de Roos

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

de Roos

Bericht door Oliver » di 02 apr 2013, 07:48

Een nieuw verhaal van een nieuwe schrijver op dit forum.
Laat hier je reactie achter!

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: de Roos

Bericht door Jablan » di 02 apr 2013, 09:46

Mooi begin, leest soepel door. Je schakelt tussen de generaties en dat maakt het leuker om te lezen. Het smaakt naar meer, veel meer.


Heb jij al een bètalezer? (Misschien biedt ome Cor zich aan)

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: de Roos

Bericht door Jowima » di 02 apr 2013, 17:00

Goed begin van een nieuw lezersverhaal.
Zit meteen in het verhaal, knap hoor.
Ben zeer benieuwd naar de vervolg delen.
Succes !!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: de Roos

Bericht door Sjack013 » wo 03 apr 2013, 19:32

Ik ben met de vorige reactie's eens.Ook ik hoop snel op een vervolg op dit prima verhaal.
Daarnaast ben ik blij, dat er meer schrijvers zich op dit forum melden met hun verhaal.
Succes

Sjack

Consigliere
Berichten: 14
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 00:21
Vul het getal in: 123

Re: de Roos

Bericht door Consigliere » do 04 apr 2013, 00:08

Veel dank voor de leuke en bemoedigende reacties! Ik schreef mijn verhaaltjes altijd hooguit voor een zeer select publiek - als ik ze al aan iemand liet lezen. Dit eerste deel smaakt voor jullie naar meer, zo begrijp ik. Ik zal dan ook de volgende delen plaatsen, maar ik moet daarbij direct zeggen dat ik mij niet kan vastleggen op vaste publicatiedata, zoals Oliver en Lucky-Eye doen - en waarvoor ik het grootst mogelijke respect heb. Mijn manier van schrijven is mogelijk anders. Ik weet langs welke lijnen het verhaal zich voortzet en waar het uit moet komen, maar de details en zijlijnen zijn nog niet ingevuld. Gesteund door de reacties zal ik op niet al te lange termijn de volgende delen plaatsen.

@Jablan: ik heb geen "bètalezer", maar houd mij aanbevolen. Als ik het geplaatste eerste deel zelf teruglees, ben ik zelf al niet tevreden over de grammaticale tijden (hoewel dat in mijn ogen geen afbreuk doet aan de leesbaarheid).

Ik hoop - en nogmaals: beloven kan ik niet - aanstaand weekend een volgend deel te plaatsen.


Henk

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: de Roos

Bericht door Oliver » do 04 apr 2013, 01:39

Iedereen heeft een eigen manier van werken.
Jablan heeft ze volgens mij al helemaal klaar voordat hij gaat plaatsen, ik heb altijd een voorraadje van een aantal delen (ben nu zelf bij deel 4), jij hebt verder nog niets. Iedereen werkt op zijn eigen manier.
Als je maar werkt! :D
Het begin is te mooi om nu te laten liggen.
Proeflezers zijn handig, eigen fouten zie je heel slecht zelf. Maar ook daar: iedereen werkt op zijn eigen manier.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: de Roos

Bericht door Lucky Eye » do 04 apr 2013, 09:52

Hoi Henk!

Geen nieuwe schrijver, zoals je zelf zegt, maar wel voor het eerst publiceren voor een breder publiek.

Prima! Blijf dat doen want in dit eerste gedeelte zet je meteen heel snel de toon voor iets dat mooi kan worden.

Zoals Oliver ook al schreef, iedereen doet het op zijn eigen manier. Kies jij dus ook gerust voor je eigen manier van schrijven en publiceren.

Ben benieuwd naar het vervolg maar laat je daardoor vooral niet haasten. Neem je tijd!

Groeten,
Lucky Eye

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: de Roos

Bericht door cor van dongen » vr 05 apr 2013, 00:42

Hoi Henk of Consigliere,

Eerlijk gezegd werd ik nieuwsgierig naar je verhaal naar aanleiding van de lovende reacties op het forum hier door Jablan, Lucky Eye en Oliver himself.

Hoewel in het algemeen nogal kritisch moet ik zeggen dat ik echt positief verrast ben door deze eerste publicatie van je. Zeer veelbelovend.

Zowel door de manier waarop je de hoofdfiguren introduceert, maar ook door je vaardige Nederlands word je als lezer meteen gegrepen. Ik ben met de anderen van mening, dat je zeker door moet gaan met schrijven en hoop dat je dat ook met een zeker ritme (net als Oliver b.v. een hoofdstuk per 14 dagen) kunt doen. Voordeel daarvan is dat je de lezers aan je bindt. Als je meer reacties op het forum hebt gelezen zul je kunnen constateren, dat lezers daardoor "verslaafd raken" aan een schrijver en zijn verhaal en dan in dit geval in de gunstige betekenis van het woord.

De oproep van Jablan aan mij om me aan te melden als voor-lezer lijkt me nauwelijks nodig, gezien het niveau van je Nederlands en je meeslepende stijl van dit begin.
Ook ik zie uit naar het vervolg! :D
Groetjes,
Cor

PS. Heeft je nickname nog een diepere betekenis (consigliere is toch een adviseur van een mafioso)?

Consigliere
Berichten: 14
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 00:21
Vul het getal in: 123

Re: de Roos

Bericht door Consigliere » zo 07 apr 2013, 19:02

Lucky Eye en Cor, ook jullie veel dank voor jullie reacties. Het tweede deel van 'De roos' is onderweg; het ligt nu bij een proeflezer...

Gelet op mijn privé- en werksituatie kan noch wil ik beloven dat nieuwe delen met ijzeren regelmaat het licht zien. Maar natuurlijk voel ik mij gesterkt door alle reacties en zal dan ook niet verzaken om het verhaal helemaal af te maken.

Mijn nickname is niet meer en niet minder dan een knipoog naar mijn beroep ;)


Henk

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: de Roos

Bericht door Sjack013 » ma 08 apr 2013, 10:37

Hallo Consigliere,
Ik heb zojuist het nieuwe deel van "De Roos" gelezen. Je geeft mooi de verdieping van de personage weer. Ik kreeg meteen al een sfeerbeeld voor mijn ogen en dat betekent, dat het heel beeldend geschreven is. Dat is een compliment waard.
Het is ook verstandig om het eerst door een voor-lezer te laten lezen. Zelf zie je meestal je eigen fouten niet. Althans, dat herken ik bij mezelf.
Bedankt voor dit deel en succes met het vervolg.

Sjack

Plaats reactie