De Danser

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: De Danser

Bericht door dkz09 » di 03 mar 2015, 21:17

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie geduld. Hoofdstuk 16 staat online. Hoe is het met Sander en Rick en alle andere? Nou ik zou zeggen 'lezen maar!!'

Ook dank jullie wel voor de aardig en lieve berichten. Zoals ik al eerder zei Jablan weet er al van en ook Oliver zal al wat weten. Maar heb besloten ook wat duidelijkheid naar jullie allemaal te geven. Voor jullie denk dat ik zelf iets onder de lede heb. De gezondheid van mijn moeder is sinds vorig jaar november drastisch omgeslagen. Zij heeft een bijzondere ziekte. Zij maakt op onverklaarbare wijze geen bloedblaadjes meer aan. Zij heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. En sinds december krijgt ze elke maandag bloedtransfusies. Inmiddels loopt ze ook onder behandeling bij professor. Waar ze volgende week dinsdag weer heen mag voor een gesprek en uitleg van de behandeling die ze willen gaan proberen. Voor deze behandeling moet ze 10 tot 14 dagen in het ziekenhuis door brengen. Het nadeel is gewoon dat er geen passende behandeling is. Want wat ze heeft is zeldzaam. Waarschijnlijk is zij de enigste in Nederland(en misschien in de wereld) die dit ziekte beeld heeft. Misschien dat dit raar klinkt en er zullen bij zijn die zeggen van dat komt wel goed en ze geneest wel. Dat is niet zo. Er is geen behandeling hier voor. Want de artsen weten inmiddels wat het is. Maar er is gewoon geen passende behandeling voor. Buitenstaanders begrijpen het vaak ook niet wat het is. Wij zelf snappen het maar net wat het is. Maar ik zal proberen van nu iedere maand een hoofdstuk te plaatsen. Ook zal ik soms wat laten weten wat betreft de gezondheid van mijn moeder.

Groetjes, Geoff
Laatst gewijzigd door dkz09 op vr 17 apr 2015, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: De Danser

Bericht door Thomas » wo 04 mar 2015, 00:31

Beste Geoff,

Door persoonlijke omstandigheden is het me een paar maand geleden niet meer gelukt om alle verhalen te blijven volgen en ik heb dus al een aantal afleveringen van jou niet meer gelezen. Wel las ik soms de mooie commentaren en ik zal zeker een keer weer opnieuw beginnen. Daarom ben ik blij dat het je lukt om het af te gaan maken.

Na het lezen van jouw bericht snap ik maar al te goed dat je er soms wat minder tijd voor hebt, dan moet je keuzes maken en in jou geval is die keuze wel heel logisch. Je hebt maar één moeder en die komt voor jou gelukkig op de eerste plaats. Het verhaal dat je over haar vertelt raakt me. Mijn vrouw kreeg een paar maand de boodschap dat ze Parkinson heeft, maar daarvan weet je in ieder geval nog wat het verloop kan zijn en wat je er wel en niet aan kunt doen. Dat van jouw moeder is echt wel heftig. Eerst niet weten wat het is, waarbij je denk ik een beetje leeft tussen hoop en vrees, en dan horen dat het iets is waar niemand van weet wat je er aan zou moeten doen en waarvan je dus ook geen idee hebt hoe het morgen of volgende week zal zijn, ja, dat verandert je leven echt wel. Ik wens jou en jouw moeder dan ook ontzettend veel sterkte daar mee.

Groeten, Thomas.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: De Danser

Bericht door Sjack013 » wo 04 mar 2015, 16:16

Hoi Geoff,

Das schrikken, jongen. Uiteraard gaan jouw moeder en je familie voor. Lijkt me zenuwslopend om een ziekte te hebben die zo zeldzaam is. Je bent in wezen een proefkonijn, omdat niemand weet wat de behandeling moet zijn. Maar zie het schrijven als een afleidingsmiddel. Dit zeg ik niet, omdat ik zo graag het vervolg wil lezen, maar voor jou, Geoff. Afleiding kan zorgen, dat je niet zelf er onderdoor gaat. Heel veel succes!!!

Nu het verhaal. De twijfel bij Rick kan ik me heel goed voorstellen. Hij moet zich groot houden waar Sander bij is, maar het is logisch dat hij zelf ook met vragen zit over hun toekomst. Gelukkig kan het het bij Dennis kwijt. Gedeelde smart is halve smart, zegt men wel eens. Maar dat klopt. Gelukkig ook dat alle voorbereidingen van de show gewoon doorgaan en dat iedereen zich zo inzet voor het resultaat. In tijd van nood leert men de echte vrienden kennen. Dat blijkt hier ook weer.
Bedankt dat je ondanks je privésituatie toch dit deel hebt geplaatst, Geoff!!!!

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: De Danser

Bericht door Oliver » wo 04 mar 2015, 23:38

Heel veel sterkte voor jullie, Geoff.

Het lijkt me dat het verloop in het verhaal ineens rare raakvlakken gaat krijgen met de werkelijkheid, door al die ziekenhuisperikelen en de onzekerheid voor de toekomst.

Hou je taai, jongen.

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: De Danser

Bericht door dkz09 » za 18 apr 2015, 00:00

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Mijn moeder heeft inmiddels de behandeling achter de rug. Nu is het wachten en duimen draaien en hopen dat het aanslaat. Nu moet ze 2 tot 3 keer per week naar het ziekenhuis voor controles. Ook voor de verzorging van een handige dingetje. Daar tappen ze bloed van af. Maar krijgt ze ook haar bloedtransfusie door. Volgens mijn heet het een infuuslijn. Alleen normaal gezien word het in je armen zo een lijn gezet. Maar dat wou niet bij mijn moeder lukken. Daarna wouden ze iets bij haar schouderblad plaatsen maar dat ging ook niet. Dus zij heeft hem in haar nek. Verder mag ze bijna niks. Ja thuis zitten en wachten. Want ze is momenteel sneller vatbaar voor infecties. Ook qua eten wordt ze beperkt. Veel dingen mag ze niet. Met oog op de medicatie. Maar we slaan ons er door heen.

Nu het verhaal. Hoe is de operatie vergaan van Sander? Wat is er voor een gegiechel en drukke bedoening in het meiden huis?
Wil je antwoorden op deze vragen? Nou ik zeg lees ze maar.

Hoofdstuk 18 komt in loop van mei online.

Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: De Danser

Bericht door Michael87 » za 18 apr 2015, 11:22

Dag Geoff,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met de situatie van je moeder.
Moeilijk als het om iets gaat wat zo zeldzaam is, lijkt me.
Hou je haaks man!

Dan je verhaal. Het is me nogal wat wat ze te verwerken krijgen.
Alle hoop ineens weg, Sander is voor de rest van zijn leven aan een rolstoel gekluisterd.
Ik hoop maar dat hij en Rick daar mee om weten te gaan.

Succes met het volgende deel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: De Danser

Bericht door Oliver » za 18 apr 2015, 22:32

Geoff!

Ik had het al gelezen hoe het met jouw moeder gaat, veel sterkte en succes.

En dan toch tijd voor een nieuw deel.
En wat voor eentje.
Dat is definitief, en een flinke tegenslag.
Hoe dan ook, het eindigt vrolijk en positief voor de anderen.
Benieuwd naar het volgende deel!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: De Danser

Bericht door Sjack013 » zo 19 apr 2015, 15:38

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan, Geoff. Heel veel sterkte voor jou en jouw familie.

Inderdaad, een enorme tegenvaller voor Sander en Rick. Acceptatie en revalidatie. Ik hoop wel dat het een en ander toch goed komt voor de show. Het zou sneu zijn als hij er niet bij kan zijn.
Anne en Tijn! Wie had dat gedacht. In het begin kreeg ik een vermoeden dat Tijn iets wou met Rick of Sander, maar hij geeft toch een voorkeur aan Anne. Nou, daar ga ik weer met mijn dirty minds. Toch leuk voor hen. Ben benieuwd hoe dat verder ontwikkelt.
Heel veel succes met het volgend deel, Geoff,

Sjack

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: De Danser

Bericht door dkz09 » ma 15 jun 2015, 22:06

Hoi allemaal,

Even een kleine update over mijn moeder. Het gaat op en af met haar. De behandelingskuur die ze voor de pasen heeft gehad. Lijkt niet het effect te hebben wat we willen. Voorlopig afwachten het kan als nog zijn uitwerking hebben binnen de 3à6 maanden na de behandeling. Dus nog even geduld hebben.

Maar verder met het verhaal. Het duurde wat langer dan ik verwacht had. Mede door mijn werk en ook omdat ik soms wat vast zat. Had het wel in mijn hoofd maar kreeg het niet zo geschreven als ik wilde. Maar inmiddels is het af. Er zitten wat tijdsprongetjes in(de * geven aan wanneer er een tijdsprongetje is). Verder vindt ik het wel een beetje rustig niet veel. Tegen het einde gebeurt er iets bijzonders.

Veel leesplezier. Ik onder tussen door met hoofdstuk 19 daarna volgen nog een hoofdstuk of 2.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: De Danser

Bericht door Oliver » di 16 jun 2015, 10:10

Ik voel dat je wat geschreven hebt dat belangrijk gaat zijn voor het einde van het verhaal. Het gaat nu spannend worden denk ik. Mooie opbouw, geef het niet te snel weg. ;)
Heel veel sterkte en beterschap voor jouw moeder!

Plaats reactie