Trouw deel 4

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Trouw deel 4

Bericht door Lucky Eye » zo 26 mei 2013, 17:00

Hoi Oliver!

Zojuist heb ik hoofdstuk 4 gelezen.

En ja... in de kerkelijke opvatting met betrekking tot homoseksualiteit van de kerk van de jongens is inderdaad niets dat ze al niet weten. Je mag het wel zijn maar er niets mee doen. Een mooie tweespalt waarmee ze jongeren opzadelen. Jongeren die zeker meer hebben dan alleen maar behoefte aan een vriend maar die ook dat andere willen beleven. De mening van de voorganger in de kerk van Loek dat er voor Stan een rol weggelegd is, is verrekte voorbarig naar mijn mening. Hij kent Stan niet maar de voorganger legt hem meteen een rol op vanwege het feit dat hij ook christen is. Waarschijnlijk heeft Loek er wel bij gezegd dat het om de zelfde kerk gaat want andere deugen sowieso niet!

Al met al heel mooi beschreven. Zeker ook de twijfel bij Stan zelf. Het gevoel dat het niet goed is en ondertussen...

Een opmerking vond ik heel erg mooi. Weet niet of je het bewust zo geschreven hebt maar... Het ging over Stans gedachten over masturbatie en daarbij gebruikte je het woord 'naderhand'. Vond ik een leuke ;)

Ga binnenkort verder met hoofdstuk 5. Ik weet dat hij er al online is maar ja... ik ben niet zo'n snelle lezer.

Groeten en bedankt!
Lucky Eye

Plaats reactie