MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 01 jul 2017, 07:10

Hoi Sjack!

Bedankt voor je compliment en je reactie, Sjack!

Ben blij dat mijn verhaal je nog steeds weet te boeien. Voor jou is het zeker dat de thuissituatie van Richard niet helemaal goed is. Gezien zijn 'terugblikken' die af en toe opkomen als hij het vergelijkt met dat wat er om hem heen gebeurt, zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Max is een oudje. Antiek ;) Gepokt en gemazeld in zijn vak. Of hij Richard zover gaat krijgen dat er sprake zal zijn van vertrouwen ...

Volgende week plaats ik een nieuw hoofdstuk.

Met mijn vakantieperiode (over een aantal weken) zal de vaste vrijdag even niet gehandhaafd kunnen worden. Maar ik laat dat weten.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 01 jul 2017, 07:19

Hoi caprys!

Ook jij bedankt voor je nieuwe reactie. Ik blijf het leuk vinden als lezers reageren, want dan kan ik ook weer in de pen ;)

Met steeds kleine beetje informatie over Richard zorg ik ervoor dat lezers benieuwd blijven naar het vervolg. Sommige lezers vinden dat vreselijk en kunnen gewoon niet wachten. Zij lezen het verhaal in een keer als ik alles heb gepubliceerd. Anderen (zoals sjack013, jij en anderen) lezen elke week.

Opmerkingen, bemerkingen die mijn lezers plaatsen zie ik niet als kritiek. Er is hen gewoon even iets niet duidelijk en dan is het heel goed dat ze ernaar vragen. Maar ... mijn lezers mogen gerust kritiek uiten. Waarom niet?

Jij hebt iets opgemerkt over het tijdsverloop. Ik moet nakijken of ik ergens gezet heb dat Richard tegen de middag een afspraak had met Drummond want dan zou het een echte vertikking van mijn kant geweest zijn. Voor zover ik uit het hoofd praat is alles gepland aan het eind van de middag. Richard is na schooltijd (Nancy merkt ergens op dat hij toch allang naar huis was) naar huis gegaan om even een dutje te doen. Hij fietst over een vrijwel leeg schoolplein naar de fietskelder die aan het eind van de middag heel veel ruimte heeft. Allemaal dingen waarmee ik bedoelde aan te geven dat het aan het eind van de middag is.
Rekening houdend met die dingen klopt het verder wel. De avondspits, de zonsondergang. Maar ik kijk het na of ik me ergens vertikt heb. Heel goed van je dat je navraagt als je even iets niet snap. Bedankt daarvoor!

Groeten,
Lucky Eye

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: MORGENSTER

Bericht door caprys » za 01 jul 2017, 20:19

Met die uitleg besef ik nu dat het een vergissing van mijn kant is. In mijn omgeving word dat niet gezegd tegen het eind van de middag, hier zeggen we dan in de namiddag. Het zal daarmee zijn dat ik mis ben :oops: .

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » zo 02 jul 2017, 08:14

Hoi caprys!

Ben blij dat het misverstand dat veroorzaakt werd door mijn taalgebruik uit de weg is geruimd voor jou.

Lezers hebben mij er wel vaker op gewezen dat ik soms 'streektaal' gebruik. En het zou zo maar kunnen dat "tegen het eind van de middag" ook zo'n uitdrukking is die ik vaak gebruik maar die niet echt gewoon Nederlands is.

Maar blij in elk geval dat door jouw vraag en mijn antwoord nu voor jou alles weer helemaal duidelijk.

Zo zie je maar weer ... door te vragen kom je verder ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 07 jul 2017, 11:45

Ik heb inmiddels deel 5 gelezen. Het roept bij mij steeds meer vragen op, Lucky Eye. Waarom MOET hij naar huis? Waarom wil de dean met hem spreken en vooral waarover? En mijn belangrijkste vraag: Waarom duurt een week 7 dagen? Net nu het spannend wordt zie ik de woorden "wordt vervolgt" opdoeken. Dus weer 7 dagen wachten op het vervolg. :(

Enfin. Berusting hierin. Lucky Eye, weer enorm bedankt voor dit deel,

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » vr 07 jul 2017, 16:37

Lucky!

Je weet me te boeien. Wordt vervolgd... De strakke blik en het herbeginnen of het willen herformuleren. Mijn aandacht spitste zich... Benieuwd!
:-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 08 jul 2017, 09:33

Hoi Sjack!

Bedankt dat je opnieuw iets van je hebt laten horen.

Laat ik beginnen met één jouw prangende vragen: waarom heeft een week 7 dagen? Tja ... gewoon omdat wij mensen met elkaar vaste begrippen hebben afgesproken. En dat hebben - zo denk ik - gedaan opdat we elkaar beter zullen begrijpen. Een week heeft 7 dagen en dat geldt wereldwijd, voor iedereen. Zo is het ook met woorden. We geven aan woorden een betekenis opdat het makkelijker is voor de communicatie. En ... ondanks al die afspraken - al die woorden met een betekenis - begrijpen we elkaar vaak zo snel verkeerd. Maar alle gekkigheid op een stokje ... Zeven dagen is lang ... ik weet het ...

De vragen hopen zich op. Zeker in dit hoofdstuk. Richard MOET naar huis. Waarom?

Wellicht dat het volgende hoofdstuk iets van een antwoord zal geven.

Goed weekend!

Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 08 jul 2017, 09:36

Hoi DomiNic!

Bedankt dat ook jij hier iets geschreven hebt als reactie op mijn verhaal 'Morgenster'.

Ik ben blij dat ik je heb weten te boeien. Daar is het mij natuurlijk ook om te doen. Ik zie graag dat mijn lezers steeds weer geprikkeld worden om uit te kijken naar het volgende hoofdstuk. Een heel web met vragen hebben andere lezers - en wellicht ook jij - zich inmiddels gesteld. En ... de schrijver dezes komt nog niet met antwoorden. Tot nu toe vijf hoofdstukken die alleen maar vaag blijven. Vervelend, zo'n schrijver! ;)

Groeten en een goed weekend gewenst!

Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 08 jul 2017, 09:48

Ja...
Eerlijk? Mijn mind stond de afgelopen maanden niet echt op lezen, laat staan schrijven. No offence, just me.

Bij het updaten van het overzicht "in ontwikkeling" klik ik tegenwoordig op de net toegevoegde links, om te kijken of 'ie ook goed uit komt. :-)

En ja.
Ik ben beginnen lezen...
Bij je "herformuleren" ging mijn aandacht op 500%.
En dan komt daar de "wordt vervolgd"...

Benieuwd, ja zeker!

Vragen? Ja. Maar ik neem aan dat je wel al één en ander uitschreef voor je publiceren begon? Of werk je wekelijks op basis van vragen/input van de medelezers?

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » ma 10 jul 2017, 19:10

Hoi DomiNic!

Als schrijver heb ik mijn beperkingen.

Een schrijver die elke week een hoofdstuk kan schrijven en daarin dan input en vragen van mijn lezers meeneemt, ben ik absoluut niet. Daarvoor heb ik veel te weinig tijd. Mijn verhalen worden - in principe - pas gepubliceerd als ik ze helemaal heb uitgeschreven. Dan weet ik dat alles op de juiste plaats staat, ik alle draadjes die ik geweven heb ook heb opgehaald en dat ik niets meer wil wijzigen. Soms werkt het echter niet zo. Met 'Blanco' wek ik al wel eens af van die werkwijze en bij 'Morgenster' doe ik dat opnieuw.

Ik weet welke kant het op moet maar heb het eind nog niet af. Ook gemerkt dat ik hoofdstukken waarvan ik dacht dat ze al helemaal af waren, soms toch weer behoorlijk heb aangepast omdat het me toch beter leek. Eén hoofdstuk is helemaal nieuw, terwijl hij ergens tussen geplaatst moet worden ... Met andere woorden: het verhaal is nog niet af.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie