Reacties op BLANCO deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Oldie60 » wo 26 okt 2011, 11:06

Wat een cliffhanger weer. Dat doet het verlangen naar deel drie alleen maar toenemen.
Ik hoop maar dat je er snel uit bent.

Groetjes Oldie

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » za 29 okt 2011, 06:30

Hoi Oldie60!

Bedankt voor je reactie op het laatste hoofdstuk van dit deel van BLANCO.

Ja, en die cliffhanger is een van de oudste stukken tekst in dit tweede deel. Soms schrijf ik niet ik chronologische volgorde. Ineens heb ik een mooi stuk tekst in het hoofd en dat wordt dan meteen opgeschreven en opgeslagen in het document maar zonder dat het nog ergens geplaatst kan worden. Dit stuk was duidelijk waar het moest komen.

Ik snap heel goed dat ik met al dat wat ik geschreven heb, en deze cliffhanger, de spanning alleen maar heb laten toenemen. Maar... dat wil niet zeggen dat deel 3 er sneller door zal verschijnen.

Alles heeft bij mij zijn tijd nodig. Het schrijven is slechts een heel klein deel van mijn leven. Wel een heel erg leuk deel, daar niet van maar toch... er is veel meer in mijn leven. En al die elementen van mijn leven vragen tijd. Ook voor dat schrijven is er dus tijd en dus komt deel 3 er. Maar ik kan niet precies zeggen wanneer.

Mocht je op de hoogte willen blijven van vorderingen of wanneer het 'eindelijk' gepubliceerd gaat worden, dan kun je me een mailtje sturen met het verzoek je op te nemen op mijn lijstje met contactpersonen. Naar de mensen op dat lijstje stuur ik in elk geval een berichtje zodra ik het toe heb aan publicatie. Zodoende hoeven zij niet steeds de sites in de gaten te houden maar krijgen ze gewoon bericht.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Sjack013 » ma 30 jul 2012, 23:20

Hoi Beste Lucky Eye,

Ik zit met veel spanning te wachten op Deel 3 van jouw verhaal Blanco! De cliffhanger van Jasper duurt nu toch wel heel lang. Ik weet dat je eerst het volledige deel afschrijft, alvorens te plaatsen, dus het moet wel een grote ei zijn, waarop jij zit te broeden. Het verhaal is te mooi en te aangrijpend om hem niet af te schrijven. Ik hoop dat ik (en velen met mij) niet al te lang hoeft te wachten, voordat Deel 3 verschijnt. Ik wil je niet opjagen, maar ik mis het verhaal erg!!\

Succes met het schrijven,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » wo 01 aug 2012, 08:18

Hoi Sjack013 en alle andere volgers van mijn verhaal BLANCO!

Toen ik onlangs het laatste deel van Olivers verhaal 'Uit Beeld' gelezen had, plaatste ik daar een reactie op. Iemand die dat las vroeg zich af of ik nog wel leefde.

Mijn reactie, die duidelijk maakt waarom het allemaal zo lang duurt met deel drie van BLANCO, was de volgende.

--
Ja hoor, Lucky leeft nog steeds.

En dat leven is soms best erg moeilijk. Zoals je wellicht weet - misschien ook niet maar dan weet je het nu en alle andere nog-niet-weters ook - heb ik een chronische ziekte. Het heet aangezichtspijn en ik heb daar al sinds 1997 last van. De ziekte heeft bij mijn een progressief karakter. Dat betekent dat het langzaamaan (of schoksgewijs) erger wordt. De ziekte geeft heel veel pijn in het linkergedeelte van mijn gezicht. Zo van bovenkaak tot voorhoofd en van oor tot neusvleugel. Vorig jaar december merkte ik ineens een verergering en waar ik eerst nog hoopte dat het tijdelijk zou zijn, blijkt het blijvend. Ik gebruik medicijnen. Die zorgen ervoor dat de pijn wat gedempt wordt en dat heel veel pijnaanvallen wegblijven (als ik niet slik - of eens per ongeluk vergeet - komen ze continue) maar alles wegkrijgen lukt niet. Er blijft altijd restpijn. De medicijnen zorgen voor vervelende bijwerkingen. Zoals concentratieverlies, slecht kunnen lezen, constant geluid in mijn linkeroor, moeheid, sombere gedachten, depressiviteit. De echt zware pijnstillers zorgen voor die laatste twee bijwerkingen. En het gebruik daarvan probeer ik dus zoveel mogelijk te beperken. Ze werken wel goed maar... op dat soort dingen zit ik niet te wachten!

Mijn pijn en bijwerkingen zorgen er ook voor dat ik maar heel weinig kan schrijven. Ik probeer elke dag een klein stukje te schrijven maar dat gaat soms echt niet. En ja, dat maakt het afmaken van BLANCO erg moeilijk.

Deze reactie schrijf ik niet om te klagen over mijn ziekte. Ik ben mijn ziekte niet. Ik heb een ziekte. Ik heb nog heel veel moois in mijn leven en geniet elke dag volop van alles wat ik nog wel kan. Mijn leven is mooi. Elke dag is een mooie dag, las ik laatst weer eens ergens en dat is een waarheid als een koe. BLANCO komt af. Vast en zeker. Ook omdat ik het schrijven eraan nog steeds heel erg leuk vind. Ik doe het nog altijd met plezier. Ik weet waar het naar toe gaat en in mijn hoofd is het zo goed als af. Voor mijn lezers komt het ook zover dat het publiceerklaar gaat worden maar... een antwoord op de vraag "Wanneer?'' heb ik helaas nog niet.

Ik vind het heel jammer dat ik het geduld van mijn vaste lezers zo op de proef moet stellen maar ijzer met handen breken, is iets dat ik niet kan.

---
Dat schreef ik dus een aantal dagen geleden en zo is het nog steeds.

Ik vind het absoluut niet erg dat mensen me vragen waarom het allemaal zo lang duurt. Ook niet als die vragen blijven komen ;) Je merkt, ik vind die vragen hier maar ze mogen ook gerust naar mijn mailadres gestuurd worden.

BLANCO 3 wordt dus niet een heel erg groot ei. Het wordt een product van... weet ik veel! Ik weet het gewoon nog niet. Ben nu bezig met hoofdstuk 8. Een hoofdstuk dat zich afspeelt nog steeds op de dag van het wakker worden van Jasper. Dus... ik ben weer uitvoerig. Beschrijf heel veel. Het laatste dat ik gisteren schreef was dat de vader van Jasper op een soort van informatieronde gaat. Hij bezoekt zijn ouders, de gezamenlijke buren en de vrienden en vriendinnen van Jasper om het een en ander uit te leggen.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Sjack013 » vr 03 aug 2012, 11:04

Hoi Lucky Eye,

Ik heb intussen ook je reactie bij Uit Beeld gelezen. Hier schrok ik van. Ik vermoedde een "writersblock", maar dat het medische redenen had, overvalt me. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en je gezondheid plus je privéleven hebben voorrang. Blanco deel 3 moet maar even wachten, ondanks dat het een geweldig verhaal is.
Heel veel sterkte wens ik jou toe en forceer je niet.


Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » za 04 aug 2012, 17:20

Hoi Sjack!

Dank je voor je goede wensen.

Ik doe wat ik kan. Schrijf, zoals ik zei, elke dag iets want ook ik wil het verhaal een keer af hebben natuurlijk. Forceren doe ik het echter niet.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie