Stille Johnny deel 20

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Stille Johnny deel 20

Bericht door Bingo » zo 20 nov 2011, 17:43

Stille Johnny deel 20


"En die heeft je gezien?"

"Ja, ik heb er niet bij nagedacht dat ze juist vanaf hun tuinpoortje, zo op ons balkon kunnen kijken".

"De volgende keer denk je er vast wel aan. Maar als het Mark is dan is het niet zo erg, ik weet dat hij op voetballen zit en die altijd samen in een gezamenlijke douche douchen".

"Waar weet jij dat van?"

"Van een klasgenoot van mij, hij speelt in het zelfde team als Mark".

"Gelukkig dat ik het weet, ik ben werkelijk geschrokken John als hij mij daar naakt zag staan".

"Dat geloof ik graag Twan".

"Maar ik ga me vast aankleden zodat ik na het eten meteen naar Nico kan gaan" lacht hij.

"Is goed Twan, ik kijk nog even of Ad online is, daarna kom ik ook naar beneden".

Twan kleedt zich verder aan en loopt naar beneden, in de keuken treft hij Ma.

"Wat krijgen we nou, ben jij aangekleed?" vraagt ze hem.

"Ja Ma, na het eten ga ik meteen naar Nico, dat mag toch hè Ma?"

"Alleen als jij je huiswerk af hebt".

"Ma, daar hebben we de komende weken geen last meer van, na morgen is het eindelijk vakantie" lacht hij naar zijn Moeder.

"Dat is waar ook, dat was ik vergeten".

Opeens gaat de telefoon in de woonkamer.

Omdat Ma vettige handen heeft vraagt ze "Twan, neem jij even op?"

"Is goed Ma"

Normaal als de ouders thuis zijn nemen zij altijd de telefoon op, waarom weten we niet maar het is gewoon de gewoonte geworden.

Twan gaat naar de telefoon en meldt zich door te zeggen "hallo met Twan".

"Hoi Twan, leuk dat je zelf opneemt, wij gaan barbecueën, eet je bij ons mee?"

"Hallo Nico, ik zal het even aan Ma vragen of het goed is".

Twan houdt de telefoonhoorn tegen zijn buik en roept naar zijn Moeder: "Ma, het is Nico. Zijn Ouders vragen of ik bij hun mee eet, ze gaan barbecueën, mag ik?"

"Ja hoor, van mij mag het!"

"Oké Nico, ik kom meteen naar jullie toe, tot over een paar minuutjes".

"Hè Twan, vergeet je niet eerst aan te kleden" lacht Nico.

"Nee hoor, dat gaat niet want ik ben al gekleed, dadelijk hoor je er meer over, tot zo" zegt Twan en legt meteen de hoorn op het toestel.

Terug in de keuken geeft hij Ma een zoen en zegt: "bedankt Ma, ik ben dan nu weg hoor".

"Goed jongen, maar maak het niet te laat hoor, je hebt nog geen vakantie" lacht ze.

"Nee Ma, ik zal er aan denken!" roept hij terwijl hij naar buiten loopt.

Omdat Ad nog niet online is kom ik net de keuken in als Twan weg gaat, ik vraag: "waar gaat Twan nu nog heen, moet hij iets voor U gaan halen?"

"Nee, Twan eet vanavond bij Nico".

"Laat me raden Ma, ze gaan zeker barbecueën?"

"Goed geraden John, dek jij even de tafel nu Twan weg is?"

"Natuurlijk Ma, wat ruikt het lekker, wat eten we eigenlijk vanavond?"

"Laat je maar verrassen, één ding weet ik zeker, jij en Pa zullen blij zijn" en zij gaat verder met haar eten klaarmaken.

Ondertussen dek ik de tafel verder. Als Pa binnenkomt vraagt hij: "wat ruikt het hier heerlijk, wat eten we John?"

"Tja, dat is geheim Pa, Ma wil het niet zeggen".

Lachend loopt Pa van de eetkamer naar de keuken en begroet Margot met een vette zoen op haar wang. Hij kijkt over haar schouder om een glimp op te vangen wat ze aan het koken is, maar Margot houdt goed de deksels met haar handen vast.

"Hans, jij kunt je nog wel even fris maken voor het eten, we eten over een uurtje".

Pa loopt naar de slaapkamer en kleedt zich uit om te douchen en zich te scheren.

Als ik hoor dat het nog een uur duurt voordat we gaan eten zeg ik: "Ma dan ga ik nog eens kijken of Ad al online is".

"Doe maar jongen, als het zo ver is roep ik je wel".

Op mijn kamer zet ik mijn PC aan en trek daarna mijn sportbroek uit, want Ma ziet het niet graag dat iemand tijdens het avondeten in zijn nakie aan tafel zit, met als enige uitzondering bij het barbecueën.

Ik loop het balkon op en steek een sigaret op, ondertussen start mijn PC op.

"Hoi Frederick, alles oké?" vraag ik wanneer ik hem naakt op zijn buik liggend zie zonnen, terwijl hij leunend op zijn armen een stripboek leest.

Hij, maar ook Lex die naast hem ligt, kijkt meteen waar de vraag vandaan komt. Als ze mij zien staan draait Frederick zich half om en zegt: "nu gaat het weer, na de uitbrander van mijn Moeder".

"Was het zo erg dan?"

"Eigenlijk wel ja, ik heb goed de wind van voren gekregen".

"Wat, wij hebben nog zo gevraagd om mild te zijn, omdat jij ons netjes heb gevraagd om een oogje in het zeil te houden".

"Dat is mijn geluk geweest, anders was het nog erger geweest en had ik vermoedelijk straf van Ma gekregen, nu is het gelukkig bij een uitbrander gebleven".

"Dan maar de volgende keer alles afsluiten" lach ik en zwaai naar hem, daarna loop ik naar mijn PC en meld me aan op MSN.

Als ik zit zie ik dat Ad nog steeds niet online is. Teleurgesteld zet ik de PC weer uit en ga ik op bed liggen. Eenmaal uitgestrekt op bed liggend neem ik me voor om Ad na het eten even te bellen, als hij dan nog steeds niet online is. Ik ben een beetje bezorgd om Ad, hij zal toch niet ziek zijn?

Opeens meldt mijn blaas zich en ik moet nodig een plasje doen, daarom loop ik naar de badkamer.
Omdat de deur zoals gewoonlijk openstaat loop ik niets vermoedend naar binnen.

Pa staat zijn haren af te drogen als ik binnen kom. "hoi, knappe kerel van mij, Ad mag wel blij zijn met zo'n mooie vriend" begroet hij me.

"O sorry Pa, ik wist niet dat U nog bezig was in de badkamer, ik moest opeens erg plassen" zeg ik verlegen en met een rood hoofd.

Pa drukt me even tegen zich aan als hij mijn rood hoofd ziet en zegt: "dat geeft toch niets knul, ga maar snel plassen anders moet je dadelijk nog dweilen ook".

Zo gauw hij me los laat draai ik me om en richt mijn piemel op de wc-pot.
Terwijl ik plas komt er een zucht van opluchting uit mijn mond.

"Nou, jij hebt in ieder geval niet gelogen, wat had je een enorme druk op de ketel zeg" lacht mijn Pa.

"Ja, ik stond zowat op knappen Pa, maar de pot is nog heel hoor" glimlach ik verlegen.

Als ik in de deuropening sta draai ik me nog even om en kijk naar Pa zijn naakte lichaam. Ik glimlach verlegen en als ik naar mijn kamer wil gaan vraagt Pa: "John, wat valt er te lachen?"

"Sorry Pa, maar dit is de eerste keer, voor zover ik weet, dat ik in het bijzijn van iemand heb staan te plassen" zeg ik iets verlegen.

Pa schiet dan in de lach en zegt: "ik heb respect voor je, zelf zou het me nooit zijn gelukt in het bijzijn van iemand anders, hoe hoog de nood ook zou zijn".

Verlegen verlaat ik de badkamer en laat Pa alleen. Terwijl ik naar mijn kamer loop hoor ik nog steeds hoe mijn Vader moet lachen.

Als ik goed en wel de deur van mijn slaapkamer achter me dicht heb hoor ik beneden de telefoon overgaan. Ik maak de deur weer open in de hoop dat Ma me roept en zegt dat het Ad is.

Ik hoor mijn Moeder praten. Voordat ze oplegt zegt ze: "ik zal het er met Pa over hebben Twan, als hij het goed vindt bel ik je na het eten nog eventjes".

Teleurgesteld maak ik de deur weer dicht. Kort daarna start ik mijn PC nog eens op en loop naar het balkon waar ik een sigaret aansteek.

Ik kijk in de tuin van onze buren, daar zijn ze volop bezig met de voorbereidingen voor de komende vakantie. Frederick en zijn Ouders gaan woensdagmorgen al op tijd weg, samen met Frans. Ook Nico en zijn Ouders en Twan gaan al maandagmorgen weg, ikzelf moet wachten tot donderdag.

Ik laat mijn peukje in de asbak vallen wanneer dit te heet wordt en ik mijn vingers dreig te verbranden. Voorzichtig druk ik de sigaret met een ander peukje uit.

Als ik weer terug in mijn kamer ben en voor de PC sta start ik MSN op. Als ik aangemeld ben zie ik dat Ad nog steeds niet online is, nu ga ik me echt zorgen maken.

Ik schrik even als Ma ons roept: "mannen het eten is klaar, komen jullie eten?"

Snel trek ik mijn sportbroek aan. Pa en ik komen elkaar bij de trap tegen en ik zie dat zelfs Pa enkel een sportbroek aan heeft.

Hij ziet mijn verbaasde blik en zegt: "ja John, zelfs ik heb het vandaag te warm".

Samen lopen we met een glimlach naar de keuken en zien dat de tafel nog niet is gedekt.
Ik wil gelijk beginnen met de tafel te dekken maar Ma zegt: "laat maar John, ik heb buiten de tafel gedekt, binnen is het veel te benauwd om te eten".

"Goed idee Ma, maar na het eten wil ik Ad even bellen, ik maak me zorgen omdat hij nog steeds niet online is geweest, mag ik?"

"Natuurlijk jongen, maar geen uren hoor".

Terwijl wij aan tafel gaan zeg ik: "nee Ma, maar ik maak me wel zorgen om Ad, normaal komt hij altijd even voor het eten online, maar vandaag niet".

"Ik begrijp je volkomen John, zeker nu de vakantie er aan komt".

"Ik hoop niet dat hij net voor de vakantie ziek is geworden" zeg ik met natte ogen.

"Kom op joh, zo'n vaart zal dat niet lopen" probeert Pa me te troosten.

"Ik hoop het ook Pa, toen daarstraks de telefoon ging dacht ik dat het een van Ad zijn Ouders was, om te zeggen dat Ad ziek was".

"Nee John, dat was Twan die vroeg of hij mocht blijven slapen" stelt Ma mij gerust.

"Ja maar Twan moet morgen toch nog naar school?" vraagt Pa verbaasd.

"Dat klopt inderdaad Hans, maar hij heeft geen schoolspullen nodig en ze gaan samen op Nico zijn fiets naar school, mits jij het goed vindt?" en zij kijkt daarbij mijn Pa vragend aan.

"Nou, ik heb er geen probleem mee Margot, maar laten we nu eerst eten, ik heb er trek in" zegt Pa dan.

"Goed idee Hans, na het eten bel ik hem dat het goed is".

"Maar ik eerst hoor Ma" opper ik.

“Ja, ja John jij eerst" lacht Ma.

Ma heeft weer eens heerlijk gekookt en rond half zeven zijn we klaar met eten. Ik sta als eerste op en neem wat spullen mee naar de keuken.

Als ik opnieuw naar buiten wil lopen kom ik Ma bij de deur tegen en ze zegt: "toe jongen bel maar eerst even met Ad, de rest ruim ik wel af en je Vader helpt wel bij de afwas" en ze geeft me een knipoogje.

Dit laat ik mij geen twee keer zeggen en ik loop meteen naar de woonkamer waar ik Ad zijn nummer intoets. Na bijna anderhalve minuut krijg ik een in-gesprek signaal te horen.
Ik druk op de herhaaltoets, maar niemand neemt er op aan de andere kant van de lijn.

Teleurgesteld loop ik terug naar mijn Ouders die buiten van een kopje koffie aan het genieten zijn. Ik laat me met een zucht op mijn stoel vallen.

"Aan je ogen te zien is het niet gelukt hè John" zegt Pa.

Ik zeg niets en schud alleen maar met mijn hoofd van nee.

"Weet je wat jongen, kleed je even verder aan en pak daarna je fiets en ga naar Ad" stelt ma voor.

Ik kijk Ma glimlachend aan en vraag: "meent U dat werkelijk?"

"Ja John, anders zou ik dat niet zeggen, maar je moet wel beloven dat je op het verkeer zult letten hoor".

Meteen sta ik op en ren naar mijn kamer. Ik trek snel een T-shirt aan en mijn sandalen, ik stop mijn sigaretten en aansteker in mij heuptasje en ren weer terug naar het terras.

"Zo, dat heb je snel gedaan jongen" lacht Pa.

"Ma, Pa ik bel zo gauw ik er ben, dan weten jullie dat ik goed aangekomen ben bij Ad" ik geef mijn Ouders vlug een kus er haal mijn fiets uit het schuurtje.

Ik weet het niet zeker, maar naar mijn gevoel verbeter ik mijn eigen record.
In No Time ben ik in Velden en scheur de oprit op.
Ik laat mijn fiets vallen en ren om het huis heen, direct naar hun terras.
Dan haal ik opgelucht adem.
Wat denken jullie dat ik op dat moment zie?





Mededeling van de schrijver.
Eerst wil ik zeggen: sorry dat jullie langer hebben moeten wachten, en ook dat het een korter deel is dan jullie gewend zijn, maar door privé problemen is mijn inspiratie weg.
Ik denk dat ik even een TIME OUT moet nemen, van de ene dag op de andere zit ik zonder werk, samen met nog lichamelijke klachten ( gelukkig niets ernstigs hoor ).
Maar dit alles bij elkaar zorgt er wel voor dat ik even tot rust moet komen.
Eén ding is zeker, er volgen nog enkele delen van mijn verhaal.
Ik reken op jullie begrip, ik kom zeker terug voor mijn trouwe lezers en fans.
Voorlopig groetjes, Bingo.

Gesloten