Trouw deel 13

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Trouw deel 13

Bericht door Oliver » do 12 sep 2013, 19:22

Deel 13 staat online.

Voor Stan worden een paar dingen helder, en dat geeft rust. Maar voor hoelang?

Lees ze!
Oliver

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Trouw deel 13

Bericht door dkz09 » do 12 sep 2013, 22:01

Hai Oliver,

Wat een mooi deel. En zoals altijd weer prima. Ik ben vooral benieuwd wat Stan tegen Jacco verteld. En wat Stan verder besluit te doen.
Kort om zijn we al twee weken verder ;)

Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Trouw deel 13

Bericht door Jablan » do 12 sep 2013, 22:08

Stan heeft steeds beter voor ogen wat hij wil en hoe hij er wil komen en toch had ik dit hele deel het stilte-voor-de-storm-gevoel. Confrontaties zijn bijna voorgeprogrammeerd, Stans omgeving verhoogt de druk en zoals hij in dit deel naar voren komt, zal hij wel overeind blijven - sterke rug. Ik ben benieuwd of er nog een gesprek tussen Emiel en Sarah komt ...

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Trouw deel 13

Bericht door cor van dongen » vr 13 sep 2013, 16:02

Hoi Oliver,
Ik heb -zoals vaker - eerst even nog het vorige deel gelezen, voordat ik aan deel 13 begon. Daarbij heb ik een heel ander gevoel gekregen dan de vorige keer. Vooral de genuanceerdheid van de gevoelens, die je daarin hebt beschreven, vielen me nu op. De emoties gaan veel dieper dan ik bij oppervlakkige lezing heb begrepen. Ik hoop dat je dat ziet als een compliment.
Wat iemand anders mogelijk uitlegt als wat oppervlakkig heen en weer schuiven tussen wat wel of niet kan, lijkt mij nu veel diepergaander emoties te betreffen. En vooral de geraffineerdheid met betrekking tot de schuldgevoelens, die worden opgewekt en die hun wortels hebben gevonden in het opvoedkundige klimaat van jaren her, komen als onomstotelijke feiten naar voren, terwijl je ze nauwelijks hoeft te motiveren of daadwerkelijk te benoemen. Knap! :!:

Jammer vind ik het, dat Ziggy wel goed als klankbord word beschreven, maar niet diepgaander als persoon echt uit de verf komt. Dat zou het geheel nog interessanter maken, denk ik.

Los hiervan geloof ik dat het een van de beste verhalen is die je geschreven hebt door de genuanceerdheid en diepte van de gevoelens die je je hoofdpersoon weet mee te geven. Chapeau!
Bedankt daarvoor. Er zijn er meerderen die uitkijken naar het volgende deel denk ik.....
Lieve groet, :)
Cor

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Trouw deel 13

Bericht door Sjack013 » vr 13 sep 2013, 17:50

Sorry Oliver, ik kan alleen maar aansluiten, bij hetgeen de vorige schrijvers vermeld hebben.
Bedankt voor plaatsing,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Trouw deel 13

Bericht door Michael87 » vr 13 sep 2013, 20:57

Hoi Oliver,

Ik heb jouw site nog niet zo lang geleden ontdekt en in hele korte tijd al je verhalen gelezen. Toevallig viel dat net in een vakantieperiode dus dat kwam mooi uit ;)

Met ‘Trouw’ was ik eigenlijk nog niet begonnen omdat ik een verhaal liever van het begin tot het eind in één keer lees. Doordat Cor in een reactie op mijn voorstelbericht zei dat ik waarschijnlijk veel herkenbaars zou vinden in dat verhaal ben ik er toch maar eerder aan begonnen.

Indrukwekkend verhaal, vooral omdat Stan nog zo jong is. Ik ben benieuwd of Stan zich realiseert wat er nog op hem af gaat komen want ik geloof er geen barst van dat zijn ouders hem gewoon zijn gang laten gaan. De dominee is volgens mij nog maar het begin… Ik ben bang dat hij langzamerhand steeds meer in een hoekje gedrukt wordt. En staat hij dan sterk genoeg in zijn schoenen om die druk aan te kunnen? Eén ding weet ik zeker. Ik had het nooit gekund op zijn leeftijd…

Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop. Balen, want nou moet ik ook ineens twee weken wachten…

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Trouw deel 13

Bericht door Oliver » za 14 sep 2013, 21:15

Dank jullie wel allemaal.
Zeker ook jij Michael, omdat het voor jou wel heel erg dichtbij kotm allemaal, lijkt me.

Ik vind het erg lastig om inhoudelijk te reageren, aangezien het verhaal nog loopt en ik moeilijk kan uitleggen waarom ik bepaalde dingen gedaan heb in het verhaal.
Komt nog, komt nog... :)

Olv

Plaats reactie