Geloof, hoop en liefde

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Sjack013 » za 24 aug 2013, 20:05

Heb intussen ook deel 7 gelezen. Als je kunt praten over 2 jongens met een rugzak, waren jullie dat wel. Het was behoorlijk slikken, tijdens het lezen. Nu ik de achtergrond van Nicolas weet, vind ik, dat nu Michael aan de beurt is, om schoon schip te maken, door zijn angsten en twijfels te uiten. Hoe vertel hij zijn ouders het, hoe reageren zij hierop. Wat betekent dit voor Thomas? Het gemakkelijkst zou zijn om met zijn drieën, Nicolas, Michael en Thomas, te verhuizen naar Bretagne, maar is dit ook niet weer een vlucht??
Kortom, nog spanning genoeg de komende delen. Daarnaast wil ik je toch ook een compliment geven. Je kleedt jouw verhaal zo in, dat je echt niets loslaat over het verloop. Het blijft elke keer spannend en ik blijf maar gissen, naar het vervolg. Uiteraard ga ik van een feel-good verhaal uit, maar bij jou weet ik dat niet zo zeker. Het blijft spannend. En dat is een compliment waard!!
Bedankt.

Sjack

Ivan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 21:53

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Ivan » zo 25 aug 2013, 11:58

Hey Michael,

mooi om te lezen hoe jullie alles verwerken en plaatsen.
Keigoed geschreven ook, ik hoop dat je nog andere verhalen publiceert, want ik ben fan.

Geniet van je verlof.

Ivan

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Oliver » zo 25 aug 2013, 12:08

Aparte manier om een cliffhanger te laten hangen. :D

Geniet van jouw vakantie! Bretagne? ;)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door cor van dongen » zo 25 aug 2013, 13:00

Hoi Michael,
Ik sluit me graag aan bij de vakantiewensen. Zo vaak zie ik dit soort groeten niet op de site. Dat betekent volgens mij, dat je je lezers weet mee te slepen en je veel sympathie hebt opgeroepen.
Samen met hen zie ik ook uit naar deel 9 op 13 september. Op dezelfde dag kom ik toevallig ook terug van een weekje vakantie, maar dat is in ons eigen kikkerlandje en niet in Bretagne.
Fijne tijd. :!:
Cor

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Sjack013 » zo 25 aug 2013, 15:48

Intussen hoofdstuk 8 ook gelezen. Wat vullen jullie elkaar toch mooi aan. Voorlopig is alles tussen jullie uitgepraat en wij zitten in spanning voor de confrontatie met de ouders en Thomas. Oké, ik wacht wel tot medio september.
Ook ik wens je prettige vakantie, waar dan ook.
Groetjes,

Sjack

damiaan
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 09:05
Vul het getal in: 123

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door damiaan » zo 25 aug 2013, 19:10

Michael87,
je sleept me helemaal mee. Prachtig, zelfs de tranen druppen ook uit mijn ogen.
Vooral je liefde voor de kleine Thomas en dat je bereid bent alles voor dat manneke op te geven.
De strijd die je dat kost.
Geweldig en vooral ontzettend bedankt dat je ons in je geluk en je strijd wilt laten delen.
Damiaan

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Michael87 » ma 26 aug 2013, 00:04

Ik wordt gewoon stil van al jullie reacties. Enorm bedankt daarvoor.

Tot half september!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Lucky Eye » di 27 aug 2013, 08:10

Hoi Michael87!

Zover als de andere lezers ben ik nog lang niet. Nog niet bij met lezen dus maar dat komt.

Het eerste hoofdstuk al wel gelezen en een gedeelte van twee. Het begint 'spannend' te worden ;)

Wat meteen opvalt is de goede manier van schrijven. Je brengt dingen goed onder woorden. Je zei in je intro dat je geen schrijver bent maar... dat is absoluut niet te merken. Wel heb je veel ervaring met het schrijven voor je werk, zo las ik in het Forum maar... - helemaal met je eens - dat is toch wat anders. Het zal dus een stukje talent zijn, dat je altijd hebt onderkend. Of je hebt gewoon niet geweten dat het er was.

Ben benieuwd naar het verdere verloop van het verhaal.

Groeten,
Lucky Eye

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Jablan » do 29 aug 2013, 18:23

Hallo Michael,

Vandaag de eerste delen van je verhaal gelezen. Het zit goed in elkaar en belangrijker: ik was teleurgesteld, dat het niet af was. Dat is een teken, dat je mij weet te boeien.

Qua inhoud: mooie balans tussen geloven en 'houden van'. Wel duidelijk retroperspectief, je vertelt voorbij het schuldgevoel, waardoor het geheel hoopvol overkomt. Titel dekt de lading, vermoed ik.
Michael87 schreef:@ Oliver: Dat schrijven bevalt me wel. D'r zit zoveel op een idiote manier in elkaar gedraaid bij mij, da's best lastig te ontrafelen. Schrijven helpt dan. Het publiceren is voor mij een soort ultieme manier om over m'n angsten heen te komen. Mezelf gewoon helemaal blootgeven. En dan maar zien hoe daar op gereageerd wordt…
Het vraagt altijd moed om je kwetsbaar op te stellen en dat doe je toch maar. Gewoon doorgaan met schrijven (als dit verhaal klaar is).

Groet, Jablan

Marchel
Berichten: 28
Lid geworden op: do 18 dec 2008, 23:38

Re: Geloof, hoop en liefde

Bericht door Marchel » do 12 sep 2013, 23:25

Hallo Michael,

WOW.... dat is het eerste wat in me opkomt na het lezen van jouw verhaal. Mede door het bericht waarin je jezel voorstelt ben ik je verhaalgaan lezen. Traantje heb ik weg moeten pinken tijdens het lezen.... zoń goede opbouw van de verhaallijn. Zulke mooie clifhangers aan het eind van een deel. Ik verlang naar meer, meer delen van jouw verhaal. Maar ok naar meer verhalen van jouw!
Dit is heel autobiografisch en ik ben dan ook benieuwd hoe een 2de verhaal van jouw hand is.
Het is duidelijk... je hebt er een fan bij!

Lief Marchel

Plaats reactie