Geheim deel 10

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Geheim deel 10

Bericht door Oliver » do 18 jun 2009, 20:21

Deel 10 staat online.

Ruben ziet het even niet meer zitten, het wordt allemaal teveel.
Friso ziet echter nieuwe kansen...

Lees ze!

Oliver

P.S. Ja, die kleur van het gips.... Ik zou er niet teveel achter zoeken in deel 10 ;)

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Geheim deel 10

Bericht door Raymonm » do 18 jun 2009, 22:01

Beni k dan een keer de eerste?

Mooi geschreven deel, al had ik gehoopt op iets meer knalwerk, dat hij het toch al aan friso verteld zou hebben.

Echter ben ik erg benieuwd hoe het verder gaat.. over 2 weken gaan we verder :)

X
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » do 18 jun 2009, 22:19

Hoi Oliver,
Je kunt het geloven of niet maar ik ben het weer een keer eens met Ray: na het vorige deel met dat geweldige einde, had ik verwacht dat er meer met deuren zou zijn gegooid deze keer, en misschien wel de voordeur achter Friso....dichtgeklapt. Maar de ontwikkelingen kunnen nog alle kanten op, en dat is een kwaliteit van de schrijver. Hoewel er niet zoveel gebeurt, blijven de spanningen onderhuids toch voortwoekeren. Het zal echter wel heel moeilijk worden. Komt het nog ooit wel goed :?:
Lieve groet,
Cor
Laatst gewijzigd door cor van dongen op vr 19 jun 2009, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:42

Re: Geheim deel 10

Bericht door Theo » do 18 jun 2009, 22:58

Een geweldig deel Oliver en zeker de manier waarop Jort gaat reageren. Naar mijn idee kwam mijn voorgevoel aardig uit. Jort had al lang het idee dat er iets speelde die hekel aan homo's zoals hij voordoet valt mogelijk best mee, want opeens praat hij ook makkelijker met zijn broer en gaan ze samen tegenover Pa staan. Het wordt alleen maar spannender. Heerlijk.......
Groetjes, Theo

Garion
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 13:10

Re: Geheim deel 10

Bericht door Garion » vr 19 jun 2009, 00:05

Oliver,

Weer een superspannend deel. De voorbije twee weken hebben hééééél lang geduurd! En het ziet er naar uit dat het weer lange weken zullen worden.
Prachtig geschreven verhalen!!!!

Doe zo voort zou ik zeggen! dat er nog vele delen mogen volgen!!! (maar ze mogen ook sneller komen hoor. bv om de week, dat is veel beter voor de gezondheid van de trouwe lezers ;)

groetjes
Garion

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Geheim deel 10

Bericht door Raymonm » vr 19 jun 2009, 19:04

Ik wil toch even een kanttekening plaatsen Theo....

Is het al wel zeker dat ze samen tegenover pa gaan staan? Die plannen hebben ze al wel gemaakt, maar ik durf me af te vragen of die nog doorgaan.. Het lijkt er sterk op dat Ruben gaat vertellen wat er met Daniel gebeurd is...

Het is afhankelijk van de reactie van Friso.... Hoewel ik daar ook een idee over heb, en nee, dat ga ik niet uitspreken hier.. Stel je voor, misschien zou ik de clue van het verhaal verknallen :) HEtgeen ik erover wil zeggen is het volgende:
De reactie van Friso kan nog wel eens zijn zoals het al vaker gebeurd is in t verhaal...

Groet,
Ray

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Geheim deel 10

Bericht door Hans Bernard » za 20 jun 2009, 00:56

Oliver,

Deel 10 is een mooi deel geworden.
Je voelt het hele verhaal door de onderhuidse spanning.

Ik vergelijk het met de dreigende muziek op de achtergrond bij een spannende film.
Ikzelf zet die muziek wel eens af wanneer de spanning in het verhaal te hoog oploopt.

Bij jouw verhaal Oliver is dat niet mogelijk dus voelde ik aldoor die spanningsboog.

En dat maakt mijn nieuwsgierigheid naar het vervolg nog intenser.

Groet, Hans

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Geheim deel 10

Bericht door Torenvalk » za 20 jun 2009, 11:47

Ik ben pas nieuw en las deze nacht het hele geheim. Nou nou die olivier kan er wat van.
heb ook gelezen wat andere ervan vinden. Ene cor heeft veel critiek. Als je al zijn schrijfsels na elkaar leest spreekt hij in de ene zus en
de andere weer zo. Mar hij zal het wel beter weten als ik. Ik ga ook alle andere verhale lezen en zeker van die Olivier.

een groet, torenvalk

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » za 20 jun 2009, 22:34

Hoi Torenvalk,
Je nickname heb je natuurlijk gekozen, omdat je zo'n scherpe blik hebt, want daar is die roofvogel bekend en berucht om. Je hebt hier dan ook met dodelijke precisie de kern van zowel de "verhale" van onze schrijver alsook de reacties van de criticus getroffen.
Toch zou het lezen van kritieken in de context van de gevoerde discussies aanbeveling verdienen, zodat je het zus en zo nog beter kunt uitleggen.
Ik juich het toe dat je alle verhalen van "die Olivier" gaat lezen, want ze zijn geweldig!
:)
Een groet
Cor

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Geheim deel 10

Bericht door Torenvalk » zo 21 jun 2009, 00:38

in de kuif gepikd cor? daar lijkt het we op. je vind mij dom met die taalfouten he. mar je weet niet waarom ik het niet goed kan. dus je veroordeeld mij zonder te weten waarom. dat is wel wat zielig.

groet torenvalk

Plaats reactie