Liefde hfstd. 6

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Liefde hfstd. 6

Bericht door dkz09 » di 22 jan 2013, 21:16

"Tim opstaan!!!", wordt er onder aan de trap geroepen.
'Ja ja ja ja, ik kom al', denkt Tim bij zichzelf. Waarom roept zijn moeder hem nu uit bed? Het was net zo leuk, die droom. Hij was met Jasper samen en hielp hem met Engels. Dat was nog lachwekkend ook want Jasper kon er niks van. Alleen 'I love you' kon hij goed en zonder problemen uitspreken. Waarop hij zelf zei: 'I love you too'. Daarna kwamen hun hoofden dichter bij elkaar. Maar ja, hoe het afloopt, weet hij niet. Want toen werd hij geroepen door zijn moeder.
'Ruiken ze het of zo', denkt hij bij zich zelf. Elke keer als hun hoofden dichter bij elkaar komen, gaat de wekker of word hij wel wakker geroepen. Behalve een paar dagen geleden, toen leek er niks mis te gaan. Maar helaas, zijn mobiel ging af. Het was Koen, die wou even zeggen dat hij een topavond had gehad met Sofie. Waarom kon Koen niet wachten tot het middag was? Het was bijna gelukt, ook al was het maar een droom. Wat zou ik graag Jasper willen zoenen.

Maar ik durf niet eens tegen mijn ouders te zeggen dat ik homo ben. Want laatst kwam zijn moeder vragen, wat er nou aan de hand was met hem. Toen heeft hij gezegd: "Gewoon druk met school."
Zijn moeder geloofde dit niet en vroeg het nog een keer.
"Mam ik heb het toch gezegd, druk op school en ontzettend veel huiswerk."
"Sorry dat ik het vroeg. Maar volgens mij is het wat anders. Ben je soms verliefd?"
"Nee mam. Hoe kom je daar nou weer bij?"
"Nou, door je gedrag van de laatste tijd en je eet zo weinig."
"Mam, kan je mijn alleen laten, moet nog wat huiswerk maken."
"Oké, maar weet dat je altijd alles tegen mijn en je vader kan zeggen."
"Ja mam, dat weet ik."
"Nou dan laat ik je nu alleen."
"Dank je, mam."
De volgende dag heeft hij dit Koen verteld in een café, waar ze wat waren gaan drinken na school. Koen heeft hem een vriendschappelijke mep verkocht nadat hij het hem had verteld.
"Sukkel dat je er bent. Had het gewoon gezegd. Was een goed moment geweest."
"Het moet wel vanuit mijzelf komen en niet als verplichting overkomen."
"Dat snap ik wel, maar als je daarop wacht, ben je straks hoogbejaard.", lacht Koen.
"Ja, lach jij maar, je weet niet hoe moeilijk het is om uit de kast komen."
"Nou, hoe moeilijk kan dat zijn, 'pap en mam, ik ben homo', is dat nou zo moeilijk?", grapt Koen.
"Maar je weet dat het schoolfeest al over een week is, hè?"
"Ja, dat weet ik en wat wil je daarmee zeggen?"
"Nou, als je met Jasper wilt gaan, moet je hem wel vragen. Maar voor je hem vraagt, wil je uit de kast zijn voor je ouders, dus wordt het geen tijd?"
"Koen, stel dat Sofie maar wat zegt, dan kan ik nog altijd op mijn bek gaan. Daar heb ik geen zin in en daarbij ga ik toch met jou naar het feest.", grapt Tim vrolijk.
"O sorry, schat, maar ik ga al met Sofie, had je mij maar eerder moeten vragen.", plaagt Koen hem terug, "Maar ik ga ervandoor, Sofie wacht op mij. We gaan samen naar de film."
"Nou, jij laat er ook geen gras over groeien."
"Ja, dat is waar, maar ga jij je ouders nu maar vertellen dat je homo bent. Dan kan je eindelijk je droomjongen meevragen naar het schoolfeest."
"Ik zie wel, oké?", antwoord Tim.
Tim blijft nog even zitten. Hij laat, wat Koen gezegd heeft, even bezinken.

Als hij even later thuiskomt, wordt er gezegd, dat er met een uurtje wordt gegeten. Tim geeft hier niet echt een reactie op en gaat naar zijn kamer om nog wat huiswerk te maken. Zodra hij zijn biologie open slaat, gaat zijn geest meteen naar Jasper. Hij kan het niet helpen. Om de haverklap dwalen zijn gedachten af naar Jasper. Ook onder de lessen, gelukkig dat Koen hem steeds weer terug haalt naar de realiteit. Als zijn vader roept, dat het eten klaar is, komt hij weer terug in de realiteit. Hij bekijkt het schrift dat voor hem ligt. Niet veel gedaan, beter gezegd niks.

Hij staat op en loopt naar beneden. Als hij bijna beneden is, ruikt hij wat zijn moeder heeft klaargemaakt. Het is zijn favoriete gerecht, gebakken aardappelen met kip en rode kool. Als zijn bord voor zijn neus wordt gezet, begint hij met tegenzin te eten. Iets wat hij sinds een paar dagen doet, sinds die avond, dat zijn moeder bij hem op de kamer is geweest. Hij heeft er namelijk niet zoveel zin in dat ze weer hem komt lastig vallen. Hij weet wel dat ze het goed bedoelt. Maar hij voelt zich dan erg in een nauwe hoek geduwd.

Zijn vader haalt hem opnieuw uit zijn gedachten: "Hoe is het op school?"
"Nog altijd druk, veel huiswerk. Ze blijven maar meer en meer opgeven."
"Moet je nog veel doen?", vraagt zijn moeder.
"Ja, super veel, er is gewoon geen doorkomen aan."
"Nou, ga zo dan maar gelijk weer aan je huiswerk. Dan doen je vader en ik wel de afwas."
"Dank je wel, mam."

Als Tim even later weer op zijn kamer is, begint hij maar met zijn biologie. Na een uurtje of twee hard doorwerken, is hij klaar met zijn huiswerk. Nou ja, bijna klaar. Hij hoeft alleen nog een stukje Engelse tekst te lezen. Hij besluit zich eerst te douchen en zijn tanden te poetsen om vervolgens in bed dat stukje Engels te lezen. Als hij na een tijdje dan ook in bed ligt met zijn Engelse tekstboek, denkt hij meteen aan Jasper. Zou die ook deze tekst moeten lezen, vraagt hij bij zich zelf af. Ja natuurlijk, ze zitten beide in hetzelfde jaar. Alleen allebei in een andere klas. Dat vindt hij aan de ene kant jammer. Maar aan de andere kant is hij wel blij. Anders wist hij zich geen houding te geven. Uiteindelijk valt Tim in slaap.

'Hello, darling, how are you?', vraagt Jasper.
'Jasper, wat zeg jij nu allemaal?'
'Hallo schat, hoe gaat het? Of begrijp je geen Engels?'
'Jawel, maar ik sta er versteld van, dat je het zo goed kan.'
'Wonderen zijn de wereld nog niet uit, hé!', lacht Jasper.
'Kan je nog meer lieve dingen zeggen in het Engels?', vraagt Tim nieuwsgierig.
'No, darling.'
'Dat is jammer. Maar weet je wat, ik zal je helpen.'
'Dat is lief van je. Maar ik weet iets beters waarbij je mij kan helpen.'
'O, vertel maar.'
'Uhm, hoe zal ik het zeggen. Ik ben hou van je.'
'Wat grappig, dat is toeval, want ik ben ook stapelgek op jou.', antwoordt Tim.
Dan komen hun gezichten dichter bij. Maar dan horen opeens: 'Zeg, weten je ouders het al, Tim?' Verschikt kijken ze beide in het gezicht van Koen.
'Nee, maar moet je me nu komen storen?', vraagt Tim.
'Ja, sorry kan er ook niks aan doen.', lacht Koen, 'Je zou het eerst tegen je ouders zeggen.'
'Ga nu maar weg, want je stoort ons.'
'Dat zal best. Maar ik help je alleen herinneren aan wat ik gezegd heb.'
'Maar wat wou je dan doen?', vraagt Tim.
'Nou ik neem Jasper mee en jullie mogen elkaar pas weer zien nadat jij het je ouders verteld hebt.'
'Dat kan je niet!', roept Tim naar zijn vriend.
'Jawel hoor. Kijk maar hoe makkelijk het gaat.'

Dan schrikt Tim wakker uit zijn droom. Hij draait zich om, in de hoop dat hij in slaap valt. Hij ligt bijna een uur te woelen en te draaien. Maar in slaap vallen lukt niet. De woorden van Koen schieten door zijn kop. Wat moet hij daar nou mee? Hij kan toch moeilijk midden in de nacht zijn ouders wakker maken om te zeggen dat hij homo is. Hij stapt maar uit zijn bed en gaat aan zijn bureau zitten met zijn Engelse tekstboek. Echt lezen doet hij niet, want de woorden van Koen blijven door zijn hoofd spoken. Uiteindelijk stapt hij maar weer in bed. Na nog zo een minuut of tien te hebben liggen woelen en draaien, valt hij in onrustige slaap.

'Koen, wat doe je hier? Waar is Jasper?'
'Je weet wat ik gezegd heb. Eerst je ouders vertellen dat je homo bent. Dan mag je pas weer Jasper zien.'
'Maar ik kan toch moeilijk nu mijn ouders wakker maken om te zeggen dat ik homo ben.'
'Ik zeg ook niet dat je dat nu meteen moet doen. Alleen als je Jasper weer wilt zien zal je het eerst aan je ouders moeten vertellen.'
'Wanneer moet ik dat dan doen? Ik zei net al dat ik toch moeilijk mijn ouders nu wakker kan maken om het te zeggen.'
'Je moet zelf weten wanneer je het zegt. Maar tot die tijd zie je Jasper niet.'
'Maar op school kan ik hem wel zien.'
'O nee hoor daar zorg ik wel voor.'
'Wat ben jij gemeen.'
'Dat ben ik niet. Jij moet je gewoon aan je belofte houden.'
'Maar waarom doe je in eens zo?', vraagt Tim.
'Omdat het feest al binnen een week is.'
'Ja, dat weet ik ook wel.'
'Dus zeg het tegen je ouders en vraag daarna als een gek Jasper voor het feest.'

Dan schrikt Tim wakker van zijn telefoon. Hij heeft een sms'je van Koen gekregen.
'Heey Tim
Onthou dat je nog een week hebt.
Vertel het je ouders, dan kan je Jasper vragen voor het feest.
Groetjes Koen.'
Tim is gelijk klaar wakker.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Gesloten