Groen licht

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » zo 21 jun 2015, 23:39

Stop met je te verontschuldigen. Het is niemands beroep hier en ik denk dat er genoeg jaloers zullen zijn op jouw debuut hier.
Het laatste deel viel me op. Uitgebreider dan de eerdere delen. Het meest intense ook, alsof dat ook het beste in jouw geheugen zit.
Ga er zeker mee door. Neem de tijd ervoor, ga niet te snel. Het laatste deel toont je waarom.
Mooi verhaal.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat tussen jullie.
Dat zegt dat je de sfeer over hebt kunnen brengen, het gevoel.
Ga door dus. ;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » di 23 jun 2015, 16:17

Ik kan alleen maar beamen wat Oliver schreef. De rust in het verhaal is belangrijk. Het maakt het verhaal geloofwaardiger. Daarnaast bepaalt alleen de schrijver in welke frequentie hij publiceer. Wat ook heel belangrijk is, is dat je een paar hoofdstukken vooruit werkt. Dat geeft minder tijdsdruk en je hebt dan ook nog de tijd om het verhaal aan te passen of aan te vullen. De meeste schrijvers doen dat. Er zijn zelfs schrijvers die eerst het hele verhaal uitschrijven alvorens te publiceren. Aan jou de keus, Amexic.

Dit hoofdstuk eindigde dat Pieter zijn les geleerd heeft. Maar is dat wel zo? Hij is nog steeds niet uit de kast en dat kan toch behoorlijk opspelen in de relatie tussen Pieter en Steven. Steven wil op den duur DE vriend zijn en niet 'n vriend.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Succes Amexic en neem de tijd die je nodig hebt,

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Groen licht

Bericht door grensgeval » di 23 jun 2015, 23:15

Beste

het schrijven is zo ver ik weet van geen van de schrijvers zijn beroep
de schrijvers doen het om dat ze het leuk vinden
en dat is soms het mooie hier van deze site
de meeste verhalen zijn volledig uit de dirty mind van de schrijvers ontstaan
of on volbrachte dromen

ondanks dat zijn de meeste verhalen bijna levens echt geschreven

veel groeten en tot snel

Grens geval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Groen licht

Bericht door Amexic » vr 03 jul 2015, 20:02

Het is een wat korter deel dit. Pieter is er nog niet uit. Het leven gaat z'n gangen en Pieter kan op zijn leeftijd niet inschatten wat er te gebeuren staat.
Ik heb natuurlijk veel in mijn hoofd zitten. Je kan het verloop dus niet echt sturen. Maar ik ben blij met jullie opmerkingen. daar kan ik rekening mee houden.
Ik geniet er van het aantal lezers te zien aandikken. Merkwaardig dat sommige delen méér lezers tellen dan andere.
Laat je kritiek op mij los.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » za 04 jul 2015, 00:06

Fijn dat er weer een nieuw deel is.
Dat het kort is speelt geen rol, er gebeurt veel in. Die twijfel van hem, de onzekerheid..
Mooi deel!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » di 07 jul 2015, 12:39

De gevoelsbeleving van Pieter komt mooi tot uiting in dit deel, Amexic. Maar, als je meer met dialogen werkt, benadruk je het extra. Het maakt dit verhaal ook levendiger. Je voelt dan meer betrokkenheid met de personages. Waak ervoor dat het geen verslag wordt, maar een levendig verhaal. Dit zijn enkele tips die ik jou graag wil meegeven ter overweging. Maar het blijft een heerlijk verhaal om te lezen.
Bedankt Amexic,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Groen licht

Bericht door Oliver » zo 12 jul 2015, 22:22

Het hoge woord is er uit.
Flinke confrontatie, waarvan de zwijgende vader misschien nog wel erger is dan de moeder, die het eruit knalt.
Toch een verzachtend randje naderhand.

Benieuwd hoe dat verder gaat!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Groen licht

Bericht door Sjack013 » ma 13 jul 2015, 12:46

Zo, de kogel is door de kerk. En wat herkenbaar. Zo'n zinnetje: "Waaraan heb ik dit verdiend", klinkt zo bekend in mijn oren. Maar ook: "Je doet wat je niet laten kan. Ik kan je niet tegen houden." Gelukkig dat Pieter al wat ouder is. Wat zou die reactie zijn, als hij 14 of 15 jaar was? Het huis zou te klein zijn.

Oliver heeft gelijk. Een zwijgende vader is erger dan een ontploffende moeder. Maar ja, je ziet vaker dat mannen meer moeite hebben met hun emotie's te tonen dan vrouwen. Toch is het goed dat Pieter naar Steven gaat. Misschien dat Steven's ouders een bemiddelende rol kunnen spelen?

Amexic, bedankt voor het plaatsen en veel succes met het vervolg,

Sjack

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Groen licht

Bericht door Thomas » ma 13 jul 2015, 22:16

Bedankt Amexic, dat je toch besloten hebt om meer delen te schrijven.
De manier waarop je schrijft is bijzonder. Geen uitgewerkte scenario's, maar voor een deel een zakelijke opsomming van wat er gebeurd, ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. Het zijn gewone dingen die iedereen mee kan maken, maar toch weet je mij er mee te boeien. De belangrijke onderwerpen in je verhaal krijgen de aandacht die ze verdienen en op die manier zien we toch de verschillende karakters mooi vorm gegeven.
Nogmaals bedankt man, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groet, Thomas.

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Groen licht

Bericht door Amexic » di 04 aug 2015, 21:59

Het is niet om zelfbevestiging te krijgen dat ik graag jullie commentaar lees. Dus liefste lezers, doe eens een inspanning...
Bedankt intussen Sjack, Thomas, Michael, grensgeval en uiteraard ook Oliver...
Ze zijn volwassen Pieter en Steven, of missen ze nog iets?

Plaats reactie