Liefde Hfdst. 1

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Liefde Hfdst. 1

Bericht door dkz09 » do 07 jun 2012, 19:25

Heb hier al eerder dit hoofdstuk geplaatst, maar dat heb ik weggehaald. Heb inmiddels het zelf nog eens doorgenomen en het hier en daar aangepast. Wat betreft de spelling: ik kan weinig doen, heb namelijk Dyslexie. Heb ook inmiddels iemand gevonden die de hoofdstukken eerst zal lezen en het in goed nederlands zetten. Oja, in dit verhaal komt geen seks voor. Hoogstens wat zoenen. Maar verder niet.

LIEFDE HOOFSTUK 1.

"STOP!!!!!!!!!!!!", wordt er geroepen door meneer Kostuum.
"Hoe vaak moet ik het nog zeggen na het refrein gelijk je couplet moet inzetten. Wat begrijp je er niet aan? Hoe moeilijk is dat omdat te onthouden? Ik vraag me nog steeds af waarom ik je heb uitgekozen voor deze rol er is nog geen één repetitie goed gegaan. Over 3 weken is het de grote dag."
"Sorry, meneer Kostuum maar ik kan het niet. Ik stop ermee. Want ik kan mijn gedachten er niet bijhouden. Heb gewoon te veel aan me hoofd."
"Maar dat kan zomaar niet jongeman. Wat moet ik dan nu? Mijn hoofdrolspeler stapt op en de première is al over drie weken. Wat mijn grote doorbraak had het moet worden. Doorbraak op Broadway of West End. Geen grote doorbraak helemaal niks. Kan net zo goed alles afblazen."
"Meneer Kostuum u hoeft nu toch nog niet op te geven. Zoek dan een andere hoofdrolspeler."
"Dan heb ik een nieuwe hoofdrolspeler en die leert het niet meer in 3 weken deze rol. Wie niet waagt wie niet wint, zegt men toch altijd."
"Daar heb je gelijk in Niels. Dan ga ik maar gelijk een nieuwe hoofdrolspeler zoeken."
"Moet u zeker doen."
"O ja er is nog iets Niels."
"Zegt u het maar, meneer Kostuum."
Dan roept meneer Kostuum terwijl hij weg loopt: "Niels KOFFIE!!!"

"WAT!!! Waarom ben je gestopt met de schoolmusical? Het was je droom, Jasper, om de hoofdrol te spelen in de schoolmusical."
"Dat weet ik ook. Maar ik kan mijn gedachten er niet bij houden."
"Maar Jasper, je hebt er alles aan gedaan om die rol te krijgen en dan drie weken voor de première stop je er mee. Als ik jou was, zou ik meneer Kostuum maar ontwijken de komende tijd. Die kon er zeker niet om lachen toen je zei dat je er mee stopte."
"Dat kan me niks schelen, het is mijn beslissing, Sofie."

"Ja, Sofie, het is zijn beslissing."
"Moet jij nodig zeggen."
"Nou maar ik zeg niet wat hij wel en niet moet doen."
"Oh ja."
"Ja."
"Zeg jongens, als jullie ruzie gaan maken, hoepel dan maar op."
"Ja, Tom, je hebt hem gehoord."
"Ik bedoelde jullie allebei."
Daarna wordt hij stil. Sofie en Tom zeggen ook even niks. Tot die uit het zicht is verdwenen. En dan zegt Sofie als eerste iets.
"Joh, maak er eens werk van.", zegt ze tegen Jasper. Maar Jasper zegt niks en blijft voor zich uit kijken. Totdat de bel gaat en hij op staat, dan zegt hij: "Hopelijk is die Engelse toets niet te moeilijk."

Als de tweede bel gaat, doet mevrouw Londen de deur van het lokaal dicht en zegt: "graag in toets opstelling."
Nadat ze de absentie heeft gedaan, zegt ze: "Omdat dit jullie laatste les van vandaag is, mogen jullie als je klaar bent naar huis."
Ze pakt het stapeltje proefwerken van haar bureau. En zegt nog snel: "Jullie krijgen er vijftig minuten voor. Er mag pas begonnen worden als ik het zeg."
Ze deelt de blaadjes uit en als iedereen er eentje heeft, zegt ze: "Als je klaar bent, dan lever je het in en mag je gaan. Veel succes en jullie mogen nu beginnen."
Iedereen begint meteen te schrijven. Op Jasper na, want die snapt niks van Engels. Hij haalt alleen maar enen en tweeën. Alleen laatst had hij een zes omdat hij zeker tien woordjes goed had van de vijfentwintig woordjes. En de rest van de toets had hij ook fout. Na ruim een half uur was de hele klas al weg, alleen Jasper, Sofie en Tom waren nog bezig. Tot mevrouw Londen hun onderbrak. Ze moest ineens weg en ze zei dat ze hun spullen moesten pakken en mee moesten komen. Bij het wiskundelokaal klopte mevrouw Londen aan. Ze vertelde meneer Blakkere dat ze plotseling weg moest en vroeg of Jasper, Sofie en Tom hun toets bij hem af mochten maken. Meneer Blakkere vond dat geen probleem en wees ze alle drie een plek aan. Ze gingen er ook netjes zitten. Alleen Jasper was niet helemaal blij met zijn toegewezen plek. Want de klas waar meneer Blakkere les aan gaf, was de klas van Tim.

Tim, die jongen waar veel meiden om heen hangen. Alsof Tim een prins was. Jasper vond Tim niet onaardig. Tim was knap en dat vonden alle meiden van school ook. Jasper kon zich daar alleen maar bij aan sluiten. Tim was zeker knap. Die kan zo fotomodel worden en elk meisje krijgen, die hij maar wil.

Maar Tim was voor Jasper onbereikbaar. Jasper kon alleen maar dromen over Tim. Sofie en Tom wisten dat Jasper verliefd is op Tim. Ze zeiden toen al meteen: 'Joh, ga er achter aan. Nee heb je en ja kan je krijgen.'
Maar Jasper durft niks te doen. Hij is namelijk bang dat de hele school hem zou pesten. Omdat hij homo is en dan ook nog een blauwtje lopen bij Tim omdat Tim hetero is.
'Nee dank je.', had hij gezegd.

Hij rafelt zijn toets af en zegt bij zichzelf: "Ach, die één kan er ook nog bij.', en levert hem in bij meneer Blakkere. Op weg naar buiten knalt hij bijna tegen Niels aan. Niels vraagt hem waarom hij nou is gestopt met de musical. Maar Jasper heeft geen zin om te antwoorden. Hij zegt: "Sorry, ik heb geen tijd want ik moet me bus halen."
Niels zegt: "Oké, nog een fijne middag."
Dan loopt Jasper zo snel mogelijk naar buiten, waar de regen met bakken uit de hemel valt. Maar dat kan hem niks schelen. Want hij kan het nog steeds niet omvatten. Hij zat naast Tim. Zo dichtbij is hij nog nooit geweest. En wat rook Tim lekker. Niet veel later komen Sofie en Tom ook de school uit gewandeld.
"Zeg, kon je hem aanraken, staat meneer zo snel als hij kan buiten.", zegt Sofie.
"Jasper, ik snap je, ik zou ook gek worden als ik naast iemand zat, waar ik stapel op ben.", zegt Tom.
"Ach...", zei Jasper: "...ik wou dat ik nooit verliefd geworden was op Tim."
"Met zijn knappe kop.", zegt Sofie.
"Moet dat nou echt, Sofie, je ziet toch dat hij er gek van wordt.", zegt Tom terwijl hij zijn hand opsteekt voor de bus. Zodra ze zitten in de bus, zegt Tom: "Wat een hondenweer zeg."
Maar Sofie begint weer over Tim. Maar dan zegt Jasper opeens: "Houd er nu over op. Jij hebt makkelijk praten, jij kan gewoon elke jongen krijgen net als Tom die elk meisje kan krijgen. Maar voor mijn is dat niet zo gemakkelijk."
Van af dat moment zeggen ze niks meer. Pas minuten later staan Jasper en Tom op en zeggen Sofie gedag. Als Jasper en Tom eenmaal zijn uitgestapt en de bus weer verder gaat, zegt Tom tegen Jasper: "Trek je niks van Sofie aan. Ze denkt het allemaal beter te weten."
Jasper kan Tom daar alleen maar gelijk in geven. Dan zegt Tom: "Nou, ik ga naar huis zie je morgen."
"Ja, tot morgen.", zegt Jasper en loopt hij richting huis, denkt nog eens na over wat Tom net zei over Sofie.

Jasper kent Tom al zijn hele leven zelfde buurt altijd bij elkaar in de klas gezeten. Sofie hebben ze leren kennen in de eerste klas van de middelbare school. Soms kunnen Tom en Jasper haar wel schieten. Maar tegelijk zouden ze niet weten wat ze zonder haar moet beginnen.

Als hij thuis komt gaat hij direct door naar zijn kamer. En begint aan zijn huiswerk. Dat zouden ze moeten verbieden. Na een hele dag school ook nog eens thuis met schoolwerk bezig zijn. Hij kijkt in zijn agenda wat hij precies moet doen voor de volgende dag. Alleen geschiedenis, hij besluit dat maar gelijk te doen. Want geschiedenis is niet zo zijn favoriete vak. Voor wiskunde mag je hem altijd voor wekken. Dat is ook niet zo gek. Want wiskunde is zijn favoriete vak en hij staat er met een negeneneenhalf het hoogste van de klas. Terwijl hij met zijn geschiedenis bezig is vraagt hij zich af wat Tim nu aan het doen zou zijn. Misschien ook wel zijn huiswerk maken.

Hij wordt opgeschrikt uit zijn gedachte als zijn moeder roept dat er eten is. Hij kijkt naar zijn geschiedenis en ziet dat hij niet veel verder is gekomen dan een uur of twee geleden. Hij staat op en loopt zijn kamer uit en gaat naar beneden. Als hij aan tafel zit vraagt zijn moeder hoe het met de musical gaat.
"Ben er mee gestopt.", zegt hij tegen zijn moeder.
Dan vraagt zijn moeder waarom hij er mee gestopt is. Hij kan het moeilijk tegen zijn moeder zeggen. Dat het komt omdat die verliefd is op een jongen en daardoor zijn gedachten er niet bij kan houden. Zijn moeder weet dat hij homo is, net als zijn zus Sandra. Maar hij zegt dan uiteindelijk: "Omdat ik het niet redt met mijn huiswerk."
"Oké.", zegt zijn moeder: "Wist niet dat je kwaad werd."
"Laat me raden dat meneer Kostuum er niet om kon lachen.", zegt zijn zus.
"Dat boeit me niet, ik ben er zelf me gestopt. Ik lig er niet wakker van.", en hij eet zijn bord leeg.

Na het eten gaat hij gelijk maar weer aan zijn geschiedenis. Na een tijdje is hij klaar met zijn geschiedenis. Hij denkt bij zichzelf: 'Waarom moet ik het allemaal weten, het is toch al gebeurd?' Zodra hij zijn geschiedenis weer in zijn tas heeft gedaan, gaat zijn telefoon en hij ziet dat het Sofie is. Hij heeft er eigenlijk geen zin in maar neemt toch maar op. Sofie begint meteen te praten over als en nog wat. Natuurlijk heeft ze het ook over Koen een jongen naast wie ze had gezeten, toen ze hun Engelse toets bij meneer Blakkere moesten afmaken.
Hij weet precies wie Koen is. Dat is de beste vriend van Tim. Ook bij hem hangen de meiden om zijn nek. Hij begrijpt best dat Sofie hem wel ziet zitten. Want Koen is ook knap, maar niet zo knap als Tim.
Op een gegeven moment zegt hij: "Sorry Sofie, maar ik heb me moeder beloofd om de afwas te doen. Ik zie je morgen op school, doei."
Nadat heeft opgehangen, besluit hij zich te gaan douchen en daarna maar lekker tv te gaan kijken. Als hij beneden komt zitten zijn moeder en zus al een film te kijken. Hij besluit om mee te kijken. Gelukkig is het een film die hij al zo'n vijftig keer heeft gezien. Het gaat over een jongen en meisje, die verliefd op elkaar zijn. Maar hun families kunnen het niet met elkaar vinden. Want hun vaders zijn concurrenten van elkaar. Maar de jongen en het meisje kunnen het niet meer aan. Daarom lopen ze weg. Maar net als in elke film is het een happy end. De families leggen het bij en hun vaders besluiten hun bedrijven bij elkaar te doen.

Als de film is afgelopen staat hij op. En zegt tegen zijn moeder en zus 'slaap lekker'. Daarna loopt hij naar boven, poetst zijn tanden en duikt zijn bed in. Hopelijk droomt niet weer van Tim. Want sinds hij verliefd is op die gozer, droomt hij bijna elke nacht van Tim. Er gaat geen nacht voorbij zonder dat hij over Tim heeft gedroomd.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Gesloten