File X-007 (deel 4)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
wissejanz

File X-007 (deel 4)

Bericht door wissejanz » za 01 mei 2010, 13:32

Deel vier, van Giles/Endo...
Groetjes, Wisse

Rien

Re: File X-007 (deel 4)

Bericht door Rien » za 01 mei 2010, 13:52

Ik heb vele verhalen gelezen , maar slaat alles,ga zo door ik hoop dat er vele zullen volgen :D :)

(opmerking admin; reactie verplaatst naar dit topic)

cor van dongen

Bericht door cor van dongen » za 01 mei 2010, 16:46

Hallo Wisse,

Zoals Rien al onder je verhaal deel 4 opmerkte: nog heel weinig verhalen gelezen die zo indringend, maar ook zo origineel zijn.
(opmerking admin; reactie van Rien verplaatst naar dit topic)

Oliver krijgt concurrentie.
Ik heb het in een ruk uitgelezen, spannend, maar ook met details over de pantserinfanterie-voertuigen. Het lijkt wel of je er zelf in gezeten hebt. In lang vervlogen tijden zat ik zelf in Oirschot (als dienstplichtige) bij een pantserinfanterie bataljon.....en dat maakt me niet deskundig, maar de manier waarop je allerlei zaken beschrijft, en vooral de sfeer tussen "de maten"is heel authentiek.
De enige opmerking die ik moet maken is, dat toendertijd weinig in positieve zin over homoliefdes werd gesproken. Ik hoop dat dit inmiddels is veranderd en het tenminste een afspiegeling van de gewone maatschappij is geworden (al is het ook daar nog steeds niet altijd rozengeur en manenschijn)

Voorts is ook erg fijn, dat we geen weken hoeven te wachten op een volgend hoofdstuk.
Je zorgt ervoor dat ik dagelijks ga kijken of er nieuwe ontwikkelingen zijn te lezen
Bedankt en groetjes :P
Cor

Oliver
Beheerder

Bericht door Oliver » za 01 mei 2010, 23:32

Ik zie het niet als concurrentie Cor, maar als een mooie aanvulling op mijn site. Van dit soort verhalen wil ik er wel meer hebben.
Wisse, ik overdrijf niet als ik zeg dat dit verhaal me meesleept, de manier waarop je de sfeer neerzet is prachtig!

En inderdaad erg fijn dat we niet steeds twee weken moeten wachten..... :D

wissejanz

Bericht door wissejanz » za 01 mei 2010, 23:52

Wel, Oliver, voor mij is het geen concurrentie,
alleen al je SCHAT aan verhalen, of je eigen site
waar ik op deze manier dankbaar gebruik van kan maken.
Een site die positief afsteekt, om de verhalen,
maar ook om de discussies.

En Cor, 't echt allemaal fictie (behoudens m'n dienstplicht, lang geleden en dus geen vergelijk);
drie symbolische gevechten die gevochten moeten worden, die toevallig in de Zandbak spelen,
maar in heel veel andere situaties gelijkertijd zich zouden kunnen voortdoen.
Ik wil maar zeggen, er is geen enkele link naar de realiteit, al probeer ik het dan zo reëel
mogelijk te houden.

Bedankt voor jullie reacties,
groetjes, Wisse

Hans Bernard
Vul het getal in: 0

Bericht door Hans Bernard » ma 03 mei 2010, 12:04

Wisse,

Ik heb even gewacht met commentaar te geven op jouw verhaal. In de eerste plaats omdat ik
buitengewoon onder de indruk was van je eerste deel. Nu is de eerste klap een daalder waard
maar ik was benieuwd of je de vervolgdelen ook op hetzelfde niveau zou schrijven. Tot mijn grote
vreugde bleek dit zo en dus wordt het tijd, na vier delen, je te complimenteren met dit verhaal.
Het is een verhaal met poëtische zinnen. Je weet op bijzondere wijze een sfeer te creëren waarbij
sommige zinnen en gedeelten sterk gaan lijken op poëzie. Heel knap.
Een punt waar ik dubbele gevoelens bij houd, is de leefwereld waarin je verhaal zich voltrekt.
Aan de ene kant is het origineel, aan de andere maakt het dit verhaal soms ook wat ontoegankelijk.
We kunnen helaas niet allemaal bogen op de ervaring van Cor in deze. Met andere woorden soms
weet ik echt niet waar je het over hebt. Aan het hele verhaal doet het vooralsnog niets af. Maar
misschien zou een verklarend woord hier en daar, niet overbodig zijn.
Gelukkig zijn de intieme momenten weer voor iedereen goed te volgen. ;)

Hans

Plaats reactie