Stille Johnny deel 4

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Stille Johnny deel 4

Bericht door Bingo » vr 01 apr 2011, 22:42

Stille Johnny deel 4


‘Oei, hoe komt dat, je wilde mij toch buitenspel laten?’

In het kort beschreef ik wat er is gebeurd, en een tijdje hoorde ik niets meer van hem.

Maar opeens schrijft hij: ‘dan denk ik dat ik ook maar snel uit de kast moet komen’.
‘Nee hoor, neem gerust de tijd, mijn Ouders hebben me beloofd om niets tegen je Ouders te zeggen’.
‘Ja maar, je heb nu gezien hoe snel iemand zijn mond voorbij kan praten.
En je weet dat onze Ouders veel contact met elkaar hebben, dus een ongelukje zit in een klein hoekje’.

‘Dus Nico, jij denkt dat het beter is dat je zo snel mogelijk uit de kast komt?’

‘Ja, dat lijkt mij inderdaad het beste te zijn.
Als jij je mond voorbij praat, dan kan het ook zo gebeuren dat een van je Ouders dit per ongeluk doen’.

‘Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, want zoiets gaat snel dat heb ik gemerkt’.

‘Ik denk dat ik de komende week uit de kast kom, morgenmiddag ben ik alleen thuis omdat mijn Ouders naar een tante gaan die jarig is.
Dan kan ik nadenken hoe ik het ga doen, hopelijk zijn zij ook zo tolerant als die van jou’.

‘Dat hoop ik ook voor je, dat mijn Ouders het zo luchtig op hebben gepakt heb ik nooit voor mogelijk gehouden.
Denk er nog maar eerst eens goed over na, of je er ook werkelijk aan toe bent’.

‘Jij vergeet dat ik wel moet, doordat dat foutje van jou ben ik het wel bijna verplicht John’.

‘Ja, sorry Nico het was echt niet de bedoeling’.

‘Dat snap ik wel’.

‘Gelukkig ben je niet boos op mij, dat ik zo dom ben geweest’.

‘Waarom zou ik dat zijn, gedane zaken zijn niet meer terug te draaien en eens zou het er toch van moeten komen’.

‘Hé Nico, ik ben echt blij dat jij dat zo opneemt, maar als je het niet erg vind dan sluiten we af voor vandaag.
Je weet dat ik morgen mijn eerste bijles krijg, ik wil voor het slapen gaan nog even beneden welterusten gaan wensen’.

‘Nee John, dat begrijp ik en slaap ze hopelijk droom je van mij.
O ja, voordat ik het vergeet, sterkte voor morgen’.

‘Bedankt Nico, en voor jou ook een welterusten en droom wat moois’.
Ik meld me offline en zie dat Nico dat ook doet, daarna sluit ik mijn PC kompleet af en maak aanstalten om naar beneden te gaan.
Met mijn sigaretten en aansteker in de hand loop ik de trap af, als ik de kamer binnen loop zie ik dat iedereen buiten op het terras zit.
Dus ga ik ook meteen naar buiten en neem naast Twan plaats.

“En alles gelukt? vraagt Twan me.

“Ja bij mij wel, bij jou ook”.

“Ofschoon ik niet veel verstand heb van MSN, is het me geloof ik toch gelukt” lacht hij.

“Nou ja zeg, zo moeilijk is het nu toch ook weer niet”.

“Nee, maar Ma en Pa zijn nogal moeilijk van begrip” lacht hij opnieuw.

Meteen krijgt hij commentaar van onze Ouders.

“Johnny, sorry ik bedoel natuurlijk John of ik dat nog ooit zal leren?” zegt Ma.

“Och, dat geeft vandaag niet zoveel, maar wat wilde U vragen?”

“Hoe heeft Nico het opgenomen, dat jij je mond heb voorbij gepraat?”

“Eerst is hij nogal geschrokken, maar later ging het weer.
Hij wil het zijn Ouders de komende week ook gaan vertellen, hij is van mening dat het zo beter is”.

“Hoezo beter?” vraagt Pa.

“Nou omdat jullie vaak contact hebben met elkaar, is hij natuurlijk bang dat ook iemand van jullie je mond voorbij zullen praten.
Echter wij zijn bang dat zijn Ouders het niet zo gemakkelijk zullen aanvaarden, zoals als jullie beiden”.

“Als dat werkelijk het geval is jongen, dan zullen wij wel met zijn Ouders gaan praten” zegt Ma.

Ik neem een sigaret uit het pakje en steek hem aan, opgelucht blaas ik de rook omhoog en zeg dan: “laten we maar eerst afwachten hoe alles verder zal gaan.
Trouwens als ik mijn sigaret op heb dan ga ik slapen, morgen heb ik mijn eerste bijles en kijk er toch wel tegenop”.

“Heb je trouwens nog aan Adam gevraagd hoeveel uur hij je lees gaat geven?” vraagt Pa.

“Ja, morgen zal het wat langer zijn omdat hij eerst moet kijken hoe ver ik ben en waar het probleem zit, maar normaal gesproken denkt hij dat drie uur voldoende zijn”.

“Dat begrijp ik, natuurlijk moet hij eerst uitzoeken waar het knelpunt bij jou zit.
Maar ik denk ook dat drie uur wel voldoende zullen zijn”.
“Maar voor U geruststelling Pa, hij zegt dat hij ook morgen maar drie uur zal tellen. Ook al gaat het vijf of zes uur duren, wij moeten tenslotte ook nog even aan elkaar wennen” zeg ik met een glimlachje.

“Ho, ho jongen, het gaat me niet om het geld hoor, voor mijn zoons heb ik dat graag over.
Maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben”.

“Is ook maar een grapje Pa, maar ik denk dat Adam een geschikte knul is hij wil ons niet kaal plukken zegt hij”.

“Nee, dat gevoel hebben Ma en ik ook, hij wil wat bijverdienen voor zijn rijbewijs, maar hij leeft wel met je mee en heeft het beste met je voor”.

“Daar denk ik net zo over Pa.
Maar Pa ondertussen is mijn sigaret op, en ik denk dat ik maar eens naar bed ga”.

Twan strekt zich uit en geeuwt eens flink en zegt: “dan ga ik mee, ik ben ook echt moe aan het worden”.

Wij staan te gelijk op en wensen onze Ouders een goede nachtrust toe, en maken aanstalten om naar mijn kamer te gaan.

“Welterusten jongens, slaap lekker” zeggen onze Ouders bijna tegelijk.

Twan en ik lopen samen naar mijn slaapkamer, onderweg daarheen vraagt Twan: “en John, is je coming out zo verlopen als jij het had verwacht?”

“Nee, ik had nooit gedacht dat zij daar zo luchtig op zouden reageren”.

“Als ik eerlijk ben had ik deze reactie ook niet verwacht, maar volgens mij hadden zij werkelijk al een vermoeden”.

“Ja, schijnbaar wel maar is dat dan echt zo goed te zien?” vraag ik.

“Nee, maar je weet dat Ouders altijd meer zien als een andere, mij is er echt nooit wat aan je opgevallen.
Buiten dat je het nooit over een vriendinnetje heb, maar steeds over vrienden”.

Ondertussen zijn we op mijn kamer aangekomen.
Ik leg mijn sigaretten en aansteker op mijn bureau neer en wil naar de badkamer gaan om mijn tanden te poetsen.

Als ik bij de deur ben vraagt hij opeens: “John, als je dadelijk terug bent, laat je me dan nog even de site zien waar je Adam heb ontmoet?”

“Dat is goed, maar waarom wil jij dat zien?”

“Gewoon, uit nieuwsgierigheid”.

Ik lach en zeg: “zet mijn PC maar vast aan Twan, ik ben zo terug”.
Tien minuten later ben ik weer terug, nu gaat Twan zijn tandenpoetsen ondertussen ga ik vast naar de site en meld me aan zodat Twan niet ziet welk wachtwoord ik heb.
Daarna pak ik een sigaret en ga weer bij het raam staan om te gaan roken, Twan heeft niets gezegd dus heeft hij ook niet gemerkt dat ik al eerder op mijn kamer heb gerookt.

Terwijl ik sta te roken komt hij terug en vraagt: “mag ik er ook eentje?”

Ik kijk hem verwonderd aan en vraag “Sinds wanneer rook jij?”

“Ik heb nog nooit gerookt, maar wil het wel eens proberen”.

“Neem er dan maar een, maar je moet wel hier komen staan zodat de rook niet in de kamer komt”.

Als hij bij mijn PC is, ziet hij dat ik de site al heb opgestart en zegt: “ik zie dat jij de site al heb opgestart” en komt naast me staan.

Terwijl ik hem vuur geef zeg ik: “ja, het is al laat, en ik wil niet dat jij mijn wachtwoord weet”.

Bij de eerste trek aan de sigaret begint Twan te hoesten, maar hij gaat stug door met roken.
Nadat wij de sigaret op hebben lopen we naar mijn PC, daar laat ik hem zien hoe het werkt.

Ik klik een willekeurig iemand aan en schrijf ‘hoi, ik ben Johnny.
Mag ik vragen hoe oud je bent en uit welke regio je komt?’
‘Ik ben veertig en kom uit ‘de regio van Den Haag, en hoe oud ben jij?’
‘Bijna zestien’.
‘Lekkere leeftijd, ik wil je wel eens zien, heb je een geen Webcam?’
‘Nee, maar U bent ook te oud voor mij’.
‘Jammer, ik sta wel op jonge jongens’.
‘Sorry, maar ik doe het liever bij leeftijdsgenoten’.
‘Oké, dan zoek ik maar verder.
Doei.

Meteen blokkeert hij mij.

“Gaaf John, maar die kerel was wel recht voor zijn raap” zegt Twan.

“O, maar dat zijn de meeste, enkel zolang je geen beeldcontact heb weet je nooit zeker of hij werkelijk veertig is.
Voor het zelfde geld is hij net zo oud als Opa?”

“Dat zou goed kunnen, maar laten wij nu maar gaan slapen ik ben echt doodop.
Trouwens morgen heb jij ook een zware dag voor de boeg”.

“Goed idee” zeg ik terwijl ik mijn PC afsluit.

Als dat is gebeurd lopen we naar ons bed, ik doe mijn schemerlampje aan, en doe het groot licht uit.
Twan staat besluitloos naast het bed, in afwachting of ik een onderbroek aan zal doen.
Ik trek mijn sportbroek uit en stap naakt in het bed, Twan blijft twijfelend naast het bed staan.

“Blijf je daar nu de hele nacht staan, of kom je nog in bed?
Ik wil namelijk gaan slapen” zeg ik.

Uiteindelijk trekt ook hij zijn sportbroek uit en komt naast me liggen.
Wij draaien elkaar de rug toe en wensen ons een goedenacht, ik doe de schemerlamp uit en al snel vallen we dan ook in slaap.
De volgende morgen wekt onze ma ons rond een uur of elf, ze kijkt vreemd op als ze ons beiden naakt in bed ziet liggen.
Een van ons beiden heeft het schijnbaar zo warm gekregen, dat hij in de slaap het dekbed weg heeft getrapt.

“Sorry Ma, maar het was zo warm vannacht” zeg ik als excuus.

“Dat geeft toch niets jongen, jullie zijn immers broers van elkaar”.

Als Ma weg is, kijk ik naar mijn broertje die nog steeds half slaapt.
Opnieuw word ik jaloers op zijn schaamhaartjes rond zijn half stijve ochtenderectie, ik sta op en ga me wassen.
Na het wassen neem ik een nat washandje mee, maar ik heb pech op weg naar mijn kamer kom ik Twan tegen.

“Wat was jij van plan?” vraagt hij slaapdronken.

“Je mag een keer raden” lach ik.

Hij geeft mij een tik op mijn billen en zegt: “lekker pech” en loopt dan verder om zich ook te gaan wassen.

Terwijl hij zich aan het douchen is, zoek ik mijn wiskunde spullen bij elkaar en trek even mijn sportbroek aan.
Als ik naar beneden wil gaan om te ontbijten komt Twan, met een douchelaken om zijn middel de kamer binnen gelopen.

“Hé, geen valse schaamte” en in het voorbijlopen trek ik aan zijn laken die meteen op de grond valt.

Poedelnaakt komt hij op me afgelopen, maar net voordat hij bij me is trek ik de deur dicht en loop lachend naar de trap.

Ik hoor nog hoe hij roept: “daar krijg ik je nog wel voor, kerel”.

Lachend kom ik in de keuken, en neem gelijk plaats aan de tafel nadat ik Ma nog eens een goedemorgen wens.

“Waar is Pa?” vraag ik.

“Die is al in de schuur bezig, hij wil zo snel mogelijk aan Twan zijn kamer beginnen.
Maar wat was dat voor herrie daar boven, was jij je broertje weer aan het pesten?”
“Maar Ma, dat doe ik toch nooit” zeg ik met een lach.

“Nee, dat geloof ik je meteen, maar niet werkelijk ik ken je al langer dan vandaag”.

“Ma ik heb echt trek, mag ik vast beginnen of moet ik op Twan wachten?”

“Nee lieverd, wacht even op je broertje, dat is voor hem ook gezelliger”.

“Maar een kopje thee kan ik toch alvast nemen, hé Mam?”

“Natuurlijk, maar met eten moet je nog even wachten tot Twan er is”.

“Dat doe ik toch graag voor hem”.

Gelijk krijg ik een klap op mijn hoofd en Twan zegt nors: “dat hoeft niet meer, ik ben er al”.

“Dat werd ook tijd, ik val al bijna van mijn stokje” zeg ik met een glimlachje.

Meteen krijg ik weer een tik tegen mijn hoofd, en Twan gaat naast mij zitten maar grijpt me broederlijk om mijn schouder.

Even later zitten we beiden te ontbijten en nadat ik mijn mond leeg heb vraag ik: “om hoe laat moet jij je melden op het judotoernooi?”

“Net als jij rond twee uur, hoezo vraag je dat?”

“Jammer ik was graag komen kijken, ik vind het altijd geil als jij je judopak aan hebt”.

“John, gedraag je zulke opmerkingen wil ik hier niet horen” zegt Ma.

“Sorry Ma, ik was Twan weer een beetje aan het stangen.
Trouwens het was echt heerlijk, hoe jij je arm vannacht om me heen sloeg”.

“Hé, heb ik dat gedaan dan?” vraagt hij met een rood hoofd.

“Ja joh, ik zal maar niet zeggen wat je nog meer heb gedaan”.

“Wat heb ik nog meer gedaan dan?” stamelt hij.

“Nou je heb flink met m..”
Nu is het genoeg geweest onderbrak Ma boos.

“Twan ga jij maar naar de judo en jij rotjochie jij gaat maar vast naar Adam het is beter dat jullie te vroeg dan te laat zijn”.

Wij merken dat we te ver zijn gegaan, en staan meteen op om ons te gaan aankleden.

Als we in mijn kamer zijn vraagt Twan: “vertel, wat heb ik vannacht gedaan John?”

“Vanavond vertel ik het je wel, maar nu niet” zeg ik lachend.
Twan balt zijn vuisten en zegt: “nee John, ik wil het nu weten”.

“Gun mij nu dat pleziertje, voor dat we gaan slapen zal ik het je vertellen.
Het valt trouwens eigenlijk wel mee hoor” zeg ik lachend.

Aan Twan zijn gezicht zie ik dat hij er niets meer van begrijpt “vanavond zal ik je alles vertellen” zeg ik.

Boos trekt hij zijn sportbroek uit en doet een onderbroek aan, vervolgens kleedt hij zich aan en zegt geen woord meer tegen mij.

Ik trek enkel een T-shirt aan en mijn sandalen.

“Ga jij zo naar de bijles?” vraagt hij verwonderd.

“Ja, waarom niet, het is toch een heerlijk weertje vandaag?”

“Dat klopt, maar wat zullen Adam zijn Ouders zeggen, jij heb niet eens een slip aan?”

“Nou en, zijn Ouders zijn er niet en ik heb nog altijd mijn sportbroek aan.
Daarbij weet jij hoe en vooral waar ik Adam heb leren kennen”.

“Och, doe ook maar wat je wilt, het zijn tenslotte jouw zaken”.

“Dat bedoel ik” zeg ik met een brede glimlach.

Na ons te hebben aangekleed lopen we terug naar de keuken, ik hang mijn rugzak op de rug en ga naar mijn fiets die in de schuur staat.

In de schuur kom ik Pa tegen en zeg: “Hoi Pa, Ik ga naar Adam, Ma heeft mij quasi de deur uitgejaagd”.

“Hoezo, wat heb je uitgespookt?”

“Och, ik heb Twan wat gepest, maar ik moet nu echt gaan Pa.
Ik weet niet hoelang ik nodig heb om naar Velden te fietsen”.

“Let wel goed op hé jongen, je weet dat het vaak druk is in Venlo met al die Duitsers vooral omdat het koopzondag is”.

“Vertel mij wat Pa, maar ik zal extra opletten.
Ik denk dat ik rond zes uur thuis ben, zou het later worden dan bel ik wel eventjes”.


DIT DEEL BESTAAT UIT 2 DELEN

Gesloten