Het kan verkeren (deel 1)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Amexic
Vul het getal in: 123

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door Amexic » di 29 jan 2019, 22:49

Deel 1 van een nieuw verhaal. De rest moet nog geschreven worden. Oproep aan de lezers: het mag interactief zijn. Post je commentaar. Hoe zal het verhaal zich ontwikkelen? Wat denk je? Je kan alles mee sturen. Ik heb wel wat in het hoofd zitten voor het vervolg maar a.u.b. geef kritiek. Of nog beter schrijf zelf eens een verhaal. Ik schrijf niet alleen graag , ik wil ook jouw verhaal lezen.

Sjack013

Bericht door Sjack013 » za 02 feb 2019, 05:53

Sorry Amexic, ik ben geen voorstander van interactief schrijven. Verschillende smaken, diverse stijlen door elkaar. Dat leest niet prettig. De een wil een sappig verhaal en een ander houdt meer van diepgang en/of emotie. De hoofdlijnen zijn uitgezet en het kan inderdaad nog alle kanten op. Wees verstandig en houdt het bij je eigen verhaal, hoe moeilijk dat soms ook is. Je hebt meer verhalen geschreven, dus je weet dat alle begin moeizaam is. Hoe verder je in het verhaal zit, hoe vlotter het schrijven lukt.

Heel veel succes,

Sjack

Jablan
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Bericht door Jablan » za 02 feb 2019, 19:31

Hallo Amexic,

Sjack013 heeft gelijk. De beste verhalen zijn vooraf ontworpen, in elk geval de hoofdlijn en die aanpak zorgt ervoor, dat je als lezer verder wilt lezen.

Je hebt iemand van rond de twintig neergezet, tijdens zijn militaire dienst, met een vriendin, die net een huis heeft gekocht. Voor het vervolg is het alleen belangrijk wat jij in je hoofd hebt zitten.

Is jouw hoofdpersoon homo of bi? Als hij bi is, hoe gaat zijn vriendin daarmee om? Als hij homo is, waarom heeft hij dan een vriendin? In welk jaar is dit? Iets van een tijdsaanduiding is wel makkelijk, omdat je 'nu' niet kunt vergelijken met 'vroeger'. Communicatie, dienstplicht, acceptatie of afwijzing, de normen en waarden over seks, alles is veranderd in relatief korte tijd. Je kunt nog alle kanten op met deze opening. Wat is het karakter van jouw hoofdpersoon, zijn vriendin en de andere mannen? Hoe reageren ze in bepaalde situaties? Ga ermee aan de slag en zet je eigen verhaallijn uit, dan lukt het schrijven vanzelf.

Groet, Marko

yogay
Vul het getal in: 0

Bericht door yogay » di 05 feb 2019, 15:16

Hallo Amexic,
Tjonge jonge, het eerste hoofdstuk en direct al twintig personen die je aan de lezers voorstelt in het leven van de hoofdpersoon.
Het is waar, het kan alle kanten op, maar het begin van een lijn ontdekken valt dan niet mee :roll: .
De kwaliteit van je eerdere verhalen geven me hoop dat het nog goed gaat komen.
Ik ben benieuwd...…
Groeten,
Johan

Amexic

Bericht door Amexic » wo 06 feb 2019, 13:47

Wees gerust Yogay, niet alle personen hebben een rol van betekenis. Het kan alle kanten op, dat is de bedoeling. Het verhaal speelt zich af eind jaren tachtig, toen legerdienst in België nog verplicht was voor de meeste jongens. Sinds begin jaren negentig heeft België enkel nog een beroepsleger.
@ Sjack: ik sta open voor suggesties en ik hou van je commentaar: wat zijn je verwachtingen en wat vind je van het verhaal zelf.
Het verhaal moet nog geschreven, hoofdstuk per hoofdstuk. Het stramien van het verhaal zit in mijn hoofd, daar kan je weinig aan veranderen. Interactief kan wél vind ik binnen bepaalde grenzen. Ik hoop voor jullie dat deel twee binnen een redelijke termijn zal geschreven zijn.

Plaats reactie