Stille Johnny deel 9

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Stille Johnny deel 9

Bericht door Bingo » zo 12 jun 2011, 13:29

Stille Johnny deel 9


“Ja Pa, en vanaf dat moment ben ik stapel gek op hem, het liefst zou ik nu nog naar hem toe gaan.
Maar John wil eerst weten of dat” de rest van de zin slikt hij in en zegt niets meer.

“John wat wil jij weten, je weet dat je eerlijk kunt zijn tegenover ma en mij”.

“Dat weet ik, daarom vertel ik jullie ook eerlijk dat Ad net als ik homo is, ik heb hem per toeval op een site leren kennen, achteraf bleek het een homosite te zijn en via omwegen zijn wij uiteindelijk in contact gekomen”.

“Maar ik ben echt blij dat we ons zo hebben gevonden, Pa.
Daarbij Twan, je weet waar Nico woont, het is nog niet te laat dat je er niet naar toe kunt gaan van mij mag je naar hem toegaan”.

“Meen jij dat werkelijk John?”

“Ja, van mij mag je, ik weet natuurlijk niet hoe Ma en Pa daarover denken, maar van mij mag je echt gaan”.

Ma kijkt Pa aan en glimlacht naar Pa en zegt: “zullen we hem laten gaan?”

“Ja hoor, van mij mag hij gaan”.

Twan staat meteen op en wilt meteen naar Nico gaan, maar pa zegt: “Twan wil jij je wel eerst even aankleden?”

“Oeps, dat was ik bijna vergeten Pa, ik was inderdaad zo in mijn nakie naar hem toe gegaan.
Wat zullen zijn Ouders raar hebben opgekeken, wanneer ik bij hun aanbel en daar in mijn nakie voor hen sta?”

“O Twan, ik zou toch eerst even opbellen en vragen of het goed is dat je komt” zegt Ma.

“Zou U denken?” Ma.

“Het is beter dat je het doet, en vertel dan gelijk dat het van mij mag” zeg ik glimlachend.

“Oké John, maar je weet wat dat kan betekenen, dus als je hem kwijt bent dan is het je eigen schuld hoor?”

“Ja, dat weet ik, maar ik denk dat het wel goed komt tussen Ad en mij.
Qua leeftijd passen we werkelijk beter bij elkaar, en jullie beiden ook”.

In de woonkamer wil Twan hem bellen, maar hij weet zijn nummer niet.
Dus komt zijn kopje weer te voorschijn en vraagt hij beschaamd: “John, mag ik zijn nummer van je hebben?”

Lachend geef ik het hem, en even later horen we dat hij zegt: “prima ik trek even iets aan en kom meteen naar je toe.
Ja, ja dat vertel ik je later wel”.

Hij gooit de hoorn op de haak en speurt naar boven om zich aan te kleden.
In nog geen vijf minuten is hij weer terug, hij neemt afscheid van ons en is dan ook meteen weg.

Zo zegt Pa: “daar heeft er eentje haast, om weg te komen”.

Lachend sta ik op en zeg: “ik ga nog even op MSN, en daarna ga ik lekker slapen”.

“Denk je dat het je zal lukken, morgen krijg jij je punt te horen?” vraag Ma met een glimlachje.

“Ja Ma, zeker als ik nog even met Ad kan chatten, want dan kan mijn avond niet meer stuk”.

Lachend geef ik mijn Ouders een nachtzoen, en verdwijn ik naar mijn kamer.

Ik hoor nog net hoe Pa tegen ma zegt: “dat had ik niet verwacht van Twan”.

“Nou, ik anders wel hoor, maar daarvoor moet je ook de moeder zijn, die voelen zoiets eerder aan dan de manslui”.

“Ja, schijnbaar wel” was het laatste wat ik hoorde.

Op mijn kamer zet ik de PC aan, en start meteen MSN op, nadat hij gereed is.
Ad is online en nodigt mij meteen uit voor een videogesprek.

Ik accepteer natuurlijk meteen en hij zegt: “hoi John, leuk dat je er bent”.

“Ja, en nu zijn we echt onderons, Twan is naar mijn vriend Nico”.

“Mag hij dat zomaar?”

“Ja, ik heb hem toestemming gegeven, ik hoop dat jij net zo voor mij v….”

Maar maak mijn zin niet af, en ik krijg een kleurtje.

“Wat wil je mij vragen of hoop je?”

“Ik weet niet hoe ik verder moet gaan?”

“Stel nu maar gewoon je vraag schattebout”.

Dat laatste woord geeft me de moet, om hem rechtuit te vragen wat hij van me vindt.

“Tja Ad, ik hoop dat jij net zo verliefd bent op mij als ik op jou” zeg ik met een vuurrood hoofd.

“Ik weet natuurlijk niet hoe verliefd je op mij bent, maar ik ben echt stapelverliefd op jou”.

Opgelucht zeg ik: “ik ook op jou Ad, eerst had ik nog twijfels of ik Twan naar Nico moest laten gaan.
Ik wilde een achterdeur openhouden voor het geval dat ik wel op jouw verliefd was maar jij niet op mij”.

“Nee knul, vanaf het eerste moment al was ik onderstboven van je, ik wilde nog maar een ding en dat was jij.
Toen ik laatst zei, dat ik met vrienden op stap zou gaan, dat was gelogen ik moest even tijd voor mezelf hebben en hoopte dat mijn gevoelens voor jou ook werden beantwoord door jou”.

“Dat had ik ook, vanaf de dag dat jij achter mijn Ma de kamer binnen kwam was ik smoor verliefd op je” onderbreek ik hem.

“Over Twan hoef jij je geen zorgen te maken, ik vind hem leuk en aardig maar dat is het ik pest graag iemand” zegt hij met een brede lach.

“Dat dacht ik ook al, maar zeker was ik niet vandaar dat ik Nico nog achter de hand hield”.

“Dat hoef je niet, ik wil alleen maar jou, trouwens wat zullen die twee nu aan het uitspoken zijn?”

“Ik denk het zelfde als wat ik nu met jou zou willen doen, maar dat hoor ik straks wel van hem trouwens heeft Richard nog iets gezegd over mij?”

“Nee, eigenlijk niet, enkel dat ik een goede smaak had, maar dat wist ik al.
Hij vond je een lekker ding, en daar bij keek hij naar mijn kruis, dus wist ik wat hij bedoelde”.

“Is hij dan toch misschien homo of Bi?”

“Nee, dat denk ik niet, daar ken ik hem te goed voor.
Daarbij laat ik mijn vriendje zeker niet door mijn broertje, weg pikken”.

“Nou, ik hoop dat Twan gelukkig wordt met mijn vriendje” zeg ik glimlachend en geef hem een knipoogje.

“Ik weet wat je bedoeld, zo heb jij er verder geen problemen meer mee, zij blij en wij ook”.

“Ik zeker, maar ik ga haast slapen hoor Ad?”

“Dat is prima John, ik heb weer genoten van de beelden die ik zag”.

“Stiekemerd, had jij je zelf ook niet even kunnen tonen?”

“Dat kan nog altijd hoor, hij staat op en laat zijn stijve pik zien”.

Ik buig me naar mijn Webcam, en geeft speels een zoen op zijn eikel en zeg: “ik verlang naar het weekend, en natuurlijk ook naar mijn verrassing”.

Ad lacht en zegt: “ik ook, en vooral omdat je blijft slapen”.

Hij wenst me een goedenacht toe en sluit af, voldaan laat ik me op mijn bed vallen.

Ik denk dat Twan opdat zelfde moment, samen met Nico in of op bed liggen.

Wanneer ik op mijn wekker kijk, zie ik dat het nog te vroeg is om te gaan slapen en daarbij ben ik ook veel te benieuwd naar het verslag van Twan.
Ik besluit om nog even bij mijn Ouders op de plaats te gaan zitten, in de deuropening naar het terras vraag ik of ik voor iemand wat te drinken moet of kan meenemen.

Pa zegt: “John voor mij graag een pilsje”.

Ma hoeft niets, dus kom ik met twee blikjes bier naar buiten en geef er eentje aan mijn Pa.

Als ik op mijn zitdoek zit zeg ik: “shit, nu vergeet ik mijn sigaretten!” en maak aanstalten om op te staan.

“Neem er maar eentje van mij” zegt Pa.

Dat sla ik natuurlijk niet af, en vis er een uit Pa zijn pakje en bedien me gelijk van zijn aansteker.

“Ad nog gesproken, John?”vraagt Ma.

“Ja eventjes, het was leuk en ik weet nu ook dat hij verliefd op mij aan het worden is.
Zal het tussen Twan en Nico ook gaan klikken?” vraag ik er meteen achteraan.

“Ik denk dat jij de eerste bent, die dat te horen krijgt?”

“Dat denk ik ook Ma, ik hoop dat het hen gaat lukken, zeker nu ik weet hoe Ad over mij denkt”.

“Ik hoop dat jullie beiden gelukkig zullen worden, zowel Twan als jij”.

“Bedankt Ma, en U trouwens ook Pa, wat dat aangaat kunnen wij ons geen beter Ouders wensen”.

Net op dat moment komt Twan achterom de plaats op gelopen, met een diepe zucht laat hij zich in zijn stoel vallen.
Hij straalt van oor tot oor, bijna zouden we gaan denken dat hij onder invloed van drugs of zoiets stond.

“Ik hoef je schijnbaar niet te vragen hoe het was” zegt Pa met een lachje.

“Nee Pa, maar John, blijf je nog lang op? Ik wel verslag uit brengen over het gesprek met Nico?”

“Hum, alleen over het gesprek, volgens mij ga je me nog veel meer vertellen?” vraag ik hem plagerig.
“Ja, ik zal je alles vertellen, maar dan moet je wel meteen meekomen anders zal de nacht te kort zijn”.

Lachend wensen we onze Ouders een goedenacht toe, en met een nachtzoen nemen we afscheid van hen.
Samen gaan we naar onze slaapkamer, Twan verdwijnt meteen naar de badkamer om een plasje te doen.
Ik loop verder naar mijn kamer en sluit de vensters, op het randje van mijn bed wacht ik op de komst van mijn broertje.
Als ik het licht uitmaak hoor ik opeens de douche lopen, enkele minuten later komt hij de kamer binnen gelopen en laat hij zich languit op bed vallen.

Ik kijk hem aan en vraag: “nou, komt er nog wat van, ik zit al bijna de hele avond te popelen?”

Twan steek eindelijk van wal en zegt: “in het begin zaten we gezellig bij zijn Ouders in de woonkamer, na een halfuurtje zegt Nico zullen we boven op de PC een spelletje gaan doen.
Natuurlijk was ik daar direct voor te vinden, en trokken we ons terug naar zijn slaapkamer.
Zo gauw de slaapkamerdeur achter ons dicht was, stonden we enkele minuten niet wetende wat te doen tegenover elkaar.
Maar op een gegeven moment zet ik een stap naar zijn richting, en geef ik hem schuchter de eerste kus op zijn lippen.
Mijn handen gingen daarop meteen op verkenning onder zijn T-shirt, in No Time was zijn shirt uit.
Ik speelde met zijn tepeltjes, en meteen trok hij mijn shirt uit, mij vragend aankijkende liet hij zijn vingers achter mijn rand van de sportbroek glijden.
Ik knikte goedkeurend en hij trok mijn sportbroek omlaag, mijn stijve had opeens de ruimte en stond dan ook meteen stijf tegen mijn buik.
In de haast om bij hem te komen was ik vergeten om een slipje aan te trekken, ook mijn vingers begonnen de riem en rits van zijn broek te openen.
Binnen enkele minuten lagen we poedelnaakt op zijn bed, onze lichamen wreven over elkaar en een intens gevoel overviel ons.
Maar nu komt het. Op het moment als wij elkaar aan het aftrekken zijn komt Nico zijn moeder binnen”.

“Dat meen je niet hé, mag ik even onderbreken Twan?”

“Ja, als het echt moet”.

“Ik denk dat het nog wel even gaat duren, en dan rook ik liever nog een sigaretje bij het raam”.

Samen lopen we naar het raam, ik open die en we steken een sigaret op.

“Kan ik nu eindelijk verder gaan John? Waar was ik ook alweer gebleven?”

“Jullie beiden waren naakt en Nico zijn Moeder zag dat jullie aan het rukken waren!” zeg ik.

“O ja, maar onderbreek me alsjeblief niet meer.
Wij lagen dus heerlijk met elkaar te zoenen en onze handen verwende elkaars pikken.
Wanneer opeens de deur opengaat en zijn Moeder in de deuropening staat, kijkt ze even verwonderd en zet ze een dienblad wat ze meebracht, met twee glazen cola en een schaal chips op het bureau en voegt er luchtig aan toe dat wij daar wel trek in zouden hebben.
Zonder verdere opmerkingen draait zij zich om, loopt de kamer uit en net voor ze de deur sluit merkt ze nog op dat we straks beneden wel verder praten, want Pa en ik hadden al het vermoeden Nico, maar nu weten we het zeker.
Als zijn Moeder weg was keek Nico me verbaasd aan en zegt, met een vuurrood hoofd, krijg nu wat en daarbij ben ik zo bang om uit de kast te komen?
Ik zei, mijn Ouders weten het ook van mij, ik heb het ze vanavond verteld in het bijzijn van John”.

Daarop wilde ik hem opnieuw kussen, maar Nico hield me tegen en zei: “sorry Twan, maar het lijkt me beter dat wij naar beneden gaan.
Ik ben zo geschrokken! dat mijn knaapje daar beneden niet meer meespeelt” en wijst op zijn slappe piemel.

Ik zeg: “nou, bij mij is het niet anders hoor, tjonge wat schrok ik toen je Ma binnen kwam”.

Wij hebben ons toen maar aangekleed, en zijn naar zijn Ouders in de woonkamer gegaan.
De cola en chips zijn we van de schrik vergeten mee te nemen.

“Dat geloof ik graag Twan, maar hoe verliep het gesprek met de Ouders?”

“Dat viel gelukkig mee, Nico zijn Ouders hadden zoals zijn Ma al zei een vermoeden of voorgevoel.
Maar ze waren wel boos op Nico!”

“Hoezo?”

“Nou, omdat hij dat niet eerder aan hen durfde te vertelen.
Zijn Vader zei nog, dat zij toch hoe dan ook van hem bleven houden”.

“Nico zijn Moeder, vond wel dat hij eigenlijk nog wat te jong was, om al seks te hebben”.

Daarop vraagt Nico: “ wat is het verschil, of ik nu aan zelfbevrediging doe of Twan helpt mij daar een handje bij?”

Daar had zijn Moeder niet van terug, en toen zijn Pa begon te lachen kon zij ook niet anders dan vrolijk met Pa mee lachen.

Pa maakte nog de opmerking: “och, zolang het bij trekken en zoenen blijft, heb ik daar geen bezwaar tegen”.

Je begrijpt natuurlijk dat Nico en ik allebei met een roodhoofd op de bank zaten.

“Ja, dat kan ik me levendig voorstellen, Maar ik ben toch verbaasd dat zijn Ouders zo hebben gereageerd.
Want Nico zag er echt tegenop, hij was echt bang om het hen te vertellen”.
“Dat weet ik, hij heeft het me toch verteld, nadat zijn Moeder weg was?”

“O ja, dat klopt inderdaad.
Maar Twan is het goed als we nu gaan slapen?”

“Ja John, ik ben ook moe, maar ik ga nog wel even me wassen en de tanden poetsen hoor.
Maar je hoeft het licht niet aan te maken, ik vind het wel in het donker”.

“Oké, maar ik kruip alvast in bed”.

“Prima, ik ben zo terug”.

Terwijl ik wacht tot Twan terug is, laat ik het gesprek met Ad nog eens door mijn gedachten gaan.
Ik krijg van zijn woorden een warm gevoel en moet in mezelf glimlachen, ik merk dan ook niet wanneer Twan terug komt.

Hij stoot me aan en vraagt: “krijg ik nog een antwoord op mijn vraag, of niet?”

“He, wat?” zeg ik geschrokken.

“Ik heb je nu al tweemaal gevraagd of je Ad nog heb gesproken, dit is dus de derde keer”.

Net als ik weer bijzinnen ben trekt hij zijn sportbroek uit, en zie ik dat hij er niets onderaan heeft en vraag: “hé, bah Twan, heb je niet eens een onderbroek aan als je op bezoek gaat?”

Hij geeft me een duwtje tegen de schouder en zegt: “ja, pa zei laatst dat ik een slechte invloed op je had, maar jij ook op mij want dit heb ik van jou geleerd” lacht hij.

“Oké, dit is een punt voor jou, maar om terug te komen op je vraag, ja ik heb Ad nog gesproken toen jij naar Nico was”.

“Nou en, weet je nu meer?” vraagt hij ongeduldig.

“Ja, ik weet nu meer dan voorheen”.

“Kom op John, moet ik dan echt alles uit je mond trekken?
Vertel op man, is Ad ook hoteldebotel van jou, of moet ik Nico weer afstaan aan jou?”

“Nee Twan, ofschoon ik mijn gevoelens voor Nico heb, mag je hem houden.
Maar als ik er achter kom dat je hem pijn doet of hem op welke manier dan ook tekort laat komen dan krijg je het met mij aan de stok hoor”.

“Dus met andere woorden, Ad houdt ook van jou?”

“Ja broertje, hij is net zo gek op mij als ik op hem”.

“Hè John, ik weet dat ik je broertje ben, maar vergeet niet dat ik bijna twee koppen groter ben dan jij”.

“Nou en, je zult altijd mijn broertje blijven” zeg ik met een schaterlach.

Er wordt op de deur geklopt en Pa zegt: “Margot en ik gaan nu slapen, en jullie dus ook, ik wil niets meer van jullie beiden horen.
Begrepen!”

“Ja Pa, sorry maar wij gaan nu ook echt slapen, slaap lekker en laat Margot met rust” proest Twan.

Opnieuw een roffel op de deur en lachend lopen Ma en Pa naar hun kamer.

Ik fluister in Twan zijn oor: “dit was volgens mij de eerste keer dat ik Pa, Ma bij haar naam hoor noemen”.

“Ja, ik heb hem het ook nog nooit eerder horen doen”.

Nadat wij ons een goedenacht hebben gewenst, en op onze slaapzijde liggen zijn we ook bijna gelijk in dromenland aangekomen.
Zoals gebruikelijk moet ik midden in de nacht een plasje doen, als ik bij de badkamer kom brand het licht volop.

Even later komt Pa naar buiten en vraagt zachtjes: “ook hoge nood, jongen?”

Ik knik ja, en wat mij dan overkomt daar weet ik ook geen raad mee.

Spontaan grijp ik Pa vast en druk hem stevig tegen me aan en fluister: “Pa, ik ben zo gelukkig met jullie beiden als Ouders, en natuurlijk ook met Ad”.

Ik geef heb een dikke kus op zijn wang en ren de badkamer in, want ik heb echt hoge nood.
Pa loopt naar hun kamer en moet in zich zelf lachen, maar met mijn uitspraak is hij echt blij, nee hij is er zelfs trots op.

De volgende morgen worden Twan en ik gewekt door de wekker, ik kom langzaam overeind en automatisch kijk ik naar mijn ochtenderectie die ferm omhoog staat.
Twan heeft er geen last van, zijn piemel ligt gewoon slap tussen zijn benen, maar ik zie ook een grote natte vlek op zijn onderlaken.

Ik lach en denk: ‘dat heeft vast Nico gedaan vannacht, in zijn droom natuurlijk’.

Met een brede lach maak ik hem helemaal wakker en vraag: “was het lekker broertje?”

Niet begrijpend kijkt hij me aan wanneer hij eindelijk voor 90 % wakker is, ik knik met mijn hoofd naar de natte plek.
Twan krijgt meteen een roodhoofd en stamelt ik weet van niets hoor John.

“Nee, maar dit keer is het wel duidelijk dat die van jou klaarkwam, en niet die van mij” zeg ik met een lachend gezicht.

“He, ik kan me niets meer herinneren van mijn droom” stamelde hij opnieuw.

“Nee, maar het moet vast een heerlijke droom over Nico zijn geweest, de bewijzen liggen tenslotte voor je neus”.

“Help me liever, dan die onzin te vertellen”.

“Je weet wat Ma gisteren zei, zolang je zelf de rotzooi opruimt heeft ze er geen probleem mee.
Dus ruim je de troep op, ondertussen verschoon ik het bed”.

Twan weet niet hoe snel hij het bed moet aftrekken, terwijl hij het laken in de wasmand doet trek ik een schoon laken over het matras.

Als hij terug is zeg ik: “wel niet vergeten om Ma even te vertellen, wat Nico met je heeft gedaan vannacht”.

“Twan kijkt me laaiend aan, en verkoopt me een ferme klap op mijn blote billen”.

“AUW! roep ik hard.
Ben je nu helemaal gek geworden?”

“Nee, maar dit heb je echt verdiend broer!” roept hij.

“Nou dan heb jij ook nog wat te goed van laatst!” roep ik boos terug.

Op dat moment komt Ma verschrikt de kamer binnen en vraagt: “moet ik 112 bellen, of valt het nog mee?”

“Sorry ma, maar mijn broertje is volgens mij bijna doorgedraaid, enkel omdat ik heb gezegd dat U wilt dat iedereen zijn eigen troep moet opruimen wanneer een van ons een natte droom heeft gehad, verkoopt hij me een harde klap op mijn blote billen”.

Ma kijkt kwaad naar Twan en zegt: “Naar beneden jij, ik heb nog een appeltje met je te schillen knaap”.

“Ja maar, ik mag me toch wel eerst even aankleden?”.

“Nee, dat is nergens voor nodig, ik ben het geruzie tussen jullie bijna beu?
Jij komt meteen mee naar beneden, en jij John als je klaar bent verwacht ik je ook in de keuken, is dat begrepen!”

“Ja ma, ik kom meteen nadat ik gewassen ben en me heb aangekleed”.

“Zo wil ik het horen, jongen”.

Ma trek Twan mee naar beneden en in de keuken krijgt hij de wind van voren, de details bespaar ik jullie ( maar een gezegende preek was het zeker ).

Als ik even later binnen kom in de keuken krijg ik ook een tornado over me heen: “moet jij verdorie Twan nu altijd zo pesten, hij en trouwens ook jij hebben het al moeilijk genoeg.
Vooral omdat jullie beiden homo zijn, hoe moeten wij ons hier in de wijk in godsnaam gedragen”.

“Ma, laat God er AUB buiten ja, U weet dat ik niet geloof, en vooral niet in die ene pastoor.
U weet wat ik bedoel, of niet soms?”

Ma trekt lijkbleek weg en zegt: “ja, sorry John, ik ben het nog niet vergeten wat hij je heeft aangedaan”.

Twan kijk verbaasd naar mij, en begrijpt er niets van.

“Ik ben blij dat hij het niet bij jou heeft gedaan Twan, want als hij het gedaan zou hebben dan geloof ik dat ik hem vermoord zou hebben”.

“John zoiets zegt men niet” zegt ma.

“Nee Ma, zoiets zegt men niet maar doet het gewoon”.

“Jongen toch, kan je het dan werkelijk niet vergeten?”

“Nee ma, ik droom er nog vaak over, en steeds voel ik de pijn opnieuw”.

“Welke pijn? vraagt Twan in eens.

“Dat zal ik je nog wel eens vertellen, maar pas later nu kan en wil ik daar niet over praten”.

“Hé, gelukkig John, ik werd al bang dat je Twan wat ging vertellen”.

“Nee Ma, wees maar niet bang, zonder jullie toestemming vertel ik echt niets over wat er gebeurd is in de periode als misdienaar tussen de zogenaamde ( Meneer Pastoor ) en mij”.

“De zogenaamde Meneer Pastoor?” vraagt Twan.

“Ja Twan, maar ik wil het er nu niet overhebben, zou gauw Pa en Ma het goed vinden vertel ik je het, en eerder niet, sorry makker maar beloofd is beloofd?”

“Oké John, ik begrijp je wel, maar van de andere kant ook weer niet, waarom wil je er niet over praten en vooral dat ik het te weten kom?”

“Omdat het te persoonlijk is Twan, en vraag nu alsjeblief niet verder ik kan er nog gewoon niet over praten, het doet me nog steeds pijn in mijn hart maar ook in mijn ziel.
Ooit zal ik het je vertellen, maar dan moet ik wel toestemming hebben van Ma en Pa”.

“Sorry John, ik heb zelf al een vermoeden, maar ik heb je te lief om die wonden weer open te scheuren, en ik bied je mijn excuus aan dat ik zo grof was vanmorgen”.

“Je excuus neem ik in dank af, maar ik hoop wel dat je begrijpt wat ik bedoel”.

“Ik denk het wel John, maar stiekem hoop ik dat ik snel alles van je te horen krijg en zeker omdat we broers zij”.

“Dat komt wel goed Twan, ik wil je ook namelijk beschermen voor die zogenaamde Meneer Pastoor, wat mij is overkomen gun ik niemand, zelfs mijn ergste vijand niet, laat staan mijn geliefd broertje”.

“Ma, mag ik Twan niet een kleine hint geven, ik wil niet dat hem hetzelfde overkomt als mij?”

Ik zal het er vanavond met Pa overhebben, maar beloven doe ik niets hoor”.

“Nee Ma, dat begrijp ik, maar U weet dat Twan ongeveer in de zelfde leeftijd is als ik dat toen was”.

“Ja John, ik begrijp het, en ik hoop dat Pa dat ook zal begrijpen, wat ik vast wel aanneem”.

“Dat hoop ik toch, Pa was er net als U ondersteboven van wat hij mij heeft aangedaan, maar natuurlijk was ik toen blij dat “Meneer pastoor” zo’n aandacht gaf aan mijn li…”

Dat laatste woord kon ik gelukkig nog inslikken, ik had immers mijn Ouders beloofd om nooit wat te zeggen, tegen wie dan ook, of enkele met hen toestemming.

“Ik hoop dat je het me ooit eens gaat vertellen, maar ik kan me haast wel denken wat er gebeurd is” zegt Twan.

“Dat zal ik graag doen, het liefst zo snel mogelijk, maar eerst moeten Ma en Pa toestemming geven.
Ik heb het ze nu eenmaal beloofd, maar ik wil je echt tegen hem beschermen”.

“Hé Mam, mag ik me nu eindelijk gaan aankleden?”

“Ja Twan, maar jij loopt toch zo graag naakt in huis rond?” zegt ze om op een ander onderwerp te komen.

“Dat klopt, maar niet als ik dadelijk naar school moet, stelt U zich eens voor dat ik halverwege de school er achter kom dat ik naakt op de fiets zit” zegt hij lachend en gaat naar boven om zich aan te kleden.

“Ja Ma, wat zullen de mensen dan wel niet van ons denken?” grap ik er achteraan.

“John, ik ken je bijna niet meer terug, je bent zo veranderd in de laatste tijd”.

“Ja Mam, maar ik ben ook zo dolgelukkig met Ad, ik heb het gevoel dat ik bergen kan verzetten”.

“Nou ja, laten we eerst kijken naar de resultaten wat je eerste bijles je heeft gebracht.
Vanmiddag weten we het, want je krijgt je punt toch te horen na de gymles?”

“ Ja Ma, trouwens wat de gymles aangaat, zou U me daar geen vrijbriefje mee kunnen geven, ik kijk er werkelijk tegen op”.

“Nee John, die paar weken moet je het toch echt nog even volhouden”.

“Och Ma, kom nou gym is geen examenvak wat meetelt”.

“Nee jongen, ik wil niet liegen, dus tanden op elkaar en nog een paar weken volhouden”

Gesloten