Liefde hfdst. 3

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Liefde hfdst. 3

Bericht door dkz09 » di 07 aug 2012, 18:05

"Zeg Jasper, heeft Sandra al een date voor het schoolfeest?", vraagt Tom.
"Dat weet ik niet.", geeft Jasper als antwoord.
Ondanks dat Sandra twee jaar ouder is dan Tom, is die tot over zijn oren verliefd op de zus van zijn beste vriend. Die vindt het niet erg. Elke keer als Tom huiswerk komt maken, dan wil hij er zeker van zijn dat Sandra er ook is. Echt, Jasper wordt er soms gek van. Maar ach, denkt hij bij zichzelf, Tom wordt op zijn beurt weer gek van Jasper die tot over zijn oren verliefd is op Tim.
Inmiddels is de bel gegaan en lopen ze de school in. Daar knallen ze tegen Sofie op, die met Koen staat te praten. Jasper zou op dit moment het liefste rechtsomkeert maken, zodat hij wegkomt. Maar Tom houdt hem tegen.
"Ze is verliefd op Koen.", zegt Tom tegen Jasper, "Ze zijn gisteravond naar de film geweest."
"Oh.", zegt Jasper, "en hoe komt het dat ik dat niet weet?"
"Eh... ja, hoe zal ik het zeggen. Ze wilde het je het zelf vertellen. Omdat hij de beste vriend is van Tim. Maar ze kreeg je gisteren niet te pakken op je telefoon."
"Nee dat kan best kloppen want de batterij was leeg en heb vanochtend pas de oplader gevonden. Maar moet hem nog steeds opladen. Dus ik zal straks wel zo'n honderd meldingen hebben van Sofie."
"Ja Sofie kennende zal dat ook wel zo zijn.", zegt Tom. Ondertussen lopen ze het lokaal voor Engels binnen.

Als het pauze is, lopen Jasper, Sofie en Tom naar de kantine. Eenmaal in de kantine aangekomen, lopen Tom en Sofie naar de verkoopbalie om wat lekkers te kopen. Intussen loopt Jasper naar hun vaste tafeltje, maar dan staat hij ineens aan de grond genageld. Bij hun vaste tafeltje staan Tim en Koen. Wat moeten die nou weer? Hij wil zich omdraaien, maar wordt door Tom en Sofie meegesleurd naar hun vaste tafeltje. Ook die hebben al gezien wie er staan. Als ze bij het tafeltje zijn, doet Koen een stap naar Sofie en vraagt haar of ze mee wilt naar het schoolfeest. Sofie zegt meteen ja en daarna lopen Koen en Tim weg. Jasper kan eindelijk ademhalen.

Als de pauze voorbij is, lopen ze richting de gymzaal. Waarom moest mevrouw Klaver nou weer beter zijn? Sofie en Jasper gaan langzaam richting de gymzaal. Tegen de tijd dat Jasper zich begint om te kleden, staat Tom al in de gymzaal. Sofie en Jasper komen tegelijk de kleedkamers uit. Met zijn tweeën lopen ze, met tegenzin, naar een bankje. Maar zodra ze nog geen vijf seconden zitten, komt mevrouw Klaver binnen met de mededeling dat er nog klas mee komt gymmen omdat de andere gymleerkracht net is weg geroepen, zijn vrouw staat op het punt te bevallen. Maar omdat zijn klas al omgekleed is, gymmen ze met de klas van Sofie, Tom en Jasper mee.

Zodra de deur open gaat en andere klas binnenkomt, zou Jasper willen dat zich zelf kan weg toveren. Want die andere klas is de klas van Koen en Tim. Hij had al geen zin in gym en nu al helemaal niet. Mevrouw Klaver moet ook haar lesprogramma aanpassen. Daarom besluit ze een voetbalwedstrijd te houden tussen de twee klassen. Hoe graag Jasper zou willen blijven zitten, moet hij van mevrouw Klaver toch op het doel staan. Eerst moeten de jongens tegen elkaar en daarna de meisjes.

Jasper staat inmiddels voor het doel en is blij dat de bal aan de andere kant van het veld is. Hij hoopt maar dat die bal daar gelukkig ook blijft. Dit had hij maar beter niet kunnen denken. Want daar komt Tim op volle snelheid aanrennen met de bal. Maar zodra Tim ziet, wie er op doel staat, staat hij zelf gelijk stokstijf stil. Hij kan zichzelf niet meer bewegen. Een teamgenoot van hem pakt de bal af en schiet met veel kracht de bal op het doel. Maar omdat Jasper zich ook niet beweegt, krijgt die de bal hard in zijn maag. Hierdoor valt hij op de grond. Mevrouw Klaver fluit op haar scheidsrechtersfluitje en rent richting Jasper, die bewusteloos op de grond ligt.

Mevrouw Klaver roept of er iemand hulp kan gaan halen. Sofie rent gelijk de zaal uit en roept gelijk om hulp. Niels, die net uit de theaterzaal komt, rent gelijk naar Sofie en vraagt wat er aan de hand is. Sofie verteld dat Jasper bewusteloos op de grond ligt. Niels zegt hierop tegen haar: "Ga naar de conciërge en vraag dan of ze een ambulance kunnen bellen."
Sofie rent gelijk naar de conciërge. Niels rent ondertussen richting de gymzaal. Als hij binnen komt gerend, ziet hij Koen staan en zegt gelijk: "Haal meneer Kostuum, die is in de theaterzaal."
Koen rent direct naar de theaterzaal. Als hij de zaal binnenkomt, roept hij: "Meneer Kostuum, u moet nu meteen naar de gymzaal komen."
Meneer Kostuum legt gelijk zijn werk neer en rent samen met Koen terug naar de gymzaal. Als ze eenmaal daar aankomen, ziet meneer Kostuum wat er aan de hand is. Hij besluit gelijk iedereen naar de andere gymzaal te sturen. Koen loopt naar zijn beste vriend, die nog steeds zo staat en niet door heeft wat er om hem heen gebeurt. Koen slaat zijn arm om de schouders van zijn beste vriend en neemt hem richting de andere zaal. Zodra iedereen, op Tom na, in de andere zaal is, vraagt meneer Kostuum waarom Tom niet naar de andere zaal gaat. Hij zegt: "Sorry meneer Kostuum, maar ik blijf bij Jasper. Ik weet wat hij wel en niet verdraagt en daarbij hij is mijn beste vriend."
Inmiddels wuift Niels richting meneer Kostuum dat hij beter naar de andere zaal kan gaan en dat het goed is dat Tom blijft. Kort nadat meneer Kostuum naar de andere zaal is gegaan, komt Sofie samen met het ambulancepersoneel de gymzaal binnen. Mevrouw Klaver en Niels maken ruimte. Ook Tom maakt ruimte voor het ambulancepersoneel, die gelijk aan de slag aan. Vijf minuten later komt Jasper weer bij kennis. Maar het ambulance personeel besluit hem toch mee te nemen. Tom mag mee en Niels zegt dat hij de moeder van Jasper gaat bellen en de zus van Jasper zal inlichten en die dan persoonlijk naar het ziekenhuis gaat brengen.

Ondertussen loopt mevrouw Klaver naar de andere zaal. Daar vertelt ze dat Jasper weer bij kennis is en dat hij voor de zekerheid naar het ziekenhuis wordt gebracht. Tim schrikt hier van. Maar mevrouw Klaver verteld wat er is gebeurd. Het schijnt dat Jasper epilepsie heeft. Omdat Jasper zich blijkbaar al niet lekker voelde en door de harde bal die tegen zijn maag kwam, is bij hem het licht even uitgegaan. Maar het gaat inmiddels weer beter met hem. Ze zegt ook dat ze zich mogen omkleden. Degene die bal schopte, moet wel even blijven en alles opruimen voor straf.

Zodra Niels de moeder van Jasper heeft gebeld, loopt hij naar de klas van Sandra om haar uit de les te halen en naar het ziekenhuis te brengen. Als Niels en Sandra aankomen bij het ziekenhuis komt ook net de moeder van Sandra en Jasper aanrijden. Ze lopen met ze drieën het ziekenhuis binnen. Ze lopen naar de eerste hulp en zien daar Tom zitten. Niels vraagt gelijk aan Tom of hij iets weet. Maar die haalt zijn schouders op, hij weet niets. De moeder van Jasper loopt naar de balie en vraagt naar Jasper. De vrouw achter de balie zegt dat de dokter er zo aan komt. Na minuten gewacht te hebben, komt eindelijk de dokter eraan en vertelt dat alles goed is met Jasper, alleen heeft hij er een hersenschudding aan over gehouden. Hij moet voor de zekerheid een nachtje blijven. Dan vraagt Sandra of ze bij hem mogen de dokter zegt: "Dat kan maar niet te lang hij heeft zijn rust hard nodig."
Daarna brengt de dokter ze alle vier naar Jasper toe. De dokter zegt dat ze maar vijftien minuten mogen blijven. Na een kwartier komt de verpleegster binnen om te zeggen dat Jasper rust nodig heeft. Niels geeft aan dat hij weer naar school gaat. De moeder van Jasper vraagt aan Tom of die meegaat naar huis. Dit vindt Tom een goed idee.

Als ze buiten staan, belt Tom naar Sofie of zij de spullen van Jasper en van hem naar het huis van Jasper kan brengen. Sofie zegt dat ze daarnet over wou bellen. Tom zegt tegen de moeder van Jasper dat Sofie ook nog komt om zijn spullen en de spullen van Jasper te brengen.
Als de moeder van Sandra de auto op de oprit zet, komt Sofie net aan fietsen. Zodra ze de fiets op slot heeft gezet, zegt ze tegen Tom: "Je moeten morgen wel lopen of met de bus want jouw fiets kreeg ik niet mee."
"Nou Sofie, dat valt me tegen van je.", grapt Tom. Inmiddels vraagt de moeder van Jasper of ze nog van plan waren binnen te komen. Daarop gaan Sofie en Tom naar binnen. Sandra zit al op de bank met een kop thee. Tom gaat naast haar zitten en vraagt of het gaat. Sandra zegt: "Niet echt maar ben blij dat jij met Jasper bent meegegaan naar het ziekenhuis."
Waarop Tom zegt: "Natuurlijk, Jasper is mijn beste vriend die ken ik al mijn hele leven. Dus die laat ik niet in de kou staan."
"Daarom vind ik jouw ook zo aardig.", zegt Sandra. Dan wordt er een hele tijd niks gezegd. Tot Sandra vraagt of Jasper al iemand heeft voor het schoolfeest. Tom antwoordt daarop met nee.
Sofie zegt gelijk: "Maar als het kon, zou hij met Tim willen gaan." Waarop de moeder van Jasper vraagt: "Wie is Tim en zit die bij jullie in de klas?" Hierop antwoordt Tom: "Tim is een jongen van school, die zit in een andere klas. En Jasper vindt Tim al sinds begin dit schooljaar leuk."
"Nou leuk om dit via zijn vrienden te horen."
"Oh.", zegt Sofie: "Ik dacht dat U dat wist."
"Nee Sofie, nou praat Jasper niet zo vaak over zijn gevoelens. Maar is die Tim ook homo?", vraagt de moeder van Jasper.
"Dat weten we niet.", zeggen Tom en Sofie tegelijk, waarna Tom tegen Sofie zegt: "Waarom vraag je het niet aan Koen?"
"Dat heb ik al geprobeerd maar hij zegt daar niks over."
Nu wil de moeder van Jasper weten wie Koen is, waarop Sofie zegt: "Koen is de beste vriend van Tim. Met hem ben ik van de week naar de film geweest."
"Dat is leuk.", zegt de moeder van Jasper. Dan zegt Sofie: "Maar Koen wou wel weten of Jasper homo is. Ik had gevraagd waarom hij dat wilde weten. Toen zei hij dat hij namelijk een idee dat Jasper homo is. Dus ik heb toen gezegd dat hij homo is."
"Sofie, wat nu als morgen de hele school het weet?!", roept Tom, "Je weet dat hij niet wil dat iedereen het weet."
"Ja, dat weet ik ook.", zegt Sofie terug, "Maar ik heb Koen gevraagd of hij het stil wil houden. Hij heeft me plechtig beloofd dat hij het niet verder verteld."
"Oké, Sofie, ik hoop het voor je.", zegt Tom.
Dan is het weer een tijdje stil tot Sandra in eens vraagt of Tom al iemand heeft voor het schoolfeest. Waarop Tom nee zegt.
"Wil je dan met mij meegaan, want ik heb ook nog niemand.", vraagt Sandra. Tom hoeft hier geen twee keer over na te denken en zegt gelijk ja.
"Hopelijk vindt Jasper ook iemand en kan hij dan weer mee met ons.", zegt Sandra. Dat hopen ook de anderen. Even later gaan Sofie en Tom beide naar huis. Sofie besluit om met Tom mee te lopen richting zijn huis. Onderweg hebben ze het over Jasper. Ze hopen beide dat hij morgen weer naar huis mag en dat hij weer snel op school is. Eenmaal bij de straat van Tom aan gekomen, nemen Sofie en Tom afscheid van elkaar. Dan stapt Sofie op haar fiets en gaat dan snel naar huis. Thuis aangekomen vraagt haar vader hoe het op het school is was. Dan vertelt Sofie over wat er met Jasper is gebeurd. Hier schrikt haar vader ook van. Maar hij zegt tegen haar: "Het komt wel goed met hem. Oh ja, Sofie, er was net een jongen aan de deur, die naar je vroeg. Hij is zeker een jongen van school."
"Ja papa, hij zit in een andere klas, die vandaag met ons mee moesten gymmen. Hij zal willen weten hoe het met Jasper is. Dan zal ik hem straks na het eten wel bellen."
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Gesloten