Mysterie deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie deel 3

Bericht door Oliver » do 05 nov 2009, 00:42

Deel 3 staat online.

Joshua twijfelt of hij wel mee moet gaan. Hij besluit om te gaan en maakt meteen vrienden....


Lees ze!

Oliver

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Hans Bernard » do 05 nov 2009, 15:35

Hi Oliver,

Wat een verrassing, je verhaal staat al online. Nu kan ik op deze regenachtige middag fijn jouw verhaal lezen.

Weer een gouden vondst van je om die twee naar een homobar te sturen.
Toch ook even mijn wenkbrauwen gefronst: moeder is wel erg van de begrijpende, bijna op het griezelige af.

In ieder geval heb ik me opnieuw buitengewoon vermaakt met dit derde deel en weet ik dat er over veertien
dagen het volgende deel verschijnt. Ik geniet daar nu al van.

Hans.

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Mysterie deel 3

Bericht door jefkke2 » do 05 nov 2009, 20:12

Potverdorie Oliver,

Wat heb je er weer een goede cliffhanger op gezet. Ik vraag me nu al af hoe dit verder af loopt. Zou Joshua door dit alles toch iets voor jongens gaan voelen? En zou het misschien iets gaan worden tussen Joshua en Geert, of tussen Joshua en Loïc?

Ik ben benieuwd, weer wacht ik in spanning af:-)
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 3

Bericht door cor van dongen » do 05 nov 2009, 23:17

Ben het helemaal met Hans en Jefke eens: weer een mooi deel (zoals we gewend zijn) en een cliffhanger om u tegen te zeggen
Groetjes
Cor

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Theo » vr 06 nov 2009, 02:06

Een geweldig hoofdstuk Oliver en heel slim en het lef te hebben om in een homotent te gaan kijken hoe het er daar aan toe gaat. :lol:
Je vertelt het precies op de manier zoals veel homo's beginnen om uit de kast te komen. Heerlijk om dan te ontdekken dat anders denkenden ook hele normale mensen zijn en op geen enkele manier voor een hetero achtergesteld moeten worden.
Het blijft spannend en we zien met plezier uit naar het volgende deel.

Groetjes, Theo

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Dolphinboy » vr 06 nov 2009, 18:05

Hoi Allemaal,en vooral Oliver.

Deel 3 was weer een super verhaal. Heerlijk om al die speculaties te horen over met wie Joshua straks moet settellen. Ook Ik doe lekker mee.
Gezien de opzet van het verhaal denk ik het volgende: Joshua en Kevin (os was het kelvin) werken steeds meer toe naar die eerste zoen. Zou het voor allebei de eerste zijn???? Loïc valt op Kelvin, Joshua twijvelt steeds meer aan zichzelf en Valt straks op: Jawel Mariska. Huh wat, na al die twijvels en moeilijkheden over HOMO zijn is onze hoofdpersoon toch ineens HETERO. Ja dat zou pas eens een mooie verhaalwending zijn waar niemand rekening mee houdt maar die misschien wel 1 van zijn beste werken kan inluiden. Hoeveel jongeren gaan niet precies zo'n zelfde fase zelf door, die denken dat ze homo zijn als puber en dan toch na wat geëxperimenteer hetero blijken te zijn. Dat zou dan pas echt uit het leven zijn gegrepen net zoals in Geheim gebeurde.

Natuurlijk heeft Olliver het antwoord al lang in zijn gedachten klaar liggen. Nog een half jaar en 10 hoofdstukken verder en wij weten het ook.
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Dijkje078 » vr 06 nov 2009, 18:43

Hoi Oliver,

Tis weer een boeiend verhaal, vind het steeds weer knap van je. Je krijgt gelijk weer voor de hoofd persoon een zwak en ben benieuw waar het naar toe zal gaan.

HG
Henk

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Raymonm » zo 08 nov 2009, 12:03

Goedemorgen,

Wat een geweldig deel! zeker om ze samen te sturen en om te kijken hoe het verloopt, en dan ook nog een chagerijnige klasgenoot tegenkomen, verklaart misschien ook wel iets:)

Dat de ouders begrijpen zijn vind ik eigenlijk niet meer dan normaal! hoezo op het griezelige af? zoals het omschreven wordt hoort het gewoon altijd te zijn naar mijn mening.

Op naar het volgende deel!

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 3

Bericht door cor van dongen » zo 08 nov 2009, 15:38

Hoy Ray,
Ja we zijn het eens over de kwaliteit van dit nieuwe deel. De ontwikkelingen worden spannend: samen in de scène gaan leren hoe die homojongens met elkaar omgaan en als het eindelijk een beetje ontspannen wordt die schoolgenoot ontmoeten in deze omgeving....
Maar stel je voor dat we het helemaal met elkaar eens zouden zijn, dat kan haast niet. Dat ouders er altijd positief mee omgaan als het onderwerp homoseksualiteit aan de orde komt, zou ik graag heel gewoon willen vinden. Maar de realiteit leert nog steeds anders hoor.Na een coming out b.v. komt het nog vaak voor dat jongens een hels leven hebben met negeren of veel schimpscheuten om niet te spreken over uithuis gezet worden.
Lieve groet
Cor

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: Mysterie deel 3

Bericht door Dolphinboy » zo 08 nov 2009, 18:29

Hoi Ray en Cor,

Jullie hebben allebei wel een beetje gelijk. Maar laten we met betreft tot de reactie wel heel duidelijk hebben dat het hier niet om een coming out gaat. Vele ouders hebben moeite met een Coming Out. Hun zoon zal niet gaan trouwen, geen kleinkinderen etc. Mijn ouders haddden daar in het begin ook moeite mee. Maar dat stond helemaal los van hun steun aan mij. In dit verhaal gaat het om een toneelstuk. Iets wat maar "Gespeeld" wort. Joshua heeft geen Coming Out. De moeder wordt dus niet geconfronteerd met het in duigen vallen van haar dromen voor haar zoon. Dan regaaer je veel begrijpender en beter als je zoon aangeeft naar een Gaykroeg te gaan voor Onderzoek. Das lijkt dan iets heel onschuldigs dus waarom maak je daar dan een probleem van.

Nee die Coming Out problemen onstaan pas als het je eigen kind is en niet als het gaat om een ander.
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

Plaats reactie