Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 02 nov 2014, 23:05

Dag allemaal,

Weekendje Wadden deel 24 staat online. Hoe vergaat het Remco na het telefoontje met Eddy's broer en wat schrijft Eddy in zijn sms'je?

Eddy en Remco gaan een dagje naar de kermis met hun buurjongens en Gwen en Maaike. Eddy wil niet naar huis... En nu?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » ma 03 nov 2014, 00:10

Ja, wat schrijft Eddy in dat sms'je?

Daar hoop je dan een antwoord op te krijgen.....
Niet echt dus.
:(

Ik blijf het briljant van opzet vinden. Chapeau! :D

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Thomas » ma 03 nov 2014, 11:28

Ja, Oliver, het is BRILJANT!, maar ook gruwelijk tegelijk...

Michael, hoe jij speelt met de emotie van de lezer. Nou ja, ik wil niet meteen voor iedereen praten, maar mij heb je echt in de tang.
Ik zou zo graag al die personages willen vertellen wat ze moeten doen, maar ik kan er niet bij! Het is maar een verhaal. Maar dat ben ik na de eerste regels al helemaal vergeten. Het zuigt me op en... Nou ja, na lezen van het cursieve deel was ik kapot. Hoe kunnen mensen elkaar zoiets aan doen?

Michael, waar heb jij dit geleerd? Dat je dit zo kunt opschrijven.
Met niet te veel woorden, maar ook niet te weinig. Dat sms'je... dat moet wel heel anders zijn dan Remco verwachtte, maar hoe dan? De zenuwen gieren door mijn lijf. En toen moest ik het niet-cursieve deel nog lezen. Dit is te erg!

Nou ja, na een paar minuten ben ik toch maar verder gaan lezen. Onwaarschijnlijk ook hoe je het voor elkaar krijgt om in de twee verhaallijnen zo een verschillende sfeer neer te zetten. De gezelligheid op de kermis maakte me wel weer rustig, totdat Eddy besloot om een nachtje te blijven... Nee, Eddy!!! Doe dat niet! Ga naar huis! Zie je dan niet dat dit helemaal fout loopt!

Pfff.... wat een emoties. En daar moet ik je dan nog voor bedanken ook?

Maar ik doe het wel: Michael, Bedankt! Geweldig dat ik dit mee mag maken.
En Morgen is het volgende deel klaar ;)

Nee, ik weet het, dit kost ook jou de nodige tijd. Op 9 oktober schreef je dat het met je revalidatie de goede kant op ging. Fijn dat je nu weer aan je verhaal kunt werken. En we hebben (ik in ieder geval wel) liever een goed dan een snel verhaal. Neem de tijd om het ook de volgende keer weer zo mooi te kunnen maken.

Sterkte, Thomas.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » ma 03 nov 2014, 15:40

Hoi Michael,

Bij mij is het kwartje gevallen. Ik heb een donker bruin vermoeden wat er in die SMS'je staat. Alleen ik vertel het hier niet. Laat de anderen nog maar even zweten. Alles valt op zijn plek.

Toch een grote tegenstelling in beide verhaallijnen. In het eerste zie ik een onzekere Eddy, die de lieve vrede thuis wil bewaren en iedereen te vriend wil houden. In het tweede verhaallijn zie ik een Eddy, die duidelijk aan het puberen is. Lekker de kont tegen de kribbe en de problemen zijn voor latere zorg.
Je zou haast denken dat er twee verschillende Eddy's bestaan.

Michael, bedankt voor het plaatsen en succes met deel 25

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » di 04 nov 2014, 09:54

Dag allemaal,

Jemig, wat is het moeilijk om in dit stadium van het verhaal te reageren op jullie reacties zonder prijs te geven wat er staat te gebeuren!

Sjack, je denkt te weten wat er in het sms'je van Eddy staat en ziet de puzzelstukjes a.h.w. op z'n plaats vallen... Je moest eens weten hoe nieuwsgierig ik ben naar wat jij denkt! Maar zeg er inderdaad maar niks over op het forum, dat lijkt me verstandiger. :-)

Thomas, je ziet de valkuilen waar Eddy intrapt heel duidelijk. Je zou hem ervoor willen behoeden, maar ja, dat gaat nu eenmaal niet, want het is maar een verhaal. Maar ook in het 'echte' leven kun je mensen er niet altijd voor behoeden, simpelweg omdat die valkuilen meestal pas als het te laat is, zichtbaar worden. Hoe vaak denken we niet achteraf 'had ik maar zus, of had ik maar zo, dan was dit nooit gebeurd'? Konden we in het echt, net zoals in dit verhaal, in de toekomst kijken, dan zouden we vast een heleboel dingen anders doen... Maar zou dat ook beter zijn? Dunno...

Tja Oliver, wat staat er in dat sms'je? In ieder geval niet iets waar Remco op zat te wachten... Misschien moet je even met Sjack praten, hij denkt het te weten! ;-)

Jongens, enorm bedankt voor jullie reacties en complimenten! Dat motiveert enorm om verder te blijven schrijven!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » za 15 nov 2014, 13:20

Dag allemaal,

Deel 25 van Weekendje Wadden staat online. Wordt dan nu eindelijk duidelijk wat er in Eddy's sms'je staat? En krijgt Eddy thuis nog problemen omdat hij bij Remco blijft slapen?

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » za 15 nov 2014, 16:33

De twee verhaallijnen komen dichter bij elkaar. De verhuizing heeft plaatsgevonden en Remco komt het bed controleren. Toch gaat het knallen, tussen die twee.
Hannah komt met haar vermoedens bij Diede. Kortom, Eddy kan niet langer zijn geheim bewaren. Toch blijven er een aantal vragen over. Nee, ik ga hier niet meer gissen, want het is toch elke keer anders, dan ik dacht.
Met nieuwsgierigheid wacht ik op het volgend deel.
Michael bedankt en succes met het vervolg.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » za 15 nov 2014, 16:37

Nee, ik ga ook even niet meer gissen.
Maar ben net zo nieuwsgierig inderdaad!
:D

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » za 15 nov 2014, 23:57

De verhaal-delen komen dichter bij mekaar. En telkens meer en meer kleinere delen, die elk op hun manier een feit, een gebeurtenis, omstandigheden en gevoelens belichten en verduidelijken.

Ik voel het de ene moment flink los en wild gaan en geniet bijna zelf mee, en andere momenten komt er zoveel zo herkenbaar in voor... Ik voelde het in het begin aan m'n kleine teen: Dat verstoppen achter Ton komt niet goed.
Maar dat is geen reden voor een zelfmoordpoging.
Het zit veel dieper. Dit komt van veel dieper. Maar zover is het verhaal nog niet. De bodem is er, en wordt flink gevoed.

Diep in m'n hart hoop ik en wens ik dat Remco en Eddy elkaar niet loslaten. Eddy heeft iemand als Remco nodig.

Michael.
Je brengt het verhaal op een mooie manier.
Mooi in de zin van "erg realistisch".
De verhaal-delen maken het voor mij lastig als ik deel per deel lees, maar alles achter mekaar gelezen geef je een zorgvuldig opgebouwd beeld mee.
Als collega-schrijver kan ik zo'n technisch hoogstaande aanpak alleen maar bewonderen.

Als gevoels-mens en als persoon leef ik me in één van de figuren in. Doe ik altijd bij lezen. Maar in jouw verhaal... Het is hard, het raakt me. Ik hoop op een teken van iets hoopvols in het verhaal.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » ma 17 nov 2014, 07:35

Michael,

Ik heb even niet gereageerd, je weet waarom. Maar na dit deel moet het me van het hart je te zeggen
hoe je verhaal me aangrijpt. Je blijft nog steeds in staat om het niveau vast te houden en telkens opnieuw
ieder deel boeiend neer te zetten. De spanningsboog verslapt geen moment. Ik waag me niet aan veronderstellingen
dat laat ik graag aan anderen over, jij bent ons toch te slim af.

Groet, Hans

Plaats reactie