Geheim deel 10

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » zo 21 jun 2009, 11:32

Hoi Torenvalk,
Als je kritiek wilt uitoefenen op een criticus, dan kun je verwachten een weerwoord te ontvangen. Tja, en ik kan natuurlijk ook niet weten dat je dyslectie hebt of iets dergelijks. Wel wil ik even benadrukken dat mijn reactie ironisch bedoeld was, en dat ik niet de intentie had je te kwetsen. Sorry als dat zo zou zijn overgekomen.
Groetjes ;)
Cor

onzekees
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:38
Vul het getal in: 0
Locatie: Eindhoven, NB.
Contacteer:

Re: Geheim deel 10

Bericht door onzekees » zo 21 jun 2009, 20:48

Ooo O hier breekt de 4e wereld oorlog uit :lol:
Leef je leven, het kan alleen maar beter worden.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 10

Bericht door Oliver » zo 21 jun 2009, 21:01

Neuh... dat zal wel meevallen, denk ik.
Maar een beetje leven hier op het forum is altijd leuk!

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 10

Bericht door bas » ma 22 jun 2009, 01:42

heje let er even op : ik ben hekkesluiter!!

het wordt hier wel een beestenbende hoor, maar torenvalk (ze komen bij ons in de flevopolder niet voor, alles is te nieuw) let niet op cor, dat is een muggezifter (of een muggeNzifter als hij te veel 'fauten' ziet). Hij bedoelt het heel erg goed en ik ga ook eerdaags me (of mijn) commentaar naar hem sturen, dan weet ik zeker dat het goed gespeld is. (Cor heb jij een kuif? met een hoop gel dan wel denk ik). (of moet die punt er nou voor???)??

maar goed we zullen bijna oliver vergeten. dat arme jong zit straks opgesloten tussen de d's en t's en de vogelkooitjes.
en natuurlijk dat gipse poot! we hebben het kunnen lezen : Friso zat in de bank, zijn gipsen been gestrekt.
‘Hey,’ zei ik en klopte een keer op het harde witte materiaal.
HET GIPS IS WIT! of een vergissing van de bank en u krijgt 200 euro als u langs start gaat?
nee WIT. en dus veilig. zijn broer proberen voor zijn homokarretje te laten spannen (met 2 pinquins?) en er zodanig langs manouvreren (hoe spel je dit??) dat je broer het gedaan heeft? ik vind (zonder t) jhet wel heel knap hoor. maar goed. het wordt straks de schuld van zijn broer dat hij homo is!

groetjes bas

ps. ik vind wit gips wel heel saai hoor.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » ma 22 jun 2009, 13:25

Ha die Bas,

Een 4e w.o. zal het niet worden. Dat ben ik met Oliver eens. Maar enigszins zwaar weer wordt het wel met al die muggen die "gezift" worden en misschien wel door een vogel opgepeuzeld (al zijn het meestal zangvogeltjes die dat doen). (Ja, de punt na het haakje).
Misschien pikt een roofvogel eerder in een kuif, al moet ik jou en hem teleurstellen: ik heb geen hanenkam en de gel zit er dus niet torenhoog in.

Ik ben trouwens best benieuwd welke kleur gips jouw voorkeur zou hebben. Je hebt weliswaar een heleboel mogelijkheden genoemd en ze ook al een psychologische lading gegeven, maar in feite is dat net zo neutraal als het wit waar de schrijver voor gekozen heeft (al heb je hem door je reacties die kleur toch weten te ontfutselen).

En,eh......, hierbij sluit ík maar eens een keer het hek. Stel je voor dat er nog meer beesten losbreken.
Laten wij ons na deze schijnmanoeuvres maar weer richten op "het geheim", waar het per slot van rekening allemaal om draait. De schrijver heeft er trouwens volgens mij geen probleem mee iets te horen over een d of t meer of minder, en hij voelt zich niet snel daar tussen opgesloten, omdat hij van goed Nederlands houdt (met dt).

Groetjes ;)
Cor

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Geheim deel 10

Bericht door Raymonm » ma 22 jun 2009, 22:12

Nou Nou Cor,

Ik had toch wel een wat pittigere reactie van je verwacht hoor, je stelt me teleur.

De kleur van het gips... tja... het is de schrijver ontfutseld, waarschijnlijk zonder dat hij het doorhad dat het gebeurde.

Ach, Torenvalk, maak je niet druk om Cor joh, die heeft vaak iets te mauwen... En da's niet erg op zich, hij kan kritiek goed hebben. Wel ben ik van mening dat je in je eerste reactie een beetje de toon zet. Kritiek moet je dan ook kunnen verdragen op een forum zoals dit. Cor en ik liggen nogal eens in de clinch met het vervolg van verhalen. De laatste tijd is hij trouwens erg rustig moet ik zeggen.
Wat is er aan de hand Cor?

Nou, volgens mij als ik het zo zie, kom ik er gelukkig eens vanaf zonder spelfouten, maar ondanks dat ik dat denk....Zal Cor wel iets te zeuren vinden of niet ? ;)

Groet,
Ray

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 10

Bericht door Oliver » ma 22 jun 2009, 22:30

Cor is kritisch en daar maak ik dankbaar gebruik van in dit forum, via msn, aan tafel in een restaurant....
Zijn altijd erg leuke en interessante discussies. Net zoals met vele anderen hier.

En ja, dat gips.... :D
Jullie reacties hebben wel degelijk invloed op mijn schrijven. Ik kon het niet laten, ik moest het na die post met de kleurenanalyse ergens subtiel verwerken... ;)
En wit ja. Veilig. Zo leeft Friso toch? Niet opvallen.....
8-)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 10

Bericht door cor van dongen » ma 22 jun 2009, 23:24

Hoi Ray,
Ja niet zo'n felle reactie als verwacht van mijn kant, en een beetje rustig de laatste tijd.......... Misschien komt dat wel, omdat ik geneigd ben naar de inhoud te kijken en met echte argumenten te werken. Bovendien kan de een beter tegen kritiek dan de ander, zoals jij ook wel weet en je moet mensen niet teveel afschrikken he> Soms werkt een subtiele benadering wat beter. En .......eh.........ik ben niet zo van de kretologie zoals "mooi", "geweldig", "fantastisch", zonder aan te geven waarom.
Maar we komen elkaar nog wel eens tegen denk ik.
Lieve groet,
:)
Cor

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Geheim deel 10

Bericht door Torenvalk » di 23 jun 2009, 00:03

Het is me gelukt om wat leven in de brauwerij te brengen.
Het word weer tijd om te 'bidden' en een nieuwe prooi te verschalleken.
Of een volgende vlucht me weer hierheen brengt? Wie weet.

Een groet in vogelvlucht voor alle.

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 10

Bericht door bas » di 30 jun 2009, 00:32

Oliver, ik vind het toch wel heel leuk dat ik iets in het verhaal te betekenen heb gehad. Al is het maar een heel klein inemienige stukje gips geweest. ik heb de hele week naast me schoenen gelopen zeg!

En wat voor gips mijn voorkeur zou hebben? ik weet het eigelijk niet. heb nog nooit iets gebroken zeg, nu ik er over nadenk. tenminste niet aan me lijf, glazen zat natuurlijk. moet je maar niet naar griekenland gaan. alhoewel daar ben ik ook nooit geweest. maar als het nu echt een kleur moet zijn: rood is al van kinds af aan mijn kleur. dus....

maar nu ik toch aan wijn ben (rode wel te verstaan) zit me toch nog iets dwars. de sleutels. het zijn er 2 dat hebben we gelezen. maar 2? iedere wel-ingerichte flat heeft een flatdeur, een boxdeur en een appartementendeur. heel vroeger had je daar 3 sleutels voor nodig, maar tegenwoordig kan dat allemaal met 1 sleutel. dus blijf de grote vraag, waar is die tweede sleutel voor? (nee oliver nu geen schrijversblok krijgen, je kan je er vast wel uitschrijven en anders vraag je maar raad aan Cor, die weet van elke d een t te maken)

Plaats reactie