Groen licht

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » ma 19 okt 2015, 13:08

Zeven herexamens zijn wel erg veel om te doen, vind ik. Gelukkig sta ik niet in Pieter zijn schoenen. Afleiding is nuttig en mooi, maar toch zal hij een besluit moeten nemen. De vader van Steven heeft gelijk. Hij zal toch serieus moeten nadenken over een plan B, of hij moet in wonderen geloven. Maar ja, wat heeft het een en ander aan consequenties voor de vriendschap tussen Pieter en Steven? Hoe moet het verder als Pieter stopt met zijn studie? Gaat hij een andere studie volgen of gaat hij werk zoeken? Allemaal vragen die bij mij opkomen. Daarmee zal ik toch weer moeten wachten op het vervolg.

Amexic, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » zo 01 nov 2015, 16:53

Gelukkig had Pieter niet het gevoel dat hij de vijfde wiel aan de wagen was, tijdens dat zomerkamp. Maar wat een omschakeling. Verpleegkunde? Dankbaar maar ook een intensief beroep is dat. Verstandig om eerst het studiemateriaal van Dieter te bekijken. Maar ja, Pieter en Dieter samen? Levert dat geen extra spanningen op bij hen en Steven?
Ik blijf mijn nieuwsgierigheid behouden, Amexic. Bedankt voor het plaatsen en succes met het vervolg,

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Groen licht

Bericht door grensgeval » ma 02 nov 2015, 01:20

Wat een klote opmerking van Steven.
Pieter had zich mogelijk al ingesteld en trots dat hij verpleegkunde ging studeren om zo toch nog wat te maken van de studie tijd.
En Steven verziekt het door hem zacht eitje te noemen.

Ik had als het mij zou gebeuren een klap verkocht en hem even volledig genegeerd, weg lopen en duidelijk maken dat dat een schop tegen het zere been was.
Ik was op school ook niet zo'n goede leerling maar heb met door niemand aflaten zeiken of laten kleineren toen ik een switch maakte van verkoop en handel naar elektromonteur.
in de verkoop/handel had ik het mogelijk toch niet verder geschopt dan vakkenvuller of kassamedewerker.
Nu als meewerkend chef monteur ben ik helemaal op mijn plaats en kan ik mijn ei kwijt zo als ik het wil.

Maar goed Amexic dit is jou verhaal dus verras ons met een vervolg.
Groet
Grens Geval
;)
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » do 05 nov 2015, 00:35

Was het "zacht eitje" noemen niet een grap, beetje plagend?
Beetje elkaar uitdagen moet kunnen toch?

Maar er liggen verleidingen op de loer, en dat belooft wat voor de volgende delen!

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Groen licht

Bericht door Amexic » do 05 nov 2015, 10:06

Als een relatie goed zit, dan moet er veel kunnen.
Dan moet Pieter tegen een stootje kunnen en vooral ook begrijpen dat hij geplaagd wordt.
De examens zijn voorbij; het kamp is een uitlaatklep.
Hij wordt aanvaard en mag er bij horen. Aan de andere kant kan hij een beetje afstand nemen van de dingen.
Ook dat is goed.
Niet vergeten dat hij gefaald heeft in zijn studies. Wat met de toekomst?
Hij kan niet anders dan daar in zijn achterhoofd mee bezig zijn.
Zou hij trots zijn dat hij eventueel verpleegkunde gaat studeren?
Zijn keuze zal een doorstart worden, niet zijn droomkeuze.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » za 16 apr 2016, 12:33

Eindelijk het vervolg, Amexic. We hebben er lang op moeten wachten. Ik begon zelfs te twijfelen of er nog een deel 17 kwam. Maar toch......... het is er!!!

Natuurlijk broeit er iets tussen Pieter en Dieter. De opmerkingen van Dieters moeder zegt meer dan genoeg. Pieter gaat over de tong daar. Ook de opmerking over een eventuele gezamenlijke stage suggereert iets. Maar hoe lijdzaam, ik wacht geduldig af.

De hormonen vieren hoogtij tussen Steven en Pieter. Maar is de lust de basis van 'n relatie? Laat ze maar lekker genieten en hoe het afloopt in deze driehoeksverhouding laat ik graag aan Amexic over. Bedankt voor dit deel en wacht a.u.b. niet weer zo lang op het vervolg.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » zo 17 apr 2016, 23:14

En meteen nog een deel!
Niks mis mee, het is heerlijk lezen!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » di 19 apr 2016, 17:07

Die reactie van moeder was te verwachten. Ergens kan ik me dat ook goed voorstellen, gezien zijn studieresultaten. Maar de manier waarop vind ik bedenkelijk. Blijkbaar heeft moeder veel moeite met de relatie tussen Pieter en Steven. Zal dit een wig drijven tussen hen?

Amexic, bedankt voor het snelle vervolg en hoop dat ik nu ook weer niet lang hierop hoeft te wachten.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » zo 10 jul 2016, 01:13

Na een korte stilte weer twee delen! Altijd fijn. :)
Flink wat ontwikkelingen!
Ik proef wat ongemakken tussen die twee, of heb ik het mis?

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » do 15 sep 2016, 15:12

Wat 'n heerlijk verhaal is dit. Je wordt helemaal meegezogen. En ja, Oliver, ik denk dat je gelijk heb. Er beginnen scheurtjes te komen in de relaties. Andere verwachtingen, andere behoeften en de consequenties van het samenwonen. Ook wordt er in het verhaal een link gelegd met AIDS. Mijn angstig voorgevoel gaat hierdoor groeien. Zeker als je over de beginperiode van AIDS hebt. Geen AZT, geen cocktails, geen oplossingen...............

Amexic, hou ons niet te lang in spanning en volgaarne zie ik deel 23 tegemoet.

Sjack

Plaats reactie