Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Oliver » za 17 okt 2009, 19:09

Dames, dames......

Die twee weken blijven. Voor de voorraad, de hoeveelheid werk die ik er aan heb, de continuiteit van de site.....

.....en de spanning die het geeft.

Punt.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Hans Bernard » za 17 okt 2009, 23:32

Oliver,

Bravo Oliver, dat noem ik nog eens mannentaal: twee weken, punt uit. Zo mag ik het graag horen.

En natuurlijk bravo voor je voortreffelijke start van weer een nieuwe loot aan je boom vol verhalen.

De moeilijkste zin is de eerste zin van een verhaal. Jij klaarde die klus weer fantastisch, kijk naar de

reacties die de zin van jou oproept. Ik weet zeker dat de volgende delen niet minder spraakmakend zullen zijn.

We weten wat we van jou kunnen verwachten: boeiende verhalen met verrassende wendingen, om de veertien dagen ;)

Hans.

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door bas » ma 19 okt 2009, 00:25

Hans, ik heb er wat moeite mee om een commentaar dat begint met Dames, dames...... (he je heb geen schuine punten?) te omschrijven met mannentaal. ik denk dat ik maar weer eens mijn voorlichtingboeken te voorschijn gaan toveren en die voor de derde keer te gaan lezen. wie weet vind ik er iets van jouw redenering in....

en dan de eerste zin. ja ik heb mijn commentaar zelfs moeten uitleggen. zo diep ben ik nog nooit gezonken. misschien ben ik wel te goed voor dit forum en moet me net als torenvalk in hogere sferen gaan begeven. maar ik zal het nog maar even blijven proberen, want anders krijgt die oliver alleen maar dat geneuzel van jullie over zich heen.... en wie weet wat die dan voor een beginzin gaat bedenken...

van uit eenzame hoogte de vriendelijke groeten van bas

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door cor van dongen » ma 19 okt 2009, 23:43

Hoi Bas,

Je laatste reactie heeft mij tot enige kribbigheid bewogen.
Volgens mij begon jijzelf je eerste commentaar met het beginwoord van dit verhaal: "Dames......." of ben je dat door de invloed van allerlei spiritualia inmiddels vergeten? Misschien moet je dat nog eens drie keer na gaan lezen. En ja als je uitgenodigd wordt je eigen commentaar uit te leggen, dan moet je er op zijn minst maar van uitgaan dat je niet zo duidelijk bent geweest in eerste instantie.
Mogelijk moet je je maar op een iets lager niveau blijven bewegen dan dat van de torenvalk gezien het niveau van je Nederlands, dat je tot enige bescheidenheid zou mogen bewegen met of zonder een rode of witte.

Lieve groetjes op aards niveau :lol:
Cor

P.S.: ja een poll Ray, dat zou je wel kunnen doen, maar volgens mij is Oliver zo vastbesloten dat je dat gevoeglijk uit je hoofd kunt laten, want het zal weinig of geen effect hebben. haha

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door bas » di 20 okt 2009, 23:42

Cor, ik wil toch even een reactie geven op je reactie.

Ik reageerde op Dames, dames...... dat Oliver in zijn reactie had geschreven. De reactie van de dames uit mijn eerste commentaar sloeg op de dames uit het verhaal van Oliver.
verder moet je maar eens in het woordenboek naar de term sarcasme zoeken. misschien heb je gemerkt dat ik dat de laatste tijd wel ben (als je wil weten waarom moet je dat maar eens prive vragen).
en ja het nivo van mijn nederlands. ik ben blij dat ik niet (meer) op een hoog nivo hoef te schrijven (en dat helaas ook niet meer kan). dat is voor mij verleden tijd. en ja ik ben overgegaan van schrijftaal naar spreektaal. en daar ben ik eigelijk wel blij om.

groetjes Bas

PS zoals je misschien eerder had kunnen lezen drink ik alleen rode wijn hoor

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Mysterie; eerste deel donderdag 8 oktober online!

Bericht door Lookatme » vr 23 okt 2009, 23:32

Heb alleen nog maar de eerste zin gelezen, maar meneer Ansems was echt een geweldige docent bij ons op school, alleen dan voor geschiedenis. Hij is een keer bijna leraar van het jaar geworden. Zo boeiend kon hij vertellen. Volgens mij is hij gestopt met les geven, of doet dat binnenkort. In ieder geval, topkeuze voor de naam ;)

Plaats reactie