Mijn tweede ik (deel 1)

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
spiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 21 nov 2010, 16:00

Mijn tweede ik (deel 1)

Bericht door spiker » zo 21 nov 2010, 18:53

Niets uit dit verhaal mag worden gepubliceerd en/of gebruikt zonder toestemming van de schrijver. Een op waarheid rustend verhaal waarbij alleen de namen van personen zijn veranderd. Lees, geniet, huil of lach met dit verhaal, en vooral reageer!
Deel 1
Nog een paar maanden en dan is het voorbij. Of moest ik zeggen “dan begint het”. Ik wist het niet. Zag ik er tegenop? Ja best wel, natuurlijk, maar ik keek er ook wel weer naar uit. Alles zou anders worden. Niet meer de hele dag dezelfde meester voor de klas, maar elk uur een ander. En dan niet meer een meester, maar een docent. En nog een groot voordeel, de meeste klasgenoten gingen naar een andere school. Daar was ik dus vanaf. Wat dat betreft kon het eigenlijk niet beter. Ik en Rob naar het LBO, de rest naar de Mavo of zelfs Havo…
Vanaf de tweede klas zat ik op deze school, en ook het grootste deel van mijn kleutertijd had ik er gezeten. Halverwege die tijd, een paar maanden voor ik naar de eerste zou gaan zijn we noodgedwongen verhuist. Had toen één vriendje, Steven. Elke woensdagmiddag speelden we bij elkaar, en ook op de kleuterschool waren we meestal samen. Blij was ik dan ook dat we, na twee jaar weer teruggingen naar hetzelfde dorp en ik weer in de klas zou komen waar Steven ook nog steeds zat. Kan me nog heel best die eerste dag herinneren. Ik kwam de klas binnen, werd aan de klas voorgesteld en zag als eerste Steven. “Hoi Peter, dit is nu mijn beste vriend” wijzend op een voor mij toen onbekende jongen die naast hem zat was het eerste wat hij tegen me zei.
Dat was dus de eerste kennismaking met mijn nieuwe klas. Nou ja nieuw, de meeste kende ik dus wel van de kleuterschool. Toch zijn Steven en ik weer vriendjes geworden. Vraag me niet hoe en waarom, het gebeurde gewoon, het was gewoon zo.
Ook Rob was een vriend van mij. Eigenlijk pas een paar jaar. Natuurlijk, hem kende ik ook al sinds de kleuterschool, maar eigenlijk pas de laatste twee jaar gingen we echt met elkaar om als vrienden. Gelukkig gingen we beide naar het Lbo, en we wisten ook al dat we bij elkaar in de klas kwamen.
-_-_-
Vanaf hier gaat het verhaal starten. Een paar maanden voor de zomervakantie van 1988. Peter, een jongen van nog net 11 jaar tegen het einde van groep 8. Natuurlijk zal het een verhaal worden waar nog geen erotiek in voor komt. Een jongen van 11, nou ja, bijna 12 dan denkt daar nog niet eens aan, toch?
Normaal gesproken niet nee. Peter heeft op zijn 11e helaas al heel wat meegemaakt op dat gebied. Dat is “de tweede ik” van Peter, die als rode draad door de hele verhaallijn zal lopen.
Een ogenschijnlijk normale jongen waarbij de pubertijd en de hele ontwikkeling nog moet plaatsvinden, maar waar ook dingen mee gebeuren die niemand weten mag…

Gesloten