Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » di 15 jul 2014, 21:32

Hans Bernard schreef:de logeerpartij grijpt je naar de strot. Het lijkt wel of ik zelf me in allerhande bochten moet wringen. Zo voel ik met Eddy mee. Het lijkt of ik de hete adem van zijn vader in mijn nek voel.
Sjack013 schreef:Een leugentje om best wil, kan ik begrijpen, maar dit.......
Dit vraagt om problemen. Dit kan hij echt niet volhouden
Oliver schreef:In het eerste deel heb ik compassie met hem, in het tweede gedeelte krijg ik bijna een hekel aan hem.
Je zou als schrijver dat als compliment kunnen opvatten.
Inderdaad Oliver, ik vat dit zeker als een compliment op, een groot compliment zelfs!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet van had durven dromen dat het me zou lukken een verhaal in de hij-vorm te schrijven waarbij lezers daadwerkelijk de emoties van (één van) de hoofdpersonen zouden voelen. Ik ben er erg blij mee! :)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » wo 16 jul 2014, 22:42

Lieve Michael,


Dank je voor deel 17.

Gisteren had ik voor het eerst in 7 dagen een dagje vrij, het was dinsdag voor jullie, maar voor mij dus eigenlijk zondag.
En ik gedroeg me een beetje "op z'n zondags": 's ochtends papierwerk, 's middags een tukkie en erna een bakje Vlaamse Friet.

Voordat ik het tukkie begon, heb ik je deel 17 gelezen.
Blij dat Eddy zo herleeft met z'n vogelspinnen! Al vraag ik me al meteen af wie ze verzorgde de tijd dat Eddy er niet was. Die beesten kun je toch niet "10 dagen eten van te voren geven"?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik neem aan dat men je na de verzorging van de polsen niet nog dezelfde dag naar huis stuurt?
En als Eddy nu een tijdje bij Diede gaat blijven... Zo voel ik het toch aan... Wat gaat er met de beestjes gebeuren?

Waarom is Lena wit? Symbolisch? Keert dat terug?

Het tweede deel: Het leest vlot, gemakkelijk, lekker, ... Tot een beetje voor het einde. Ineens slaat alles om. Al die onzekerheid, al die twijfel, al die spanning, de dreigende ontploffing, want ik zie dat zò ontploffen...

Is dat de reden dat Eddy sneed? Ik hoop VAN HARTE VAN NIET!

--
Na het tukkie gisteren heb ik je deel 17 nog eens herlezen.
Aandachtiger. Anders.

Ik vraag me af of we moeten stilstaan bij het waarom, bij het wat van wat er gebeurd is.
Eddy herleeft met z'n spinnen.
Breng hen weer samen, geef hen een toekomst-visie, een uitzicht, laat hen naar dat uitzicht toe leven. Ik voel me duizend keer beter bij dat idee dan bij het idee van "ik wil weten waarom".

Het is me onduidelijk waarom hij niet bij Remco is of waarom er niet over Remco wordt gesproken of geschreven.
Dat doet me dan weer denken dat hij - meer bepaald z'n afwezigheid - wat met de poging te maken heeft.

Ik vraag me af wat er aan de hand is. Ontdekte de vader dat Eddy homo is en keurde vader dat af?
Kwam er een breuk tussen Eddy en Remco? Viel Eddy door de mand, ziet Remco niet hoe Eddy zich moet kronkelen?
Hoe kwam de broer weer in beeld, wat heeft hij de laatste tijd 'uitgespookt'?

Eddy moet in elk geval door een hel gegaan zijn.
Wie wil er een eind aan maken? Waarom ziet iemand het niet meer zitten? Je doet zo iets niet "op afspraak", dat gaat 'als vanzelf'. Het kleinste dingetje kan aanleiding zijn. Een gebeurtenis, een vlaag van verbijstering, een moment van 'hop'. Onaangekondigd.
Waarom had Eddy niemand die hem uit het uitzichtloze kon halen? Was Remco er niet of zag hij het niet?
Waarom stak Eddy alles zo hard weg?

De arme jongen. Ik heb met hem te doen. Het raakt me zo hard en zo diep. Ik wou dat ik er voor hem kon geweest zijn.


Benieuwd naar het vervolg.
Bij de eerste delen volgde ik maar moeilijk, plots had je me vast, ik laat niet los...
Je schrijft luchtig, gedreven, herkenbaar, waauw!
En tegelijk ga je heel erg diep. Sjappoo. Diepe sjappoo.


Vanwege een collega-schrijver

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » do 17 jul 2014, 07:37

Dag Nic,

Wow jongen, jij leest het wel erg intensief, zeg! En wat een vragen...
Ik zal proberen er een antwoord op te geven, voor zover dat het verdere verloop van het verhaal niet verraad.

Je vraagt je af hoe vaak vogelspinnen verzorgd moeten worden. Het zijn heel gemakkelijke beesten, het terrarium helemaal verschonen hoeft maar een paar keer per jaar. Eten doen ze weinig, één tot twee krekels per week. De krekels vragen bijna meer verzorging dan de spinnen zelf. Of ze tien dagen zonder verzorging kunnen? Ze gaan er niet dood van, maar tien dagen is wel wat lang. Gelukkig is dat nu nog niet aan de orde. In het cursieve deel zijn, sinds Eddy zijn polsen doorsneed, maar drie dagen verstreken, lees maar eens terug.

Dan wil je weten waarom Lena wit is, of dat symbolisch is. Weet je, als ik schrijf, *ploppen* er soms ineens dingen in m'n hoofd. Ik zie ze dan a.h.w. voor me. Zo was de kat die op Eddy's schoot sprong, wit. Niks meer en niks minder... Volgende keer *plopt* er een cyperse kat uit, moet je maar denken... ;)
DomiNiC schreef:Ik vraag me af of we moeten stilstaan bij het waarom, bij het wat van wat er gebeurd is.
Grappig, je vraagt je af of je wel stil moet staan bij wat er gebeurd is en stelt vervolgens de ene na de andere vraag... Eddy moet er in ieder geval wel bij stilstaan. Als hij niet onder ogen gaat zien wat er feitelijk aan de hand is, verandert er niks in zijn leven. Dan komt er beslist een tijd dat hij net zo hard weer vastloopt. Dat kan jaren goed gaan, maar ook morgen al mislopen, bij wijze van spreken. Al je vragen over Eddy zelf, zijn vader, zijn broer en over Remco, zijn cruciaal, dat is precies waar het verhaal over gaat. Die ga ik nu dan ook niet beantwoorden, dat ontdek je vanzelf. ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » do 17 jul 2014, 08:05

Ja, ik lees intensief...

Je hebt me mee, ik blijf je volgen! ;-)

*nog twee dagen en dan is het weekend... spannend... volgende verhaaldeel... jippie :-)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » za 19 jul 2014, 06:53

Wat is er nog toe te voegen aan vorige 'spreker' ?
Dat ik me ook verheug op het weekend met weer een nieuw deel WW.

groet, Hans

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 20 jul 2014, 21:51

Dag allemaal,

Ik moet jullie helaas teleurstellen, het gaat vanavond niet meer lukken om deel 18 te plaatsen.
Ik ben een beetje zwak, ziek en misselijk.
Nog een dagje geduld aub...

Sorry! ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » zo 20 jul 2014, 22:25

Beterschap!! ;)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 21 jul 2014, 23:50

Zo, daar is het dan eindelijk... deel 18!

Ik zeg er deze keer maar niks over, lees maar...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » di 22 jul 2014, 11:45

Volgens mij houd jij de spanning vast tot het eind van het verhaal, Michael. Blijkbaar overleeft Eddy al zijn leugens en komt zijn vader naderhand achter door zijn toevallige gesprek met Ton. Moeders blijven moeders. Zij denken alleen maar aan drank, drugs en verkeerde vrienden. Ik krijg de indruk, dat Marieke meer nieuwsgierig is, dan meelevend. Om Hannah te benaderen om te polsen. Nou, gekker moet het niet worden. Ben benieuwd of Hannah zich voor het karretje laat spannen en zo ja, of ze dan eerlijk zal zijn naar haar moeder en buurvrouw? Ze vermoed immers iets bij Eddy.

De thuiskomst van Eddy en Remco kon je niet treffender beschrijven. Een wereld van verschil. Lea die Eddy probeert te redden, Alfons die doordraaft en Vera, die niet van stiekem gedrag houdt.
Één vraagje± Hoe wist Alfons, dat de tentoonstelling om 19.00 gesloten werd?

Bedankt Michael voor dit deel.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » di 22 jul 2014, 23:31

Ik heb dit deel rustiger gelezen dan het vorige. Iets minder ergernis naar Eddy toe. Na die thuiskomst krijg je toch wel met hem te doen. En met zijn moeder...
Verstandige reactie van de moeder van Remco, maar hou de hormonen van zo'n jongen maar eens tegen.
Ik vraag me af of de buurvrouw het alleen maar uit nieuwsgierigheid doet, of toch uit bezorgdheid. Er is toch wat gebeurd en dat is niet niks. Aangezien ze compleet tasten in het duister (Ja, wij ook Michael, bedankt... :-) ) grijpt ze alles aan wat helderheid kan geven. Misschien niet netjes om Hannah te benaderen en uit te horen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Plaats reactie