Ik ook, en zou dan gelijk het hele team meenemen. Mogelijker wijzen zou ik zelfs bij het gemengd voetbal gaan!” lacht Vera en sloeg haar zus op haar schouder”.
“Ja nou je het zegt, dat was nog niet eens zo’n gek ideetje van je zusje”.
“Dat gaat echt niet gebeuren meiden, elke voetbalvereniging zouden de tribunes moeten gaan uitbreiden en daar hebben ze geen geld voor” grinnikte Raymond.
“Na een seizoen zou de kas uitpuilen, en zouden ze het wel kunnen betalen” maar kom je eten Mam heeft pizza’s voor ons besteld die zullen er wel zo zijn.
“Dat is het voordeel, Mama kan onze smaken wel dromen. Telkens als er eens pizza’s worden besteld hoef ze nooit te vragen wie wat wil hebben” zegt Annie lachend.
Eenmaal thuis aangekomen liepen de meisjes naar boven om hun trainingsspullen in de wasmachine te stoppen, toen ze weer terug kwamen hadden ze zich ook uitgekleed en Raymond had samen met zijn Mam de tafel buiten gedekt “waarom is de weekendtas van Raymond gepakt, gaat hij ook ergens heen voor vakantie?” wilde Annie weten.
“O ja, dat weten jullie natuurlijk nog niet. De komende zes weken zullen jullie geen last van mij hebben, ik ga met de buren mee naar Corsica” lachte Raymond naar de verbaasde zussen.
“Maak dat de kat maar wijs, zes weken en dan neem je maar een weekendtas mee?”
“Yep, dat is voldoende wij gaan namelijk naar een naturistenpark. Overmorgen om drie uur vertrekken we al en komen pas zes weken later terug”.
“Mam zeg dat het niet waar is, dat is gemeen wij willen ook naar zo een vakantiepark” jammerde ze.
“Misschien lukt het ons om het volgend jaar ook naar een naaktpark te gaan, maar echt niet voor zes weken hoor. En daarbij zullen jullie alle drie een baantje moeten zoeken en goed sparen, anders zal het niet lukken zeker nu met dat gedonder met jullie vader”.

Gesloten