Reacties op BLANCO deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » za 13 aug 2011, 06:48

Hier kun je reageren op het tweede deel van BLANCO.

Groeten,
Lucky Eye

Ivan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 21:53

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Ivan » za 13 aug 2011, 11:45

hey Lucky Eye,

ik heb genoten van het verhaal, en kijk vol spanning uit naar het vervolg. Je legt er heel veel gevoel in, en ook de verschillende emotionele reacties op wat er aan het gebeuren is, hebben me gepakt. Doe zo verder!
Ivan

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Oldie60 » za 13 aug 2011, 17:59

Ik had die actie van de 6 personen wel verwacht. Niet dat het zo heftig zou zijn. Dergelijke monsters bestaan nog in onze maatschappij helaas.
Hij komt er wel weer bovenop, hoe dat is de vraag...........

Oldie

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » zo 14 aug 2011, 07:39

Bedankt voor de eerste reacties.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Oliver » do 18 aug 2011, 22:37

Je knalt er inderdaad vol gas in zeg!
Ik ben benieuwd, je hebt ons weer helemaal te pakken. :)

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Oldie60 » vr 19 aug 2011, 13:15

Dit soort ellendige gebeurtenissen komen ook in werkelijkheid voor. Heel realistisch verwoord.
In hoofdstuk 3 kan je lezen dat er niet veel meer van Jasper over is. Hoe gaat Pieter daar uiteindelijk mee om?

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » za 20 aug 2011, 07:12

Bedankt voor de reacties.

Af en toe hoor je wel eens dat dit soort dingen in het echt ook gebeurt. Tragisch!

Hoe Pieter (en ook de rest van de familie) ermee om gaan, zal je te weten komen als je het verhaal blijft volgen.

Groeten,
Lucky Eye

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door cor van dongen » vr 02 sep 2011, 21:33

Hoi Lucky Eye,

Ik heb in het verleden wel eens op je verhalen gereageerd - ook op andere sites, en meestal positief. Deze keer heb ik een meer genuanvceerd oordeel, dat ook te maken heeft met de inhoud van een andere reactie van iemand, waarop je gereageerd hebt in je eigen hoofdstuk 7 van het tweede deel.
Ik zou je willen adviseren om de reacties en je verhaal te scheiden van elkaar, zoals hier altijd mogelijk is op de site van Oliver. Het werkt m.i. echt verwarrend, maar bovenal niet stimulerend om je verhaal te volgen, als je eerst nog een discussie moet volgen over voors en tegens van lezers en de schrijver. Je kunt die reacties daarom beter hier plaatsen bij de reacties op verhalen van andere schrijvers.
Ik ga zeker nog een keer inhoudelijk reageren op je Blanco, maar zonder al die verwarring van reacties en inhoud van het verhaal
Vriendelijke groet
Cor

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » za 03 sep 2011, 07:32

Hoi Cor!

Het spijt me dat ik je met mijn stukje vooraf in verwarring heb gebracht. Ik weet dat je in het verleden gereageerd hebt op mijn verhalen. En zoals ik al vaker gezegd heb - volgens mij - alle reacties zijn welkom.

Je genuanceerde oordeel zie ik graag een keer tegemoet.

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik op een dergelijke manier gereageerd heb. Het scheiden van reacties en verhaal is een goed uitgangspunt maar ik had een duidelijke reden dit keer. Ik weet dat niet iedereen die een reactie hier plaats of bij hothomo100.com (via de link onderaan) daar later ook weer terugkijkt om te zien of er een reactie is op hun reactie. En door dit keer mijn reactie te koppelen aan het hoofdstuk heb ik bereikt dat iedereen het heeft kunnen lezen.

Het was namelijk mijn bedoeling om heel duidelijk te maken op welke manier ik schrijf. Er lopen namelijk lezers rond die het idee hebben dat mijn schrijfwerk interactief is. Ik schrijf, ik publiceer, er volgen reacties, ik lees de reacties, ik verwerk de reacties in mijn schrijven en publiceer weer. Zo werkt het voor mij niet. Heb dat ook aangegeven. Bovendien was het een tweede advies - iets dat ik eerder al deed in het voorwoord bij deel 2 - aan iedereen die zich ergert aan de stijl van dit verhaal om vooral iets anders te gaan doen dan het tegen heug en meug te lezen! Waarom zou je jezelf bewust gaan zitten ergeren?

Daarom dit stukje vooraf bij hoofdstuk 7. Iedereen die uit coulanceoverwegingen mij nog een kans wilde geven in de hoop dat ik mijn schrijfwerk zou veranderen al naar gelang de gegeven adviezen, aanbevelingen, etc., etc. was daarmee gewaarschuwd dat er geen verandering te zien zou zijn. Ik heb daarmee hopelijk een aantal mensen ervan weten te overtuigen dat ze hun tijd beter kunnen besteden. Er zijn verhalen zat om te lezen en laten ze iets kiezen dat hun wel aanstaat. Iets waaraan ze zich niet ergeren in elk geval want dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is natuurlijk ook nooit mijn bedoeling geweest! Maar meningen verschillen nou eenmaal...

BLANCO is een ander verhaal dan alle andere verhalen die ik ooit geschreven heb. Helemaal mee eens. "Het is geen Lucky Eye!" schreef eens iemand aan mij. Natuurlijk is het wel een Lucky Eye! Ik heb het zelf geschreven hoor! In dit verhaal heb ik alleen voor een heel andere manier van schrijven gekozen. Veel langzamer, veel meer aaneengesloten in tijd, veel meer aandacht voor... en ga zo maar door. Iets wat niet iedereen bevalt en dat mag. Nogmaals, alle reacties zijn welkom maar... het verhaal is af. De manier van schrijven is vast komen te liggen met deel 1 en daar kom ik niet op terug omdat het anders wel een heel raar geheel zou worden. BLANCO wordt gevormd door deel 1, dat wat ik op dit moment publiceer en dat waar ik nog mee aan het schrijven ben en op een later moment nog ga publiceren. Ondanks dat het door de data van publicatie gescheiden is, is het een geheel. En dan kan het in mijn ogen niet zo zijn dat deel 2 vanwege alle geuite negatieve opmerkingen er ineens heel anders uit zal gaan zien dan deel 1. Ik heb een bepaalde weg ingeslagen en zal die vervolgen tot daar waar ik het einde zie aan dit verhaal.

Ik heb geschreven en ik schrijf aan dit verhaal met heel veel plezier en mijn gevoel erover is heel erg goed. De redenen voor mij om ermee door te gaan. En natuurlijk kan ik al die lezers die het verhaal wel mooi vinden niet in de kou laten staan. Die willen gewoon weten wat er allemaal nog staat te gebeuren en laten me dit ook regelmatig weten.

Een heel lang verhaal heb ik ervan gemaakt. Maar om terug te komen op het begin en jouw opmerking: voor mij is dit een eenmalige gebeurtenis. Het is nooit mijn gewoonte geweest, en dat zal het ook nooit worden, om te reageren op reacties voorafgaande aan de door mij geschreven hoofdstukken. Alleen bij een nieuw verhaal wil ik nog wel eens iets schrijven vooraf. Gewoon om de lezers te laten weten dat ik er nog ben. Dit keer - zoals ik ook al schreef - had het een heel duidelijk doel.

Groeten,
Lucky Eye

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Oldie60 » za 03 sep 2011, 11:25

Voor mij is het wel een "Lucky Eye" verhaal. Gewoon doorgaan hoor. Ik wil weten hoe het afloopt.

Plaats reactie