Geheim deel 10

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 10

Bericht door Oliver » di 30 jun 2009, 20:04

Volgens mij heb ik dat uitgelegd in een eerder deel, toen ze tevoorschijn kwamen.

En het kan wel. Ik heb die van mij als voorbeeld genomen.... ;)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 10

Bericht door bas » di 30 jun 2009, 23:34

oei oei oei. wat een fout van mj. ja inderdaad : Hij had ze me laten zien; mijn voordeur en de deur van de hal beneden die je, omgedraaid, ook voor de berging kon gebruiken. maar toch zulke kleine details die bijna niet zichtbaar zijn, maken het allemaal wel veel spannender hoor. en nu maar op zoek naar nog meer van zulke (on)opgeloste mysteries...

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » wo 01 jul 2009, 22:02

Hoi Bas,
Ja ik wist het wel. Tussen al die humor door ben je in wezen toch een romanticus met je keuze voor rood gips. Zoals je zelf zei: "rood gips.. weloverwogen door Friso. om thuis te laten zien dat zijn hart in vuur en vlam staat. dat zijn hart ligt bij die mooie jongen......"Maar daar is op zich ook helemaal niks mis mee, toch? Tja, en die twee sleutels......toch iets beter lezen zou ik zeggen.
;)
Cor

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Geheim deel 10

Bericht door Torenvalk » do 02 jul 2009, 00:26

Cor,

Waarom toch altijd dat opgeheve vingertje?
Zonder dat ledemaat klinkt het allemaal wat vriendelijker.

Een lieve vleugelaai van de torenvalk.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » vr 03 jul 2009, 21:10

Hallo Torenvalk,
Tja, jij hebt problemen met een vingertje. Ik zal je een persoonlijke uitleg geven bij de manier waarop ik vaak reageer op de verhalen. Zoals ik al eerder zei, neem ik niet de moeite om te reageren, als de verhalen heel slecht geschreven zijn, alleen maar onbenullige seksverhalen zijn of verschrikkelijke "keukenmeidenromannnetjes" op homoseksgebied.
Ik ben jarenlang rapporteur geweest in een orthopedagogische instituut en was dus uit hoofde van mijn beroep iedere dag bezig met taal bij het samenstellen van rapporten en het maken van verslagen over besprekeingen etc. etc. Zoals je begrijpt worden er daarbij eisen gesteld aan de kwaliteit van het werk en wordt verwacht dat dit tenminste zonder taalfouten is.
Als ik dus verhalen, brieven of boeken lees dan zie ik veel fouten zonder dat dit primair de bedoeling is, het is een soort beroepsdeformatie zal ik maar zeggen.
Nu is het zo, dat in het algemeen de schrijvers die serieus bezig zijn met verhalen, proberen dit zo goed mogelijk te doen en met zo min mogelijk fouten. Als ik dan ook kritische kanttekeningen maak, worden die vaak juist in dank aanvaard, omdat zij proberen ervan te leren en hun verhaal de volgende keer beter en zonder veel taal- of constructiefouten te schrijven.
Daarom zul je me in het algemeen ook weinig kritiek zien geven op de taal van de commentaren op de sites, want de bijdragen van die mensen hebben niet de opzet zich met feilloos Nederlands bezig te houden.
Dat ik wat fel op jouw eerste bijdrage reageerde had vooral te maken met het feit dat je voorbij ging aan de opzet van mijn bijdragen op deze site. Serieuze kritiek wordt vaak in dank aanvaard en andere bijdragen hebben dikwijls een humoristische grondslag, die door de andere schrijvers ook als zodanig wordt onderkend.
Gezien jouw laatste bijdrage, ga ik ervan uit dat jouw opzet is ook een constructieve of een humoristische bijdrage te leveren. Tegen die achtergrond zie ik je toekomstige kritieken met graagte tegemoet.
Ook al moet je uitkijken voor een aai van een valkvleugel - omdat een scherpe snavel niet ver weg is - hij wordt in liefde aanvaardt.
Lieve groet
Cor

PS. Ben benieuwd of je ook op deel 11 van het geheim een inhoudelijke kritiek hebt. Misschien vind je mijn bijdrage wel wat slap, want er zit deze keer geen opgeheven vingertje in.

Plaats reactie