Sjoerd deel 6

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Sjoerd deel 6

Bericht door Hans Bernard » vr 11 sep 2009, 10:48

Alweer een nieuw deel.

Lees ze.

Hans

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Sjoerd deel 6

Bericht door Torenvalk » vr 11 sep 2009, 14:01

Hans,

Ik kom er steeds meer in en ik houd nu ook alle figuren uit elkaar.
Het was de moeite waard, ook dit deel is weer een mooi deel.
Ben benieuwd naar commentaar van Bas en Cor.

een vleugelgroet, Torenvalk

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 6

Bericht door bas » zo 13 sep 2009, 00:36

hans, had ik net na 3 keer lezen van de eerdere delen alle figuren bij naam en karakter leren kennen, komen er hier weer weet ik veel meer bij kijken. zucht dat wordt weer een paar keer extra lezen. maar goed dat heb ik wel voor je over hoor.
en ik kreeg weer allerlei vlinders in me buik. nu weet ik dat het niet door torenvalk komt (zucht jammer) maar door sjoerd en paul! ja dat heb je als je zo emotioneel ben ingesteld, dan krijg je dat.
maar ik ga het toch wagen iets van kritiek te uiten hoor. het hele geval peter zou ik persoonlijk met iets meer emotie schrijven (nou ja ik; ik kan niet schrijven is wel bewezen) en dan niet meteen de figuur peter maar meer de figuren om hem heen.
maar voor dat iemand anders het zegt zal ik het wel zeggen : maar in de vorige alinea kreeg je nog vlinders?
ja dat wel. maar die enkele vlinder kunnen er best een heleboel worden hoor.
en ja hoor dan maar een tweede zeurderijtje. het einde heb je wel redelijk spannend gemaakt, maar iets veel spannender had best gekund (in de andere delen was dat wel heel goed)
maar de rest dat er tussen zat was lekker leesbaar hoor. ik ben benieuwd waar het heen moet gaan. zou een van de collegas nog een liefdeaanval gaan doen(er zitten wel veel meisjes bij hoor)?? en peter is misschien ook wel een hele lieve jongen als die uit het gevang komt? en dorus. ja dorus. gewoon laten zitten en niet meer terug laten komen. alhoewel?

ga zo door hans. groetjes en knuf van Bas
Laatst gewijzigd door bas op ma 14 sep 2009, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Sjoerd deel 6

Bericht door Hans Bernard » zo 13 sep 2009, 11:00

Dag Bas,

Zo'n uitgebreid commentaar vraagt om een onmiddellijk antwoord én een compliment. Thanxx voor al je inzet, ik stel dat erg op prijs.

Ik wil je echter geruststellen. Het verhaal omvat nog maar twee delen. Bespaar je de moeite om alle nieuwe namen van de gastvrouwen/heren te onthouden. Dat is niet nodig om het volgende deel goed te kunnen volgen. En stel je niet teveel voor van nog allerlei ontluikende liefdesaffaires.

Je hebt gelijk dat het einde van deel 6 nu eens niet een echte cliffhanger heeft. Daarentegen wilde ik nog eens Paul's gedrag goed laten uitkomen
omdat ik dat nodig heb in de rest van het verhaal.

Maar.....je hebt me wel op een idee gebracht: ik kan overwegen een vervolg op Sjoerd te schrijven. Er ligt nog voldoende materiaal. Het verhaal leent
zich er ook voor zul je straks merken. Dus, wie weet.....

Tot slot een huishoudelijke mededeling (omdat nogal wat lezers ook het forum lezen) vrijdag 18 september komt Sjoerd deel 7. En door omstandigheden
zal Sjoerd deel 8, het laatste, pas verschijnen op donderdag 1 oktober

Een heel hartelijke groet, Hans

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 6

Bericht door bas » vr 02 okt 2009, 00:13

en het is nu vrijdag 2 oktober en nog geen deel 8. wat oh wat is er gebeurt?
meegegeven aan die bliksemse vogel?
heeft cor geen tijd om hem na te kijken?
ben je gestrand in de file?
was het te gezellig bij het tafeltje voor 4?
te veel bier? of dronk je wijn?
moest je het herschrijven omdat ik anders gelijk krijg?
of toch misschien niet het laatste deel?

laat ons/mij niet in vertwijfeling achter en geef ons ons laaste deel (lijkt wel een stuk uit de bijbel).

PS de klok hier loopt een uur achter. instelling door moderator?

Plaats reactie