Groen licht

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » ma 26 sep 2016, 16:24

Amexic, je brengt me in twijfel. Bij het vorige hoofdstuk schreef ik over de scheurtjes in de relatie, maar in dit deel is het weer liefde van de bovenste plank. Steven is weer lief en zorgzaam. Maar voor hoe lang? Pieter weigert verder anaal contact. Er zijn meer relaties hierop stuk gelopen. En toch blijft Steven gefixeerd op anaal bezig zijn. Wat je thuis niet krijgt, zoek je vaak elders. En dat in relatie met AIDS fase van die tijd. Hoe loopt dit verder af? Ik blijf nieuwsgierig, Amexic.

Bedankt weer voor dit deel.

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » wo 05 okt 2016, 11:42

Amexic,

ik begin steeds meer kriebels te krijgen van dit verhaal. AIDS komt steeds dichterbij en ik heb mijn twijfels over de monogame relatie van Steven. Of is dit angstdenken? Ik weet het niet. Hopelijk lees ik wat meer in het volgend deel.
Reuze bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » do 13 okt 2016, 05:58

Blijkbaar ben ik de enige, die jouw verhaal kan waarderen, Amexic, en dat begrijp ik niet. Zo herkenbaar geschreven over twijfels en onzekerheden. Heel duidelijk in de tijdgeest van begin jaren 80, toen condoom nog uitsluitend een voorbehoedsmiddel was tegen zwangerschap. The times they are changing.
Je vriend geloven op zijn woord. Tja, verliefdheid doet wat bij mensen.

Enorm bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » za 15 okt 2016, 01:57

Het is niet dat ik geen interesse heb, maar ik ben een beetje achterop geraakt.
Drukke tijden, even een stuk minder online door familieomstandigheden en nu zit ik in een verhuizing. Nou ja, die komt eraan, er zal eerst nog even wat geklust moeten worden. Weinig tijd dus, en weinig focus om veel te lezen.
Maar ik ga het zeker inhalen!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Groen licht

Bericht door Michael87 » za 15 okt 2016, 23:35

Sorry, Amexic, ik heb het even heel druk gehad met privé-dingen. Inmiddels is alles een beetje genormaliseerd en heb ik weer tijd kunnen vinden om te lezen.

Ik proef toch de nodige onderhuidse twijfels, sluit me wat dat betreft aan bij Sjack. Het voelt een alsof het vertrouwen weg is en of dat echt herstelt? We zullen het zien...
Knap geschreven!

Succes met het vervolg!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » ma 19 dec 2016, 15:47

Eindelijk een vervolg. De relatie krabbelt rustig door, terwijl er onderhuids het barst van de spanningen. Het relaxte studentenleven loopt op het eind. Belangrijke beslissingen moeten er genomen worden: Hoe nu verder? De twee jongens groeien langzaam uit elkaar, of vergis ik me hierin?
Hopelijk duurt het nu niet zo lang voordat er een vervolg komt, Amexic.

Reuze bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » ma 06 feb 2017, 14:24

Love rears its ugly head.

Ik snap dat hij verder wil, maar omdat het een wederzijdse bekende is, kan het lastig worden...

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » ma 06 feb 2017, 15:47

Zoals verwacht is de kogel door de kerk. Eindelijk neemt Pieter zijn beslissing. Maar om zo snel al "nieuwe" contacten aan te gaan..... Begrijpelijk, maar ook hier heb ik mijn bedenkingen bij. Vluchten in een nieuwe relatie gaat maar zelden goed. En dan ook nog een "jaloerse" brief van Steven.... Verstandelijk zou ik zeggen: even wat gas terug, maar gevoelsmatig zou ik het niet weten. Een mens blijft een raar wezen, Amexic.

Weer reuze bedankt voor dit deel,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » wo 08 feb 2017, 22:51

Deel 28, die laatste zin, die laatste drie woorden....
;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » zo 26 mar 2017, 17:17

Blijkbaar let ik niet goed op. Zodoende kon ik deel 28 en deel 29 lezen. Toch vaker in de gaten houden, merk ik.

Zo herkenbaar, die twijfel en het vergelijken. Je weet dit geweldig neer te zetten, Amexic. Het constant afvragen of je het goed doet, niet te hard van stapel lopen en toch weer die fout te maken. Het lijkt me belangrijk dat Pieter en Dieter eens een keertje hun ware gevoelens en twijfel tegen elkaar uitspreken. Alleen dan weet je wat je aan mekaar hebt. Openheid en eerlijkheid, maar ja.............. hoe begin je zo'n gesprek?

Amexic, reuze bedankt voor deze 2 delen en heel veel succes met het vervolg,

Sjack

Plaats reactie