Geluksvogels

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Geluksvogels

Bericht door Wimmie » ma 30 okt 2023, 18:59

Ik zie dat ik een bericht na 'Een mooie toekomst' (tweede en mijn laatste verhaal) niet heb geplaatst. Daarom plaats ik het nu maar. Dat was het volgende bericht:

Ik heb zojuist het 12e en laatste deel van “Een mooie toekomst” geplaatst.
Ik wilde het kerstverhaal: “Eindelijk gelukkig” een follow-up geven en dit is het geworden.
Het heeft een zekere afronding gekregen: beide jongens hebben hun examen gehaald, gaan na de vakantie studeren en Sammie heeft voorlopig besloten wat hij in zijn transitie niets ingrijpends wil doen.
En het gaat ze heel erg goed.
Toch laten Chris en Sammie mij nog niet los.
Ik kom niet meer met een uitgebreid vervolg. Wel zal ik nog één keer teruggaan. Ze hebben met hun klas een eerste reünie in de kerstvakantie afgesproken. Daar zit nog een heel kort stukje vervolg in.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit vervolg op het kerstverhaal is overgekomen.
Zoals ik aan het begin al zei: ik heb de smaak te pakken gekregen.
Dus er komt een nieuw verhaal, helemaal nieuw, los van dit verhaal. Maar dat duurt nog wel eventjes…….

Ik beloofde daar dus een nieuw verhaal. Dat nieuwe verhaal heb ik nu af. Geluksvogels.
Ik ga het de komende tijd plaatsen, steeds op woensdag en op vrijdag.
Ik heb de smaak te pakken, ik vind het schrijven heel leuk.
Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden het te lezen.
Laat het me weten en ook wat misschien anders kan.
Ik ben een beginnend schrijver, ik kan nog heel veel leren!

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geluksvogels

Bericht door Oliver » di 31 okt 2023, 13:42

Hey Wimmie!

We zijn benieuwd. Na alle reactie op de eerdere verhalen over Chris en Sammie weet ik zeker dat het gevolgd gaat worden.

Ik laat dit berichtje even hier staan, als je het eerste deel geplaatst hebt zal ik dit in het forumgedeelte "Discussies over verhalen van bezoekers" zetten zodat mensen kunnen reageren.

Succes!
Oliver

Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: Geluksvogels

Bericht door Wimmie » di 31 okt 2023, 14:18

Dank je wel, Oliver. Morgenochtend plaats ik het eerste deel!

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Geluksvogels

Bericht door Jablan » vr 03 nov 2023, 21:14

Het is je gelukt. Op het einde van deel 2 zocht ik het volgende deel en dat betekent, dat ik in een verhaal zit, het mijn aandacht vasthoudt.

De enige concrete tip van mij is het toevoegen van witregels, voordat je een deel hier plaatst. Dat maakt het lezen iets makkelijker.

Over de inhoud zeg ik niets, moet iedereen zelf lezen, eerst afwachten hoe zich alles ontwikkelt.

Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: Geluksvogels

Bericht door Wimmie » za 04 nov 2023, 08:47

Dank je wel, Marko. Ja, die witregels, die zaten er wel in, in mijn Word-bestand. En je hebt gelijk, ik kan ze er natuurlijk wel weer inzetten! Ga ik doen!
Laatst gewijzigd door Wimmie op zo 12 nov 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: Geluksvogels

Bericht door Wimmie » zo 05 nov 2023, 11:57

In mijn eerste bericht heb ik aangekondigd dat ik steeds op woensdag en op vrijdag een nieuw hoofdstuk zal publiceren. Ik heb nu besloten dat ik de frequentie iets zal ophogen: elke maandag, woensdag en vrijdag zal ik een hoofdstuk plaatsen. Ter informatie.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Geluksvogels

Bericht door Jablan » vr 10 nov 2023, 20:31

Hoi. Deel 5 komt op mij over alsof je moeite had om alles te brengen zoals het voor jou goed voelt. De tijden kloppen niet - ouders zijn laat terug (en nemen eten mee), terwijl iemand om zes uur thuis moet zijn, maar die had thuis toch gezegd, dat hij bij de ander zou eten? Logicafoutje ;)

Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: Geluksvogels

Bericht door Wimmie » za 11 nov 2023, 15:49

Dag Marko, toen ik jouw reactie las dacht ik: heb ik het toch niet goed gedaan. Maar herlezend klopt het en dat betekent dat ik het toch niet goed gedaan heb. Jaja. Wat bedoel ik?
Er staat eerst: Ik loop naar beneden, zeg tegen mijn moeder dat ik naar Lucas ben en daar ook wat eet.
Dat eten is de boterham tussen de middag, na de ochtendrepetitie. Want ervoor geeft Lucas aan dat hij ook nog wat moet eten en als Andrea bij hem aankomt heeft hij de tafel gedekt.
Ik struikelde er zelf ook over en heb een paar keer aangepast. En dan nog kan je het verkeerd lezen. Ik had eenvoudig moeten zeggen: dat ik daar ook even een boterham eet. En dan had moeder moeten zeggen: ben je wel voor het eten vanavond om 6 uur thuis?
Dan had het geklopt.
Je maakt me wel op iets anders attent. Hoofdstuk 5 heb ik in stukken geschreven. Ik was lekker bezig, schreef regelmatig door, tot ergens in hoofdstuk 5 ineens mijn werk veel aandacht vroeg. En toen viel er een gat van wel 3 tot 4 weken waarin ik niet toe kwam aan schrijven. Ik had daarna moeite de draad weer op te pakken. Iets schrijven en niet weten of het klopt enz. Daar leg jij nu je vinger op. Ik ga dat in de toekomst anders doen. Dank je wel!
Laatst gewijzigd door Wimmie op zo 12 nov 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Geluksvogels

Bericht door Jablan » za 11 nov 2023, 20:14

Hallo,
Ik probeer zo te reageren, dat je je gesteund voelt en vooral blijft schrijven. Hier op deze site is het makkelijk: zo lang er geen slotje op een aflevering zit, kun je nog dingen aanpassen. Bij deel 1 en 2 witregels, bij deel 5 net die paar woorden meer om de dag logisch af te sluiten.
Schrijven, lezen, herlezen, aanpassen, we doen het allemaal. Hier staat het niet meer online, maar ik heb een verhaal waar 1 hoofdstuk ongeveer 150 keer is veranderd en pas toen dacht ik 'nu klopt het'. Waarmee ik wil zeggen: het maakt niet uit hoe je het doet, zolang je zelf tevreden bent met het resultaat.
Groet en goed weekend

Wimmie
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: Geluksvogels

Bericht door Wimmie » za 11 nov 2023, 21:45

Dag Marko,

Ja hoor, ik voel me ook gesteund: ik wil graag leren en alle commentaar is dan zeer welkom. Want ook nu weer iets geleerd: ik wist niet dat ik teksten nog kon veranderen. Dus ik wil graag nog die witregels toevoegen en dit stukje tekst aanpassen. Zal ik Oliver vragen hoe ik dat moet doen, want ik heb geen idee! Anders had ik het al wel gedaan. Waarschijnlijk zit er daarom nog geen slot op! Ja, dat herlezen ken ik. Elke keer zie ik weer iets anders. En toch blijven er dan nog dingetjes in zitten.

Maar: weer bedankt. Dit soort opmerkingen heb ik echt iets aan!
Laatst gewijzigd door Wimmie op zo 12 nov 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie