Perfect

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Perfect

Bericht door Oliver » za 01 feb 2020, 00:44

Deel 5 staat online.

Lilly gaat nu echt los. Maar wie is die jongen toch in de Mac?
Directe link naar deel 5: https://www.oliversverhalen.nl/perfect-deel-5/

Lees ze!
Oliver

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: Perfect

Bericht door Bingo » za 01 feb 2020, 17:39

Weer een mooi deel Oliver, maar wel triest voor Valentijn en natuurlijk ook voor zijn ouders. Als Lilly weer thuis komt zou het me niet verwonderen als ze naar een thuis voor moeilijke kinderen moet, dus een soort van kostschool misschien dat ze daar van leert?
Ik kijk in ieder geval uit naar deel 6, maar dat is wel weer een volle week wachten snik, snik.

Groetjes Jean 8-) 8-)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Perfect

Bericht door Sjack013 » di 04 feb 2020, 16:15

Dat de ouders vanuit hun onmacht en bezorgdheid Valentijn thuishouden snap ik, maar vind dit egoïstisch . Valentijn heeft meer aan afleiding dat bezorgd thuis zitten, terwijl de muren op je afkomen. Natuurlijk zijn er instellingen voor dit soort onhandelbare meisjes (en jongens), maar omdat dit de eerste keer is dat zij hiermee te maken heeft, zal dit wellicht weer met een sisser aflopen. Tenzij zij in deze afwezige periode een grove stommiteit begaat. Dan kan ze gedwongen opgenomen worden.
Zo tot zover Lilly.
Valentijn heeft de kriebels te pakken. In eerste instantie dacht ik aan de broer van Martin, maar nu is er de mac-boy die zorgt voor een strakke kruis bij Valentijn. Daarnaast ontstaat er ook een genegenheid tussen Valentijn en Martin. En we zijn pas bij hoofdstuk 5. Dus nog volop te gissen.
Oliver, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Perfect

Bericht door Jablan » wo 05 feb 2020, 11:35

Bij Lilly denk ik minder ver dan de anderen. Al had ik wel een Amber-Alert verwacht, want de combinatie van twee verdwenen meisjes, een onbereikbare telefoon en een jongen op een scooter ... laat alle alarmbellen rinkelen. Loverboy-thema?

De jongen van de McDoof lijkt mij eerder een figurant, die Valentijn en Martin meer met elkaar in contact brengt. Want als Martin zelf niet op jongens valt, waarom merkt hij naar wie Valentijn staart? Daarom de gedachte aan een broer van Martin, net als anderen.

Of heeft de jongen van de McDoof heel toevallig Lilly achterop een scooter gezien?

Oliver, je bent weer terug. Je schrijfstijl is in mijn ogen ten goede veranderd. Dit verhaal komt op mij spannender, onvoorspelbaarder over dan vroeger. En het leest nog steeds lekker weg. :)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Perfect

Bericht door Lucky Eye » za 08 feb 2020, 09:58

Opnieuw een hoofdstuk waarin veel gebeurt.

Duidelijk is het dat Valentijn werk lijkt te maken van zijn seksuele geaardheid. Een stiekem fotootje, daarmee onder de douche en ... Niets mis mee!

Wel mis is het met zijn zus. Dat gaat van kwaad tot erger, zo lijkt het. Met een regeling met HALT mag je gerust je handen dichtknijpen! Maar nee, zuslief lijkt haar eigen plan te trekken of ... is ze onder invloed van. De term loverboy is al gevallen. Zou heel goed kunnen. Een onderbuikgevoel leidt me er toe aan iets dramatisch te denken, maar ja ... gedachten zijn gedachten en niet meer dan dat.

De titel 'Perfect' houd me nog wel bezig. Is het dat de ouders van Valentijn en Lily het idee hebben een perfect gezinnetje te hebben? En zien zij dat dit niet zo is? Eerst Lily die het verkeerde pad op gaat en later wellicht de coming out van Valentijn?

Ik wacht rustig af.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Perfect

Bericht door Oliver » za 08 feb 2020, 15:30

Dank jullie wel voor de recties!
Wat die Amber Alert betreft, je was iets te snel, Jablan. Geduld, geduld... ;)

Deel 6 staat online!
Het blijft spannend, en er worden steeds meer acties ondernomen om Lilly te vinden. Valentijn krijgt hulp en steun vanuit onverwachte hoek...

Lees ze!

Directe link naar deel 6: https://www.oliversverhalen.nl/perfect-deel-6/

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: Perfect

Bericht door Bingo » za 08 feb 2020, 17:44

Hoi Oliver, het is je weer gelukt bij het gesprek met de mentor kreeg ik alweer vochtige ogen. Nu heb ik daar wel snel last van, ik ben gewoon een gevoelig type. Maar het deel opzicht is je weer prima gelukt, ik ben benieuwd naar het vervolg. Zucht, zucht maar het duurt wel weer opnieuw een volle week. Mij krijg je niet klein hoor, ik ben sterk en hou het ( hopelijk ) wel vol. :D :D :D

Groetjes Jean alias Bingo maar dat zal bij de meeste wel bekend zijn.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Perfect

Bericht door Lucky Eye » za 08 feb 2020, 17:51

Heftig is een goede omschrijving. Zo'n Amber Alert is niet niets.

En dan ineens, is er Ian. Eerder even genoemd ergens, maar nu blijkt hij heel anders te zijn dan op school.
Een reactie van Valentijn daarop miste ik, of ik heb er overheen gelezen.

En ook ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Gewoon zeven dagen wachten.

Groeten,
Lucky Eye

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Perfect

Bericht door Jablan » ma 10 feb 2020, 23:33

Oliver schreef:
za 08 feb 2020, 15:30
Wat die Amber Alert betreft, je was iets te snel, Jablan. Geduld, geduld... ;)
Is goed.

Met de echte Amber Alerts heb ik de indruk gekregen, dat het van de politieregio afhangt. Soms gaan ze er regionaal uit, soms heel snel (binnen een paar uur), soms pas na een paar dagen. In het verhaal na 2 nachten, van donderdagmiddag tot zaterdagmiddag, 48 uur.

Lucky Eye is Ian opgevallen. Stukje teruglezen. De eerste keer is het Valentijns mening over Ian, zoals hij hem ziet en in dit deel is Ian gewoon een aardige klasgenoot, die meeleeft. Al zit er een zin in, waarmee je alle kanten uit kunt. Hij moet zijn zus ophalen. Dat kun je nemen zoals het is - hij vertelt, wat hij moet doen. Je kunt er ook meer uithalen.
- Het nieuws gaat al rond en de dochters krijgen begeleiding op straat.
- Het is een klein zusje van een jaar of 6, dat anders verdwaalt.
- Hij heeft een zus om op te halen. Valentijn even niet.

Martin en zijn broers Roel en Ton zijn interessante bij-/hoofdrollen met potentieel voor een eigen verhaal. En de titel 'Perfect' lijkt mij ironisch bedoeld.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Perfect

Bericht door Oliver » za 15 feb 2020, 16:11

Dank je jullie wel weer voor de reacties en het "meedenken". ;)

Deel 7 staat online.
Valentijn begint te twijfelen aan alles. En niets is zoals het lijkt.

Lees ze!

Directe link naar deel 7: https://www.oliversverhalen.nl/perfect-deel-7/

Plaats reactie