Groen licht

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Groen licht

Bericht door Oliver » wo 10 jun 2015, 22:37

Een nieuw verhaal, van een nieuwe schrijver op dit forum, Amexic.

Lees!

En laat hier jouw reactie achter.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » do 11 jun 2015, 11:39

Een verhaal dat tot je verbeelding spreekt. Prettig leesbaar en hier en daar Vlaamse woorden, wat ik totaal niet erg vind. Je bouwt het verhaal goed op en zet de personages mooi neer. Kortom, een mooie aanwinst op het forum. Welkom Amexic hier. Het begin is goed en ik hoop dat je ook zo doorgaat. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg.
Bedankt, dat je het hier plaatst,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Groen licht

Bericht door Michael87 » vr 12 jun 2015, 07:50

Dag Amexic,

Wow, wat een veelbelovend begin! Ik heb het echt met plezier gelezen en ben enorm benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Je vertelt boeiend, alsof het allemaal herinneringen van jezelf zijn. Misschien is dat ook wel zo...
Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar het volgende deel!

Succes met schrijven!

groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » za 13 jun 2015, 13:38

Tjeetje Amexic, een paar dagen niet opletten en er staan meteen 3 hoofdstukken op het forum. Uiteraard meteen doorgelezen. Lekker, zoveel aandacht voor details. Duidelijk dat dit verhaal in het verleden afspeelde. Blijkbaar heeft Michael gelijk met z'n opmerking over "eigen ervaring". Met zoveel gevoel beschreven; het kan niet anders. Maar daar is niets verkeerds aan, vind ik.
Ben benieuwd hoe de vakantie verder ontwikkelt. Succes met het schrijven en bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » za 13 jun 2015, 15:24

Ze komen snel achter elkaar.
Dat houdt de binding met de personen wel vast.
*jaloers* dat lukt mij nooit, zo snel publiceren.
:P

Je zet de sfeer goed neer. Het onzekere, de schaduw van thuis er overheen...
Erg fijn om te lezen!

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Groen licht

Bericht door Thomas » di 16 jun 2015, 20:14

Amai, zeg! Amexic!

Wat een supermooi verhaal. In vijf hoofdstukken beschrijf je iets, waarmee een andere schrijver misschien al in een hoofdstuk klaar is. Zo mooi en in detail heb je de relatie tussen Pieter en Steven laten groeien tot iets moois. Een verhaal dat me met elke alinea verder meevoerde op hun beider ontdekkingsreis. Eigenlijk een heel voorspelbaar verloop, maar door de details zo boeiend.
Van mij mag je hier meer verhalen publiceren. Ik ben fan.

Groeten, Thomas.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » za 20 jun 2015, 14:40

Eigenlijk Amexic hoop ik op een vervolg. Ik ben benieuwd hoe het verder met de jongens gaat. Maar........ jij bent echt een mooie aanwinst op dit forum. Het leest bijzonder prettig, goed oog houdend op details en het verbeeld mijn fantasie. Kortom, een mooi verhaal.
Bedankt hiervoor,

Sjack

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Groen licht

Bericht door Amexic » za 20 jun 2015, 18:32

Ja Sjack, er komt een vervolg. Ik heb nog wat gereed staan.
Het verhaal ging tot nu een bepaalde richting uit. Er hangt verandering in de lucht.
Mocht je suggesties hebben, laat maar horen, er kan nog aan veranderd worden.
Ik ben geen schrijver. Ik kan me voorstellen dat er onvolkomenheden zijn aan mijn schrijfstijl...

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » zo 21 jun 2015, 11:49

Gelukkig, dit verhaal gaat gewoon door. En hoe!! De worsteling van Pieter is heel treffend beschreven. Ik kan me z'n situatie heel goed voorstellen. Steven is veel verder. Hij accepteert zichzelf en thuis doen ze niet moeilijk. Pieter twijfelt nog teveel. Hij is er zelf nog niet eruit en ziet alles als "zijn geheim". En zolang dat het geval is, zal hij thuis niets zeggen. Das duidelijk.
Dat je jezelf geen schrijver noemt, vind ik onterecht. Met dit verhaal laat je duidelijk zien, dat je dit toch in je mars hebt, Amexic. Je zet de personage's duidelijk neer en schrijft herkenbaar. Misschien dat je toch iets meer aan dialogen moet doen. In dialogen kun je de gevoelswaarde van de personage duidelijker tot uiting laten komen.
Ik zal over je laatste opmerking (aandragen van suggesties) even nadenken. Mocht dit wel het geval zijn, stuur ik je wel een PB.

Bedankt voor dit deel en succes met het vervolg,

Sjack

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Groen licht

Bericht door Amexic » zo 21 jun 2015, 21:22

Beste lezers,

Het is leuk te zien dat jullie met honderden mijn verhaal lezen. Niets is gemakkelijker dan te putten uit eigen herinneringen.
Misschien zal dit daarom mijn meest 'succesvolle' verhaal 'ooit' zijn. Het gaat me helemaal niet om 'succes' hebben.
Geef gerust commentaar. Dit is m'n laatste in de 'pipeline'. Het verhaal is niet af. Ik heb nog een vervolg in petto.
Alles is waar tot nu toe, maar ook niet helemaal. Het is lang geleden, weet je, de jaren tachtig. Ik heb dialogen moeten verzinnen. Zo helder is mijn geheugen nu ook weer niet.
Wil je reacties sturen, heb je opmerkingen? Laat maar komen. Misschien niet meer in juni maar zeker in juli heb ik een zee van tijd om verder te werken.
Laat maar komen.
Een beetje geduld voor het vervolg a.u.b. Dit is niet mijn beroep!

Plaats reactie