Het vervolg van Stille Johnny deel 4

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Het vervolg van Stille Johnny deel 4

Bericht door Bingo » vr 01 apr 2011, 22:45

Ik stap op mijn fiets en rijd weg richting Velden, onderweg denk ik in Velden staat er vast een platte grond bij het binnen komen van het dorpje.
Als ik Velden binnen rij, blijk ik gelijk te hebben en bestudeer de platte grond aandachtig.
Ik vind de Maasweg en rij erheen, links en rechts zie ik de een villa na de andere verschijnen.
Als ik bijna de weg af heb gereden zie ik opeens een bordje met nummer 280, en denk dat moet het zijn.
Ik fiets een grootte oprit op en zie een riante villa tevoorschijn komen, de villa is omringd door vele bomen en struiken.
Vanaf de weg is er echt niets te zien van de villa, ik zet mijn fiets weg en bezweet bel ik aan en hoop dat het, het juiste adres is.

Gelukkig maakt Adam de deur open zegt: “nou, jij bent wel erg vroeg, volgens mij heb je er zin in”.

“Het is de eerste keer, en ik wist niet hoe lang ik nodig had om hier te komen” stamel ik als excuus.

“Nee John, het is mooi dat je er al bent.
Maar schijnbaar heb jij je nogal flink moeten trappen om hier te komen, jij zweet behoorlijk”.

“Ja hallo, wat wil je bij deze temperatuur zweet je al bij het niets doen”.

“Daar heb ik geen last van, zoals je ziet kom ik niet uit het zwembad”.

Nu pas zie ik dat zijn zwembroek nat is, en dat er nog water langs zijn lichaam loopt.

Verbaasd vraag ik: “hebben jullie dan een echt zwembad?”

“Ja, en nog veel meer, maar kom eerst naar binnen en trek in godsnaam dat natte T-shirt uit.
Een glaasje fris zal je vast niet afslaan” zegt hij lachend.

“Nee, dat kan ik wel gebruiken”.

Terwijl ik achter hem aanloop en voor het eerst een villa betreed, trek ik meteen mijn bezweet T-shirt uit.
In de keuken schenkt hij twee glazen cola in, en lopen wij naar de tuin.
Op het terras staat een mooi tuinstel met dikke kussens in de stoelen en een enorme parasol zorgt voor de nodige schaduw.
Voordat Adam gaat zitten haalt hij zijn kussen uit de stoel, ik wil het zelfde doen.

Als hij dat ziet zegt hij lachend: “hé John, dat hoef jij niet hoor, ik doe dat omdat mijn zwembroek nat is”.

Ik tik tegen mijn voorhoofd en zeg: “ja, natuurlijk wat dom van mij, maar ik ben ook zo onder de indruk van de mooie tuin en villa”.

“Het huis zal ik later wel laten zien, als we de cola op hebben laat ik je de rest van de tuin zien”.

Ik haal mijn pakje sigaretten uit mijn broekzak en vraag: “mag ik?”

“Hier buiten wel, maar in huis mag niet worden gerookt” hij staat op en gaat een asbak halen.

Even later komt hij terug met de asbak en de fles cola en vraagt: “nog eentje John?”

“Ja, graag” en ik steek mijn sigaret aan.

“Sorry, wil jij er ook een?”
“Nee, bedankt later misschien wel, ik rook namelijk niet veel”.

Als wij onze cola op hebben en ik mijn sigaret uitdruk, lopen we de tuin in en hij laat me alles zien.
Op een gegeven moment komen we bij een zwembad, ik schat dat het vijf bij vijftien meter groot is.

“Wouw, wat een groot zwembad zeg” zeg ik verwonderd.

“Ja, heerlijk hé, dat is mijn Vaders grootste trots op de sauna na”.

“Hé, hebben jullie die dan ook” en ik kijk in het rond maar zie niets wat op een sauna lijkt.

“Ja, in de kelder, maar die laat ik je straks zien.
Zullen we maar eerst met het leren beginnen, want daarvoor ben je uiteindelijk hier?”

“Oké, dan haal ik even mijn spullen, mijn rugzak staat nog bij mijn fiets”.

“Prima, wil jij buiten of liever op mijn kamer gaan leren?” vraagt hij terwijl we terug lopen.

“Zeg het maar, jij bent de leraar” grap ik.

“Goed dan gaan we naar mijn kamer, anders word je misschien teveel afgeleid.
Na de pauze kunnen we nog altijd naar buiten verhuizen”.

Ik haal mijn rugzak op, en even later lopen wij naar zijn kamer.
Als hij zijn deur open maakt, weet ik niet wat ik zie.
Tegen een muur staat een groot bed, bij het raam staat zijn bureau met PC tegenover het bed staat een tweede bureau met een TV en geluidsinstallatie er op.

“Kom ga daar maar zitten” zegt hij en wijst naar zijn PC.

Ik loop naar zijn bureau en leg mijn spullen er op en ga zitten, Adam neemt een tweede stoel en wil naast mij komen zitten.

Voordat hij gaat zitten voelt hij aan zijn zwembroek en zegt: “die is nog steeds niet helemaal droog, ik trek eerst even een droge aan”.

Hij loopt naar zijn klerenkast en pakt er een sportbroek en handdoek uit, hij trek zijn natte broek uit droogt zich af.
Ik zit met mijn rug naar hem toe, en schuif wat ongemakkelijk met mijn boeken heen en weer.
Als ik even naar het scherm van zijn PC kijk, zie ik hem bloot voor zijn bed staan.
Duidelijk kan ik zijn slappe piemel zien, gelijk valt me op dat hij kaal is.
In mijn broek voel ik hoe mijn piemel stijf wordt, mijn voorhoofd begint nat te worden van het zweet.
Net als ik weer in mijn boek kijk, voel ik zijn hand op mijn schouder.

“Zo dat is beter, vertel me nu maar eens waar jou problemen liggen” zegt hij terwijl hij naast
mij gaat zitten.
Ik vertel hem waar ik overal mee zit, en hij begint mij alles op een rustige en duidelijke manier uitteleggen.

Na ongeveer een uur zegt hij: “maak jij die opgave eens, ondertussen haal ik voor ons wat te drinken”.

“Ja graag, ik krijg ook al een droge keel van het praten”.

Hij staat op en loopt naar de keuken om het drinken te halen, bij de deur vraagt hij: “cola of liever iets anders?”

Ik draai me om en zeg:“nee, cola is prima, dat drink ik het liefste”.

Als hij weg is kijk ik nog eens de kamer rond, en begin aan de opgave die hij mij heeft opgegeven.

Vijf minuten later komt hij terug en zet de glazen cola op het bureau neer.

“Lukt het met de opdracht?”

“Nee, niet echt, ik begrijp het nog steeds niet”.

Hij legt het mij opnieuw uit, terwijl hij achter mij staat laat hij een hand op mijn schouder ruste.
Om zijn hand op mijn schouder te voelen, geeft me een raar maar ook rustgevend gevoel en opeens snap ik die opgave wel.

“Mooi John, nu de volgende” zegt hij en geeft mij een schouderklopje.

Ik kijk hem glimlachend aan en vraag: “Adam, kunnen we niet naar buiten gaan, ik krijg het warm?”

Hij knijpt even in mijn schouder en zegt: “oké, laten we dat maar doen, want als ik eerlijk ben krijg ik het ook behoorlijk warm hier binnen”.

Ik doe mijn boeken weer in mijn rugzak, Adam neemt de lege glazen mee en wij gaan naar de keuken.
Daar schenkt hij de glazen opnieuw vol, buiten steek ik meteen een sigaret aan.
Als ik even niet oplet, grijpt Adam naar mijn sigaret en steekt hem tussen zijn lippen.

Hij keek mij lachend aan en zei: “had ik gezegd, dat jij pauze had”.

Met een glimlach pak ik een nieuwe sigaret uit het pakje en steek hem aan.
Ondertussen haal ik mijn boeken weer tevoorschijn, en wij gaan verder met leren.

Na nog eens twee uur te hebben geleerd zei hij: “kom John, drie uur moet genoeg zijn geweest, nu zou er toch niets meer blijven hangen”.

“Daar heb je gelijk in, ik vind het ook welletjes”.
“Zal ik je nu de sauna laten zien?”

“Ja graag, ik weet niet eens wat ik mij daarbij moet voorstellen”.

“Ben jij dan nog nooit in een sauna geweest?”

“Nee, nog nooit”.

“Nou dan kom maar eens mee, dan zal ik je er eentje laten zien”.

Samen lopen wij naar de kelder, via de ondergrondse garage komen we in een grote betegelde ruimte.
Links van mij zie ik een ruime douchecel in het midden is een soort vijvertje en in de hoek staat een mooi houten gebouw.

“Is dit nu een sauna, en waarvoor is dat vijvertje, hoe gebruik je een sauna?”

“Rustig aan John, ik zal je alles één voor één uitleggen”.

“Sorry Adam, maar zoiets heb ik nog nooit eerder gezien”.

“Oké dan, voor je in de sauna gaat moet je eerst naar het toilet gaan, daarna moet je douchen en dat vijvertje is een voetbad, je moet eerst ongeveer vijf minuten een voetbad nemen zodat je op temperatuur komt, vervolgens ga je voor tien minuten naakt de sauna in”.

“Hé naakt?” vraag ik.

“Ja naakt, zodat je hele lichaam goed kan ademen en zweten”.

“Dus, jullie gaan dan natuurlijk om de buurt in de sauna”.

“Nee, de sauna is geschikt voor acht personen dus wij gaan meestal met de hele familie tegelijk in de sauna.
Soms hebben ook gasten, en is het echt gezellig”.

Met een roodhoofd vraag ik: “ben jij niet bang dat je een stijve krijgt, als er vreemde bij zijn?”

“Dat is mij nog nooit overkomen” lacht hij.

Ik kijk nog eens rond en zie in de rechter hoek een bad staan en vraag: “en, wat is dat voor bad daar in de hoek?”

“O ja, dat ben ik vergeten, dat is een dompelbad”.

“Dompelbad, wat houdt dat in?”

“Als je goed heet bent, spring je even in dat ijskoud water”.

“Brrr, ik moet er niet aandenken.
Zo vanuit de hete sauna in het koude water, mij niet gezien hoor”.
“Als je de sauna goed gebruikt, valt het honderd procent mee hoor je merkt het bijna niet.
In Finland en Zweden lopen ze midden in de winter zo in hun nakie de vrieskou in en laten ze zich naakt in de sneeuw vallen, wat het zelfde effect heeft”.

“Is het niet duur om een sauna op te warmen?”

“Ja nogal, daarom gaan wij ook met zijn allen tegelijk in de sauna, voor een of twee personen is het veel te duur.
Maar kom dan gaan we weer naar buiten John, ik beloof je als wij de sauna weer eens opwarmen dan nodig ik je uit”.

“Hoe, moet ik dan met jullie hele familie in mijn nakie de sauna in?”

“Ja, waarom niet of schaam jij je ervoor om je naakt aan de rest van mij familie te tonen?”

“Dat weet ik niet, maar ik zal erover nadenken ik wil wel eens de sauna uitproberen. Maar of ik dat durf, gelijk met je hele familie erbij?” zeg ik met een gekleurd hoofd.

Als we weer op het terras zijn merken we dat de parasol geen nut meer heeft, de tafel en stoelen staan ondertussen in de volle zon.
Adam loopt terug de keuken in en komt met een nieuwe fles cola naar buiten, en schenkt de glazen nog eens vol.
Ik steek weer een sigaret op, en bied hem er ook eentje aan.

Hij neemt er een dankend aan, als ik relaxt onderuit zit zeg ik: “jammer dat ik geen zwembroek heb meegenomen, een duikje in jullie zwembad lijkt me nu heerlijk”.

“Ik zou zeggen, ik leen je er een van mijn broertje, maar die is veel dikker dan jij en die van mij zijn je ook te groot.
Maar als jij dadelijk even mee naar binnen loopt, kunnen we wel even passen of die van mijn broertje of mij toch past”.

“Oké, als wij onze sigaret op hebben doen we dat” deze zin was er eerder uit dan gewenst.

“Mooi die van mij is al op, dus laten we maar gelijk gaan passen”.

Met lood in mijn sandalen volg ik hem naar binnen, op zijn kamer zegt hij: “kleed jij je maar vast uit, ik zal de kleinste zwembroek van mijn broertje halen, hij heeft ook betere tijden gehad”.

Met opnieuw een roodhoofd blijf ik alleen op zijn kamer wachten, even later komt hij met twee zwembroeken terug.

“Nog niet uitgekleed?” vraagt hij.

Ik schud mijn hoofd en zeg: “nee, nog niet”.

“Kom op, jij heb mij toch ook naakt gezien, of dacht je dat ik niet gezien had dat jij toekeek via het PC scherm terwijl ik mij afdroogde?”

Nu breekt het zweet pas echt uit al mijn poriën uit, en ik voel me betrapt.
Aarzelde trek ik mijn sportbroek uit, en sta ik naakt voor hem.

Hij zegt: “zie je wel dat het gaat, hm, je hoeft je trouwens niet te schamen hoor, je ziet er best goed uit”.

“Ja, maar hij is toch veel te klein?” stamel ik bijna huilend.

Lachend reikt hij me een zwembroek van zijn broertje aan en zegt: “vind ik niet, bij jouw grote pas hij bij je”.

Een beetje trots neem ik de broek aan en trek hem aan, maar zo gauw ik hem aan heb en los laat valt hij weer meteen op de grond.
Opnieuw sta ik in mijn nakie voor hem, met de tweede gebeurt het zelfde.

“Nou dan hoef jij die van mijn ook niet te proberen, die zijn je zeker te groot”.

Ik trek mijn sportbroek weer aan en zeg: “dan de volgende keer maar, jammer vind ik het wel want een duik in jullie zwembad lijkt mij het einde te zijn”.

“Hé, John ik zal je een ander voorstel doen, laten we beiden naakt gaan zwemmen”.

Gesloten