REACTIES OP: ZWEDEN

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » do 01 aug 2013, 17:26

Hoi Sjack!

Prachtig om weer te lezen dat je er bent. Ook door de warmte van vandaag laat je je dus niet tegenhouden.

Ik ook niet zoals je merkt. Vanochtend in alle vroegte was het nog heerlijk koel op mijn zolderkamer maar nu is het heel erg warm. Toch even reageren op dat wat jij schrijft natuurlijk. Zo zijn we het gewend geraakt, tenslotte.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik naar het eind toe werk. Alle draadjes die ik ooit heb geweven, haal ik nu weer op zodat ze uiteindelijk allemaal met elkaar een mooi patroon gaan vormen. De manier waarop Edward heeft gereageerd is ook door mij heel goed voor te stellen. Zijn opmerking dat hij een kwetsbare positie heeft, is maar al te waar. Dat Timothy hem ondanks dat toch vraagt om een echt antwoord heeft alles te maken met zijn achtergrond (die nog niet volledig uit de verf is gekomen, en dat in het kader van dit verhaal ook niet zal komen).

Kees heeft het geluk gevonden, zo kun je wel stellen. Met de romantiek voor ogen - ik ga terug naar het noorden in de hoop dat Johan single is en we verder kunnen gaan waar we gebleven waren - ging hij terug en het is gelukt. De liefde is opgevlamd en is sterker dan ooit tevoren.

De conclusie van dit verhaal heb je heel duidelijk verwoord, Sjack! Heb ik niets aan toe te voegen.

Kortom... wat heb ik nog meer te schrjven? Had ik niet beter 'EINDE' kunnen schrijven in plaats van 'wordt vervolg...'???

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » vr 02 aug 2013, 19:36

Echt niet het einde typen onder het verhaal!! Hoewel het verhaal naar het einde loopt, is het nog niet afgelopen. Johan is op de goede weg, maar nog erg onzeker, is mijn interpretatie. Hij is er nog niet helemaal klaar met zijn verwerking en belevenissen.
Daarnaast vermoed ik nog een confrontatie tussen Edward en Timothy n.a.v. dat gesprek met Kerstmis. Wellicht nog een gesprek tussen Johan en Timothy (hoop ik).
Kortom, ik ben nog nieuwsgierig genoeg, hoewel ik intussen toch ook Blanco begin te missen (Echt, jouw top verhaal!!!)
Gelukkig dat de temperatuur de komende dagen wat zakt. Sterkte boven op jouw zolderkamertje.
Groetjes,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

VERTRAGING

Bericht door Lucky Eye » do 08 aug 2013, 07:09

Beste Lezers!

Deze week is het me vanwege mijn ziekte helaas niet gelukt om een hoofdstuk af te schrijven.

De laatste week werk ik anders dan ik gewend ben. 'Normaal' ligt mijn verhaal al helemaal klaar en hoef ik het alleen maar te publiceren. De laatste weken ging dat al niet meer zo maar schreef ik om het meteen daarna online te zetten. Ook dat werkt. Deze week echter even niet tot mijn spijt.

Volgende week moet het allemaal klaar zijn.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 08 aug 2013, 10:57

Hoi Lucky Eye,

Jammer, maar helaas. Wat in het vat zit, verzuurt niet. Cliché's, maar ze zijn wel van toepassing. Neem de tijd, die je nodig heb. Jouw gezondheid is belangrijker, dan kost wat kost een hoofdstuk plaatsen.
Ik zie het wel verschijnen, als jij zover bent. Pin je niet vast op een vast moment.
Ik wens je veel sterkte en forceer niets, a.u.b.
Groetjes,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Oliver » do 08 aug 2013, 22:06

Neem je tijd Lucky!
Komt goed.
Beterschap!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 09 aug 2013, 07:46

Hoi Sjack!

die clichés vertellen vaak wel een hoop waarheid. Ook op mijn van toepassing.

Ik moet de tijd nemen die het nodig heeft. Anders krijgen mijn lezers allemaal onzin te lezen. Zinnen die niet lopen, woorden die ineens verdwenen zijn... en dat soort dingen. Dus ben ik blij dat jij en alle anderen geduld hebben met mij. Bedankt daarvoor!

Ook voor de sterkte die je mij wenst, want dat kan ik goed gebruiken.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 09 aug 2013, 07:48

Hoi Oliver!

Bedankt voor je lieve reactie.

Tijd is iets wat ik moet nemen. Vergeet ik soms nog wel eens. Op momenten dat het allemaal helemaal niet lukt, word ik daar mee geconfronteerd en geef ik me er ook aan over. Het lukt toch niet dus... wat zou ik me druk maken...

Bedankt voor je beterschapswens!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 22 aug 2013, 09:38

Hoi Lucky Eye,
Heb uiteraard vanmorgen meteen hoofdstuk 14 gelezen. Blij, dat het weer een stuk beter met Johan gaat. Mijn stil verlangen, dat er nog een gesprek met Timothy zou komen, is ook verwezenlijkt. En als klap op de vuurpijl een gezamenlijke vakantie met de vaders en de buuf.
Het feit, dat Johan weer grappen kan maken, over de leeftijd van Anna, zegt genoeg, hoe het met Johan gaat. Terecht dat de buuf hem heeft teruggepakt, door hem te verplichten mee te gaan, om te shoppen. Johan zal, net als ik trouwens, ook een hekel hebben aan shoppen.
Wel staan er een paar typefouten in het verhaal, maar het zij je vergeven.
Bedankt voor dit deel en succes met het afronden van dit verhaal.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 23 aug 2013, 07:13

Hoi Sjack!

Natuurlijk wist ik dat je er meteen zou zijn om het nieuwe hoofdstuk te lezen. Bedankt voor je reactie.

Zoals je ziet, word je op je wenken bedient. Gewoon ook natuurlijk omdat - hoewel Kees het een en ander al toegelicht had - er nog gepraat moest worden tussen Johan en Olaf, en Johan en Timothy. Als vrienden moet je onduidelijkheden uitpraten. En dan de opmaat naar een gezamenlijke vakantie. Ja, Johan heeft een hekel aan shoppen maar misschien moet hij er nu toch aan geloven.

Die tikfouten zijn het gevolg van concentratieverlies. Ik streef naar perfectie maar dat lukt niet altijd. Een mooi citaat uit het Duits: "Wer wirklich lebt, ist nie perfekt!" Ga nakijken waar die fouten staan en ze dan alsnog herstellen.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 29 aug 2013, 11:33

Hoi Lucky Eye,

Met veel genot en weemoed heb ik het laatste hoofdstuk van 'Zweden' gelezen. Het lezen van jouw verhalen is altijd een genot en weemoed, omdat dit, helaas, het laatste deel is. Johan is over zijn oververmoeidheid en inzinking heen en de relatie is gegroeid. Een happy end, maar ja, dat had ik wel bij jou verwacht.
Uiteraard ben ik blij, dat je meteen weer aan 'Blanco" gaat beginnen. Toch heb ik hier een kanttekening bij. Je schrijft, dat je de hoofdstukken meteen plaatst, als je ze geschreven hebt. Dit zet je wel onder enorme tijdsdruk. Ook al geeft je aan, dat je jouw eigen tempo aanhoudt en niet kan garanderen, dat er elke week een deel zal verschijnen, geeft het toch een extra spanning, denk ik.
Een voorraadje vooraf, geef je meer rust. De lezer moet dan wel een aantal weken wachten, maar het geeft jouw meer rust bij het schrijven, vind ik. Je kunt ook zo de grote lijnen in het verhaal beter in de gaten houden. Ik adviseer je: neem jouw keus in heroverweging. Ik, en andere vaste lezers, kunnen best een aantal weken wachten op jouw geweldig verhaal.
Mij rest jou nog ontzettend hartelijk te bedanken voor dit verhaal. Ik heb er echt van GENOTEN.
BEDANKT!!!!

Sjack

Plaats reactie