Geheim deel 5

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 5

Bericht door cor van dongen » zo 19 apr 2009, 01:10

Hallo Bas,
Je hebt wel een beetje gelijk, dat je in eerste instantie geneigd bent om je te identificeren met de underdog, maar is dat altijd wel zo duidelijk? Of is de homojongen altijd die underdog voor je gevoel?
Groetjes
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 5

Bericht door bas » zo 19 apr 2009, 23:58

Ik denk dat de underdog in eerste instantie degene is die waar het verhaal overgaat. (het woord underdog is denk ik niet zo juist. het is eerder het persoon waar je je mee vereenzelvigd). meestal wordt het daarna het persoon die het 'zieligst' is. en ja bij de verhalen van Oliver is dat meestal een homojongen. alhoewel..in het verhaal Luc... was het even Esther. wat zielig dat het niks met Lau werd.

groetjes Bas

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 5

Bericht door cor van dongen » wo 22 apr 2009, 22:50

Hallo Bas,
Ja ik ben het wel me je eens: underdog is een minder juiste term, het gaat inderdaad om het kunnen identificeren met iemand. En dat dan een homojongen is als jezelf ook van jongens houdt, dan is dat toch heel logisch toch?
Heel toevallig heb ik in het weekend nog een keer een van die eerste verhalen van Oliver gelezen: Luc, waar je het nu ook over hebt. Voor mij nog steeds een geweldig verhaal. Niet alleen dat het de lezers de gelegenheid geeft zich met Luc en Lau te identificeren, maar volgens mij heeft de schrijver zelf ook meer met hen dan met hoofdpersonen uit andere verhalen, en dat klinkt toch door in de sterkte van het verhaal.
Alleen al het feit dat het een meeslepend verhaal blijft bij herlezing (ook al ken je dus de ontwikkelingen) maakt dat het uitstijgt boven een heleboel andere.
Groetjes
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 5

Bericht door bas » vr 24 apr 2009, 00:53

ik kan het hemaal met je eens zijn Cor. en er is al een vervolg en nog een vervolg op geweest.En wie weet nog een vervolg? Lau en Luc als opa??

Plaats reactie