Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » do 06 feb 2014, 01:34

Nou Hans, ik durf bijna niets meer te schrijven. Het lijkt wel of ik het verhaal al kent! Maar ja, ik zeg: bijna. Ik blijf reageren op dit geweldig verhaal. Uiteraard is Carl iets van plan. Dat kan een ongeletterde zelfs op zijn vingers uittellen. De vraag is: waar richt hij zijn frustratie's op? Op Thom? Op Sven? Op de Jonkheer? Op het landhuis? Mogelijkheden genoeg.
Ik vind wel dat je goed de rust in het verhaal blijft bewaren. Jij hebt gewoon de gave om beeldend te schrijven. Na een paar regels zit ikzelf weer midden in het verhaal. Dit compliment geldt eveneens voor verreweg de meeste schrijvers op dit forum.

Hans, heel veel dank voor het plaatsen en sorry, nu geef ik je geen kapstokken voor het vervolg :D

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » do 06 feb 2014, 22:29

Ha, een mooi personage die Carl!

Of het een butler of bediende is maakt niet zoveel uit denk ik. Hoe die opleiding ook is, dat soort bijeffecten in een persoon kunnen altijd. Vergelijkbaar met een opleiding tot commando of priester zou best kunnen, maar ook daar zijn commando's die naast hun officiële werk de illegale drugshandel induiken en wat priesters naast hun ambt kunnen doen is de laatste tijd bekend genoeg geworden.
Nee, Carl is heel geloofwaardig neergezet. Juist het gevoel van excellentie dat bij het vak en de zware opleiding hoort daagt uit tot dit overschattende gedrag. Hij heeft juist recht op dat exclusieve leven, niet zo'n lulletje rozenwater dat op de fiets komt aanzetten.

Om het in de sfeer van het verhaal maar even sophisticated te zeggen: Well done, my friend, well done.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » do 06 feb 2014, 23:37

Hoi Hans,

Het zit weer prachtig in elkaar! Die oom Harald heeft wel humor, zeg. Die geniet mateloos van het (macht) spelletje dat hij met Carl speelt, lijkt het wel... Ik ben eens benieuwd of Carl zich zo makkelijk laat afserveren, want ik kan me zo voorstellen dat iemand met zo'n hoge dunk van zichzelf zich niet zomaar ongestraft terug naar school laat sturen. Dat riekt naar wraak... Maar op wie? Of op wat?

Wel fijn dat de 'gemeenschappelijke vijand' ervoor gezorgd heeft dat de jongens het verschil in afkomst naast zich neer hebben kunnen leggen.

Fantaseer maar lekker verder, ik kijk uit naar het vervolg!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » vr 07 feb 2014, 11:02

Heren,

Wat moet ik toch met jullie? Sjack, die zijn kapstok vergeet, Oliver met zijn lulletje rozenwater en Michael, die
geniet van een sadistische oom Harald. Met deze drie elementen verzoeken jullie mij een volgend
hoofdstuk te schrijven en wensen me daarbij succes. Dank voor het laatste en jammer voor jullie
maar het gaat niet gebeuren. Dat wil niet zeggen dat ik niet naar jullie luister. Want wat ik tussen de regels
in jullie commentaar lees, is heel goed bruikbaar. Dus blijf komen met hints.

Doeg, Hans

Sidious130
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 13:58
Vul het getal in: 123

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sidious130 » ma 10 feb 2014, 16:53

Beste Hans,

Sinds jaar en dag schuim ik dit forum af op zoek naar fijne verhalen.
Ik vind "Blauw Bloed" een absolute topper.
Keep up the good work.
Ik kijk al uit naar het volgende hoofdstuk.

mvg,

Sid

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » do 13 feb 2014, 00:59

Dank je Sid voor je compliment.
Ik blijf mijn best doen.

groet, Hans

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Jablan » vr 14 feb 2014, 16:15

Oliver schreef:Of het een butler of bediende is maakt niet zoveel uit denk ik. Hoe die opleiding ook is, dat soort bijeffecten in een persoon kunnen altijd. Vergelijkbaar met een opleiding tot commando of priester zou best kunnen, maar ook daar zijn commando's die naast hun officiële werk de illegale drugshandel induiken en wat priesters naast hun ambt kunnen doen is de laatste tijd bekend genoeg geworden.
Waar je gelijk hebt, heb je gelijk. ;)

Hans, laat je fantasie gewoon los. Je hebt alles bij elkaar om er een crime passionel of een happy gay romance van te maken, net welke kant jij uitwilt. Je hebt de goede koers te pakken.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » za 15 feb 2014, 11:37

En weer een nieuw deel. Ik krijg het gevoel dat je er echt in begint te groeien. Gat lekker zo!
Ik las een paar dingen die me aan het denken zette over het verloop, maar dat hou ik nog even voor me. Geen idee waar de schrijver heen wil, en dat ga ik niet voor de voeten lopen. ;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » za 15 feb 2014, 11:40

Hoi Hans,

Na dit beschouwend hoofdstuk moet ik toch weer aan kapstokken denken!! ;) Temeer gelet op je laatste opmerking naar mij, Oliver en Michael.
Spijt komt na de zonde is een uitdrukking, die hier toepasbaar is, lijkt mij. Carl overweegt alles op te biechten, maar is huiverig voor de consequentie's.
Er zijn twee scenario's:
1. Oom Harald gaat vol te keer. Carl klapt dicht en zegt niets meer en vertrekt met wraakgevoelens.
2. Oom Harald geeft Carl de ruimte om zijn zegje te doen en Carl vertelt met horten en stoten zijn gevoelens. Hierna is in principe alles nog mogelijk, zelfs het aanblijven onder strikte voorwaarden.

Liz heeft twijfels over de haalbaarheid van de relatie van haar zoon met Sven. Ze mist Kees en van Skype heeft ze blijkbaar nog nooit gehoord. Toch heeft ze behoefte om haar gevoelens te uiten. Of er komt een nieuw personage in het verhaal (een broer of zus of een ander familielid/buren) of ze gaat een gesprek aan met oom Harald.

Zo Hans, dit waren mijn hersenspinsels bij dit deel. Heel veel succes ermee!!!! :!:

p.s. Als ex-Tilburger zeg je toch geen "doeg" op het eind, hè! :D

Hou doe,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » za 15 feb 2014, 12:40

Hoi Hans,

Mooi geschreven! Prachtig hoe je de geheimzinnige en mystieke sfeer van het oude huis aan het eind nog even aanhaalt.
Sjack heeft de kapstok weer helder neergezet. Nu maar afwachten wat jij er verder aan gaat hangen... ;)

@ Sjack: tijdsverschil met Tokio, is, afhankelijk van of het zomer of winter is, 9 of 8 uur (Tokio kent geen zomertijd). Ik kan me zo voorstellen dat Liz haar man niet wil storen terwijl hij nog ligt te slapen...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie