Reacties op BLANCO deel 2

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door cor van dongen » wo 07 sep 2011, 00:11

Dag Lucky Eye,

Zoals beloofd reageer ik hierbij ook wat meer inhoudelijk op je verhaal Blanco. Daarbij zijn mijn gevoelens een beetje dubbel:

- Zoals je weet, ben ik van mening, dat je een heel prettige, goed leesbare stijl hebt.
- Je hebt in dit verhaal de ontwikkelingen heel uitgebreid geschilderd en bent diep ingegaan op allerlei nuances en op de achtergronden van heel veel personen, waarvan je niet verwacht dat het hoofdfiguren zijn. Op zich is daar misschien niks mis mee, maar....
- het is tegelijkertijd ook een valkuil in die zin, dat je door langdurig stil te staan bij en diep in te gaan op die diversiteit aan personages je ook de spanning uit het verhaal haalt. De grote lijn wordt vaak onderbroken door die zijwegen.
- Ik kan dus wel de kritiek begrijpen van een lezer, die je verhaal langdradig noemt.
- Het is daarom ook jammer, omdat je met dezelfde gegevens volgens mij wel 4 of misschien 5 aparte, mooie, boeiende verhalen zou kunnen schrijven.

Ik begrijp, dat je niets aan deze bijdrage hebt, omdat je zelf zegt je verhaal voor publicatie al af te hebben, en ik vind ook dat je je wat de inhoud betreft niets gelegen moet laten liggen aan de reacties van lezers, maar.........toch lok je door je herhaalde vraag om reacties dit soort commentaren uit. En het is een logisch gevolg van diezelfde vraag, dat er naast toejuichingen ook mensen reageren die minder positief zijn over je verhaal. Dat is a.h.w. het risico van deze opzet en de consequentie van je eigen verzoek.
Je schrijft dat je de discussie hier op de site van Oliver hebt opgevoerd om duidelijk te maken dat je geen inter-actief verhaal schrijft. Dat je daarbij oppert mogelijke lezers te willen overtuigen hun tijd beter anders te kunnen besteden, komt op mij een beetje ongeloofwaardig over. Een schrijver wil toch gelezen worden......

Ik blijf je verhalen zeker vol belangstelling lezen Lucky Eye en wens je veel succes toe in de toekomst. ;)
Hartelijke groet,
Cor

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » wo 07 sep 2011, 08:24

Hoi Cor!

Onderaan mijn verhalen staat altijd dat reacties welkom zijn. Een gewoonte vanaf verhaal nummer 1. En dat betekent inderdaad dat ik van alles kan verwachten en ik krijg dat dan ook. Niets mis mee. Alles mag. Als er dan mensen zijn die dit verhaal niet interessant meer vinden, zich er zelfs aan ergeren en dingen schrijven in de zin van 'nog 1 zo'n ziekenhuishoofdstuk en ik haak af', dan geef ik hen - en alle anderen die niet gereageerd hebben maar inmiddels ook balen van dit verhaal - graag het advies om niet meer verder te lezen omdat dit verhaal op dezelfde manier door zal gaan en er nog wat hoofdstukken in het ziekenhuis zullen volgen. Op die manier heb ik ook wat gedaan met negatieve reacties. Of jij dit geloofwaardig vindt of niet, dat is jouw keuze. Mijn stukje is oprecht.

Zeker ik had van dit verhaal misschien wel heel veel verschillende verhalen kunnen maken maar het is mijn keuze geweest dat niet te doen. In al mijn andere verhalen komen steeds twee hoofdpersonen voor en wat 'inlopers'. Die laatsten komen amper uit de verf. Daarom wilde ik het dit keer eens anders doen. Ook de personen rondom de hoofdpersonen eens wat meer belichten, uitdiepen. Een bewuste keuze.

Dat de spanning in mijn verhaal door mijn keuzes verloren gaat, daar ben ik het niet helemaal mee eens. De snelheid van het verhaal is anders omdat het verhaal langer wordt en ik de nodige zijwegen moet bewandelen omdat ik nou eenmaal meer personen in mijn verhaal toelaat. Maar een goede lezer kan weten dat er in dit verhaal heel veel dingen zijn aangeroerd waar nog geen antwoord opgekomen is. In het begin van deel 1 herkent Pieter Jasper ergens van. Hij weet alleen niet waarvan. Dan wil je als lezer toch weten waar Pieter Jasper van herkent? En zo zijn er veel meer dingen aangeroerd die op een antwoord wachten. Spanning genoeg lijkt me. Je wilt toch weten wat er bedoeld wordt met bepaalde opmerkingen, of met de titel van het verhaal of leest iedereen zomaar over van alles en nog wat heen?

Dit verhaal is heel anders dan 90% van alle verhalen op bijvoorbeeld www.hothomo100.com en www.erotischeverhalen.com. Maar... enige diversiteit is misschien wel leuk een keer! Laat het eens een keer anders zijn!

Ja, natuurlijk wil ook ik dat mijn verhalen gelezen worden. Ik wil iets vertellen, ik wil iets kwijt aan mijn lezers. Heel veel lezers merken die dingen op, gelukkig. Wat niet de bedoeling van mijn verhaal is, is dat lezers zich gaan ergeren, zich rot gaan voelen. Dat vind ik jammer. En daarom kan ik ze niet anders dan gelijk geven als ze dan afhaken en mijn verhaal verder niet meer willen lezen.

Cor bedankt voor je opmerking over mijn stijl van schrijven, het feit dat je me zult blijven volgen en je wens voor toekomstig succes!

Groeten,
Lucky Eye

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Jowima » wo 07 sep 2011, 12:19

Hallo Lucky,
Aan het einde van de serie Blanco I schreef je dat je delezers niet te lang aan je wilde binden.
Met Blanco II bewijs je het tegendeel.
Fantastisch hoe mij steeds weer aan je weet te binden.

Bedankt, Jowima

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » vr 09 sep 2011, 07:33

Hoi Jowima!

Bedankt voor deze leuke reactie.

Heel mooi ook hoe je het in woorden giet.

Op het moment dat ik die woorden schreef, was ik ervan overtuigd dat het allemaal in twee delen zou moeten kunnen. Nu ik veel verder ben in het verhaal weet ik dat niet meer zo zeker. Alle hoofdstukken die ik nu publiceer vormen of het eerste gedeelte van deel 2 of geheel deel 2. Zodra de publicatie van het laatste hoofdstuk is geweest, moet ik echter weer tijd nemen om dat wat zich in mijn hoofd zit in de tekstverwerker te krijgen. Of ik de resterende hoofdstukken dan aanplak bij deel 2 of het dan deel 3 noem, weet ik nu nog niet. Bij de publicatie van het laatste hoofdstuk in deze reeks laat ik dat weten.

Groeten,
Lucky Eye

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Dijkje078 » ma 26 sep 2011, 21:23

Hoi Lucky,

Alle reacties ten spijt, er zijn maar weinig schrijvers hier die zo kunnen boeien als jij. Je hebt een eigen stijl die je niet negatief moet laten beïnvloeden door wel gemeende "adviezen". Lucky is Lucky en dat maakt je verhalen boeiend!

HG
Henk.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » di 27 sep 2011, 07:56

Hoi Henk!

Bedankt voor je reactie hier in dit Forum.

Mijn stijl is mijn stijl Henk en dat heb je goed ingeschat. Mensen die iets anders willen, lezen maar iets van iemand anders. Keuze genoeg, zo lijkt me.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Sjack013 » ma 17 okt 2011, 21:39

Hoi Lucky eye,

Ik heb zojuist je laatste hoofdstuk (tot nu toe) gelezen en wederom kon ik het niet droog houden. hoe jij elke weer een gevoelige snaar kunt raken, ik sta versteld. Echt knap hoor. Ga a.u.b zo door. Ik kijk er elke vrijdag en maandag hier naar uit. ;)
succes!!!!


Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » wo 19 okt 2011, 06:23

Hoi Sjack!

Euhhh... tja... alleen maar stamelen, kan ik hier eigenlijk. Want... ik weet ook niet hoe ik dat doe. Ik schrijf. Meer is het niet.

En ik schrijf door want ik ben nog niet aan het eind. Ook nog niet aan het eind van deze reeks publicatiereeks.

Bedankt voor je reactie.

Groeten,
Lucky Eye

Sander
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 20:54

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Sander » di 25 okt 2011, 11:11

Hoi Lucky,

Normaal ben ik niet zo van het reageren, maar ik kan het nu toch niet laten, wat een mooi verhaal, en ondanks de langdradige vertelling blijft het mij boeien en leef ik helemaal mee met de verschillende families in dit verhaal.
Ik verheug me dan ook elke keer weer op een nieuw deel, daarom hoop ik ook dat je ons niet te lang laat wachten op deel 3 van BLANCO.

Groetjes Sander

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 2

Bericht door Lucky Eye » di 25 okt 2011, 16:44

Hoi Sander!

Leuk dat je dan toch reageert.

Bedankt voor het compliment dat je me maakt.

Zoals ik al schreef, moet ik nog flink werken aan deel 3 van het verhaal. Er staat nog heel weinig in de computer en ook moet ik nog heel veel dingen uitwerken in mijn hoofd. Werk genoeg. En... net als andere schrijvers hier, heb ik ook nog een leven ernaast met verplichtingen, hobby's en noem maar op. Ik werk en doe mijn best maar wil ook niets afraffelen want dat zou zonde zijn. Er is nog zo veel te vertellen gewoon...

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie